*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sonyn OLED-TV:n suositushinta Suomessa on 4 390 euroa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.2.2009 16:13 Kommentteja (26)

Sonyn OLED-TV:n suositushinta Suomessa on 4 390 euroa Sonyn Organic Light-Emitting Diode -tekniikkaa (OLED) hyödyntävä XEL-1-televisio tuli Japanissa myyntiin vuoden 2007 lopulla. Nyt tämä samainen televisio on tulossa myyntiin myös Eurooppaan, mutta esim. Suomessa television suositushinta on selvästi Japanin ja Yhdysvaltojen vastaavia suositushintoja kalliimpi.
Suomessa television suositushinnaksi tulee 4 390 euroa. Yhdysvalloissa televisio tuli myyntiin viime vuonna 2 500 dollarin eli noin 2 000 euron hinnalla. Japanissa hintapyyntö on puolestaan 200 000 jeniä eli noin 1 750 euroa.

Suomessa myyntiin tuleva XEL-1-malli eroaa kuitenkin hieman esim. Yhdysvalloissa ja Japanissa myytävästä mallista. Suomessa myytävä malli nimittäin sisältää mm. antenni- ja kaapeliverkon digivirittimet, paikan maksukortin lukijalle, SCART-sisääntulon ja sekä tuen H.264/MPEG-4 AVC -videopakkausta käyttäville teräväpiirtolähetyksille.

Muuten television ominaisuudet ovat samoja, eli kyseessä on 11 tuuman OLED-paneelilla (resoluutio 960x540) varustettu televisio, jolla on painoa 2,2 kiloa (fyysiset mitat jalustan kanssa 28,7x25,5x14,7 cm). Paneelin paksuus suojakuoren kanssa on ainoastaan 3 millimetriä. Kuvaa laitteeseen voi tuoda SCART-liittimen ohella HDMI:n kautta. Televisiossa on myös USB-liitäntä, jonka avulla voi katsella USB-massamuisteilta löytyviä JPEG-kuvia.


Edellinen Seuraava  

26 kommenttia

15.2.2009 16:34

Ahaa, lama on näköjään iskenyt, kun SCART-sisääntulo, antenni- ja kaapeliverkon HD-digiviritin ja maksukortin lukija maksavat yli 2000 euroa. No mikäli on julmetusti rahaa niin kyllähän tällaisella voi varmaan hivellä egoaan aika tehokkaasti.

25.2.2009 16:50

suositushinnat aina iha överiä,
3499.90€ verkkokauppa.com

35.2.2009 17:35

SCART!?!?!?

45.2.2009 17:49

Tyhmiltä suomalaisilta viedään rahat pois, ja se on ihan oikein. :)

55.2.2009 17:55

noin pieni näyttö ja noin suuri hinta... luulisi että noita ei kovin montaa myydä. ja mihin tuollaista edes tarvitsee. 11 tumaa ei riiitä muutakun miniläppärin näytöksi

65.2.2009 18:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

75.2.2009 18:26

Ei ihan joka talossa tuo kyllä komeile.
On sen verran kallis laite.

85.2.2009 18:26

Jos suomalaiset olisi fiksuja eikä tuhlaisi rahojansa heti niin voisi odottaa hieman ja jos kukaan ei ostaisi noita hinta tulisi romisten alas.

95.2.2009 19:46
masa92
Inactive

Taas ne kapitalistisiat luovat illuusion että muka tarvittaisiin yli 4k televisio. Kuka hullu maksaa tuosta noin suuren summan.

105.2.2009 19:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Taas ne kapitalistisiat luovat illuusion että muka tarvittaisiin yli 4k televisio. Kuka hullu maksaa tuosta noin suuren summan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Innovator
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

115.2.2009 20:09

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Taas ne kapitalistisiat luovat illuusion että muka tarvittaisiin yli 4k televisio. Kuka hullu maksaa tuosta noin suuren summan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Innovator
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter


http://en.wiktionary.org/wiki/fool

125.2.2009 20:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tee80:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Taas ne kapitalistisiat luovat illuusion että muka tarvittaisiin yli 4k televisio. Kuka hullu maksaa tuosta noin suuren summan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Innovator
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter


http://en.wiktionary.org/wiki/fool

muun muassa

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

135.2.2009 20:42

No kyllä saa tavan hölmö ollakin että tällaisen ostaisi. Huh. Eihän tässä ole vielä edes kerennyt tavallistakaan litteää telkkua (full hd:t melko sikahintaisia vieläkin omasta mielestäni - hd readyä taas en pariksi vuodeksi ostaisi) ostamaan ja lisää uutta pusketaan ulos.

145.2.2009 22:17

Tässä on tietysti kyseessä ensiaskeleet ja silloin idiooteilta viedään rahat. Jokuhan tuonkin ostaa, se naurattaa jo valmiiksi. 11" erillisestä näytöstä en maksaisi edes 50€, ihan sama mikä LED siellä on. Näyttö on yksinkertaisesti niin pieni, ettei sille olisi mitään käyttöä missään tilanteessa.

155.2.2009 22:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DuskLord:
No kyllä saa tavan hölmö ollakin että tällaisen ostaisi. Huh. Eihän tässä ole vielä edes kerennyt tavallistakaan litteää telkkua (full hd:t melko sikahintaisia vieläkin omasta mielestäni - hd readyä taas en pariksi vuodeksi ostaisi) ostamaan ja lisää uutta pusketaan ulos.
no itelläni on sony 32W400 full hd ja se on muuten aivan huippu kuvanlaadultaan mutta ruutu voia olla isompi, hinta tällä töllöllä on "vain" 699€ halvimmillaan että ei ne full hd tv hinnat niin suuria enään ole. ja kyseinen hinta on suomalaisesta verk.kokaupasta vertaa.fi sivulta haettu ulkomaisilta verkkosivuilta vois saada töllön vieläkin halvemmalla.

166.2.2009 4:38

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.

176.2.2009 8:28

Täytyy pikkuisen viirata päässä jos tuon ostaa, pois luettuna ne joilla tule pers..:kin rahaa. Ihan tosi toi hinta ei oikein ole kohillaan resokin on jostain aatamin aikuisesta laitteesta. Voi sony taitaa olla laskusuunnassa ja pahasti. Mielestäni aika epätoivoinen hanke. No onhan tämä oled jostain aloitettava.

186.2.2009 9:37

Mitä vi**ua tekee HD-virittimellä telkussa, jonka resoluutio on 960x540?

196.2.2009 9:52

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.

Hahahahahahaaa eirttäin hyvin sanottu XD Komppaan täysin.

206.2.2009 9:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tpie:
Mitä vi**ua tekee HD-virittimellä telkussa, jonka resoluutio on 960x540?

jotta pystyy katsomaan hd lähetyksiä edes sillä 960x540 resolla?

Lainaus:
Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.

siltikin varmaan 80% eurooppalaisista käyttää edelleen sitä, ja sen puuttuminen vähentäis myyntiä (jep hatusta revitty luku)

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

216.2.2009 12:55

Aijaa! Eiköhän arkeologeille nimenomaan tuota päänvaivaa, jos tulevaisuuden masiinoista kyseinen liitäntä uupuu? Ei kai CD-tukeakaan ole järkevää mennä pudottamaan Blu-ray-laitteista muutaman sentin tai euron takia.

Joillakuilla on sitten ihme vimma päästä eroon kaikesta, joka tuo mieleen 1970-luvun tai 1980-luvun.

226.2.2009 13:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Urvabara:
Aijaa! Eiköhän arkeologeille nimenomaan tuota päänvaivaa, jos tulevaisuuden masiinoista kyseinen liitäntä uupuu? Ei kai CD-tukeakaan ole järkevää mennä pudottamaan Blu-ray-laitteista muutaman sentin tai euron takia.

Joillakuilla on sitten ihme vimma päästä eroon kaikesta, joka tuo mieleen 1970-luvun tai 1980-luvun.
Älkäähän nyt tämähän on selvästi se missing link... :-p

238.2.2009 17:23

Lainaus:
no itelläni on sony 32W400 full hd ja se on muuten aivan huippu kuvanlaadultaan mutta ruutu voia olla isompi, hinta tällä töllöllä on "vain" 699€ halvimmillaan että ei ne full hd tv hinnat niin suuria enään ole. ja kyseinen hinta on suomalaisesta verk.kokaupasta vertaa.fi sivulta haettu ulkomaisilta verkkosivuilta vois saada töllön vieläkin halvemmalla.
Tämä ei ole kyllä enää hirveän paha hinta, pitää myöntää. Mutta on se neljän lapsen perheelle iso hankinta kuitenkin. Kuvaputki toimii :)

Ja kuten joku tuossa ylempänä sanoikin, en itsekkään ostaisi noin pientä näyttöä edes sillä 50 eurolla. Ei yhtikäs mitään käyttöä. Mitähän mahtaisi "normaalikokoiset" tuollaiset maksaa... 28" ja eteenpäin. 10k? Huuh...

249.2.2009 0:23

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.
Jos vaikka haluaisi katsoa arkistoissaan olevia vhs-nauhoja tai pelata vaikkapa vanhoja pelikonsoleita?

259.2.2009 8:41

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.
Jos vaikka haluaisi katsoa arkistoissaan olevia vhs-nauhoja tai pelata vaikkapa vanhoja pelikonsoleita?
Adapterit ovat sitä varten..

269.2.2009 11:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.
Jos vaikka haluaisi katsoa arkistoissaan olevia vhs-nauhoja tai pelata vaikkapa vanhoja pelikonsoleita?
Adapterit ovat sitä varten..

liian kalliiks tulee adapteri jos yrität NESiä laittaa HDMI-liitäntään :|

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto