*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Western Digital esitteli WD TV HD -mediasoittimen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 4.11.2008 12:14 Kommentteja (16)

Western Digital esitteli WD TV HD -mediasoittimen Teräväpiirtotelevision kaveriksi tarkoitettujen mediasoittimien määrä on viime vuosien aikana kasvanut nopeasti, ja nyt näille markkinoille pyrkii myös kiintolevyistään tuttu Western Digital, joka esitteli eilen yhtiön uuden WD TV HD -mediasoittimen.
Monista muista mediasoittimista poiketen WD TV HD ei sisällä lainkaan verkkoliitäntää, joten kaikki toistettava media on tuotava laitteelle USB-massamuistien kautta. Laitteessa onkin tämän vuoksi kaksi USB 2.0 -liitäntää, joihin voi liittää esim. USB-muistitikkuja tai digikameroita.

Mediatiedostojen osalta Western Digital lupaa laitteen tukevan MKV- (Matroska), MOV-, AVI-, MPEG- ja WMV-videotiedostoja, joissa käytetään H.264/AVC-, Xvid-, WMV9-, MPEG-1-, MPEG-2- tai MPEG-4-pakkausta videolle. Audion puolelta tuetut formaatit ovat MP3, WMA, OGG, WAV, FLAC, Dolby Digital ja AAC, joten laite toistanee useita netistä löytyviä video- ja audiotiedostoja. Kuvien osat tuetaan JPEG-, GIF-, TIFF-, PNG- ja BMP-kuvia. Laitteen luvataan myös näyttävän .SRT-muotoiset (subrip) tekstitystiedostot videoiden yhteydessä. Laite jaksaa Western Digitalin mukaan purkaa 1080p-resoluution MPEG-2-, MPEG-4-, H.264- ja WMV9-videoraitoja reaaliajassa, joten esim. Applen tarjoamien teräväpiirtoisten elokuvatrailereiden katselu pitäisi onnistua laitteella.

Liitinten osalta soitin tarjoaa videolle HDMI- ja komposiitti-ulostulot. Audion puolelta on tarjolla stereo RCA-liittimet ja optinen Toslink-liitäntä. Kokoa laitteella on 40 x 100 x 125,5 mm ja painoa löytyy 303 gramman edestä. Laitteen mukana seuraa kaukosäädin ja ArcSoft MediaConverter -ohjelma, jolla Windows-käyttöjärjestelmän omaavat kuluttajat voivat muuntaa mediatiedostojaan laitteen kanssa yhteensopiviin formaatteihin. Laitteen suositushinta Yhdysvalloissa on noin 130 dollaria ja Euroopassa laitetta myydään noin 120 euron hintaan.


Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

14.11.2008 14:50

Verkkoliitännän puute on iso miinus, mutta muuten tuo tekee juuri sen mitä pitääkin ja vieläpä todella edulliseen hintaan.

24.11.2008 19:06

Verkkokaupassa näkyi olevan 102 jöröö. Ei ainakaan hinnalla pilattu. Mitenhän lie käytännössä toimii???

34.11.2008 20:37

Versio kakkoseen sittten verkkoliitäntä ja muutama kymppi lisää hintaa niin vaikuttaa asialliselta.

45.11.2008 20:28

Käsitinkö minä nyt oikein? Tähän ei voi laittaa kovalevyä sisälle?

Pitänee sitten tilata Popcorn Hour tai joku Dvicon vastaava laite.


EDIT: Joo eli valmistajan sivuilla luki että tämä on High-definition multi-media ADAPTER ja tätä ei ollut tämän jutun otsikossa. No eipähän tarvi tätä hankkia sitten.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.11.2008 @ 20:40

56.11.2008 11:16

Tuolla laitteen testiä:
http://maddhat.com/?p=31

66.11.2008 16:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti konverter:
Käsitinkö minä nyt oikein? Tähän ei voi laittaa kovalevyä sisälle?

Pitänee sitten tilata Popcorn Hour tai joku Dvicon vastaava laite.


EDIT: Joo eli valmistajan sivuilla luki että tämä on High-definition multi-media ADAPTER ja tätä ei ollut tämän jutun otsikossa. No eipähän tarvi tätä hankkia sitten.
ADAPTER??? Kovoa ei saa sisälle mutta ulos kylläkin.

76.11.2008 17:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tume69:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti konverter:
Käsitinkö minä nyt oikein? Tähän ei voi laittaa kovalevyä sisälle?

Pitänee sitten tilata Popcorn Hour tai joku Dvicon vastaava laite.


EDIT: Joo eli valmistajan sivuilla luki että tämä on High-definition multi-media ADAPTER ja tätä ei ollut tämän jutun otsikossa. No eipähän tarvi tätä hankkia sitten.
ADAPTER??? Kovoa ei saa sisälle mutta ulos kylläkin.
Joo oli tiedossa että ulkoisen kovon saa liitettyä siihen mutta 2 erillistä laitetta on mulle liikaa kun on laitteita johon saa kovon sisälle. Toki tämä on sellaisille hyvä laite jolla on ulkoinen kovo täynnä videomatskua.

Ja kyllä luit aivan oikein ADAPTER lukee valmistajan kotisivuilla.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.11.2008 @ 17:48


86.11.2008 19:25

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tume69:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti konverter:
Käsitinkö minä nyt oikein? Tähän ei voi laittaa kovalevyä sisälle?

Pitänee sitten tilata Popcorn Hour tai joku Dvicon vastaava laite.


EDIT: Joo eli valmistajan sivuilla luki että tämä on High-definition multi-media ADAPTER ja tätä ei ollut tämän jutun otsikossa. No eipähän tarvi tätä hankkia sitten.
ADAPTER??? Kovoa ei saa sisälle mutta ulos kylläkin.
Joo oli tiedossa että ulkoisen kovon saa liitettyä siihen mutta 2 erillistä laitetta on mulle liikaa kun on laitteita johon saa kovon sisälle. Toki tämä on sellaisille hyvä laite jolla on ulkoinen kovo täynnä videomatskua.

Ja kyllä luit aivan oikein ADAPTER lukee valmistajan kotisivuilla.

Mietin vaan et mitä ajat takaa tolla adapterilla...

919.6.2009 11:05

Hei
Luin Kotimikrosta tästä laitteesta ja kutkuttaa hankkia. Minulla on kuitenkin muutaman vuoden ikäinen putkitelkku eikä tarvetta vielä päivittää teräväpiirtolittuun. Nykyisen kuvanlaatu on minulle erittäin riittävä. Voiko tämän laitteen liittää putkitoosaan?

1024.6.2009 21:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kata13:
Hei
Luin Kotimikrosta tästä laitteesta ja kutkuttaa hankkia. Minulla on kuitenkin muutaman vuoden ikäinen putkitelkku eikä tarvetta vielä päivittää teräväpiirtolittuun. Nykyisen kuvanlaatu on minulle erittäin riittävä. Voiko tämän laitteen liittää putkitoosaan?
Voit liittää jos sulla löytyy Komposiitti liitäntä töllöstä eli 2xrca audio + 1rca video johto. Muistaakseni Valkoinene+punainen+keltainen. Tai sitten ostat tuollaisen. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4655

119.7.2009 6:14

Kuis muuten....Onko kellään kokemusta tästä.

Jouni

129.7.2009 7:35

Hyvin on pelittänyt. Muutamia pikkujuttuja lukuunottamatta kaikki toiminut hienosti. mp4 aac 5.1 videoissa joutuu vaihtamaan laitteessa äänen digitaalisesta stereoksi että äänet kuuluu ja .sub tekstit ei toimi joten ne pitää muuttaa vaikka .srt.

Mutta muuten kaikki toiminut hyvin tähän asti. Kannattaa päivittää uusin firmware!

139.7.2009 20:16

Tosi upee aparaatti !
Ostin ja en yhtään kadu. Pistin uuden firmiksen ja kaikki pelaa, firmis asentui kiukuttelematta toisin kuin joissain muissa vastaavissa laitteissa.
Näyttävät päivittävän tuota firmistä aika hyvällä sykkeellä, eli kai voi odottaa että, jatkossa homma pelaa vielä paremmin ??
Jos ajattelen, että ostan alle 100€ laitteen ja laitan siihen ulkoisen 2 tb levyn voin kaketi hyvällä omallatunnolla sanoa paketin olevan toimiva ja edullinen, tukee useita eri formaatteja (fat, fat32, ntfat, hfs+). Kuvan ja äänen antaa ulos HD tasoisena.
2 usb liitintä takaa, ettei laitteessa ainakaan tila lopu kesken.
HDMI piuha aparaattiin kiinni ja toinen pää telkkariin. Heti toimii!

1410.7.2009 7:57

No joo....Tuli eilen.
- Ensivaikutelma...Hieman sekava käyttöliittymä...hidas...pitää hyppiä back=>back=>back...
- 1080p pikselöytyy osin => Ei hyvä.
- Äänet kateissa osista nauhoituksista...vika lienee nauhoituksissa. Tai tuessa.
- Hakee videoiksi kaiken maailman dat:it jne. Turhaa tavaraa.
- Ei löydä uusinta Iomega 1T kovoa??? (Iomega 1000 GB ulkoinen kiintolevy IOMEGA1TB)

Palaan asiaan kunhan syvennyn enemmän kuin 2-3 tuntia.

myllyjo

1510.7.2009 12:01

Mä alotin käyttämisen pistämällä uuden firmiksen.
Imasin wd:n sivuilta, purin muistitikulle - tikku wd:hen kiinni ja that's it
Ei ongelmia!
Tuikkasin 2 tb levyn usb:hen kiinni ja aloin katsella.

1614.7.2009 9:56

Olin jo harkinnut WD TV HD -mediasoittimen ostamista, mutta sitten silmiini sattui:
LaCie LaCinema Rugged (500 Gt, USB 2.0) 301461EK, ulkoinen kiintolevy, jonka voi yhdistää telkkuun ja toimii soittimena. Tarkoitukseni on voida katsoa telkusta TV-kaistalta kovalevylleni siirtämiäni leffoja. Olen kallistumassa LaCineman puoleen. Onkohan kellään kokemuksia tästä tuotteesta?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto