*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Wowittajille oma lehti

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 24.9.2008 17:01 Kommentteja (29)

Wowittajille oma lehti H-Town Oy kertoo lehdistötiedotteessaan julkaisevansa Suomessa uuden lehden, joka keskittyy World of Warcraft -verkkoroolipelin maailmaan.
H-Town on Suomen johtava pelimedian kustantaja, joka julkaisee tällä hetkellä kolmea aikakauslehteä ja useita eri verkkomedioita. Pelaaja- ja Anime- ja PELAA!-lehdistään tunnettu kustantamo kertoo uuden erikoisjulkaisun kohderyhmänä olevan yli 12-vuotiaat nuoret miehet ja naiset. Lehden kerrotaan yrittävän tavoittaa perinteisiä pelilehtiä laajempaa kohderyhmää, muun muassa myös naisia ja aikuispelaajia.

17.10.2008 julkaistavan erikoispainoksen luvataan käsittelevän asiantuntevin ottein World of Warcraft -maailmaa kokonaisuudessaan. Jutuissa keskitytään muun muassa itse peliin, pelaajiin ja miljoonien pelaajien pelin ympärille rakentamaan elämäntapailmiöön.

WoW on maailman suosituin verkkoroolipeli yli 10 miljoonalla pelaajallaan. Verkkoroolipelimarkkinoista pelillä on yli 60 prosentin markkinaosuus. Suomessakin pelaajia arvioidaan olevan kymmeniä tuhansia, jolla H-Town perusteleekin erikoispainoksen julkaisun tarpeellisuutta.

Lehdelle jo avatuilta kotisivuilta löytyy lisätietoa tulevasta julkaisusta. Sivuille ilmestyy myös ennen itse lehden ilmestymistä artikkeleita, joissa käsitellään muun muassa marraskuussa julkaistavan Wrath of the Lich King -lisäosan betatestausta ja lehden tuotantoa.

World Of Warcraft -erikoispainos tulee saataville lehtipisteisiin kautta maan 17. lokakuuta 2008.

Edellinen Seuraava  

29 kommenttia

124.9.2008 17:18

jei :D

224.9.2008 17:34

Voisin jopa ostaa jos toi warhammer ei olekkaan niin hyva kuin odotin.
Hyva että tälläinenkin lehti tulee niin ei tarvitse tuossa virallisessa pelit-lehdessa puida kaikkia WoW asioita.

324.9.2008 17:34
Kellopeli
Inactive

Pitäsköhän sitä itkee vai nauraa.

424.9.2008 17:34
Kellopeli
Inactive

...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.9.2008 @ 17:35

524.9.2008 17:35

lol

624.9.2008 17:37

Nyt kyllä pääsi kyynel.

Kohta tulee Suomeen WoW radiokanava ja sen jälkeen WoW Tv-kanava.

724.9.2008 17:48

TsotTsot.. pitäkääs se kommentointi asiallisella linjalla vaikka onkin kyseessä kaikille herkkä aihe ;)

824.9.2008 18:04

Nyt on pakko sanoa että: NOLO! Tämä on jo niin naurettavaa puuhaa... hohhoijaa..


Ingenting

924.9.2008 18:06

Huoh...

1024.9.2008 18:11

Mieluummin tämä kun fiksuhuuto tv-kanava. Sinänsä aika hyvään rakoon ovat lyöneet. Wow -pelaajia on taatusti suomessa tarpeeksi joten tuollaisella julkaisulla saattaa hyvinkin olla kysyntää.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.9.2008 @ 18:19

1124.9.2008 18:12
hentriz
Inactive

Onnea wowittajille, sääliä muille ;-)
Kylläkai se on oikein, että wowittajatkin saavat oman lehden, jos kerran pelaajiakin on paljon :)

1224.9.2008 19:55

Ihme ettei kukaan ole keksinyt tätä aiemmin

1324.9.2008 20:25

Eiköhän WoWin ympärille ole parempi tehdä lehti kuin (netti)pokerin :D

1424.9.2008 20:32

Joo-o, oiva tapa lyödä WoW:in no lifettajat entistä syvempään rakoon. Tästä ei ole enään pelastusta oikean maailman puolelle.

1524.9.2008 21:12

ei voi sanoa kuin hyi

1624.9.2008 22:24

Tää on turhinta mitä oon ikinä kuullut.

1724.9.2008 22:28

Että tämmöinen tapaus...

1824.9.2008 22:43

Ihan hienoa, että jopa Suomen kokoisessa maassa nähdään mahdolliseksi yhteen peliin keskittyvän lehden julkaiseminen. Vaikka itse pidänkin Lontoon murteella tehdyistä julkaisuista, on härmän murteella tehdyssä selkeät mahdollisuudet keskittyä suomalaisuuteen WoW:n maailmassa. Täytyy napata lehti matkaan testimielessä, kun moiseen törmää.

Ja kyllä se elämä onnistuu WoW:sta huolimatta. Lienee suurempi ongelma tekniikkaorientoituminen/nörttiys/insinööriys. :)

1924.9.2008 22:54

Jaa, vai että näin.

Voin melkein jo kuvitella miten koko päivä menee joissakin tapauksissa WoW:n ympärillä; joko pelaten tai sitten lukien ja kaikki opiskeluun liittyvä jätetään täysin ilman huomiota...


GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |

2024.9.2008 23:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki:
Tää on turhinta mitä oon ikinä kuullut.
Taisi jäädä Pokemon-aikakausi kokonaan herralta välistä? Tehtiinhän senkin pohjalta useitakin lehtiä.

Ei tämä sen naurettavampi ole kuin vaikkapa animeen painottunut julkaisu tai vaikkapa autolehdet. WoW on kuitenkin kehittynyt pelkästä pelistä hiukkasen suuremmaksi ilmiöksi, joten on varmasti erittäin hyvä sekä näille wowaajille, että julkaisijoille, että tällainen lehti ilmestyy. Toki WoWin tapauksessa järkevyyttä voi kritisoida vaikkapa itse pelin ja internetin - pelin tiedotuksesta tähänkin asti päävastuun kantaneen väylän - yhteenkuuluvuudella, jolloin ei välttämättä tarvitsisi aivan paperilehteä lähteä perustamaan. Toisaalta, nykyäänhän kaikesta saa kaiken tiedon netin välityksellä, mutta silti aiheesta kuin aiheesta tehdään edelleen paperilehteä.

Älkääs siis heti olko "Höhöö, wowilehti!" -asenteella liikenteessä, lehti voi osoittautua laadukkaaksikin julkaisuksi :)

2124.9.2008 23:18

Itekkin pelaan wowia, mutta ei tulis mieleenkään lukee jotain lehteä siitä?! Eihän tosta voi saada mitään irti? Muuta kun hyvät naurut ehkä.
Mikään ei oo kauheempaa kun väkisin suomennetaa asiota joita kertakaikkiaan ei saa suomentaa :S
Mutta siis en vaan näe ketään wowittajaa tuota lukemassa. Ei tommosta tarvi.


HTPC
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503

2224.9.2008 23:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nepheus:
Ihan hienoa, että jopa Suomen kokoisessa maassa nähdään mahdolliseksi yhteen peliin keskittyvän lehden julkaiseminen.
En pidä asiaa edes yllättävänä, kun miettii kuinka paljon Suomessa julkaistaan aikakauslehtiä.

Pelaajia varmasti miellyttää ko. lehti ja lehden tiimoilta järjestettävät kilpailut ("voita vuosi peliaikaa") ym. oheiskrääsä. Ja World of Warcraft saa siinä ohella lisää promootiota.

2324.9.2008 23:49

Ja kyseessähän on kuitenkin pelatuimpia pelejä, joten shhhh... :O

2425.9.2008 8:39

Lainaus:
kohderyhmänä olevan yli 12-vuotiaat nuoret
Toi kohta vähän huolettaa.

Muutoin tällä sivulla nähdyt kommentit vähän ihmetyttävät. Mitä pahaa siinä on että WoW saa oman lehden? Kukaan ei ole sitä oikein osannut perustella, on vaan lapsellisen mustavalkoisesti haukuttu koko idea.

Lainaus:
Itekkin pelaan wowia, mutta ei tulis mieleenkään lukee jotain lehteä siitä?! Eihän tosta voi saada mitään irti? Muuta kun hyvät naurut ehkä.
Hirveet ennakkoasenteet. Miksei siitä lehdestä voi saada mitään irti? Toki jos olet pelissäkin sooloileva, mahdollisimman nopeasti leveleitä keräävä tyyppi, niin ymmärtää sen sitten ettei mikään ylimääräinen kiinnosta. Itse kyllä haluaisin lueskella vähän taustoja pelistä.

2525.9.2008 8:51

Tälle lehdelle käy kuten h-town:in pc-pelaajalehdelle...lopetaan pian muutaman numeron jälkeen. Täällä suomessa tällainen erikoislehti ei tule menestymään koska potenttiaalisia lukijoita vähän. No aika näyttää, kuinkahan monella 12v:llä on varaa tilata lehti itse?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.9.2008 @ 08:53

2625.9.2008 8:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
No aika näyttää, kuinkahan monella 12v:llä on varaa tilata lehti itse?
Isi maksaa? Tuskin he itse sitä WoWin kuukausimaksuakaan maksavat...

2725.9.2008 11:35

... *hiljaisuus* njoo, kai toi on WoWittajille ihan mukava plussa, kun kyseinen peli silti on melko suosittu Suomessa..

281.10.2008 0:28

No itse tilaan ainakin lehden, sitä luetaan koko perheen voimin, meillä pelaavat sekä isä että 2 poikaa. World of Warcraft sarjakuvat löytyy myös kaikki hyllystä.

291.10.2008 1:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Tälle lehdelle käy kuten h-town:in pc-pelaajalehdelle...lopetaan pian muutaman numeron jälkeen. Täällä suomessa tällainen erikoislehti ei tule menestymään koska potenttiaalisia lukijoita vähän. No aika näyttää, kuinkahan monella 12v:llä on varaa tilata lehti itse?
Lehteä ei voi tilata, se tulee jakeluun vain myymälöiden kautta.
Ainakin näin lukee siellä lehden sivuilla kun viimeksi katsoin.

Eli kyse ei selvästikään ole mistään säännöllisesti ilmestyvästä lehdestä. Varmaan tekevät jotain 3-4 numero vuosittain.

Miksi muuten kaikki ovat niin negatiivisia lehteä kohtaan?

Minusta on ihan kiva että suomenkielelläkin kirjoitetetaan asioista
joita suomalaiset tekevät. Itse ajattelin ainakin ostella, tuskin ainakaan työtätekevän budjetti tuohon kaatuu.

Pelaavathan tuota peliä ihan vakitöissäkin käyvät, allekirjoittanut muunmuassa.

4CoreDual-SATA2 Asus EN9800GTX+
Intel Core 2 Duo E6320 1.86 Ghz
2 GB RAM Seagate ST3320620AS 320 GB
22" BenQ G2200W

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto