*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

BD+-suojaus peittosi murtajansa ainakin hetkellisesti

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 13.12.2008 18:34 Kommentteja (7)

BD+-suojaus peittosi murtajansa ainakin hetkellisesti Tietyissä Blu-ray-elokuvissa käytettävä BD+-kopiointisuojaus on aiheuttanut julkaisustaan asti ongelmia sekä elokuvien varmuuskopiointia harrastaville tahoille että Blu-ray-soittimien valmistajille.
Lokakuun lopulla BD+-suojauksen suojaustaso laski entisestään, kun Doom9-sivuston foorumilla neuvokkaat koodarit julkaisivat ohjelman, jonka avulla BD+-suojauksien kiertäminen helpottui entisestään tietyissä elokuvissa.

BD+-suojauksen kehityksestä vastaavat tahot ovat kuitenkin ottaneet käyttöön uusia tekniikoita, jonka seurauksena markkinoilla on tällä hetkellä aikakin 16 BD+-suojausta käyttävää Blu-ray-julkaisua, joiden BD+-suojausta ei voi ainakaan toistaiseksi kiertää mitenkään. AnyDVD HD -ohjelmaa tekevä Slysoft on ilmoittanut, että näillä näkymin uudistetun BD+-suojauksen kiertäminen onnistuu ensi vuoden helmikuussa, joten innokkaiden varmuuskopioijien on vain odotettava, kunnes BD+-suojauksen kiertokeinoja päivitetään.

BD+-suojausta voi kuitenkin uudistaa jatkuvasti, jonka takia kädenvääntö eri osapuolien välillä jatkunee hamaan tulevaisuuteen asti, ellei jompikumpi osapuoli tee merkittävää läpimurtoa asian tiimoilta. Doom9-foorumeilla on mietitty mm. BD+-suojauksessa käytettävän RSA-allekirjoituksen väärentämistä, jolloin suurin osa BD+-suojauksista olisi helposti ohitettavissa.

Edellinen Seuraava  

7 kommenttia

113.12.2008 19:29

Miten tuo Slysoft voi harjoittaa noin vapaasti tuota kopiosuojan kiertoa? Eikö se ole kuitenkin ihan laillinen firma? Miksei sitä voida haastaa?

213.12.2008 19:29

...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.12.2008 @ 19:30

313.12.2008 20:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NaftaLefa:
Miten tuo Slysoft voi harjoittaa noin vapaasti tuota kopiosuojan kiertoa? Eikö se ole kuitenkin ihan laillinen firma? Miksei sitä voida haastaa?

Yrityksen kotipaikka on tuolla, eikä yrityksellä taida olla virallisia toimi- tai myyntipisteitä missään maassa, jossa noiden kopiointisuojauksien kiertäminen on kiellettyä, joten hankala tuota firmaa on saada oikeuteen.

413.12.2008 21:04

Onpa tiukkaa settiä...

514.12.2008 12:08

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NaftaLefa:
Miten tuo Slysoft voi harjoittaa noin vapaasti tuota kopiosuojan kiertoa? Eikö se ole kuitenkin ihan laillinen firma? Miksei sitä voida haastaa?

Yrityksen kotipaikka on tuolla, eikä yrityksellä taida olla virallisia toimi- tai myyntipisteitä missään maassa, jossa noiden kopiointisuojauksien kiertäminen on kiellettyä, joten hankala tuota firmaa on saada oikeuteen.

Tämäkin voi vaikuttaa asiaan:
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/9826.cfm

616.12.2008 0:20

ja HTPC myyn romahtaa wc pöntöstä alas itellä on 5 Blu-Ray leffaan jotka ei toimi PC sitten mitenkään edes AnyDVD HD kanssa mut PS3 taas toimii niin kuin pitää

muutenkaan BD rippejä en ymärrä miks katsoo jotan BD joka on DVD laatuinen ???

723.12.2008 11:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
muutenkaan BD rippejä en ymärrä miks katsoo jotan BD joka on DVD laatuinen ???

Ai DVD-laatuinen jos leffa vie 8-14 gigaa? Ei todellakaan.
Kauhea vaiva kuluttajille moinen suojaus, itse en ainakaan mitään erillistä BD-soitinta osta ikinä, kunhan tietokoneeseen asema tulee niin sitten leffat joko pyörii tai jäävät ostamatta :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.12.2008 @ 11:15

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto