*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PS3 tukee 400GB Blu-ray-levyjä

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 3.12.2008 13:58 Kommentteja (13)

PS3 tukee 400GB Blu-ray-levyjä Pioneer kertoi, että sen aiemmin tänä vuonna julkistamat 16-kerroksiset Blu-ray-levyt tulevat toimimaan myös nykyään myynnissä olevilla soittimilla. Tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi PlayStation 3 -konsolilla pystyttäisiin hyödyntämään levyjen 400 gigatavun tallennustilaa.
Tulevista levyistä olisi suurta hyötyä eritoten PlayStation 3 -pelien kehittäjille, joiden kapasiteettihimoon ei riitä 50 gigatavuinen kaksikerroslevy. Pahaksi eivät pistä varmasti myöskään elokuvastudiot, kun parempaa kuvaa ja ääntä saadaan mahdutettua vähemmällä pakkauksella. Luonnollisesti tilaa jää paremmin myös lisäsisällölle.

Pioneer on ilmoittanut, että 400 gigatavun levyt siirtyvät tuotantoon vuonna 2010 ja suunnitteilla on vielä isompi teratavun levy vuodelle 2013.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

13.12.2008 14:10

Minkähän hintainen hintalappu noihin lätkästään? Vois ostaa sit BD-RW:n niin ei tarttis enää mitää ulkosia kovoja ku voi tallettaa kaiken yhdelle discille!

23.12.2008 14:22

Helpompi ne kovolle on tallentaa, mut ihan hyvä ainakaan ei ihan heti tila lopu PS3 peleillä.

33.12.2008 14:28

Miten se PS3-laulu menikään? "You give me Blu-Ray which I don't need..."
Tilanne alkaa näyttää vakavalta, mikäli otetaan huomioon, että jo MGS4:sta jouduttiin karsimaan tilan puutteen takia.

43.12.2008 15:29
masa92
Inactive

Loistavaa. Nyt pelistudiot saattavat vihdoin päästä toteuttamaan itseään. MGS:iä on jouduttu karsimaan juuri sen takia että tallennusmedioille ei yksinkertaisesti mahdu.

53.12.2008 16:43

Loistavaa 400GB levylle teosto vetää 500 €uron hyvitysmaksun

63.12.2008 17:29

Jotkut vielä uskalsivat väitää, että Blu-Ray kuolee :D

73.12.2008 17:40

Korjatkaa jos olen väärässä, muttaa mielestäni pelien pyörittäminen ei tuolla onnistu nimittäin nykyisten blu-ray asemien lukunopeus on siihen liian huono sen takia nykyisetkin pelit tehdään yleensä dual layer dvd:lle toki niillä voi ostaa pelejä joista tiedot kopioitaisiin sitten ps3:n kovolle mutta se vaatisi kovonkin osalta julmetusti vapaata tilaa jos parhaimmillaan yksi peli veisi sen 200gb. Mutta leffa puolella tosta saattaa jopa ollakki hyötyä.

83.12.2008 17:41
hentriz
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Jotkut vielä uskalsivat väitää, että Blu-Ray kuolee :D

Kyllä kuolee... Mutta koska? Eri asia ;-)

93.12.2008 19:06

Vuotta 2013 odotellessa sanon vaa että huomasin jokunen aika sitten että löytöö jo useita 500 gigatavun PS3:sia, joiden hinta tosin on se 700e :S Ja saa nähä kyllä kestääkö Blu-Ray tonne 2013 asti... :DD

104.12.2008 19:23

...ja MGS5 vie kaks tuollaista kiekkoa...

116.12.2008 12:01

kylläpä olisi hienoa jos mgs4 olisi tehty boxille. laitetaan 10 dvd levyä ja joka välivideo pitää katsoa omalta levyltään :D

128.12.2008 16:08

Justjoo!

Eipä ole 100 gigatavun levyjäkään kaupoissa näkynyt, vaikka niitä piti tulla vuonna 2005.

139.12.2008 18:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tkkaisla:
Korjatkaa jos olen väärässä, muttaa mielestäni pelien pyörittäminen ei tuolla onnistu nimittäin nykyisten blu-ray asemien lukunopeus on siihen liian huono sen takia nykyisetkin pelit tehdään yleensä dual layer dvd:lle toki niillä voi ostaa pelejä joista tiedot kopioitaisiin sitten ps3:n kovolle mutta se vaatisi kovonkin osalta julmetusti vapaata tilaa jos parhaimmillaan yksi peli veisi sen 200gb. Mutta leffa puolella tosta saattaa jopa ollakki hyötyä.
Eihän sen konsolin tarvitse heti ladata kaikkea 400GB:ä, vaan peleistä voidaan tehdä laajempia ja visuaalisesti näyttävämpiä käyttämällä enemmän, isompia ja vaihtelevampia tekstuureja jne. Musiikit ja äänet mahtuvat täydellisellä laadulla, mukaan voidaan ympätä FullHD-tasoisia välianimaatioita tuntitolkulla jne :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....