*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LG:n plasmatelevisiossa 1 000 000 000:1 kontrasti

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 21.1.2009 11:55 Kommentteja (17)

LG:n plasmatelevisiossa 1 000 000 000:1 kontrasti LG on esitellyt uusia plasmatelevisioita, joiden kontrasti ja virkistystaajuus on viety täysin uusille luvuille. Yrityksen uudet Xcanvas bobos -mallimerkinnällä varustetut televisiot toistavat 600Hz virkistystaajuutta ja isommalle 50-tuumaiselle 50PQ60D-televisiolle luvataan 1 000 000 000:1 kontrastisuhdetta.
Sekä 42PQ60D- että 50PQ60D-mallissa on USB-portti, jonka kautta massamuistille tallennetut videotiedostot voidaan toistaa suoraan televisiossa. Tiedostotuki löytyy ainakin WMV- ja DivX-tiedostoille.

Electronistan mukaan televisioissa on sisäänrakennetut kaiuttimet ja automaattinen taustavalaistuksen säätö, jonka avulla energiantarve pienenee jopa 60 prosentilla tavanomaisiin plasmatelevisiohin verrattuna.

Televisioiden on tarkoitus tulla kauppoihin Koreassa helmikuun puolen välin tienoilla noin 790 ja 1130 euron hintaan. LG ei ole ilmoittanut suunnitelmista tuoda malleja Euroopan tai Yhdysvaltojen markkinoille.

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

121.1.2009 12:13

"Televisioiden on tarkoitus tulla kauppoihin Koreassa helmikuun puolen välin tienoilla noin 790 ja 1130 euron hintaan."

Waaaaat???!? Ostan heti jos tulee Suomeen läheskään samoilla lukemilla :D

221.1.2009 12:24
WumWum
Inactive

Kyllähän LG edustaa tällä hetkellä televisioiden parhaimmistoa. Toivottavasti televisioiden nopea kehitys siirtyisi myös tietokoneiden puolelle, eikä enää jemmattaisi näitä SSD-levyjä yhtään pidempään yms. tekniikka,jota olen odottanut kohta kaksi vuotta.

Siitä tulisikin mieleen, että kävin kattomassa pari viikkoa sitten uutta tietokonetta eräälle rouvalle. Olin hämmästynyt millaista moskaa suurin osa koneista on mitä kuluttajille myydään.Erikoisliikkeiden kauppiaat ottavat rahat pois tietämättömiltä kuluttajilta.

Ei tietokoneestakaan kannata maksaa tänä päivänä yli 700 €.

321.1.2009 12:32

"automaattinen taustavalaistuksen säätö" eli suomennettuna "auto-brightness adjustment for energy conservation depending on ambient light".

421.1.2009 12:41

Hinta eui ole paha, jos tuo tosiaan pitää paikkansa. Pian siis voisi viedä mökille sen 27" sampan ja ostaa tuon tilalle :-p.

521.1.2009 12:59

Sekä 42PQ60D- että 50PQ60D-mallissa on USB-portti, jonka kautta massamuistille tallennetut videotiedostot voidaan toistaa suoraan televisiossa. Tiedostotuki löytyy ainakin WMV- ja DivX-tiedostoille



Ja missähän se mkv taas on :D

621.1.2009 13:42
SS28
Inactive

Ainakin tähän asti LG:n telkuissa ollu surkea b-luokan kuva kun vertaa muihin hyviin merkkeihin!

721.1.2009 13:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Lainaus:
Sekä 42PQ60D- että 50PQ60D-mallissa on USB-portti, jonka kautta massamuistille tallennetut videotiedostot voidaan toistaa suoraan televisiossa. Tiedostotuki löytyy ainakin WMV- ja DivX-tiedostoille
Ja missähän se mkv taas on :D
Tuota olen ihmetellyt itsekin kauan ja hartaasti, kunnes muutama viikko sitten sain tuohon vastauksen yhdeltä laitevalmistajalta. Tuota videoiden purkua, containereiden käsittelyä, jne ei tehdä oikeastaan missään laitteessa softatasolla, vaan piiritasolla. Ja tällä hetkellä MKV:tä tukevia piirejä on tasan yksi, Sigman suht hiljattain julkaisema piiri, jota käytetään mm. Popcorn Hourissa. Tuon vuoksi suurin osa mediatoistimista, joista löytyy vanhempaa piiristöä, ei tule todnäk koskaan tukemaan MKV:tä. Sinänsä hassua, olisi kuvitellut, että tuo on softapuolella tehty jollekin suht geneeriselle piirille, mutta.. aina sitä oppii uutta.

821.1.2009 15:04

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Lainaus:
Sekä 42PQ60D- että 50PQ60D-mallissa on USB-portti, jonka kautta massamuistille tallennetut videotiedostot voidaan toistaa suoraan televisiossa. Tiedostotuki löytyy ainakin WMV- ja DivX-tiedostoille
Ja missähän se mkv taas on :D
Tuota olen ihmetellyt itsekin kauan ja hartaasti, kunnes muutama viikko sitten sain tuohon vastauksen yhdeltä laitevalmistajalta. Tuota videoiden purkua, containereiden käsittelyä, jne ei tehdä oikeastaan missään laitteessa softatasolla, vaan piiritasolla. Ja tällä hetkellä MKV:tä tukevia piirejä on tasan yksi, Sigman suht hiljattain julkaisema piiri, jota käytetään mm. Popcorn Hourissa. Tuon vuoksi suurin osa mediatoistimista, joista löytyy vanhempaa piiristöä, ei tule todnäk koskaan tukemaan MKV:tä. Sinänsä hassua, olisi kuvitellut, että tuo on softapuolella tehty jollekin suht geneeriselle piirille, mutta.. aina sitä oppii uutta.

Just :D Noh nyt oppi sit taas jotain uutta... Ehkäpä laitevalmistajat alkas koht sisäistään sen asian et kellä mkv + ntfs tuki ekana ni saa enite markkina paikkaa luultavasti...

921.1.2009 15:38

Toihan on kuin katsoisi suoraan aurinkoon kirkkaana päivänä.

1021.1.2009 16:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti grinx:
Toihan on kuin katsoisi suoraan aurinkoon kirkkaana päivänä.

Paitsi että aurinko ei paista noin smoothisti eikä näy noin terävänä :P

1121.1.2009 16:47

Järkyttävät heijastukset

1221.1.2009 20:39

Ostan heti, jos tulee edes lähelle noilla hinnoilla.

50" Plasma telkkari tolla kontrastilla, ja alle 1200e ??????

Dream on ..

1321.1.2009 21:26

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Lainaus:
Sekä 42PQ60D- että 50PQ60D-mallissa on USB-portti, jonka kautta massamuistille tallennetut videotiedostot voidaan toistaa suoraan televisiossa. Tiedostotuki löytyy ainakin WMV- ja DivX-tiedostoille
Ja missähän se mkv taas on :D
Tuota olen ihmetellyt itsekin kauan ja hartaasti, kunnes muutama viikko sitten sain tuohon vastauksen yhdeltä laitevalmistajalta. Tuota videoiden purkua, containereiden käsittelyä, jne ei tehdä oikeastaan missään laitteessa softatasolla, vaan piiritasolla. Ja tällä hetkellä MKV:tä tukevia piirejä on tasan yksi, Sigman suht hiljattain julkaisema piiri, jota käytetään mm. Popcorn Hourissa. Tuon vuoksi suurin osa mediatoistimista, joista löytyy vanhempaa piiristöä, ei tule todnäk koskaan tukemaan MKV:tä. Sinänsä hassua, olisi kuvitellut, että tuo on softapuolella tehty jollekin suht geneeriselle piirille, mutta.. aina sitä oppii uutta.

Just :D Noh nyt oppi sit taas jotain uutta... Ehkäpä laitevalmistajat alkas koht sisäistään sen asian et kellä mkv + ntfs tuki ekana ni saa enite markkina paikkaa luultavasti...
Uusin DivXn (H264) versio käyttää muuten matroskaa että luulisi alkavan tulemaan laitteita.

1421.1.2009 23:40
masa92
Inactive

Tuntuu siltä, että kaikki pitää vetää aina överiksi. Kuka muka tarvitsee miljardin suhde yhteen kontrastia. Ja kun vertaa hintaa ominaisuuksiin, ei voi kuin ihmetellä, että mitäköhän ö-luokan komponentteja tuokin toosa pitää sisällää.

1522.1.2009 13:58

Eipä noiden valmistajien ilmoittamiin ominaisuuksiin ole luottamista, pelkkää markkinointikusetusta kuten mm. tästä käy ilmi:
http://displaydaily.com/2007/11/08/are-plasma-panel-specs-real/

1622.1.2009 15:11

Kyllä taas huomaa miten markkinointipuheet myyvät, vaikka käytännön kuva olisikin täyttä p*****.

1723.1.2009 19:16

Tässä iässä on jo oppinut että hyvä ja halpa täytyy ostaa eri paketeissa. Jos osissa on laadukas skaalain, laadukas paneeli, laadukkaat älykkään toiminnot (denoiserit jne.) niin hinta tuppaa nousemaan. (Tosin poikkeus vahvistaa säännön: tänään Helsingin pörssistä saa hyvää todella halvalla)

Polttakaa kerettiläisenä, mutta olen edelleen sitä mieltä että markkinoilla olevat litteät televisiot ovat edelleen alpha beetta prototyyppi 0.001 tasolla. Olen sitkaasti vielä pysytellyt vanhassa putkitöllössä vaikka aika on ajanut siitä jo ajat sitten ohi. En vain koe saavani riittävästi todellista lisäarvoa ostamalla uutta televisiota.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion (15.12.2017 22:50)
Uskaliaimmat OnePlus 5 -käyttäjät pääsevät nyt kokeilemaan uutta esiversiota, joka tuo Androidin uuden Oreo-version ominaisuuksia. OnePlus on aloittanut tänään Oreo-beetaohjelmassaan uuden version jakelun. ....
1 kommentti
Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? (15.12.2017 22:08)
Samsung, kuten monet muutkin älypuhelinvalmistajat, kehittää jatkuvasti uusia patentteja, joilla pyritään uudistamaan älypuhelinkonseptia. Tietysti tarkoituksena on löytää uudenlainen innovaatio, ....
Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? (15.12.2017 21:15)
Huippupuhelimet ovat todennäköisesti tämän vuoden osalta esitelty, mutta kauaa ei tarvitse odottaa, että uutta lippulaivamallia on jälleen tarjolla. Monet valmistajat tähyävät jo vuoden alkuun ....
AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään (15.12.2017 19:44)
Vaikka nyt elämme pikaviestimien kulta-aikaa, kiitos mobiilisovellukset kuten WhatsApp, niin sovellusten historia on tietokoneiden viestimissä parin kymmenen vuoden päässä. Yksi ensimmäisistä ....
Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö (15.12.2017 19:32)
Jouluunkin on vielä toista viikkoa aikaa ja senkin jälkeen Netflixillä on tarjolla ennen vuoden loppua muun muassa uusi Black Mirror -kausi, mutta jo nyt on hyvä ottaa katsaus tulevan kuun Netflix-uut....

Uutisarkisto