*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Viikon softa: Helppokäyttöistä virustorjuntaa kotikäyttöön

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 30.1.2009 17:18 Kommentteja (33)

Viikon softa: Helppokäyttöistä virustorjuntaa kotikäyttöön AVG Free Edition on AVG-virustorjuntaperheen ilmaisversio, joka on helppokäyttöinen kotikoneen puhdistaja. Ohjelma on hyvä vaihtoehto raskaille ja monimutkaisille virustorjujille, sillä automaattisten toimintojen ansiosta se tarkastaa virukset ja päivittää virustietokannan ilman käyttäjän apua.
AVG Free Editionin ominaisuuksiin kuuluvat Resident Shield -toiminto, joka tarkastaa reaaliajassa avattavat tiedostot, E-mail Scanner -sähköpostiskanneri, On-Demand Scanner -ajastustoiminto ja Virus Vault -karanteeniominaisuus, jonka avulla voit hallinnoita saastuneita tiedostoja turvallisesti.

Laajalti arvostetun ja useita palkintoja keränneen AVG Free Editionin voit ladata täältä. Samalta sivulta voit lukea myös käyttäjäkommentit.

Edellinen Seuraava  

33 kommenttia

130.1.2009 17:31

Zonealarmia olen tähän asti aina käyttänyt. Osaisiko joku palomuureihin paremmin perehtynyt kertoa, onko AVG:ssa jotain parempaa, jotta se kannattaisi vaihtaa Zonen tilalle? Ihan tyytyväinen olen zoneenkin kyllä ollut..

230.1.2009 17:40

Njääh... AVG on tehnyt ainakin iteelleni sellaisia temppuja, että sitä ei mitenkään kevyeksi voi kutsua. Asennuksen jälkeen toimi pari päivää ihan hyvin, mutta sen jälkeen kone alkoi hidastella ja jämähti useasti paikoilleen, jollon ei auttanut mikään muu, kuin reset. Noh. Itse vaihdoin Avast!:iin ja hyvin on pyörinyt.

330.1.2009 17:48

Minulla pyörii palomuurina (rautataso adsl-laitteessa) varalla toki asennettuna Zone, virustutkana juuri avast. Oli aikaisemmin Norton mutta kun sen hinta nousi jätin ostamatta ja kokeillut juuri agv:tä ja peleissä se temppuili joten vaihdoin avastiin ja hienosti toimii.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.1.2009 @ 17:49

430.1.2009 18:29

Avast pro ja webroot desktop firewall on kevyt ja tehokas yhdistelmä.

530.1.2009 19:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mahteri:
Zonealarmia olen tähän asti aina käyttänyt. Osaisiko joku palomuureihin paremmin perehtynyt kertoa, onko AVG:ssa jotain parempaa, jotta se kannattaisi vaihtaa Zonen tilalle? Ihan tyytyväinen olen zoneenkin kyllä ollut..

Ai kannattaako Zonealarm palomuuri vaihtaa AVG virustutkaan?

630.1.2009 19:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jake78:
Avast pro ja webroot desktop firewall on kevyt ja tehokas yhdistelmä.

Tuolla webrootin sivuilla sanottiin "Get better protection than Windows' firewall today! " :D
Se on näköjään ilmanenki :E

730.1.2009 19:37

Meh, nod32 on parempi mitä AVG.

Tosin Linux on vieläkin parempi, sillä "peruskäyttäjänä" ei tarvitse huolehtia viiruksista =)

830.1.2009 19:40

Samainen softa mikä päivityksellään onnistui estäämään tuhansia windowseja buuttaamasta (en siis luottaisi tämän firman tekeleisiin)... Tiedä sitten miten tämä on tänne viikon softaksi päässyt. Aviran AntiVir Personal (www.freeav.com), kun on niin paljon parempi.

930.1.2009 20:55

Windows koneella olen muutaman vuoden ajan yhdistelmää Zonealarm + Avast ja hyvin tuntuu toimivan. Nyt tulossa uusi kone, johon laitan Linuxin. Kaipa sillekin jokin virustorjunta voisi olla paikallaan...

1030.1.2009 21:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pain83:
Samainen softa mikä päivityksellään onnistui estäämään tuhansia windowseja buuttaamasta (en siis luottaisi tämän firman tekeleisiin)... Tiedä sitten miten tämä on tänne viikon softaksi päässyt. Aviran AntiVir Personal (www.freeav.com), kun on niin paljon parempi.

Kerro enemmän. Kas kun itsellä on tämä kyseinen softa yhdessä WinXP-koneessa ja kyllä se hienosti on joka päivä startannut. Ettei vaan olisi taas käyttäjien tekemiä virheitä?
Ihan hyvä softa, jonkin verran enemmän vie muistia kuin Avira. Hyvä puoli on se, että päivitys tapahtuu "hiljaisesti" toisin kuin Avirassa jossa pomppaa se päivitysikkuna ja mainos silmille.

1130.1.2009 21:15

NOD 32 + Comodo = <3


Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

1230.1.2009 22:10

Rauta + Comodo firewall & antivirus. Eipä tuota virustorjuntaa ole vuosiin tarvinnut kun tajuaa mitkä ohjelmat käynnistää ja mitkä jättää käynnistämättä. Comodon mukana pistin siitä huolimatta.

Avg ollut aikaisemmin käytössä, täysin huomaamaton ja itsestään päivittyvä ohjelma, voin kyllä suositella.

Zonealarmia en taas suosittele. Aiheuttanut ihmeellisiä katkoja netistä, portit ei aukea vaikka kuinka avaisi, ei saa yhteyttä muihin lähiverkon koneisiin vaikka mitä tekisi jne. Aiheuttipa tuo jopa koneen täyttä jumittumistakin, vika tosin oli mukana tulleessa kasperskyn virusohjelmassa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.1.2009 @ 22:13

1330.1.2009 22:59

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mahteri:
Zonealarmia olen tähän asti aina käyttänyt. Osaisiko joku palomuureihin paremmin perehtynyt kertoa, onko AVG:ssa jotain parempaa, jotta se kannattaisi vaihtaa Zonen tilalle? Ihan tyytyväinen olen zoneenkin kyllä ollut..

Ai kannattaako Zonealarm palomuuri vaihtaa AVG virustutkaan?
Sen siitä saa kun lukee uutiset puoliunessa. Jotenkin muistelin AVG:n olleen palomuuri niin ajatuksissani onnistuin uutisessakin AVG:n palomuuriksi muuttamaan :). Tosissaan avast Zonealarm yhdistelmää olen jo pidemmän aikaa käyttänyt. Zonealarm on toiminut kyllä ihan ok, mutta hiukan kätevämpikin palomuuri voisi olla. Avastia olen virustorjuntana käyttänyt ja siihen ollut erittäin tyytyväinen.

1431.1.2009 0:59

AVG ainakaan mulla estänyt mitään haittaohjelmia, vaan kylmästi päästi läpi. Siitä on kyllä jo aikaa ja oli XP:ssä. Vistassa käyttänyt Aviran Premium Security Suitea ja ei voi kyllä haukkua yhtään. Ei tosin ilmainen, mutta haittaohjelmat on pysynyt poissa, ja kevyt ja helppo käyttää. Eikä kuitenkaan pahan hintainen. Sisältää myös oman palomuurin.

1531.1.2009 1:19

Yksi tärkeä syy miksi aloin käyttämään Ubuntua, olivat nämä virukset ja niiden torjuntaohjelmien kanssa säätäminen. Aina sai ladata päivitystä ja uutta versiota, skannata konetta kolmella eri ohjelmalla jos ei halunnut maksaa kalliista ohjelmista.
Ennen kuitenkin käytin Aviran ilmaista vitustutkaa ja Ad-Awarea. Myös Easycleanerillä konetta puhdistin, vaikkei viruksia hoidakkaan.

1631.1.2009 4:11

AVG 7 oli vielä käyttökelpoinen mutta 8 versio muistuttaa jo liikaa kaupallisia softia prosessoritehon syönnillään.

1731.1.2009 8:17

Helppo ja yksinkertainen (paljon kyselevä) Comodo on aika hyvä, nyt kun siihen tuli antiviruskin mukaan tässä jokuaika sitten. AVG on ihan hyvä, mutta se tarvitsee jonkunlaisen palomuurin seurakseen enkä oikein luota tähän windowsin palomuuriin.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.1.2009 @ 08:18

1831.1.2009 8:28

Joo mulla on ainakin AVG + Comodo yhdistelmä pelannu sekä XP etta vista koneissa ihan hyvin(joskus AVG automaattipäivitys vittuilee).

1931.1.2009 8:35
NikoMat
Inactive

Itsellä ollut AVG Zonealarmin kanssa ensi XP koneessa ja nyt Vista koneessa. Mitää huonoa en ole AVGstä löytänyt vaan se on toiminut hyvin. Vaikka pelaan paljon ei ole AVG ikinä haitannut pelaamista millään tapaa

2031.1.2009 11:30

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pain83:
Samainen softa mikä päivityksellään onnistui estäämään tuhansia windowseja buuttaamasta (en siis luottaisi tämän firman tekeleisiin)... Tiedä sitten miten tämä on tänne viikon softaksi päässyt. Aviran AntiVir Personal (www.freeav.com), kun on niin paljon parempi.

Kerro enemmän. Kas kun itsellä on tämä kyseinen softa yhdessä WinXP-koneessa ja kyllä se hienosti on joka päivä startannut. Ettei vaan olisi taas käyttäjien tekemiä virheitä?
Ihan hyvä softa, jonkin verran enemmän vie muistia kuin Avira. Hyvä puoli on se, että päivitys tapahtuu "hiljaisesti" toisin kuin Avirassa jossa pomppaa se päivitysikkuna ja mainos silmille.
Mikäs siinä, netti on täynnä artikkeleita kyseisestä asiasta. Tais AVG:n kehittäjillä "unohtua" päivityksen beta testaus täysin...

http://support.dell.com/support/topics/g...c=us&l=en&s=gen

http://securityandthe.net/2008/11/10/avg...l-windows-file/

http://www.wizcrafts.net/blogs/2008/11/a...s_xp_pcs_o.html

haluatko lisää artikkeleita vai riittääkö nuo?

Totta on, että Avirassa on se ärsyttävä mainos. Siitä tosin pääsee eroon, kun estää kyseistä ohjelmaa (avnotify.exe) suoriutumasta luomalla sille suojauskäytännön.

2131.1.2009 12:58

AVG+NAT+windows- palomuuri ja update ollut käytössä jo monta vuotta moneessa koneessa ja toiminut kuin unelma. Ei kertakaan ole tullu minkään laista virusta / onglemaa. Voin ehdottomasti suositella tuota yhdistelmää kaikille. Itsellä AVG:ssa käytössä kerran viikoossa automaatinen tarkastus ;].

Täysin toimiva yhdistelmä myös windows 7 betassa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.1.2009 @ 12:59

2231.1.2009 15:55
anaheim
Inactive

Mulla on ollu aina zonealarm palomuurina ja avg viruksentorjuntana. Ei onkelmia havaittu. En oo huomannu et mitää erityise raskaskaa olis. Ehkä en vaa tiedä paremmasta.

2331.1.2009 16:43

watchguard firebox edge+nis2009 ihanan kevyttä. avg oli jossain vaiheessa ja ei vakuuttanut muuten kuin keveydellään. nykyinen nissi on paras.

241.2.2009 14:20

Eipä ole vuosiin ollu tarvetta antivirus ohjelmia pitää asennettuna, Zonealarm pyörii taustalla ja kerran tai 2 vuoteen vetäsee AVG tai Avast läpi. Niinkuin joku jo mainitsi se melkeinpä riittää että tietää mitä tiedostoja avata ja mitä ei.

251.2.2009 18:29

Vistan palomuuri ja terve järki on kaikista kevein vaihtoehto.

niin.. Vista firewall control vielä mukaan ni ei muuta tarvi.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.2.2009 @ 18:31


261.2.2009 23:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jehu80:
Windows koneella olen muutaman vuoden ajan yhdistelmää Zonealarm + Avast ja hyvin tuntuu toimivan. Nyt tulossa uusi kone, johon laitan Linuxin. Kaipa sillekin jokin virustorjunta voisi olla paikallaan...

Riippuu käytöstä, jos siirtelet / jakelet paljon tiedostoja tuon koneen kautta muille koneille niin silloin voi olla paikallaan, mutta muuten ei mitään syytä laittaa, kun ne linuxille tehdyt ohjelmat on tehty lähinnä etsimään windows viruksia.

272.2.2009 1:32
kveikko
Inactive

Ite käytän Linuxia eikä oo tarvinnu virustorjuntaa jarruna.
Työkäytössä sled ja opensolaris.

282.2.2009 10:36

Jaa a. Kumpihan parempi Avast vai AVG?

292.2.2009 14:55

Vistan palomuuri ja Avast niin ei ole ollut mitään ongelmia, tosin laitan nyt uusimman norton virus torjunnan törkeen kevyt verrattuna edellisiin versioihin.

302.2.2009 16:21

Käytössä jo 3 vuotta AVG + ZoneAlarm ei ongelmia. Ainoana miinuksena voisin AVG:sta sanoa sen raskas scan-toiminto joka sinällään ei haittaa koska olen ajastanut sen yöaikaan jolloin en käytä konetta.

312.2.2009 18:27

Ashampoon palomuuri ollut käytössä jo useita vuosia sen jälkeen minullekin kun tuli zonen kanssa ongelmia. Ei vaan päässyt läpi aina ja joskus piti jopa kone buutata että lähti pelittämään. Avastista luovuin kun se teki vastaavaa eikä päässyt aina nettiin. Välillä oli Antivir Pro käytössä, mutta nyt taas Avast. Nyt on jo pitkään pelittänyt oikein hyvin.

323.2.2009 17:58

Iha mukavasti on toi AVG toiminu 2 koneella. AVG+COMODO=Way to go.
Mutta pääkoneella avg:n jälkeen sekavalta tuntuva avast jonka skanneri jäätää suuresti kys. koneella... pitänee asennella siihenkin AVG, joka on hyvin toiminut.

335.2.2009 10:15

Minulla on käytössä F-secure ja se ilmoitti koneeni puhtaaksi tarkistuksen jälkeen. ladattuani AVG free editionin, se löysi työpöydältäni troyan.... vakoiluviruksen ja poisti sen. Minulla on Vista koneessa mutta palomuuri poiskytkettynä F-securen ohjeen mukaan. Onko tämä F-secure nyt jäänyt ajastaan jälkeen ja minun olisi paras vaihtaa ohjelmaa. AVG ei jostainsyystä saa päivitettyä dataansa. Kuinkahan sitä voisi auttaa?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto