*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

iTunes kaataa Vistan

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 12.9.2008 15:27 Kommentteja (31)

iTunes kaataa Vistan Muutama päivä sitten julkaistu uusi iTunes 8 kaataa Vista-koneita. Tietoviikko uutisoi Applen virallisilla keskustelualueilla käytävistä keskusteluista, joiden mukaan uusin iTunes kaataa Vista-käyttöjärjestelmällä varustettuja tietokoneita. Kiinnitettyään iPodin tai iPhonen tietokoneeseen Windows nakkaa ruudulle ns. Blue Screen of Death -virheen. Kuten aina BSOD:n yhteydessä, tietokone vaatii uudelleenkäynnistyksen, jotta sitä voidaan jälleen käyttää.
Vikaa on yhdistetty foorumeilla mm. USB-laitteisiin ja Hewlett-Packardin tulostimiin. Osa käyttäjistä pääsi kaatuilusta eroon irrotettuaan USB-laitteita ja erityisesti HP:n tulostimen. Apple ei ole löytänyt vielä korjausta ongelmaan, mutta suosittelee ehkäisemään kaatuilua päivittämällä käyttöjärjestelmän uusimmalla Vista Service Pack 1 -päivityksellä.

Edellinen Seuraava  

31 kommenttia

112.9.2008 15:38
hentriz
Inactive

Pitänee odottaa vielä hetki, ennen kuin päivittää. Toivottavasti tulee pikainen korjaus tähän, niin saan päivitettyä. Mitään graaffista muutosta uudessa iTunesissa ole?

212.9.2008 16:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hentriz:
Mitään graaffista muutosta uudessa iTunesissa ole?
Eipä juuri, se "torvikuvake" toistettavan kappaleen edessä on hieman eri näköinen.
Onneksi en omista Vistaa.

312.9.2008 16:06

applen tuotteet ovat ihan selkeästi vista allergisia

412.9.2008 16:07

Luulisis että tuosta bsod ilmiostä olisi jo päästy. No ehkä seuraavan 10 vuoden päästä jotain olisi tapahtunut.

512.9.2008 16:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samuli23:
Luulisis että tuosta bsod ilmiostä olisi jo päästy. No ehkä seuraavan 10 vuoden päästä jotain olisi tapahtunut.

BSOD:it katoavat siinä vaiheessa, kun kaikki laitevalmistajat toimittavat kuluttajille ainoastaan toimivia laiteajureita ja laitteita, jotka eivät voi hajota fyysisesti. (nykyisen ohjelmistokehityksen tason tuntien ja esim. NVIDIA:n mobiiligrafiikkapiirien ongelmien takia en usko, että tällaista päivää tulee aivan heti käsille)

612.9.2008 16:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hentriz:
Mitään graaffista muutosta uudessa iTunesissa ole?
Musiikkikirjaston järjestäminen albumeihin, kuten iphotossa valokuvat tapahtumiin ja uusi visualisointi graafisella puolella. Muita on sitte Genius soittolista, joka etsii valittuun kappaleeseen muita sopivia kappaleita ja tekee niistä soittolistan ja ehdottaa uusia ladattaviksi halutessa.

712.9.2008 19:19

Päivityksen jälkeen rupes sekoitus prakaa. Tollanenki ärjyttää.

812.9.2008 20:55

Eile ole ihme että koko roska kaatuu, kun yhdistää nämä oikein kehityksen kukkasta.

913.9.2008 8:17

Lainaus:
BSOD:it katoavat siinä vaiheessa, kun kaikki laitevalmistajat toimittavat kuluttajille ainoastaan toimivia laiteajureita ja laitteita, jotka eivät voi hajota fyysisesti. (nykyisen ohjelmistokehityksen tason tuntien ja esim. NVIDIA:n mobiiligrafiikkapiirien ongelmien takia en usko, että tällaista päivää tulee aivan heti käsille)
Sellaisen päivän saa tulemaan heti kun vaihdat vain vähän paremmin suunniteltuun käyttöjärjestelmään, esim linux. Tuo blue screen on ihan windowsin oma ominaisuus.

Se miten siitä päästään eroon on, että käyttöjärjestelmä suunnitellaan siten, että noita laitteita/ajureita ajetaan boxissa siten, että jos laite kaatuu huonojen ajureiden vuoksi niin ei koko muu kone kaadu. Siis oikeasti, minkä ihmeen vuoksi jonkun ipodin pitää kaataa koko kone? Ok ymmärrän, jos näytönohjaimen ajurit kaatuvat, niin on vaikea jatkaa, jos ei tule kuvaa ruudulle. Mutta ipod? Oikeasti? Tästä huomaa vain yhden syyn windowsin surkeuteen.

1013.9.2008 11:11

Lainaus:
Lainaus:
BSOD:it katoavat siinä vaiheessa, kun kaikki laitevalmistajat toimittavat kuluttajille ainoastaan toimivia laiteajureita ja laitteita, jotka eivät voi hajota fyysisesti. (nykyisen ohjelmistokehityksen tason tuntien ja esim. NVIDIA:n mobiiligrafiikkapiirien ongelmien takia en usko, että tällaista päivää tulee aivan heti käsille)
Sellaisen päivän saa tulemaan heti kun vaihdat vain vähän paremmin suunniteltuun käyttöjärjestelmään, esim linux. Tuo blue screen on ihan windowsin oma ominaisuus.

Se miten siitä päästään eroon on, että käyttöjärjestelmä suunnitellaan siten, että noita laitteita/ajureita ajetaan boxissa siten, että jos laite kaatuu huonojen ajureiden vuoksi niin ei koko muu kone kaadu. Siis oikeasti, minkä ihmeen vuoksi jonkun ipodin pitää kaataa koko kone? Ok ymmärrän, jos näytönohjaimen ajurit kaatuvat, niin on vaikea jatkaa, jos ei tule kuvaa ruudulle. Mutta ipod? Oikeasti? Tästä huomaa vain yhden syyn windowsin surkeuteen.
Samalla tavalla Linuxeissa ja Unixeissa tulee Kernel Panic, jos on huonot ajurit tai rikkinäistä rautaa. Kaikki työpöytäkäyttikset taitavat kyllä tukea kernel-mode- ja user-mode-ajureita, joista user-mode on reilusti vakaampi, mutta sitä ei oikein voi käytellä eniten ongelmia aiheuttavien laitteiden eli näytönohjainten kanssa, koska tulisi liian iso tiputus suorituskykyyn.

1113.9.2008 12:17

Tämähän on hieno uudistus edelliseen versioon, jossa vista kaatoi iTunesin..

1213.9.2008 12:22

Lainaus:
Samalla tavalla Linuxeissa ja Unixeissa tulee Kernel Panic, jos on huonot ajurit tai rikkinäistä rautaa.
No ei kyllä kovinkaan usein tule ainakin jos kyseessä on vain huonot ajurit. Monesti ne laitteet voi käynnistää vain uudestaan komentoriviltä, riippuen tietenkin laitteesta. Olen käyttänyt linuxia nyt pääkäyttiksenä noin 3 vuotta ja yhtään kernel panicia en ole saanut aikaiseksi.

Joku näytönohjain nyt on sen verran oleellinen osa koko tietokoneen toimintaa muutenkin, että jos bugittaa niin ei sitä kyllä mitenkään pelasteta. Silti se, että ipod kaataa koneen näin, ei kyllä ole millään tavalla sellainen ominaisuus, jota pitäisi sietää. Surkeaa suunnittelua niin käyttiksen kuin ajureiden osalta.

1313.9.2008 20:09

"Olen käyttänyt linuxia nyt pääkäyttiksenä noin 3 vuotta ja yhtään kernel panicia en ole saanut aikaiseksi. "

Itsellä toisessa koneessa linuxin rinnalla xp pro jo 4 vuotta ja yksi tiltti (muu perhe kun ei linuxia käytä).
Debian palvelimessa kohta 6 vuotias ilman tilttiä.

Eiköhän tuo käyttäjästä, käytöstä ja monesta muusta tekijästä johtune nuo 'paniikkinappulat'.

1413.9.2008 23:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fidelaar:
Itsellä toisessa koneessa linuxin rinnalla xp pro jo 4 vuotta ja yksi tiltti (muu perhe kun ei linuxia käytä).
Debian palvelimessa kohta 6 vuotias ilman tilttiä.
Kysehän oli nyt siitä, että tuleeko kernel panickia tai blue screenia, kun laitteet ja ajurit eivät suostu toimimaan. Ei siitä saako koneen toimimaan toimivalla raudalla ja ajureilla kaatumatta. Kun windowsin saa toimimaan vakaasti, niin ei se blue screen sieltä kovinkaan usein tule. Siitä ei kuitenkaan nyt ollut kyse. Kyse oli siitä, että mitä tapahtuu, jos laite pettää huonojen ajureiden ansiosta.

Itselläni en ole saanut kernel panickia aikaiseksi linuxissa vielä kertaakaan huonojen ajureiden ansiosta. Windowsissa taas blue screen on melko yleinen ilmiö tuossa kohtaa.

1514.9.2008 16:26

Onneksi en ole päivittänyt tuohon uusimpaan, toisaalta ei kai sillä niin väliä kun en omista iPodia jolla nuo Vistat on kumottu.

1614.9.2008 20:53

Hetkinen, miksi kaikki syyttävät Vistaa tästä? Minun tietääkseni Vista ilmestyi paljon ennen iTunes 8:sia. Silloinhan se oli Apple joka mokasi tuotteentestauksen. Luulisi, että heillä olisi ollut aikaa tarkistaa yhteensopivuus.

1714.9.2008 21:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Altsu4:
Luulisi, että heillä olisi ollut aikaa tarkistaa yhteensopivuus.
Tuotetestauksethan tehdään nykyään käyttäjillä, melkein alalla kuin alalla... Voisin melkein kuvitella koodaajien mietteet; "Kyllä tuollainen koodi on ennenkin toiminut, ei pitäisi tulla ongelmia..."

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |

1814.9.2008 21:41
kari59
Inactive

Taas joku Linux röyhistely käynnissä topiikissa missä puhutaan Applen huonosti toimivasta ohjelmasta Vistan kanssa.Miten se liittyy linuxiin?Yllä mainittiin että miksi syyttää Vistaa jos Omena on mätä.Niipä!

1914.9.2008 23:26

Mielenkiintoista, että maailman paras käyttis Vista antaa kaataa ittensä.

Itse lopetin iTunesin käytön jo XP:n aikaan Windowsilla koska iTunes kaatuili.
Vaihdoin Macciin enkä ole katunut. Ei ole kaatunut kertaakaan kolmeen vuoteen. Ei käyttis eikä iTunes.

2014.9.2008 23:53

hahhah vista :D

2115.9.2008 18:32

iTunes 8 on ainakin Vista-koneessani toiminut moitteettomasti. Mistään järjestelmän kaatuiluista ei ole tietoakaan.

2215.9.2008 22:24

Lainaus:
Lainaus:
Samalla tavalla Linuxeissa ja Unixeissa tulee Kernel Panic, jos on huonot ajurit tai rikkinäistä rautaa.
No ei kyllä kovinkaan usein tule ainakin jos kyseessä on vain huonot ajurit. Monesti ne laitteet voi käynnistää vain uudestaan komentoriviltä, riippuen tietenkin laitteesta. Olen käyttänyt linuxia nyt pääkäyttiksenä noin 3 vuotta ja yhtään kernel panicia en ole saanut aikaiseksi.
Omat kokemukset kuudelta vuodelta rajoittuvat kernel paniceihin vain seuraavissa tapauksissa:
1) Ymmärrettävästi systeemin kannalta kriittiset laiteviat, esim. viallinen muistikampa.
2) Itse käännetty kernel kokeellisella patchillä varustettuna ynnä myyt kokeelliset viritelmät joiden kohdalla riski on tietoisesti käyttäjän, eli minun ottama.

...koulussa sitten taas XP heitti bluescreenin kerran kun irrotin täydellisen toimivan normaalin kingstonin muistikamman käyttiksen ilmoitettua että sen voi nyt turvallisesti poistaa ;) Ei voi käsittää.

Lainaus:
Joku näytönohjain nyt on sen verran oleellinen osa koko tietokoneen toimintaa muutenkin, että jos bugittaa niin ei sitä kyllä mitenkään pelasteta.
Niin, joskin olettaisin että jos järjestelmä on käyntiin saatu niin eiköhän se pystyssä pysy ja esim. etäkäyttö, palvelimen pyöritys, yms. jatkuisi suht. ennallaan... Tietenkään tämä ei normaalikäytössä hirveästi lohduta, kunhan pyörittelen mielessäni ajatuksia siitä että minkä asioiden failatessa sitä nyt on niin välttämätöntä heittää jotain naurettavaa BSOD:ta... ;)

Lainaus:
Silti se, että ipod kaataa koneen näin, ei kyllä ole millään tavalla sellainen ominaisuus, jota pitäisi sietää. Surkeaa suunnittelua niin käyttiksen kuin ajureiden osalta.
Todellakin - vaikea ymmärtää.

2311.10.2008 11:42
hentriz
Inactive

Hmm... Uskaltaako jo nyt päivittää? SP1 asennettuna koneessa enkä omista iPodeja?

2411.10.2008 15:43

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samuli23:
Luulisis että tuosta bsod ilmiostä olisi jo päästy. No ehkä seuraavan 10 vuoden päästä jotain olisi tapahtunut.

BSOD:it katoavat siinä vaiheessa, kun kaikki laitevalmistajat toimittavat kuluttajille ainoastaan toimivia laiteajureita ja laitteita, jotka eivät voi hajota fyysisesti. (nykyisen ohjelmistokehityksen tason tuntien ja esim. NVIDIA:n mobiiligrafiikkapiirien ongelmien takia en usko, että tällaista päivää tulee aivan heti käsille)
Miksei *nix järjetelmissä tule BSOD:tä ai edes verratavaa? "Ei ole käytiksn vaan softan vika" on niemnomaan windowsin onelmia puolutavien vastaus. BSOD on yli 99% käyttiksen ongelma, tässä tapauksessa 100%. Ymärretävä selitys toki jos ei tieä paremmasta.

Varmaan ainoastaan XP:ssä kokemani BSOD usb-muistia (oikeaoppisesti) poistaessakin oli laitevalmistajan vika. Tikku toiminut kuitenkin 100% ongelmitta muutamassa muussa ja muutamassa *nix systeemissä.

Onko jollakin selitystä miksi tästä iShit ongelmasta pitäisi seurata BSOD? Itse en keksi.

2511.10.2008 15:59

Lainaus:
Ok ymmärrän, jos näytönohjaimen ajurit kaatuvat, niin on vaikea jatkaa, jos ei tule kuvaa ruudulle. Mutta ipod? Oikeasti? Tästä huomaa vain yhden syyn windowsin surkeuteen.
Harvemmin silloinkaan kuin 1100% GUI-tila koneissa jos osaa käynnistää tekstislaimen että voi googlata tai jopa muistaa komennen drafisen tilan käynnistämiseen uusiksi.
Esim. Linux ainakin itsellä putoaisi vain tekstitilaan JOS noin kävisi ja omassa systeemissä 'startx' palautttaisi graafineen tilaan.

Mutta haluaatko imiset uskoa että vika on myös käyttiksessä - jos ei olisi niin vain itunes flippaisi. Käytttksen homma on valvoa että ohjelma ei kaada kuin itsensä.

...tietty jos ajaa roottina (administrator) niin vika ei ole vain itunesin. Silloin BSOD voi johtua käyttiksen lisäksi myös käyttäjästä.

2611.10.2008 16:06

Lainaus:
Samalla tavalla Linuxeissa ja Unixeissa tulee Kernel Panic, jos on huonot ajurit tai rikkinäistä rautaa. Kaikki työpöytäkäyttikset taitavat kyllä tukea kernel-mode- ja user-mode-ajureita, joista user-mode on reilusti vakaampi, mutta sitä ei oikein voi käytellä eniten ongelmia aiheuttavien laitteiden eli näytönohjainten kanssa, koska tulisi liian iso tiputus suorituskykyyn.
Kertoo jotain että ainoat kernel panicini olen saanut kun kokeellisesti aina uuden kernelin tullessa patchasin fedoran kernelin geentolle tarkoitetulla patchilla ja jotkut niistä bootissä heittivät kernel panicin. Vähän harvinaisempaa kuin BSOD ja tietoisena riskistä tehtyjen kokeilujen tuloksia... että...?

Ja rikkinäistä rautaa linux kestää paljon pidempään, sitäkin on kokeiltu.

2711.10.2008 16:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Altsu4:
Hetkinen, miksi kaikki syyttävät Vistaa tästä? Minun tietääkseni Vista ilmestyi paljon ennen iTunes 8:sia. Silloinhan se oli Apple joka mokasi tuotteentestauksen. Luulisi, että heillä olisi ollut aikaa tarkistaa yhteensopivuus.
Tulee väkisin mieleen meidän web-designerien tarve käyttää aikaa IE yhteensopivuuden tarkistamiseen sen jälkeen kun 6 muuta selainta joita itse käytän näyttää oikein ja w3c validoi koodin mut ie mokaa sivut vähän tai ihan vitusti..

Eiköhän M$:n pitäisi ensin pitäisi saada käyttis yhteensopivaksi väitteidensä, ja selain w3c speksien kanssa - vai oletko eri mieltä?

2811.10.2008 23:50

Yllättäen linux fanaaja on täällä vaahtoamassa ja kehumassa linuxin ylivertaisuutta.

Aiheena ei ole linux vs. vista keskustelu mitä ei luulisi olevan kovin vaikea ymmärtää.

Microsoftin kilpailija apple teki huonoa koodia ja ei viitsinyt testata ohjelmistoaan ennen kuin laittoi sen jakoon.

Jos apple olisi tehnyt toimivan ohjelmiston niin ongelmaa ei olisi tullut.

Vaikka kuinka asiaa pähkäilisi ja miettisi tuhannesta eri suunnasta niin tämä totuus ei muutu miksikään.

Kun linux fanaajat joutuvat perustelemaan windowsin huonoutta nykyään sillä että jotkut kolmannen osapuolen ohjelmat pystyvät kaatamaan käyttiksen niin sehän tarkoittaa että nykyinen tuote on jo melkoisen hyvä :)

Lainaus:
Tulee väkisin mieleen meidän web-designerien tarve käyttää aikaa IE yhteensopivuuden tarkistamiseen sen jälkeen kun 6 muuta selainta joita itse käytän näyttää oikein ja w3c validoi koodin mut ie mokaa sivut vähän tai ihan vitusti..

Eiköhän M$:n pitäisi ensin pitäisi saada käyttis yhteensopivaksi väitteidensä, ja selain w3c speksien kanssa - vai oletko eri mieltä?

Lässyn, lässyn. Kerroppa miten tämä liittyy siihen että itunes kaataa vistan? En nimittäin usko että pystyt siihen...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.10.2008 @ 23:53

2914.10.2008 2:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Aiheena ei ole linux vs. vista keskustelu mitä ei luulisi olevan kovin vaikea ymmärtää.

Microsoftin kilpailija apple teki huonoa koodia ja ei viitsinyt testata ohjelmistoaan ennen kuin laittoi sen jakoon.

Jos apple olisi tehnyt toimivan ohjelmiston niin ongelmaa ei olisi tullut.
Njoo, jätetään nyt pois turha vertailu. Pointti ei ollut minkään järjestelmän ylivertaisuus vaan yhden puutteellisuus. Myönnettäköön: On epätodennäköistä (joskin mahdollista) etteikö syy olisi HP:n ja Applen huonossa koodissa - se että viallinen USB laite tai sen ajuri noin vain aiheuttaa koko käyttiksen tilttaamisen kertoo kaikesta huolimatta viasta myös käyttöjärjestelmästä.

Lainaus:
Kun linux fanaajat joutuvat perustelemaan windowsin huonoutta nykyään sillä että jotkut kolmannen osapuolen ohjelmat pystyvät kaatamaan käyttiksen niin sehän tarkoittaa että nykyinen tuote on jo melkoisen hyvä :)
Tarkoittanet että jos joutuisimme tyytymään vain siihen. Sanoit ettei linux kuulu keskusteluun - tuskin kuuluvat windowsin muut viatkaan joten aika huono provo.

Lainaus:
Lainaus:
Tulee väkisin mieleen meidän web-designerien tarve käyttää aikaa IE yhteensopivuuden tarkistamiseen sen jälkeen kun 6 muuta selainta joita itse käytän näyttää oikein ja w3c validoi koodin mut ie mokaa sivut vähän tai ihan hitosti..

Eiköhän M$:n pitäisi ensin pitäisi saada käyttis yhteensopivaksi väitteidensä, ja selain w3c speksien kanssa - vai oletko eri mieltä?

Lässyn, lässyn. Kerroppa miten tämä liittyy siihen että itunes kaataa vistan? En nimittäin usko että pystyt siihen...
Se oli rinnastus, tietenkään IE:n viat eivät liity tähän ongelmaan. Selitän:
Saattaa olla että mainitsemani viat voivat vaatia koodia jossa erikseen joudutaan ottamaan huomioon ettei laite tai ajuri voi toimia tietyllä tapaa vaikka se olisi USB standardin ja Windowsin API:n dokumentoinnin mukaan oikein. Tämä on vain teoriaa, mutta sanoinkin että "tulee mieleen".

Mutta eiköhän tämä riittänyt jos ei ole mitään uutta... sain jo hetkellisen kirjoituskiellon ja vaikka pääsyy lienikin iso kasa peräkkäisiä postauksia niin samojen asioien toisto niissä taisi olla osasyynä... Ja linuxista ei tarvitse pelätä minun mainitsevan tämän aieen yteydessä enää, se kun sinänsä on tarpeetonta.

Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

3014.10.2008 3:11

Macci on macci , kun tarpeeks siellä syöt , niin läskiks tuut!
Sama pätee tohon ohjelmaan, mut se on aivoissa?
Paska ohjelma kaikin puolin, tuhat ja sata asiaa jota et tarvitse..
ja tuhat reikää , joista et tiennyt!

3114.10.2008 6:56

Hah, eipä oo täälläpäin näkynyt blue screenejä, vaikka Vistan omistaja olen ja iTunesin 8.0 versiota käytän.


Amd Phenom II X4 955BE @ 3,7GHz+Noctua NH-U12P | Asus M4A78T-E | G.Skill 2x2Gb DDR3 1600Mhz | ATI Radeon 5850 | Samsung Spinpoint F1 1TB | Corsair HX-620W | Terratec Aureon 7.1 | Antec 300

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto