*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

RIAA haastoi vakavasti sairaan teinin - syyttä

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 3.12.2008 15:55 Kommentteja (44)

RIAA haastoi vakavasti sairaan teinin - syyttä Aiemminkin erikoisista ja epäonnistuneista oikeustempauksista tunnettu RIAA on tehnyt emämokan. Tekijänoikeuslobbarit haastoivat 19-vuotiaan haimatulehduksesta kärsivän ja sen takia sairaalahoidossa olevan amerikkalaisteinin oikeuteen. Tytölle rapsahti heti alkutekijöiksi lähes 8 000 dollarin sakot. Sakot tulivat, koska tyttö ei puolustanut itseään oikeudessa ja täten määrättiin maksamaan sakot piratismista.
Elinluovuttajaa odottavaa, vakavasti sairasta Ciara Sauroa syytetään 10 musiikkikappaleen levityksestä internetissä. Tyttö kiistää epäreilut syytökset, "Katsokaa mistä musiikit on ladattu ja näette etten se ole minä". 100 000 dollaria lääkkeistä ja sairaalahoidosta tähän mennessä maksanut äiti ei voi käsittää RIAA:n rahanhimoa, "Haluatteko kuulla totuuden? Saan 8.25 dollaria tunnilta palkkaa. Tyttäreni ei voi käydä töissä. Hän on erittäin sairas. Mitä minun pitäisi tehdä?"

Aiemmin RIAA on haastanut tai yrittänyt haastaa oikeuteen muun muassa kuolleita naisia, kahdeksanvuotiaita lapsia, tulostimia ja 90-vuotiaita isoäitejä.

Asiasta raportoinut lehti kertoi nettisivuillaan ettei RIAA:ta ole tavoitettu kommentoimaan asiaa.

Edellinen Seuraava  

44 kommenttia

13.12.2008 16:21

Näin vain Amerikassa! (toivottavasti ikuisesti)

23.12.2008 16:28

RIAA:n moraali on täysin vääristynyt, eihän kukaan haimatulehduksesta kärsivää voi velvoittamaan tulemaan oikeuden käyntiä. Sairasta muutenkin ei nyt jokaista henkilöä voi käskeä maksamaan sakkonsa, varsinkaan jos taloudellinen tilanne on noin heikko. Tämän tytön äidillä on varmasti velkaa lopuksi iäkseen...

33.12.2008 16:30

Ei voi sanoa muuta kuin että huoh -.-

43.12.2008 16:46
tuhero
Inactive

Ja miten se mimmi on sieltä sairaalastakäsin muka warettanut ne musat? :)

53.12.2008 17:02

Lainaus:
Aiemmin RIAA on haastanut tai yrittänyt haastaa oikeuteen muun muassa kuolleita naisia, kahdeksanvuotiaita lapsia, tulostimia ja 90-vuotiaita isoäitejä.
Haha! :D saisko noihin jotain linkkejä?

63.12.2008 17:13

Ei helvetti....nyt kyllä Riaa kusi housuihinsa ihan todenteolla kun tämä saa julkisuutta kunnolla Riaa saa kunnolla paskaa osakseen. Riaa oikeuteen perättömästä asiasta ja 100 milj.dollarin korvaus vaade päälle.

73.12.2008 17:23

Kyllä alkaa olla aika mielisairasta puuhaa. Näköjään RIAA ei omaa minkäänlaista moraalia tai oikeudentajua, puhumattakaan vanhasta kunnon maalaisjärjestä.

83.12.2008 17:41

No tuskin RIAA tahallaan on haastanut kuolemansairaan oikeuteen. Ei niillä onneksi ole vielä pääsyä kansalaisten sairausrekisteriin, joten eivät voineet tietää, että nainen makaa sairaalassa. En ole mitenkään RIAA:n puolella näissä oikeusjutuissa, mutta ajatelkaapa järkevästi niin tälläinen virhe on ihan mahdollinen.

93.12.2008 17:52

Juu, ja eihän ne voi mistään tietää että onko syytetty ihminen vaiko tulostin ;)

103.12.2008 17:52

Ei me mitään piraattiliittoa tarvita kun ne kuoppaavat itsensä :D

113.12.2008 18:05

Kumpikohan näistä on oikeasti sairaampi, RIAA vai se gimma?


If youre drunk and it doesnt have tits, DONT ride it!

123.12.2008 18:27

Lainaus:

Aiemmin RIAA on haastanut tai yrittänyt haastaa oikeuteen muun muassa kuolleita naisia, kahdeksanvuotiaita lapsia, tulostimia ja 90-vuotiaita isoäitejä.

Mitä helvettiä :D nyt linkkejä kehiin!

133.12.2008 18:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aitzo:
No tuskin RIAA tahallaan on haastanut kuolemansairaan oikeuteen. Ei niillä onneksi ole vielä pääsyä kansalaisten sairausrekisteriin, joten eivät voineet tietää, että nainen makaa sairaalassa. En ole mitenkään RIAA:n puolella näissä oikeusjutuissa, mutta ajatelkaapa järkevästi niin tälläinen virhe on ihan mahdollinen.
On toki mahdollista mutta kyllä pitäisi tarkemmin minun mielestäni tehdä taustatutkimusta ennenkuin alkaa syytteitä nostelemaan!? Vai olenko väärässä?

Virheitähän aina sattuu, mehän olemme kaikki ihmisiä - mutta osa oppii virheitä ja osa (mm. RIAA) ei.. ;)

143.12.2008 18:33

Heh. Ehkäpä pieni taustatutkimus olisi paikallaan. En ole ennen tiennytkään että tulostin kykenee hakemaan internetistä itsekseen mitään materiaalia.

Hmm. Täytyypä tehdä RIAAlle mieluinen asia ja ryhtyä vahtimaan sen tulostamia papereita. Ties vaikka se tulostaisi omia aikojaan jotain tekijänoikeudella suojattua. :-)

153.12.2008 18:45

Ei näin, ei todellakaan näin...

163.12.2008 19:09

hah...! Ei voi sanoa kuin että RIAA FAILAS :DDD

Lainaus:
Aiemmin RIAA on haastanut tai yrittänyt haastaa oikeuteen muun muassa kuolleita naisia, kahdeksanvuotiaita lapsia, tulostimia ja 90-vuotiaita isoäitejä.
reps xD
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.12.2008 @ 19:11

3DMark05: 27858, 06: 21477, Vantage: 18882 | Intel core i7 860 3.22GHz | G.Skill 8Gb 1600MHz | Nvidia GeForce GTX 295 | Asus P7P55D Deluxe | LC Power 850W | 2TB Seagate, LaCie | Logitech G19 | Roccat Kone [+] | Roccat Kave 5.1 Headset | BenQ 24"+ LG 19" | Thermaltake Soprano Dx | JVC-RX-5060 @5.1 | Boston Acoustics 12", Pioneer, Philips |

173.12.2008 19:20

http://www.p2pnet.net/story/16124

Lainaus:
Heh. Ehkäpä pieni taustatutkimus olisi paikallaan. En ole ennen tiennytkään että tulostin kykenee hakemaan internetistä itsekseen mitään materiaalia.

http://www.irongeek.com/i.php?page=security/networkprinterhacking
pienellä muutoksilla firman tai yliopiston verkkotulostimesta voisi tehdä esim. välityspalvelimen, jolloin omia latauksia olisi huomattavasti vaikeampi jäljittää.

http://www.amazon.com/Color-LaserJet-455...r/dp/B0000516S8
kiintolevyillä varustettuihin tulostimiin saisi helposti pyörimään FTP:n tai sitten hieman isommalla vaivalla esim. BitTorrent-ohjelman, jolloin lataukset voisi tehdä suoraan tulostimelle.

Monissa paikoissa on keskitytty pitkälti ainoastaan työasemien ja palvelimien tietoturvaan, jolloin modattua tulostinta ei todennäköisesti osattaisi edes epäillä luvattomasta liikenteestä, vaan ilmoituksia pidettäisiin lähinnä vitsinä.

Eli mikä tahansa internet-yhteyden omaava laite voi auttaa latauksissa tai omien jälkien kätkemisessä, kunhan laitteella saa vain ajettu sopivia ohjelmia.

183.12.2008 19:40

Parasta jättää levyt kauppaan niin jättää tukematta tuota tekijänoikeusjärjestöjen toimintaa.

Samoin tyhjät mediat on hyvä tilata ulkomailta.

193.12.2008 20:06

Lainaus:
...syytetään 10 musiikkikappaleen levityksestä internetissä...
No voi v****, menikö joku artisti tai levy-yhtiö konkkaan kun joku "levitti" ihan kymmentä kappaletta...
BTW, tämmönen löyty googletuksella:
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/7497.cfm
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.12.2008 @ 20:08

203.12.2008 20:54

Lainaus:
RIAA haastoi vakavasti sairaan teinin - syyttä
Syyttä? eikös se syyllisyys/syyttömyys yleensä punnita siellä oikeudessa...?

Lainaus:
The Sauros said they've lived in their home since Ciara's father moved out. They claim the Internet account in the lawsuit was opened by him at his new address.
Olisi varmaan kannattanut tytön äidin käydä oikeudessa ja kiistaa syytteet... Noh tyhmyydestä sakotetaan.

Muutenkin hieman outoa käytöstä, saa haasteen oikeuteen eikä vastaa siihen mitenkään ja sitten kun tuomio tulee niin alkaa itkemään sitä lehtien palstoilla...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.12.2008 @ 22:11

213.12.2008 20:55
berethiel
Inactive

Ja tämä kaikki vain kymmenen muusiikkikappaleen takia. Nuo ahneet paskiaiset kuvottavat minua. Eikö ihmisillä ole enää mitään muuta, kuin tuo loputon ahneus. Saisi tuosta äärimmäisen pahan mielen aiheuttamisesta maksaa tuon tytön hoidot. Sanoinkuvaamattoman kusipäisiä ihmisiä. Verenimijät yrittävät saada kaiken mahdollisen rahan keinoja kaihtamatta. Eivät kyllä välitä lähimmäisistään paskan vertaa. En voi sietää tuon tyyppisiä ihmisiä.

223.12.2008 21:29

nyt kyllä alkoi mieleen tulemaan eräs tarina don quijote nimisestä tyypistä ^^ alkaa yhtä hullua tuo RIAA:n puuha olemaan.

233.12.2008 22:00

ei voi muuta sanoa että ei helvetti xD

244.12.2008 1:51

Suomessa hyvitysmaksuihin lisätään jatkossa 8% arvonlisävero....Hinnat nousee....
http://www.teosto.fi/teosto/websivut.nsf...14?opendocument

Hyvitysmaksuista rahoitetaan mm. TTVK toimintaan, joka jahtaa teinejä.

Nyt heille lisää alv vähennyksiä...

254.12.2008 3:06

Näissä ei voi mitään muuta kuin toivoa isoa laskua RIAA:lle.

EDIT: Muutama helmi:
RIAA haastaa kuuolleen naisen.
RIAA haastaa 12-vuotiaan.
RIAA haastaa 10-vuotiaan.
RIAA haastaa tietokoneettomia.
RIAA:n järjetön korvausvaatimus.
RIAA haastaa tuntemattomia käyttäjiä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.12.2008 @ 03:21

264.12.2008 8:56

Lainaus:
Aiemmin RIAA on haastanut tai yrittänyt haastaa oikeuteen muun muassa kuolleita naisia, kahdeksanvuotiaita lapsia, tulostimia ja 90-vuotiaita isoäitejä.
Suomessa kai onneksi vastaavasti toiminnasta aloitettaisiin tutkimukset ppetosyrityksistä tai vastaavasta. Eihän tuossa muusta ole kyse. Sääliksi käy niitä amerikkalaisia, jotka eivät oikeuksiaan riittävästi ymmärrä ja maksavat korvaukset, vaikkeivät olisikaan lakeja rikkoneet.

274.12.2008 9:19

*edit by pkaksp*

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.12.2008 @ 23:29

284.12.2008 12:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J_Arafat:
*edit by pkaksp*
Et taida saada sitä viikkorahaa ... :-p
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.12.2008 @ 23:27

294.12.2008 17:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J_Arafat:
*edit by pkaksp*
Olisit voinut keksiä edes vähän fiksumman trollin...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.12.2008 @ 23:27

304.12.2008 17:50

Nyt kannattaisi amerikkalaisten ryhdistäytyä ja nostaa joukkokanne RIAA:ta vastaan ja vaatia että tuollainen mafiaryhmä eliminoidaan.

314.12.2008 21:36
jarppa151
Inactive

Heh,toki virheita sattuu ,mutta miks aina samoille hemmoille?

324.12.2008 21:46

Lainaus:
Aiemmin RIAA on haastanut tai yrittänyt haastaa oikeuteen muun muassa kuolleita naisia, kahdeksanvuotiaita lapsia, tulostimia ja 90-vuotiaita isoäitejä.
xD

Miten tulostin voi tehdä tekijänoikeusrikkomuksen?? Menee piratebayhyn ja ruppee lataamaan, niin just.. RIIAn luotettavuus oikeudessakin taitaa laskea näitten juttujen perusteella :D

335.12.2008 12:53

Mitäpä jos ei pystynyt tulemaan oikeuteen puollustamaan itseään, esim. leikkaus tai jokin muu vastaava esti?

Itse olen täysin sitä mieltä että tämä RIAA ottaa selvän mallin mafialta, kiristystä ja uhkailuja... ihme etteivät jo thompsoneita kaivele esille ennen oikeusjuttuja.

346.12.2008 15:48

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J_Arafat:
*edit by pkaksp*
Olisit voinut keksiä edes vähän fiksumman trollin...

No tässä olet aivan oikeassa.

Oliskohan parempi esim. ensin huolestua kotimaassa olevista vääryyksistä kuin alkaa voivotella tapahtumasta jossain helevetin kaukana ?
Lätäkön toisella puolella tehtäviin vääryyksiin kun ei suomipojat pysty vaikuttamaan (jos pystyy edes täällä kotimaassa tehtäviin).
Se ei asiaa muuta mihinkään suuntaan jos jollain palstalla pohditaan kuinka kauheata vääryyttä on taas YHDESSÄ tapauksessa (joka on tietenkin poikkeuksena uutisiin päässyt..) tuhansista käynyt.

Varma on ettei kyseinen laitos tietoisesti yritä sairaita ja avuttomia (tai jopa kuolleita..) kiusata. Kyllä se kiusaa kaikkia kiinnijääneitä samalla intensiteetillä...koska se on lain mukaan mahdollista ja lakisääteistä.
Ei suomenkaan laissa lue että tarkistetaan ensin onko rikkoja terve vai sairas. Jos on sairas niin tapausta ei viedä oikeuteen vaan tapaus siirretään mappiin "ymmärrettävä teko". Tällaisella perusteella suomessa ei olisi minkään asteista rikollisuutta vaan kaikki olisi "ymmärrettävää".

Tai..jos sairaus on (kuten kuuluisi olla) hyväksyttävä syy jättää asioita hoitamatta niin sitten pitäisi määritellä minkä asteinen sairaus on riittävän pätevä sille että henkilö voi vapaasti tehdä mitä vaan.

Saahan sitä tietysti voivotella naapurin ja maailma pahuutta vaikka maailman tappiin (kuten suomessa on tapana).
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.12.2008 @ 23:26

356.12.2008 17:43

Lainaus:
Tai..jos sairaus on (kuten kuuluisi olla) hyväksyttävä syy jättää asioita hoitamatta niin sitten pitäisi määritellä minkä asteinen sairaus on riittävän pätevä sille että henkilö voi vapaasti tehdä mitä vaan.
Ei tämmöisiä pitäisikään jättää hoitamatta, mutta jos ihminen on todella vakavasti sairas - niinkuin luulisin että tämä Ciara on, niin olisi vähintäänkin reilua lykätä juttua myöhemmäksi, kunnes syytetty saa edes terveytensä hoidettua kuntoon.

366.12.2008 18:49

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J_Arafat:
*edit by pkaksp*
Olisit voinut keksiä edes vähän fiksumman trollin...

No tässä olet aivan oikeassa.

Oliskohan parempi esim. ensin huolestua kotimaassa olevista vääryyksistä kuin alkaa voivotella tapahtumasta jossain helevetin kaukana ?
Lätäkön toisella puolella tehtäviin vääryyksiin kun ei suomipojat pysty vaikuttamaan (jos pystyy edes täällä kotimaassa tehtäviin).
Se ei asiaa muuta mihinkään suuntaan jos jollain palstalla pohditaan kuinka kauheata vääryyttä on taas YHDESSÄ tapauksessa (joka on tietenkin poikkeuksena uutisiin päässyt..) tuhansista käynyt.

Varma on ettei kyseinen laitos tietoisesti yritä sairaita ja avuttomia (tai jopa kuolleita..) kiusata. Kyllä se kiusaa kaikkia kiinnijääneitä samalla intensiteetillä...koska se on lain mukaan mahdollista ja lakisääteistä.
Ei suomenkaan laissa lue että tarkistetaan ensin onko rikkoja terve vai sairas. Jos on sairas niin tapausta ei viedä oikeuteen vaan tapaus siirretään mappiin "ymmärrettävä teko". Tällaisella perusteella suomessa ei olisi minkään asteista rikollisuutta vaan kaikki olisi "ymmärrettävää".

Tai..jos sairaus on (kuten kuuluisi olla) hyväksyttävä syy jättää asioita hoitamatta niin sitten pitäisi määritellä minkä asteinen sairaus on riittävän pätevä sille että henkilö voi vapaasti tehdä mitä vaan.

Saahan sitä tietysti voivotella naapurin ja maailma pahuutta vaikka maailman tappiin (kuten suomessa on tapana).


Suomen laissa oli muistaakseni kohta jossa määriteltiin hyväksyttävä syy olla poissa ja sairaus oli yksi näistä...jolloin lykkäys astui voimaan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.12.2008 @ 23:25

379.12.2008 18:01
pernite
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J_Arafat:
*edit by pkaksp*
******
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.12.2008 @ 23:25

389.12.2008 20:32

Vaikka toi niin ärsyttääkin, niin ei sun tarvi avautua täällä, pernite. Ja ISOLLA kirjoittaminen on tympeää!


Power corrupts

399.12.2008 23:24

Eiköhän sitten rauhoituta samantien. Asiallisia kommentteja jatkossa, kiitos.

4014.12.2008 0:25

Lainaus:
Lainaus:
RIAA haastoi vakavasti sairaan teinin - syyttä
Syyttä? eikös se syyllisyys/syyttömyys yleensä punnita siellä oikeudessa...?
Juu, mutta eiköhän siellä jenkeissäkin jokin teoreettinen raja laissa ole missä määrin voi ja kuinka mielivaltaisin perustein systeemiä kuormittaa... Teoriassahan syyllisyys on myös se asia joka pitäisi pystyä todistamaan ennenkuin syytetyltä voi edellyttää syyttömyytensä todistamista, mutta käytännössä näyttää ainakin tällä sektorilla olevan käytäntö todella erilainen.

Lainaus:
Olisi varmaan kannattanut tytön äidin käydä oikeudessa ja kiistaa syytteet... Noh tyhmyydestä sakotetaan.
...ja eniten minua hämmentää että tällainen toiminta ei ainoastaan jää suurelta osin kritiikittä, mutta että löytyy ihmisiä jotka vielä näin älyttömissäkin tapauksissa näkevät syyttämisen aihetta uhrissa - ja vain uhrissa.

Lainaus:
Muutenkin hieman outoa käytöstä, saa haasteen oikeuteen eikä vastaa siihen mitenkään ja sitten kun tuomio tulee niin alkaa itkemään sitä lehtien palstoilla...
Tiedätkö sinä tarkalleen mitä syytetyt tuossa ovat tehneet tai jättäneet tekemättä ja mistä lähteestä tuosta saa enemmän tietoa? Tältä sivulta itse pystyin lukemaan vain että tyttö joka on vuoteen omana ei pompannut pystyyn ja käväissyt sairastelun ohella oikeudessa yrittämässä todistaa syyttömyyttä. Vastauksesta syytteeseen en näe mainintaa.

4116.12.2008 8:58

Lainaus:

Muutenkin hieman outoa käytöstä, saa haasteen oikeuteen eikä vastaa siihen mitenkään ja sitten kun tuomio tulee niin alkaa itkemään sitä lehtien palstoilla...
Meniköhän koko uutisen pointti jotenkin ohi?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.12.2008 @ 09:05

4218.12.2008 20:40

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J_Arafat:
*edit by pkaksp*
Olisit voinut keksiä edes vähän fiksumman trollin...

No tässä olet aivan oikeassa.

Oliskohan parempi esim. ensin huolestua kotimaassa olevista vääryyksistä kuin alkaa voivotella tapahtumasta jossain helevetin kaukana ?
Lätäkön toisella puolella tehtäviin vääryyksiin kun ei suomipojat pysty vaikuttamaan (jos pystyy edes täällä kotimaassa tehtäviin).
Se ei asiaa muuta mihinkään suuntaan jos jollain palstalla pohditaan kuinka kauheata vääryyttä on taas YHDESSÄ tapauksessa (joka on tietenkin poikkeuksena uutisiin päässyt..) tuhansista käynyt.

Varma on ettei kyseinen laitos tietoisesti yritä sairaita ja avuttomia (tai jopa kuolleita..) kiusata. Kyllä se kiusaa kaikkia kiinnijääneitä samalla intensiteetillä...koska se on lain mukaan mahdollista ja lakisääteistä.
Ei suomenkaan laissa lue että tarkistetaan ensin onko rikkoja terve vai sairas. Jos on sairas niin tapausta ei viedä oikeuteen vaan tapaus siirretään mappiin "ymmärrettävä teko". Tällaisella perusteella suomessa ei olisi minkään asteista rikollisuutta vaan kaikki olisi "ymmärrettävää".

Tai..jos sairaus on (kuten kuuluisi olla) hyväksyttävä syy jättää asioita hoitamatta niin sitten pitäisi määritellä minkä asteinen sairaus on riittävän pätevä sille että henkilö voi vapaasti tehdä mitä vaan.

Saahan sitä tietysti voivotella naapurin ja maailma pahuutta vaikka maailman tappiin (kuten suomessa on tapana).


Suomen laissa oli muistaakseni kohta jossa määriteltiin hyväksyttävä syy olla poissa ja sairaus oli yksi näistä...jolloin lykkäys astui voimaan.

Jaha...siellä siis mainitaan myös että jos on kuumetta niin ei tarvitse välittää määräyksestä saapua oikeuteen vaan voi "en tiennyt" tekosyyllä jatkaa omia puuhastelujaan ?

Ymmärrän täysin mistä tämä topikki yrittää keskustella mutta ei asia myöskään ole niin että AINA se haastava osapuoli on väärässä ja haastettu on vain raukka, väärin ymmärretty, lähes hengetön ja vieläpä täysin syytön. Kyllä asia on yleensä juuri päinvastoin.
Ainoastaan harvinaiset poikkeukset pääsevät lehtien palstoille...kuten tämänkin topikin tapaus.

Lainaus:
Lainaus:
Tai..jos sairaus on (kuten kuuluisi olla) hyväksyttävä syy jättää asioita hoitamatta niin sitten pitäisi määritellä minkä asteinen sairaus on riittävän pätevä sille että henkilö voi vapaasti tehdä mitä vaan.
Ei tämmöisiä pitäisikään jättää hoitamatta, mutta jos ihminen on todella vakavasti sairas - niinkuin luulisin että tämä Ciara on, niin olisi vähintäänkin reilua lykätä juttua myöhemmäksi, kunnes syytetty saa edes terveytensä hoidettua kuntoon.
Jos älyää alkaa lehdistölle parkumaan omaa kohtaloaan niin varmaan olisi älynnyt ottaa ns. uskotun miehen hoitamaan juttua ajallaan. Tarkemmin ajatellen, eipä älykääpiöt yleensäkään osaa ajatella joten miksi tämä olisi ollut poikkeus.

P.S. Helvetin vanhat sanonnat "Tyhmyydestä sakotetaan (kuten kuuluukin..)" ja "Tyhmästä päästä kärsii myös elinluovutukseen vetoava.." eivät ole varmaankaan saattumalta syntyneitä..koskiko muuten kyseisen tapauksen elinluovutus aivoja ?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.12.2008 @ 20:50

4319.12.2008 11:40

Lainaus:
Tiedätkö sinä tarkalleen mitä syytetyt tuossa ovat tehneet tai jättäneet tekemättä ja mistä lähteestä tuosta saa enemmän tietoa?

Uutisessa on myös linkki lähteeseen, josta tämä uutinen on kirjoitettu.
Lainaus:
Tältä sivulta itse pystyin lukemaan vain että tyttö joka on vuoteen omana ei pompannut pystyyn ja käväissyt sairastelun ohella oikeudessa yrittämässä todistaa syyttömyyttä. Vastauksesta syytteeseen en näe mainintaa.

Edelleenkään en tarkoita että sairaan tytön olisi pitänyt mennä sinne oikeuteen, vaan esim hänen äidin tai jonkun muun ihmisen jolle hän olisi voinut kirjoittaa valtakirjan.

las ballenas son el camino

4420.12.2008 13:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:

Edelleenkään en tarkoita että sairaan tytön olisi pitänyt mennä sinne oikeuteen, vaan esim hänen äidin tai jonkun muun ihmisen jolle hän olisi voinut kirjoittaa valtakirjan.
Nimenomaan näin. Syyllisyyttä/syyttömyyttä ei todellakaan ratkaista lehtien sivuilla (taikka yleensä median avulla..) vaan OIKEUDESSA. Kyseiselle ihmiselle on taatusti lähetetty haaste tms. jonka perusteella henkilön olisi tullut toimia.

P.S. Laki on KAIKILLE sama (tai siihen pitäisi pyrkiä). Onko tuttu käsite tällä palstalla ? Jos rangaistuksia tms. aletaan säälin perusteella tai tunteisiin vedoten jakaa niin voidaan unohtaa kaikki lait.

Do not argue against knowledge and wisdom, you'll always loose

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto