*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

TV-kanavat muuttavat tänään paikkaa

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 2.2.2009 09:18 Kommentteja (15)

TV-kanavat muuttavat tänään paikkaa Digikanavien kanavapaikoissa tehdään tänään 2.2.2009 muutoksia sekä antenni- että kaapeliverkossa, Digitan tiedotteesta selviää. Samalla oman kanavapaikkansa saa jo aikaisemmin uutisoimamme Liv-kanava.
Kanavapaikkaa vaihtavat YLE Teema ja Urheilukanava. YLE Teeman uusi kanavapaikka on seitsemän ja Urheilukanavan yhdeksän. Sekä antenni- että kaapeliverkoissa tehtävien muutostöiden on määrä ajoittua aamupäivälle (klo 9.30 - 10.00). Kello kymmenen aikaan televisiolähetyksissä voi esiintyä pieniä katkoksia, Digita kertoo.

Vaikka Nelonen Median uusi Liv-kanava on saatavilla täysin ainoastaan kaapeliverkossa, lähetetään kanavan ohjelmia myös antenniverkossa arkisin klo 11.00 - 14.00. Liv saa oman kanavapaikkansa jo tänään, mutta toimintansa kanava aloittaa vasta 14.2.2009.

Muutostyöt edellyttävät käyttäjiltä useimmiten digisovittimen tai -television uudelleenvirittämistä. Vaikka osa digitelevisiovastaanottimista etsii uudet kanavat automaattisesti, osassa vastaanottimista on kanavahaku tehtävä manuaalisesti. Lisätietoa kanavien virityksestä löytyy laitteiden käyttöohjeista.

Lisätietoa Liv-kanavasta.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

12.2.2009 10:14

LIV, LIV, LIV!!!!!!11111111111!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tätä ei ole odotettu. Myydänköhän sarjoja nykyisin niin kauhean isossa köntässä, että johonkin ne on pistettävä?

22.2.2009 10:17

Esitysoikeuksiakin tulee ilmeisesti kymmenen ja kun paketissa ja kalliilla tulee niin kaikkihan käytetään.

32.2.2009 10:38

Eikös noissa paketeissa ole aina 1-2 hittiä ja kymmenkunta muuta ohjelmaa.

42.2.2009 10:47

no voi vittu,ei toimi valikot boksissa xD

52.2.2009 11:18

Kotisivulla sanotaan että Liv Canal Digitalin satelliittipaketissa kanavapaikalla 8.

Ja mitästä tyhjää ei näy.

62.2.2009 12:21

Nelonen Median AD:lla on selkeesti ollut ilkeydet mielessä tai helvetin huono silmä, sillä LIV-kanavan logossa lukee ihan selkeästi HIV.

72.2.2009 13:51

Tämäpäs oli toimiva päivitys. Aamulla kun löin digiboksin päälle, niin raukka ei tajunnut että kanavat on vaihtuneet vaan yritti päivittää softaansa/firmistään jatkuvasti uudelleen. Ei auttanut, joten se boottasi itsensä ja uusi yritys. Tähän looppiin se sitten jäi, kunnes pysyi sen viisi sekuntia päällä että pääsin valikosta palauttamaan tehdasasetukset ja hakemaan uudestaan kanavat.

Boksina Humaxin CX-1201C.

82.2.2009 14:17

Toivottavasti kaikki lifestyle ohjelmat siirtyvät tuonne niin ei tarvitse niitä enää vahingossakaan kahtoa.

92.2.2009 22:47

Onkos teillä ilmentynyt samaa ongelmaa kuin mulla?
Multa hukkui MTV3, Nelonen & JIM, kun tein päivityksen.
YLE Teema ja Urheilukanava vaihtoi kuitenkin ihan oikeille paikoilleen.

edittiä:
Ny löyty noi hukka teillä olleet kanavatkin =)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.2.2009 @ 23:22

103.2.2009 1:41

Rupes näkymään jotain Ruotsalaisia kanavia mitä ei oo ennen näkynyt. Yhessä näytti olevan jopa digi äänet.

113.2.2009 2:07
AfterDawn Addict

Welhon verkossa näkyy maksukanavat ilmaiseksi paripäivää...

Lainaus:

Ilmaiskatselu alkaa maanantaina 2.2. klo 10 ja päättyy keskiviikkona 4.2. klo 10. Katseluun et tarvitse Welho-ohjelmakorttia.
http://www.welho.fi/yksityisille/tvpalve...11/Default.aspx

123.2.2009 18:25

Nyt sitte pätkii MTV3, Nelonen, Sub & JIM.. Missäköhän vika piileksii?

edittiä:
Joo, poistu pätkiminen, kun laittoi uudestaa kanavahaun. Tiedoksi teille muillekkin, joilla pätkii.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.2.2009 @ 18:34

134.2.2009 12:43

Humax PVR-9200T (antenniverkossa)

Tämä tallentava boxi ei pelkällä kanavahaulla vaihda Teemaa ja Urheilukanavaa uusille paikoilleen eikä myöskään löydä tätä ihme LIV:iä. Kaikki kanavat näkyivät kanavahaun jälkeen kuten ennenkin, mutta EPG:ssä ei enää löytynyt Teeman eikä Urheilukanavan ohjelmatietoja, joten ajastetut tallennukset hiukka vaikeita. Pitää palauttaa tehdasasetukset, jonka jälkeen laite tekee asennukset ja kaikki toimii taas niinkuin pitääkin. Tämä vaan tiedoksi vastaavien laitteiden omistajille.
Muuten sitä mieltä, että tämä etenkin ikäihmisiä ja teknotumpeloita rassaava kanava/digi pelleily sais jo loppua.

146.2.2009 14:24
Hybridi
Inactive

Ihan kiva aina kun tulee jotain uutta... mutta minkä hiton takia ne ilmais kanavat pitää olla sekaisin, esim Musiikki tv ym siellä loppu päässä, eikö ne voisi vaan laittaa kaikki ilmais kanavat listan alkuun, noh onneksi meillä voi säätää näissä halvoissa digibokseissa kanavat haluamaan järjestykseen, ja sitten tolla kalliilla Samsung tallentavalla ei voi järjestää on se niin kumma... :O

156.2.2009 14:58

Niin parempi olisi kun kanavat haettaisiin nuppia kiertämällä niin kuin ennen. Mummot ja ikäihmiset osaisivat heti asettaa valitsimen UHF, VHF1 tai VHF2 kohtaan ja ongelmat poistuisivat. Lisäksi kanavat haettaisiin jokainen erikseen, jolloin ne olisivat suoraan miellyttävällä ohjelmapaikalla. Onneksi kanavia ei mahtuisi taajuuskaistaan niin montaa että ruuvauskäsi väsyisi. Vai mitä mieltä muut luddiitit ovat.


KOVO tarkoittaa HARDWAREA

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Huippusuosittu CCleaner meni myyntiin – Avast osti sen Huippusuosittu CCleaner meni myyntiin – Avast osti sen (21.7.2017 09:36)
Ilmaista virustorjuntaohjelmistoa kehittävä Avast on päättänyt ostaa huippusuosittua CCleaner-siivousohjelmaa kehittävän Piriformin. Tarkoituksena on tarjota CCleaneria jatkossakin omana tuotteenaan, ....
5 kommenttia
Applen ja akkuvalmistaja sopimukseen – Poikiiko tuotantoa Uudenkaupungin tehtaalle? Applen ja akkuvalmistaja sopimukseen – Poikiiko tuotantoa Uudenkaupungin tehtaalle? (21.7.2017 08:54)
Apple ja kiinalainen akkuvalmistaja Contemporary Amperex Technology (CATL) ovat solmineet salassapitosopimuksen, uutisoi Yicai Global . Mielenkiintoiseksi sopimuksen tekee suomalaisten näkökulmasta ....
Samsungin syksyn kovin julkistus nähdään elokuun 23. päivä Samsungin syksyn kovin julkistus nähdään elokuun 23. päivä (21.7.2017 08:26)
Ei tarvitse olla kovin kummoinen meedio arvatakseen, että Samsungin seuraava Note-malliston älypuhelin julkistetaan viime vuoden tapaan elokuussa. Vielä vähemmän selvännäkijän taitoja tarvitaan ....
2 kommenttia
OnePlussalta päivitys huippupuhelimelle, korjaa hätäpuheluongelman OnePlussalta päivitys huippupuhelimelle, korjaa hätäpuheluongelman (20.7.2017 23:10)
OnePlus on julkaissut päivityksen OnePlus 5 -huippupuhelimelleen. Oxygen OS 4.5.6 on kuitenkin vain minimaalinen päivitys, joka ainoastaan korjaa yhden, mutta mahdollisesti sitäkin kohtalokkaamman ongelman. ....
Windows levittäytyy kaikkialle – Tältä näyttää Windows termostaatissa Windows levittäytyy kaikkialle – Tältä näyttää Windows termostaatissa (20.7.2017 12:16)
Älypuhelinbuumin laantuessa teknologiayhtiöiden fokus on siirtynyt levittämään langattoman tiedonsiirron mahdollisuuksia arkipäiväisempiin laitteisiin, joissa tiedonkäsittelyllä saadaan aikaa ....
10 kommenttia

Uutisarkisto