*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Slysoft ohitti uudistetun BD+-suojauksen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 30.12.2008 14:43 Kommentteja (64)

Slysoft ohitti uudistetun BD+-suojauksen Kissojen ja hiirien kiusaaminen jatkuu jälleen, sillä kopiointisuojauksien kiertämiseen erikoistunut SlySoft julkaisi eilen lehdistötiedotteen, jonka mukaan yrityksen tuorein AnyDVD HD -ohjelma (versionumeroltaan 6.5.0.2) pystyy kiertämään tietyissä Blu-ray-julkaisuissa käytössä olevan uudistetun BD+-suojauksen.
Aiemmin tässä kuussa Slysoft ilmoitti, että uudistetun BD+-suojauksen kiertäminen kestänee helmikuulle saakka, mutta nähtävästi Slysoftin tiimi on tehnyt ahkerasti töitä asian tiimoilta, ja ongelmat näyttävät nyt olevan takanapäin.

Slysoftin mukaan AnyDVD HD on ainoa markkinoilla oleva ohjelma, jolla onnistuu kopiointisuojauksien poistaminen kaikista markkinoilta löytyvistä Blu-ray-elokuvista.

Tekijänoikeusjärjestöt ja elokuvastudiot eivät ole todennäköisesti mielissään Slysoftin saavutuksesta, joten muutaman kuukauden sisällä luvassa lienee uusi BD+-suojauksen päivitys. Tämä tietänee jälleen uusia firmware-päivityksiä markkinoilla oleviin Blu-ray-soittimiin, jotta soittimet osaavat toistaa päivitetyllä suojauksella varustetut elokuvat oikein.

Edellinen Seuraava  

64 kommenttia

130.12.2008 15:10

Kannattaako tosiaan käynnistää tuollainen päivitysrumba vain jotta saadaan suojaa taas muutamaksi kuukaudeksi, tuskin on ihan ilmaista hupia, ja johtaa yhteensopivuusongelmiin jotka eivät varmasti ainakaan AUTA br:n muutenkin huonosti alkanutta taivalta.

Kuluttajat kyllästyvät jatkuvaan päivittelyyn(etenkin ne jotka eivät sitä itse osaa tehdä) jolloin joku muistikorttivalmistaja tai nettijakelija iskee väliin ja hautaa koko optisen, naarmuuntuvan roskan.

230.12.2008 15:52

Lainaus:
Kuluttajat kyllästyvät jatkuvaan päivittelyyn (etenkin ne jotka eivät sitä itse osaa tehdä)
itse arvelisin samaa. Itseltäni jäisi laite ostamatta jos on tiedossa, että härveli pitää viedä huoltoon 3 kuukauden välein ja huollosta pitäisi alkaa maksamaan 20-25e kerta.

330.12.2008 15:53

Juu onhan tuo aika käsittämätöntä pelleilyä. Onneksi on slysoft pelastamassa maailmaa.

430.12.2008 16:57

Lainaus:
itse arvelisin samaa. Itseltäni jäisi laite ostamatta jos on tiedossa, että härveli pitää viedä huoltoon 3 kuukauden välein ja huollosta pitäisi alkaa maksamaan 20-25e kerta.
niino suurin osa noista päivittyy netistäkäsin ihan omalla updaterilla.
eikä vaadi suurempaa ydinfyysikon tutkintoa
(näin ainakin jossain mainoksessa sanotitin)

eikös noissa ollut sitten jotain pulmaa että uudella kopiosuojauksella ei vanhat levyt toimisi jne jne?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.12.2008 @ 16:58

530.12.2008 17:00

Entäpäs ihmiset joilla ei ole nettiä...?

Kohta on varmaan kirjastoissakin piste jossa voi käydä päivittämässä soittimensa, ah miten ihanaa...

Toisinsanoen jää minulta tuommoiset levyt ja soittimet hankkimatta.

630.12.2008 17:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bfr:
Kannattaako tosiaan käynnistää tuollainen päivitysrumba vain jotta saadaan suojaa taas muutamaksi kuukaudeksi, tuskin on ihan ilmaista hupia, ja johtaa yhteensopivuusongelmiin jotka eivät varmasti ainakaan AUTA br:n muutenkin huonosti alkanutta taivalta.

Kuluttajat kyllästyvät jatkuvaan päivittelyyn(etenkin ne jotka eivät sitä itse osaa tehdä) jolloin joku muistikorttivalmistaja tai nettijakelija iskee väliin ja hautaa koko optisen, naarmuuntuvan roskan.

Samoilla linjoilla. Kuluttajaa tuskin naurattaa kun leffan osto on arpapeliä kun koskaan ei voi tietää toimiiko leffa vai ei.

Tarvittavaa uutta firmawarea kun ei välttämättä ole ja jos onkin niin ei ehkä löydy taitoa sen päivittämiseen.

Niin ja jos firmwaren päivitykseen taidot löytyykin niin siinä on leffa ilta pilalla kun kulutat aikasi sen blu-ray vehkeen päivittämiseen sen sijaan että voisit nauttia leffasta.

Varsinkin kun syynä on se että valmistajat vain parantelevat suojauksia...
Lainaus:
niino suurin osa noista päivittyy netistäkäsin ihan omalla updaterilla.
eikä vaadi suurempaa ydinfyysikon tutkintoa
(näin ainakin jossain mainoksessa sanotitin)

Eikä sekään riitä että laite osaa päivittää itsensä netistä vaan kotoa pitää löytyä netti ja se pitää osata vielä kytkeä blu-ray soittimeen...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.12.2008 @ 17:19

730.12.2008 17:36

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bfr:
Kannattaako tosiaan käynnistää tuollainen päivitysrumba vain jotta saadaan suojaa taas muutamaksi kuukaudeksi, tuskin on ihan ilmaista hupia, ja johtaa yhteensopivuusongelmiin jotka eivät varmasti ainakaan AUTA br:n muutenkin huonosti alkanutta taivalta.

Kuluttajat kyllästyvät jatkuvaan päivittelyyn(etenkin ne jotka eivät sitä itse osaa tehdä) jolloin joku muistikorttivalmistaja tai nettijakelija iskee väliin ja hautaa koko optisen, naarmuuntuvan roskan.

Samoilla linjoilla. Kuluttajaa tuskin naurattaa kun leffan osto on arpapeliä kun koskaan ei voi tietää toimiiko leffa vai ei.

Tarvittavaa uutta firmawarea kun ei välttämättä ole ja jos onkin niin ei ehkä löydy taitoa sen päivittämiseen.

Niin ja jos firmwaren päivitykseen taidot löytyykin niin siinä on leffa ilta pilalla kun kulutat aikasi sen blu-ray vehkeen päivittämiseen sen sijaan että voisit nauttia leffasta.

Varsinkin kun syynä on se että valmistajat vain parantelevat suojauksia...
Lainaus:
niino suurin osa noista päivittyy netistäkäsin ihan omalla updaterilla.
eikä vaadi suurempaa ydinfyysikon tutkintoa
(näin ainakin jossain mainoksessa sanotitin)

Eikä sekään riitä että laite osaa päivittää itsensä netistä vaan kotoa pitää löytyä netti ja se pitää osata vielä kytkeä blu-ray soittimeen...
Itselleni tuollsinen päivitys ei ongelmia luultavasti aiheuttaisi, mutta tässä herää kysymys miksi. Hyvin on HD-elokuvat löytyneet tähän mennessä piratebayn avulla. Valikoimain suurempi kuin millään fyysisillä tallenteilla. On sorusten herrat ja indiana jonesit hyvin saatavilla. En tue mitään tuollaisia to-mafiota.

830.12.2008 18:37

poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 23:28

930.12.2008 19:11

Ihan tosi, nämä heput eivät ilmeisesti ymmärrä että suojat kierretään tavalla tai toisella. Tuollaisen kehittäminen ei pian yksinkertaisesti kannata, tulee kalliiksi kehitystyö ja avot 2 pv ja kierretty kun kaveri on ensin hikihatussa koodanneet 2-3 vuotta :-p, vähän karrikoitu, mutta totta.

BR on pian kuollut formaatti..eläköön vanha kunnon dvd ja kiintolevy...tai flash...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.12.2008 @ 19:13

1030.12.2008 19:32

Loputon kilpajuoksu kopiosuojausten ja niiden murtajien välillä on alkanut. Siinä kilpailussa on häviäjinä elokuvien ystävät ja tuottajat. Suuri voittaja on piratismi, joka noilla suojauksilla pitäisi estää.

Mitä hankalammiksi suojaukset käy sitä varmemmin piratismi lisääntyy. Toisinsanoen elokuvateollisuus ampuu omaan nilkkaansa.

Itse en tule koskaan hankkimaan Blu-ray soitinta. En halua mukaan siihen järjettömään päivitys rumpaan.

1130.12.2008 20:35

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.7.2014 @ 23:04

1230.12.2008 21:15

Kyllä minulla Blu-ray on vielä jäänyt kapuan hyllylle vain sen takia että omistan vähän vanhempaa näyttöjä ja Tv:ta jossa ei nyt satu olemaan kopionesto speksin mukaisia liittimiä. Eli on tällä myös vaikutusta oikeisiin ostopäätöksiin. Ja vaikka olisi TB:ssä tavaraa ja videoita ladattavissa, en olisi kuitenkaan itse henkilökohtaisesti vielä latailemassa videoita sieltä vaikka olenkin hyvinkin piraattihenkinen.

En vain tiedä kauanko voin jatkaa tätä imutonta tyyliä. Kyllä tällä kissa hiiri leikillä on vaikutusta blu-ray:n koska ensiksi lähtee tosiharrastajat ja sitä kautta leviää tai on leviämättä joku formaatti isomman väestöön piiriin.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.12.2008 @ 21:16

1330.12.2008 21:19

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hexi:
Mitä hankalammiksi suojaukset käy sitä varmemmin piratismi lisääntyy. Toisinsanoen elokuvateollisuus ampuu omaan nilkkaansa.
Ihan kiva tekosyy, joka ei pidä paikkaansa. Ei piratismi johdu kopiointisuojauksista.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hexi:
Itse en tule koskaan hankkimaan Blu-ray soitinta. En halua mukaan siihen järjettömään päivitys rumpaan.
Elämä Blu-Ray soittimien kanssa on äärimmäisen helppoa. Itse nautin elokuvista ainakin ihan täysillä. Aina ei kannata uskoa ihmisten puhetta, jotka eivät ole edes laitteita testanneet.

Jos piraatti toimii varmasti ja kaupasta ostettu aito saattaa jäädä toimimatta kopiosuojausten takia niin kaupan vaihtoehto ei hirveästi houkuta.

Kaikki ylimääräiset suojauksien kehittelyt pois ja asiakkaille laitteet jotka toimivat kaikkien leffojen kanssa ilman ongelmia ja tarvetta päivitellä firmiksiä.

Näin ihmisillä olisi enemmän luottoa laitteisiin ja itse leffojakin ostettaisiin taatusti enemmän.

Ja jos blu-ray soitinta ei ole kytketty nettiin niin päivittäminen ei ole äärimmäisen helppoa. Eikä se taatusti naurata jos elokuvan näkyminen riippuu siitä...

1430.12.2008 22:04

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.7.2014 @ 23:05

1531.12.2008 1:56

Lainaus:
Jos...jos ...jos... Lentokoneetkin voi pudota, mutta silti niillä lennetään. Tietokoneita täytyy päivitellä ja ihmiset on niihin ihan tyytyväisiä. Kerro sen soittimen merkki ja malli sekä elokuvan nimi, jonka kanssa olet kokenut ongelmia niin asiaan voi kommentoida.

Nykyaikana laitteistoja voi joutua päivittämään eikä se ole maailmanloppu tai syy sille ettei ko. laitetta ostettaisi. Hankalampaa autonavigaattoreiden kanssa on kuin Blu-Ray soittimen.

Eipä ole kokemusta toimimattomista levyistä blu-ray soittimella.

Tietokoneen ja blu-ray soittimen vertaaminen ei ole järkevää. Tämän pitäisi olla jo itsestään selvyys...

Suurelle osalle ihmisistä digiboksin tai dvd-soittimen päivitys on täysi mahdottomuus. Tällöin ei varmastikkaan onnistu blu-ray soittimen päivitys.

Eikä ihmiset ole tottuneet päivittämään oikeastaan mitään viihde-elektroniikkaa. Miksi tähän pitäisi tulla muutos?
Miksi oikeasti pitäisi hyväksyä se että elämää tietentahtoen pyritään vaikeuttamaan?

Jos yhteensopivuudet rikotaan vain siksi että saataisiin estettyä kopiointi muutamaksi viikoksi niin vaikeaahan tätä on hyväksyä.

Levyjen kopiointi vaan jatkuu ja maksaneet kuluttajat kärsivät...

1631.12.2008 1:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 30146264:
Juu onhan tuo aika käsittämätöntä pelleilyä. Onneksi on slysoft pelastamassa maailmaa.
Juuri näin.

1731.12.2008 7:48

BD-soitinten päivittämisestä sen verran, että profile 2.0 -soitinten (mitä siis alkaa nämä uudet olemaan) yksi lisäominaisuus on tuki online-palveluille (esim. voidaan hakea lisämateriaalia suoraan netistä). Nämä soittimet on tehty äärettömän helpoiksi liittää nettiin. Esim. omassani riitti kun löi verkkopiuhan kiinni, siinä kaikki. Ja se kauhean vaikea päivittäminen: pari kaukosäätimen painallusta, n. 5 min meni ja firmis oli päivitetty.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.12.2008 @ 08:35

1831.12.2008 9:49

Lainaus:
Lainaus:
itse arvelisin samaa. Itseltäni jäisi laite ostamatta jos on tiedossa, että härveli pitää viedä huoltoon 3 kuukauden välein ja huollosta pitäisi alkaa maksamaan 20-25e kerta.
niino suurin osa noista päivittyy netistäkäsin ihan omalla updaterilla.
eikä vaadi suurempaa ydinfyysikon tutkintoa
(näin ainakin jossain mainoksessa sanotitin)

eikös noissa ollut sitten jotain pulmaa että uudella kopiosuojauksella ei vanhat levyt toimisi jne jne?
Ensinnäkin puolet kuluttajista saa juuri ja juuri virtapistokeen seinään ja parilla puhelinsoitolla vielä sen scartin tai hdmin soittimesta telkkariin, ei mitään muuta.
Toiseksi, ihan turha kuvitella että mitään halpissoittimia päivitellään millään omilla updatereilla, todennäköisesti mitään uusia firmwareja ei tule edes olemaan saatavilla(muihin kuin sonyihin yms.) siinä vaiheessa kun kaupasta alkaa löytymään kymmenien valmistajien geneerisiä soittimia.
Leffat vain joko toimivat tai eivät toimi. Jos leffa ei toimi kuin 500e soittimissa niin luokittelen sen kategoriaan "rikki", ja jos asia toistuu niin koko formaatti pääsee samaan kategoriaan.

edit: Lisäksi pitää muistaa että kaikkeen ei auta edes firmware päivitys, esim. läheskään kaikkia tämän hetken profile 1.0 ja 1.1 soittimia ei voi päivittää 2.0:n edes firmwarella.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.12.2008 @ 09:56

1931.12.2008 10:17

Nonih taas sitä tehdään hallaa elokuvateollisuudelle siinä muodossa että noin puolet suomalaisista eivät vain osaa kun sen BD-soittimen asentaminen tuntuu olevan melko vaikeaa... Kun perus Pertti luulee saaneensa yhtä helpon formaatin kuin DVD mutta ei vaan pilataan kaikki sillä että tulee n.kuukauden välein jotain tylsää firmnvare päivityksiä. Siitä voimme kiittää TO-mafiaa sillä se menee AINA sillä tavalla että se minkä ihminen tekee sen se pystyy murtamaankin.

2031.12.2008 10:17

Lainaus:
Lainaus:
Kaikki ylimääräiset suojauksien kehittelyt pois ja asiakkaille laitteet jotka toimivat kaikkien leffojen kanssa ilman ongelmia ja tarvetta päivitellä firmiksiä.

Näin ihmisillä olisi enemmän luottoa laitteisiin ja itse leffojakin ostettaisiin taatusti enemmän.

Ja jos blu-ray soitinta ei ole kytketty nettiin niin päivittäminen ei ole äärimmäisen helppoa. Eikä se taatusti naurata jos elokuvan näkyminen riippuu siitä...
Jos...jos ...jos... Lentokoneetkin voi pudota, mutta silti niillä lennetään. Tietokoneita täytyy päivitellä ja ihmiset on niihin ihan tyytyväisiä. Kerro sen soittimen merkki ja malli sekä elokuvan nimi, jonka kanssa olet kokenut ongelmia niin asiaan voi kommentoida.

Nykyaikana laitteistoja voi joutua päivittämään eikä se ole maailmanloppu tai syy sille ettei ko. laitetta ostettaisi. Hankalampaa autonavigaattoreiden kanssa on kuin Blu-Ray soittimen.
Minulla oli BR-soitin samsung merkkinen tasan 4 pv...ja vein liikkeeseen takaisin. Syy oli yksinkertainen eipä toistanut uusia leffoja. Mukana tuli 3 paketti pirates-elluja ja ostin siihen yhden disney ellun lapsille ja kas se jäi näkemättä...herjasi levy likainen ja juuri otettu paketista, sitten toisella yrittämällä ei tuettu formaatti no minä pc:n viereen ja masiina kiinni kaapelilla nettiin ei uusia päivityksiä. Jolloin vedin herneen nenään ja paiskasin masiinan laatikkoon ja kauppaan...vaihdoin 22 tuumaisen näyttöön ja tytölle uuden puhelimen. Harmitti vain se disney ellu, mutta naapurilla oli ps3:n jolle sitten sen myin halvalla ja se pyöritti sitä mukisematta.

Eli jos BR-leitteet ovat tätä tasoa niin saa jäädä koko formaatti pois, ainakin minun kohdalta, onneksi on canalin hd-sateliitti ja kunnon taulutv, vain 36" mutta toimii. Luulen että aika ajaa yksin kertaisesti BR:n ohi. Varsinkin jos tämän tyyppiset ongelmat ovat yleisiä ja todennäköisesti ovat. DVD:tä kun ei tarvi päivitellä ja masiinatkin ovat halpoja.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.12.2008 @ 10:22

2131.12.2008 10:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
BD-soitinten päivittämisestä sen verran, että profile 2.0 -soitinten (mitä siis alkaa nämä uudet olemaan) yksi lisäominaisuus on tuki online-palveluille (esim. voidaan hakea lisämateriaalia suoraan netistä). Nämä soittimet on tehty äärettömän helpoiksi liittää nettiin. Esim. omassani riitti kun löi verkkopiuhan kiinni, siinä kaikki. Ja se kauhean vaikea päivittäminen: pari kaukosäätimen painallusta, n. 5 min meni ja firmis oli päivitetty.

Avarvaas kuinka monella tavallisella kaduntallaajalla on netti piuha tv:n veressä? Saati sitten Wi-fi? Aika harvalla ja joilla moinen on ei välttämättä halua edes käyttää. Joten tuo päivittäminen pitäisi tehdä toisella tavalla ati parempi kun ei ollenkaan.

Tämähän vastaa pian kuluttajan harhaanjohtamisella, osta 2-3 kpl BR-elluja ja 500€ masiina ja nauti teräväpiirrosta ja kas teräväpiirto näyttää sinistä kuvaruutua jossa lukee EI TUETTU FORMAATTI ! Nauti siitä sitten. Arvaas leviääkö sana viirakkkorummussa tälläisen asia. Taatusti. Ostat tavallisen dvd:n 10€ ja 49€ soittimen ja taatusti toimii, tosin ei terävä piirtona MUTTA TOIMII.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.12.2008 @ 10:30

2231.12.2008 10:29

Lainaus:
Avarvaas kuinka monella tavallisella kaduntallaajalla on netti piuha tv:n veressä?
En tiedä, ei ollut minullakaan, vaan kaupasta tuollaisenkin ihmeen löysin. On se niin ihmeellistä että.

2331.12.2008 10:31

Lainaus:
Lainaus:
Avarvaas kuinka monella tavallisella kaduntallaajalla on netti piuha tv:n veressä?
En tiedä, ei ollut minullakaan, vaan kaupasta tuollaisenkin ihmeen löysin. On se niin ihmeellistä että.
Niimpä arvaas kuinka moni vetää sitä piuhaa? tai viitsii ruveta koplaamaan wi-fin:n kanssa? Minulla pc-yläkerrassa ja tv alhaalla joten matkaa tulee sellaiset 15 metriä rappusia alas (betoni seinät) ja wi-fi ei singaali riitä (betoniraudoitusta liikaa). Vaihtoehto piuha..arvaa vedänkö.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.12.2008 @ 10:34

2431.12.2008 10:36

En edelleen tiedä. Jos sinulla on vaikeaa, tarkoittaako se että muillakin on? Ehkä ole poikkeus, mutta ei, ei ole tullut vastaan vielä yhtään Blu-ray-levyä joka ei olisi toiminut. Soitin on Panasonic DMP-BD35.

2531.12.2008 10:36

En edelleen tiedä. Jos sinulla on vaikeaa, tarkoittaako se että muillakin on? Ehkä ole poikkeus, mutta ei, ei ole tullut vastaan vielä yhtään Blu-ray-levyä joka ei olisi toiminut. Soitin on Panasonic DMP-BD35.

2631.12.2008 10:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
En edelleen tiedä. Jos sinulla on vaikeaa, tarkoittaako se että muillakin on? Ehkä ole poikkeus, mutta ei, ei ole tullut vastaan vielä yhtään Blu-ray-levyä joka ei olisi toiminut. Soitin on Panasonic DMP-BD35.
Niin minulla oli ongelmia ja se ei tarkoita tietysti että kaikilla olisi, en yleistänyt. Totesin että jos ongelmat ovat tätä tasoa se ei luottamusta herätä, minulle riitti se 1 kerta.

2731.12.2008 12:14

Ihan samanlaisia ongelmia oli DVD:n alkutaipaleellakin. Erona tietysti se, ettei niitä pystynyt koskaan päivittämään.

Itsekkin kohtasin kaksi laitetta, joissa kaikki DVD:t ei toimineet.

2831.12.2008 12:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Ihan samanlaisia ongelmia oli DVD:n alkutaipaleellakin. Erona tietysti se, ettei niitä pystynyt koskaan päivittämään.

Itsekkin kohtasin kaksi laitetta, joissa kaikki DVD:t ei toimineet.
Ne olivat puhtaasti teknisiä ongelmia jotka on myös edessä br-maailmassa, kunhan laitteita ilmaantuu enemmän markkinoille.
Tällä kertaa luodaan vain vapaaehtoisesti lisäongelmia
valmistajan taholta.

2931.12.2008 12:40

Lainaus:
Lainaus:
Avarvaas kuinka monella tavallisella kaduntallaajalla on netti piuha tv:n veressä?
En tiedä, ei ollut minullakaan, vaan kaupasta tuollaisenkin ihmeen löysin. On se niin ihmeellistä että.

Piuhaa saa ja asennuksen pystyy tekemään, mitä sitten.

Monessa asunnossa kumminkin hankala ja todella työläs homma jos siistin asennuksen haluaa enkä ainakaan omaan kämppään pelkän blu-ray soittimen takia edes miettisi johdon vetämistä...

Tavalliselle kaduntallajalle ei tule edes mieleenkään että leffa ei toimi siksi kun soittimessa ei ole tarpeeksi uusi firmware.

Se ei varmastikkaan tiedä mikä firmware edes on ja jos netti onkin niin homma kaatuu viimeistään siihen kun tarvittavia piuhoja ei löydy tai nykyiseen modeemiin ei voi kytkeä useampaa laitetta.

Kun nämä on realiteetit niin vaikeaksi menee.

Jos jollekkin edellä mainitut asiat on helppoja niin se on sen onni.

Tavallisen kuluttajan elämää kuitenkin vaikeutetaan kohtuuttomasti.
Lainaus:
Ihan samanlaisia ongelmia oli DVD:n alkutaipaleellakin. Erona tietysti se, ettei niitä pystynyt koskaan päivittämään.

Itsekkin kohtasin kaksi laitetta, joissa kaikki DVD:t ei toimineet.

Ei ole ollut samanlaisia ongelmia. Jotkut dvd-soittimet tulivat keskeneräisinä markkinoille ja tästä syystä eivät pystyneet toistamaan kaikkia leffoja.

Blu-ray soittimet taas ovat yleensä olleet toimivia laitteita mutta suojauksien parantamisen takia yhteensopivuus on rikottu.

Toimivuus on siis tuhottu tarkoituksella sillä verukkeella että taistellaan piratismia vastaan....
Lainaus:
En edelleen tiedä. Jos sinulla on vaikeaa, tarkoittaako se että muillakin on? Ehkä ole poikkeus, mutta ei, ei ole tullut vastaan vielä yhtään Blu-ray-levyä joka ei olisi toiminut.

Kun normi kaduntallaajalta ei onnistu se päivitys niin olisi mielenkiintoista tietää miten sinullekkin olisi käynyt ellet soitinta päivittelisi...

3031.12.2008 13:16

Heh, sitä piuhaa ei ole pakko vetää kiinteäksi ellei halua. Päivittäminen onnistuu myös CD:ltä (ai niin, tauno tavalliset ei tiedä niistäkään tuon taivaallista?). Ja ainakin oman soittimeni manuskassa mainitaan selkeästi firmispäiviykset, ettei se niiiin eksoottista pitäisi olla. Eri asia tietty on, jos ei manuskoja lue.

Btw. katselin ison tukun elokuvia ennen ensimmäistäkään firmispäivystä, koska vasta 15.12. ilmestyi ensimmäinen eurooppalaisiin DMP-BD35 malleihin. Eli ihan hyvin minulle kävi.

Edit: Ja jotta ei menisi enempi vänkäämiseksi, niin ymmärrän kyllä pointin. Tarkoitus oli kuitenkin vain kertoa, ettei se päivittäminen välttämättä ole niin vaikeaa kuin annetaan ymmärtää. Jos kohta ei sitten niin helppoakaan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.12.2008 @ 13:23

3131.12.2008 13:22

jartar ja bfr @

Ei ne olleet teknisiä, vaan yhteensopivuusongelmia, koska moni käytti ei-niin-yhteen-sopivia softia levyissään.

3231.12.2008 13:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Heh, sitä piuhaa ei ole pakko vetää kiinteäksi ellei halua. Päivittäminen onnistuu myös CD:ltä (ai niin, tauno tavalliset ei tiedä niistäkään tuon taivaallista?). Ja ainakin oman soittimeni manuskassa mainitaan selkeästi firmispäiviykset, ettei se niiiin eksoottista pitäisi olla. Eri asia tietty on, jos ei manuskoja lue.

Btw. katselin ison tukun elokuvia ennen ensimmäistäkään firmispäivystä, koska vasta 15.12. ilmestyi ensimmäinen eurooppalaisiin DMP-BD35 malleihin. Eli ihan hyvin minulle kävi.
Ihan tosi... kuinka monen tavallisen ihmisen viitsit alkavan poltella cd:itä päivityksen takia? Minä en ainakaan vetele piuhoja pitkin kämpää, yläkerrassa kun on se työhuone ja alhaalla tv jossa kotiteatteri...joten nämä tavalliset sinun mielestäsi taunot ihmiset eivät ymmärrä mitään? Sinulla on ollut munkki sen laitteesi kanssa kannattaa mennä kioskille( vai onko 100 km päässä) lottoamaan :-p.

Tavalliselle ihmiselle tuollainen on liian monimutkaista. Ns peruskone ilman päivityksiä on se paras myös myynniltään vaikka ei olisi halvinkaan. DVD soitin toimii juuri niin kuin pitääkin.

3331.12.2008 13:30

Luepas nyt tarkemmin ketkä täällä väittävät, ettei tavallisilta ihmisiltä nämä asiat onnistu, ja tule sitten uudestaan keskustelemaan, okei? Ja itselläsi on niin huono tuuri laitteesi kanssa, että älä vain lottoa.

Voi elämän kevät...

3431.12.2008 13:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Luepas nyt tarkemmin ketkä täällä väittävät, ettei tavallisilta ihmisiltä nämä asiat onnistu, ja tule sitten uudestaan keskustelemaan, okei? Ja itselläsi on niin huono tuuri laitteesi kanssa, että älä vain lottoa.

Voi elämän kevät...

Niin luen. Luuletko ihan tosi että marketista ostettu BR (ostajana tavallinen 3-lapsen isä tai äiti)laite tyydyttää jos saat heti alkaa päivittään monella ei vain yksinkertaisesti ole aikaa tai halua aloittaa ko rumpaa. Ymmärrän kyllä me heput jotka tänne skriivaavat osaavat homman se on selvä. Mutta entä se tavallinen isä jolla on "vain" kannettava jossa vaikka nettitikku ja ei koskaan polttanut cd:itä, ei ole tarvinnut kun firman it-väki hoitaa kaikki...no asia taisi tulla selväksi jollakinlailla. Toivottavasti.

3531.12.2008 13:43

Lainaus:
Luuletko ihan tosi...
Déjà vu

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Ja jotta ei menisi enempi vänkäämiseksi, niin ymmärrän kyllä pointin. Tarkoitus oli kuitenkin vain kertoa, ettei se päivittäminen välttämättä ole niin vaikeaa kuin annetaan ymmärtää. Jos kohta ei sitten niin helppoakaan.

3631.12.2008 13:53

Lainaus:
Lainaus:
Luuletko ihan tosi...
Déjà vu

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Ja jotta ei menisi enempi vänkäämiseksi, niin ymmärrän kyllä pointin. Tarkoitus oli kuitenkin vain kertoa, ettei se päivittäminen välttämättä ole niin vaikeaa kuin annetaan ymmärtää. Jos kohta ei sitten niin helppoakaan.

yep.. :-p (missasin kun tein toisella masiinalla töitäkin välillä)

3731.12.2008 13:56

Jep. Rauha maassa :) Onneksi on vapaata, mitä nyt pientä puurtamista kotonakin :)

381.1.2009 2:42
berethiel
Inactive

Digiboxien tulon jälkeen kodin viihdekeskuset ovat muuttuneet sellaisiksi päivityshirviöiksi, etten viitsi ostaa enää mitään puolikuntoisia laitteita. Mediat eivät toimi ja ties mitä. Ennen kun vhs kasetin työnsi pesään, niin se toimi. Nykyään ei enää voi olla varma mistään. ensimmäinen xbox varustettuna mediacenterillä on toimiva. Siinä toimii mediat ja ei ole tarvinnut enää aikoihin päivittää. Kaikki vain toimii. Sellaisen laitteen, kun joku uuden väsää, niin voin ostaa ja sen pitää pyörittää mitä vain. Suojauksien kanssa en rupea pelleilemään. Enkä varmasti rupea päivittelemään laitteita vain sen takia, että joku on keksinyt uuden suojauksen, jonka joku hakkeriryhmä viikon päästä purkaa. Panostaisivat samalla innolla laitteisiin, niiden toimivuuteen ja sisältöön.

391.1.2009 12:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti berethiel:
Digiboxien tulon jälkeen kodin viihdekeskuset ovat muuttuneet sellaisiksi päivityshirviöiksi, etten viitsi ostaa enää mitään puolikuntoisia laitteita. Mediat eivät toimi ja ties mitä. Ennen kun vhs kasetin työnsi pesään, niin se toimi. Nykyään ei enää voi olla varma mistään. ensimmäinen xbox varustettuna mediacenterillä on toimiva. Siinä toimii mediat ja ei ole tarvinnut enää aikoihin päivittää. Kaikki vain toimii. Sellaisen laitteen, kun joku uuden väsää, niin voin ostaa ja sen pitää pyörittää mitä vain. Suojauksien kanssa en rupea pelleilemään. Enkä varmasti rupea päivittelemään laitteita vain sen takia, että joku on keksinyt uuden suojauksen, jonka joku hakkeriryhmä viikon päästä purkaa. Panostaisivat samalla innolla laitteisiin, niiden toimivuuteen ja sisältöön.
Itse päätin luopua tuosta hankalasti päivitettävästä laitevuoresta jo vuosia sitten.. täällä ei ole pitkään aikaan ollut muuta kuin htpc ja vahvistin hyllyssä..Tukee varmasti kaikkia formaatteja, tallennustilaa riittää, upscale(ffdshow) on laadukkaampi kuin missään erillisissä laatikoissa, ja tekniikan päivitys on suhteessa halpaa(esim. br/hd-dvd komboasema maksaa 99e).

403.1.2009 1:18

On se jännää, että asiat pitää mutkistaa entisestään vain saadakseen ne mutkistettua parin viikon jälkeen uudestaan. Nykyisinkin jo törmää tietokoneen käytössä kaikenmaailman epäsopivuuksiin. Jokin ohjelma ei tue sitä ja toinen tätä. Jotta hermot palaisi näköjään sitten oikein kunnolla, niin laitetaampas sama vielä teräväpiirto-elokuviinkin. Kun oot ensin ostanut (hävyttömän)kalliin soittimen, ja leffat vaikka vuokrannut niin tadaa! Eipäs toimikkaan. Eli päivittämään(jos tätä edes ylipäätään hoksaa, että vika voi johtua firmwaresta!). Tämä olisi vähän sama asia, kun lähti 400km päähän kauppaan, jos voisi käydä 3km päässä olevassa samanlaisessa kaupassa. Dvd-soittimissa tätä ei ollut.

Vaikka täällä on moni sanonut, että se päivittäminen ei ole iso asia, mutta käytännössä se voipi olla. Ensinnäkin yhteydet. Kaikilla ei todellakaan löydy kotoa 10m verkkokaapelia sen lootan päivittämiseen. Ja toiseksi, jos kyseistä kaapelia ei löydy, niin se loota pitää viedä modeemin luo, missä ei yllätys yllätys olekkaan näyttöä, mistä katsoa edistymistä. Jos br-soittimessa ei ole vga-liitäntää, niin mistäs sitten katselet, että mitä pitää painaa. Ja jotta homma menee varmasti vaikeaksi, niin niiden johtojen kytkeminen ja irroittaminen on oikeasti ärsyttävää ja osaltaan pelottavaa puuhaa. Eihän sitä tiedä, että milloin menee väärään reikään. Ja vaikka mukana tuleekin ohjeet, niin niissä voi olla hieman korkeampaa kieltä käytettynä, jolloin kaikki ei välttämättä avaudu. Ja kaiken tämän lisäksi päivitykseen ja valmisteluihin kuluu sen verran aikaa, että elokuvailta on loppu jo ennen kuin se edes alkaa. Kaikki tämä vain yhden tai muutaman elokuvan tähden. Kuka tähän oikeasti alkaisi???


Ingenting

415.1.2009 23:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xenico:
On se jännää, että asiat pitää mutkistaa entisestään vain saadakseen ne mutkistettua parin viikon jälkeen uudestaan. Nykyisinkin jo törmää tietokoneen käytössä kaikenmaailman epäsopivuuksiin. Jokin ohjelma ei tue sitä ja toinen tätä. Jotta hermot palaisi näköjään sitten oikein kunnolla, niin laitetaampas sama vielä teräväpiirto-elokuviinkin. Kun oot ensin ostanut (hävyttömän)kalliin soittimen, ja leffat vaikka vuokrannut niin tadaa! Eipäs toimikkaan. Eli päivittämään(jos tätä edes ylipäätään hoksaa, että vika voi johtua firmwaresta!). Tämä olisi vähän sama asia, kun lähti 400km päähän kauppaan, jos voisi käydä 3km päässä olevassa samanlaisessa kaupassa. Dvd-soittimissa tätä ei ollut.

Vaikka täällä on moni sanonut, että se päivittäminen ei ole iso asia, mutta käytännössä se voipi olla. Ensinnäkin yhteydet. Kaikilla ei todellakaan löydy kotoa 10m verkkokaapelia sen lootan päivittämiseen. Ja toiseksi, jos kyseistä kaapelia ei löydy, niin se loota pitää viedä modeemin luo, missä ei yllätys yllätys olekkaan näyttöä, mistä katsoa edistymistä. Jos br-soittimessa ei ole vga-liitäntää, niin mistäs sitten katselet, että mitä pitää painaa. Ja jotta homma menee varmasti vaikeaksi, niin niiden johtojen kytkeminen ja irroittaminen on oikeasti ärsyttävää ja osaltaan pelottavaa puuhaa. Eihän sitä tiedä, että milloin menee väärään reikään. Ja vaikka mukana tuleekin ohjeet, niin niissä voi olla hieman korkeampaa kieltä käytettynä, jolloin kaikki ei välttämättä avaudu. Ja kaiken tämän lisäksi päivitykseen ja valmisteluihin kuluu sen verran aikaa, että elokuvailta on loppu jo ennen kuin se edes alkaa. Kaikki tämä vain yhden tai muutaman elokuvan tähden. Kuka tähän oikeasti alkaisi???
Itsekin ostin hävyttömän kalliin auton loppuvuonna mutta jo hyvin pian alkoivat ongelmat. Sehän pitää tankata, jotta sillä voi ajaa! Sitten alkoikin hirveä säätö: piti ajaa pumpulle, maksaa rahaa ja tähtäillä pistoolilla oikeaan reikään. Ja jos ohjeet ovat vähän epäselvät niin siinähän on mahdollista tankata vaikka pakoputkeen.

Ihmisillä on aina tapana kiukutella uudesta tekniikasta. Nyt viimeistään kannattaa vetää se lähiverkko joka huoneeseen, 10 metriä maksaa alle 8 euroa ja hankalimmat paikat hoitaa wlan. Jatkossa nettiliitettävyys tulee olemaan jääkaappia myöten joka laitteessa, joten mahtaa elämä silloin vaikeutua entisestään.

426.1.2009 2:11

Lainaus:
Itsekin ostin hävyttömän kalliin auton loppuvuonna mutta jo hyvin pian alkoivat ongelmat. Sehän pitää tankata, jotta sillä voi ajaa! Sitten alkoikin hirveä säätö: piti ajaa pumpulle, maksaa rahaa ja tähtäillä pistoolilla oikeaan reikään. Ja jos ohjeet ovat vähän epäselvät niin siinähän on mahdollista tankata vaikka pakoputkeen.
Onko sama asia hä? X-) Eipä taideta olla samalla seinälläkään...

Lainaus:
Ihmisillä on aina tapana kiukutella uudesta tekniikasta. Nyt viimeistään kannattaa vetää se lähiverkko joka huoneeseen, 10 metriä maksaa alle 8 euroa ja hankalimmat paikat hoitaa wlan. Jatkossa nettiliitettävyys tulee olemaan jääkaappia myöten joka laitteessa, joten mahtaa elämä silloin vaikeutua entisestään.
Kylläpäs on kätevää tämä UUSI tekniikka kun sen käyttämisessä on jatkuvasti hankaluuksia, kun taas tällä vanhalla ruputekniikalla kaikki vain toimii :D

Kuinka aivopestyjä ihmiset voivat olla? On se kumma että itse ostetulla laitteella ei vo ikatsoa itse ostettua elokuvaa koska jokin hollywood studio päätti nyt ettei se käy... Miksi kuluttajaa pitää kiusata?

AnyDVD vain myllyyn ja kappas OMAT elokuvat alkavat toimimaan OMILLA laitteilla ;)

436.1.2009 8:00

Lainaus:
Kylläpäs on kätevää tämä UUSI tekniikka kun sen käyttämisessä on jatkuvasti hankaluuksia, kun taas tällä vanhalla ruputekniikalla kaikki vain toimii :D
Varmasti mustavalko-TV oli aikoinaan helpompi (ja edullisempi) kuin väri-TV, ei tarvinnut värejä säädellä (ai että ne onkin joissain kodeissa pielessä). Jos on tyytyväinen, eikä halua uusia ominaisuuksia, niin sen kun pysyy hyväksi havaitussa, sehän on jokaisen oikeus. Yksinkertaista :)

Itse olen ollut kovin tyytyväinen soittimeeni ja sen tarjoamaan kuvaan, varsinkin kun DVD:t, joita on paljon, ovat nekin paremman näköisiä (jep, tiedän että on DVD-soittimia jossa on skaalain). Isosta HD-telkusta (40" ja enemmän) katselee mielellään tarkempaa kuvaa.

Muistakaa nyt, jos kuitenkin erehdytte Blu-Ray -soittimen ostamaan, että ÄLKÄÄ ostako profile 2.0 -soitinta, sillä ette saa koneesta samaa lisäarvoa, kun ette (vaikeeta kun on) liitä sitä nettiin kuitenkaan, maksatte vaan turhasta.

(Niille joilla on mahdollisuus nettiin, tietenkin se 2.0 soitin)

Odottelen mielenkiinnolla, mitä Blu-Rayn jälkeen. Se tuskin on enää mitään fyysistä formaattia toistava laite, data tullee suoraan netistä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.1.2009 @ 08:04

446.1.2009 10:59
pylenius
Inactive

Lainaus:

Ihmisillä on aina tapana kiukutella uudesta tekniikasta. Nyt viimeistään kannattaa vetää se lähiverkko joka huoneeseen, 10 metriä maksaa alle 8 euroa ja hankalimmat paikat hoitaa wlan. Jatkossa nettiliitettävyys tulee olemaan jääkaappia myöten joka laitteessa, joten mahtaa elämä silloin vaikeutua entisestään.
Tuletko meille asentaan verkkopistokkeet joka huoneeseen tolla 8eur/10m hinnalla? Jos 80eur tulee maksamaan siististi vedettynä 10 verkkopistoketta ympäri asuntoa niin tervetuloa koska vaan. ;)

456.1.2009 12:22

Kas kun väritelevisiollekkin riittää että sen säätää kerran kohdillene, sitä ei tartte alkaa huomenna säätämään uudestaan siksi että joku muu taho niin määräisi... Sitäpaitsi se kuva siltikin näkyy laitteen hajoamiseen asti vaikka värit olisivatkin pielessä.

Eli edelleen ei ole kyseessä samanlainen asia...

466.1.2009 12:39

Eipä tietenkään. Onhan ne kyllä ihan eri luokan laitteita.
Mutta hei, ei ole pakko käyttää! Eikös olekin kiva juttu? :D

476.1.2009 12:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Eipä tietenkään. Onhan ne kyllä ihan eri luokan laitteita.
Mutta hei, ei ole pakko käyttää! Eikös olekin kiva juttu? :D
No enpä käytäkkään.. Mutta miksi pitäisi tyytyä olemaan hiljaa vain? Mitä se taas ratkaisee? Oi herra Hollywood (tms), kiitos kaikista näistä uusista suojauksista ja ikuisesta päivitysrumbasta ja kuluttajan kiusaamisesta, antakaa vain lisää :D

486.1.2009 13:09

Kitise, mun puolestani, jos se helpottaa :D

496.1.2009 13:34

Sehän se absurdi tilanne onkin että netistä ladatut "moitittavaksi toiminnaksi lasketulla tavalla hankittujen" (tekijänoikeuslain sanamuoto) elokuvat toimivat ilman mitään kikkailuja kun taas kaupasta ostetut elokuvat toimii "joka toinen kerta"...

506.1.2009 15:08

Lainaus:

Onko sama asia hä? X-) Eipä taideta olla samalla seinälläkään...

Samahan tämä. Jos et osaa tankata, kävelet. Jos et osaa käyttää Blu-ray-soitinta, katsot DVD:tä. Mutta kuten useasti aiemmin on mainittu, jokaisella on vapaus valita.

516.1.2009 15:11

Osaamisestakos se laillisten kuluttajien kiusaaminen onkin kiinni? Eihän osaamistaidolla ole mitään tekemistä sen kanssa :D

526.1.2009 16:33

Eihän tässä minkään kuluttajan kiusaamisesta ole kyse, vaan
leffa yhtiöt hakee maksimaalista voittoa. Ei se niin monimutaista ole.
Pienikin hankaloittaminen leffojen kopioinnissa voi tehdä rahaa. Jos joku ei osaa ladata uusinta Slysoftia ja käyttää sitä niin aina kilahtaa muutama dollari Hollywood herrojen kassaan.
Suurin osa nykynuorista kuitenkin osaa, joten suojauksilla ei ole paljoa vaikutusta, jos yhtään...ja jos ei osaa päivittää soitinta niin viekää sinne takaisin sinne mistä haitte. Kyllä ne liikkeissä yleensä soittimet päivittää...

536.1.2009 16:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti samik83:
Eihän tässä minkään kuluttajan kiusaamisesta ole kyse, vaan
leffa yhtiöt hakee maksimaalista voittoa. Ei se niin monimutaista ole.
Pienikin hankaloittaminen leffojen kopioinnissa voi tehdä rahaa. Jos joku ei osaa ladata uusinta Slysoftia ja käyttää sitä niin aina kilahtaa muutama dollari Hollywood herrojen kassaan.
Suurin osa nykynuorista kuitenkin osaa, joten suojauksilla ei ole paljoa vaikutusta, jos yhtään...ja jos ei osaa päivittää soitinta niin viekää sinne takaisin sinne mistä haitte. Kyllä ne liikkeissä yleensä soittimet päivittää...
Tästä seuraa kyllä ihan päinvastainen efekti kuin myynnin lisääntyminen... Enemmissä määrin ihmisiä ei kiinnosta kun "mikään ei koskaan toimi" mutta netistä saa 'ilmatteeksi' version joka toimii, every time. Kukapa sitä päivitysrumbaa jaksaa, etenkin jos joka kerta tarttee viedä kauppaan asti vain että uusin James Bondi näkyy... Hullun hommaa semmonen sanon minä :)

No AnyDVD:llä helpottuu sen verta että näkyy ne maksetutkin elokuvat maksetulla laitteella mukisemati :)

Edit: Käytännössä tuo on siis vain rehellisen kuluttajan kiusaamista, sama se mikä on alkuperäinen tarkoitus ollut... Kun taas vieläkin ns. vähemmän rehellisten ihmisten ei tartte piitata kun kaikki toimii..
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.1.2009 @ 16:44

546.1.2009 16:44

Mitenkään puolustamatta kopiosuojia, jotka murtuvat aina lopulta, jotenkin taas "unohtuu" ettei kaikille se päivittäminen ole niin vaikeaa. Ei kaikkien tarvitse viedä konetta myyjälle päivitettäväksi.

Noh, alkaa olla kaikki jo useampaan kertaan sanottua, joten taidan lopettaa "keskustelun" omalta osaltani tähän.

556.1.2009 16:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Mitenkään puolustamatta kopiosuojia, jotka murtuvat aina lopulta, jotenkin taas "unohtuu" ettei kaikille se päivittäminen ole niin vaikeaa. Ei kaikkien tarvitse viedä konetta myyjälle päivitettäväksi.

Noh, alkaa olla kaikki jo useampaan kertaan sanottua, joten taidan lopettaa "keskustelun" omalta osaltani tähän.
Eihän se kaikille olekkaan vaikeaa... Kysymyshän onkin että miksi ylipäätänsä pitää olla tuollaisia kuluttajan kiusaajia? Tottakai ymmärrän että laitteessa voi olla jokin bugi mikä korjaantuu päivittämisellä, vaikka kiusallista sekin on joskus...

Selittäkääpä nyt että mitä hyötyä on kenellekkään siitä että uusi leffa vaatii taas uuden päivityksen vain että ostamillana laitteilla voi nähdä ostamansa leffan?

566.1.2009 19:24

Lainaus:
Eihän se kaikille olekkaan vaikeaa... Kysymyshän onkin että miksi ylipäätänsä pitää olla tuollaisia kuluttajan kiusaajia? Tottakai ymmärrän että laitteessa voi olla jokin bugi mikä korjaantuu päivittämisellä, vaikka kiusallista sekin on joskus...

Selittäkääpä nyt että mitä hyötyä on kenellekkään siitä että uusi leffa vaatii taas uuden päivityksen vain että ostamillana laitteilla voi nähdä ostamansa leffan?
Niin, edelleen Hollywood herrat saavat enemmän rahaa tai ainakin yrittävät saada.
On mun mielestä vähän naiivia ajatella, että ne vain luovuttaisi
piratismin suhteen. Varmasti yritetään viimeiseen asti, vaikka hyöty olisikin vain marginaalista.

Niin se vain menee, että maailma pyörii rahan ympärillä ja se kaikki lankeaa aina kuluttajalle.

576.1.2009 19:34

Koskahan ne ymmärtäisivät että rehellisten kuluttajien kiusaaminen ei sitä rahaa tuo enempää, mutta karkottaa nekin vähät mitä vielä on jäljellä... Luulisi herrojenkin jo näin 10 vuoden jälkeen huomanneen että mikään suojaus ei estä epärehellisiä, mutta sen sijaan häiritsee rehellistä, ja se taas ei tuota kuin negatiivista kassavirtaa...Joten taas päästään siihen kysymykseen että miten kopiosuojaus auttaa herrojen kassavirtaa?

Muutenkin tuo piratismin vastainen taistelu on kyllä mennyt totaalisen överiksi elokuva-alalla... Ei nähdä kyllä metsää puilta...

586.1.2009 20:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti olmari:
Koskahan ne ymmärtäisivät että rehellisten kuluttajien kiusaaminen ei sitä rahaa tuo enempää, mutta karkottaa nekin vähät mitä vielä on jäljellä... Luulisi herrojenkin jo näin 10 vuoden jälkeen huomanneen että mikään suojaus ei estä epärehellisiä, mutta sen sijaan häiritsee rehellistä, ja se taas ei tuota kuin negatiivista kassavirtaa...Joten taas päästään siihen kysymykseen että miten kopiosuojaus auttaa herrojen kassavirtaa?

Muutenkin tuo piratismin vastainen taistelu on kyllä mennyt totaalisen överiksi elokuva-alalla... Ei nähdä kyllä metsää puilta...
Typeräähän se on, kun ei piratismia voi näillä näkymin voittaa, mutta mitä muutakaan ne isot herrat voivat yrittää. Ahneita kun ovat.

Itse en tiedä noista luvuista...onko Blu-rayn suojauksesta haittaa vai hyötyä kassavirralle. Miten moni jättää ostamatta kun on kuullut, että mahdollisesti pitää tehdä päivitys soittimelle. Ne joilla on massit ja haluavat katsoa HD-leffoja, niin se myös yleensä ostetaan.

Jos tuosta on tehty jotain tutkimusta, miten suojaukset vaikuttaa kassavirtaan niin kiinnostaisi nähdä.

Pelien saralla tämä on vähän eri asia, monissa peleissä on nykyään
rajoitettu määrä asennuskertoja, ja siksi piraattiversio on kannattavampi.

5912.1.2009 20:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Lainaus:
Kylläpäs on kätevää tämä UUSI tekniikka kun sen käyttämisessä on jatkuvasti hankaluuksia, kun taas tällä vanhalla ruputekniikalla kaikki vain toimii :D
Varmasti mustavalko-TV oli aikoinaan helpompi (ja edullisempi) kuin väri-TV, ei tarvinnut värejä säädellä (ai että ne onkin joissain kodeissa pielessä). Jos on tyytyväinen, eikä halua uusia ominaisuuksia, niin sen kun pysyy hyväksi havaitussa, sehän on jokaisen oikeus. Yksinkertaista :)
Niin, väri-tv:n säätämisestä vaan tosin kuluttaja saa vastineeksi jotain uutta mv:hen verrattuna vaan mitä se kuluttaja saa näistä suojaus päivityksistä muuta kuin turhia hommia joilla tappaa aikaa?


Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

6012.1.2009 21:38

Saivartelua. Lue aikaisempia viestejä, niin ymmärrät olenko jotenkin suojauksien puolella vai en, ja olenko oikeastaan niistä kirjoittanut mitään. Sitten voinet miettiä mitä etua Blu-Rayssa on DVD:hen verrattuna. Uskon että siinä onkin sinulle jo riittävästi pohdittavaa, joten minulla ei ole muuta sanottavaa tähän.



6116.1.2009 17:00

Kauanko tämä leikki voi jatkua?


Veikkaan, että koiointisuojaukset vievät enemmän rahaa kuin tuottavat.

Ainut hyöty tulee jokseenkin halveksitulle drm-bisnekseelle.

Laitteet maksaa enemmän --> laitevalmistajat ei tykkää.
Haluamaan ohjelmaa ei voi käytttää --> katsojat ei tykkää.
Suojaukset murtuu --> Studiot ei tykkää ja aloittaa päivitysrumban.
Katsoja päivittelee firmiksiä --> Laite vaati ylläpitoa, jolta ei pitäisi sellaista vaatia.
katsojat ei tykkää --> studiot ei tykkää

Ketähän tästä tykkää - no ne "suojaajat" tietysti. Loisia ovat mielestäni.

Hieno noidankehä.

6229.7.2012 16:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zDdJOLxgwRndbO:
Memme kirjoitti:Olen miytnitet tuota samaa aihetta. Viimeksi pari viikkoa sitten, kun tyf6kaverini kyse4si olenko tulossa kipee4ksi, ne4ytin kuulemma niin kalpealta. Ei en ollut tulossa kipee4ksi vaan aamun he4sse4ke4sse4 meikkaukseni oli je4e4nyt nopeasti sutaistuun meikkipohjaan. Voin olla ilman meikkie4kin, mutta akneen taipuvainen le4ntike4s ihoni on ajoittain aika kermean ne4kf6inen, ja tietenkin haluan tasoitella ihon pintaa, samalla sutaisen varjostukset ja ripsarin ja kulmat. Te4me4 yhdistelme4 on jo vuosine je4lkeen rutiinia.. Tavallaan se tekee minut itseni ne4kf6iseksi, varsinkin tf6isse4.Olen miytnitet milte4 tuntuisi jos lopettaisin meikkaamisen kokonaan, olen asiakaspalvelutyf6sse4, tulisivatko esimieheni tai asiakkaat huomauttamaan asiasta.. En halua edes kokeilla, sille4 voisi olla traumaattiset vaikutukset itsetuntoon ;)
Mitä nämä viestit ovat mitä tänne on alkanut ilmestymään? Tämä vaikuttaa vuotaneen täältä:
http://karkkipaiva.indiedays.com/2011/0...s-ja-itsetunto/
Virus, joku uusi spammaystapa jonka funktiota en tajua vai mistä on kyse? Tietääkö joku?

6329.7.2012 17:16

Veikkaan että joku testaa spammaamista tänne. Katsopa tätä listausta, on täynnänsä Anonymous Userin sekasotkua.



6429.7.2012 17:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Veikkaan että joku testaa spammaamista tänne. Katsopa tätä listausta, on täynnänsä Anonymous Userin sekasotkua.
Jeps, olisi varmaan aika kieltää anonyymien postaaminen ja kysellä vaikka captchaa välillä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto