*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sonylta tulossa Blu-ray-soitin 400 levyn Blu-ray-vaihtajalla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 8.9.2008 17:06 Kommentteja (14)

Sonylta tulossa Blu-ray-soitin 400 levyn Blu-ray-vaihtajalla Vaikka useimmat kuluttajat eivät omista ensimmäistäkään Blu-ray-elokuvaa, on Sony esitellyt CEDIA-messuilla Blu-ray-soitinta, jossa on tilava 400 levyn Blu-ray-vaihtaja.
Prototyyppiasteella oleva soitin saapuu Sonyn suunnitelmien mukaan myyntiin ensi vuoden aikana, mutta soittimen mahdollinen suositushinta ja tarkat ominaisuudet ovat vielä pimennossa. Blu-ray-levyjen ohella laitteeseen voi laittaa myös DVD- ja CD-levyjä, joten 400 levyn kapasiteetin voi täyttää Blu-ray-elokuvien lisäksi muullakin sisällöllä. Muita Sonyn mainitsemia ominaisuuksia ovat BD-Live-tuki ja mahdollisuus ohjata laitetta RS-232-sarjaporttiliitännän kautta.

Muita ominaisuuksia ja tulevaa suositushintaa voi kuitenkin spekuloida viime vuotisten tapahtumien perusteella, sillä Sony esitteli viime vuonna CEDIA-messuilla massiivista HES-V1000-nimellä kulkevaa Blu-ray-soitinta, jonka kapasiteetti on 200 Blu-ray-levyä. HES-V1000:n suositushinta on noin 4 000 dollaria. Laitteessa on tallentava Blu-ray-asema ja 500 gigatavun kiintolevy. Fyysiset mitat ovat 308 x 803 x 401 mm ja painoa sillä on 48 kiloa.

Messuilla vierailleet tahot ovat kuitenkin kertoneet, että kasvaneesta levykapasiteetista huolimatta uuden soittimen kokoa on saatu pienennettyä myynnissä olevaan HES-V1000-soittimeen nähden.

Laitteen massiivista ulkoasua voi ihailla vaikka Engadget-sivuston kuvista.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

18.9.2008 17:16

sais mikkisofta kehittää xboxiin levynvaihtajan niin avot!

28.9.2008 18:02

hohhoijaa... Jopas siellä tekohengitetään vanhaa tekniikkaa.

38.9.2008 18:06

Mahtaa olla kätevä? ;o

48.9.2008 19:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rkan:
hohhoijaa... Jopas siellä tekohengitetään vanhaa tekniikkaa.
Niimpä ja ökylaite ökyhinnalla...

58.9.2008 20:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Divisor:
Mahtaa olla kätevä? ;o

Vielä pitäisi keksiä missä ja mitä tuolla voi edes tehdä...

68.9.2008 20:32

Pitäs olla olla muutama Blueray levy ensin mitä vaihdella karusellis.. :)

78.9.2008 20:42

Taas tuli yksi lelu, jolla ei tee mitään (ainakaan vielä)...


Acer Aspire 7730G & Win7
HTC Sensation XE & ICS+Sense 4.0

88.9.2008 22:19
_MiCe_
Inactive

Ei huono keksintö, vois harkita...
NOOT.

98.9.2008 22:33

Laskisivat perkule ensin noitten kiekkojen hintoja ennen kuin alkavat tekemään hitosti kiekkoja syöviä laitteita. Epäilen kenenkään omistavan niin paljon kiekkoja että tuosta olisi OIKEASTI hyötyä.

108.9.2008 22:38

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Divisor:
Mahtaa olla kätevä? ;o

Vielä pitäisi keksiä missä ja mitä tuolla voi edes tehdä...
Vanhan pesukoneen päälle, niin pysyy lingotessaankin paikoillaan. Siihen ei edes tarvitse odottaa uutta mallia, vaan jo nykyinen HES-V1000 riittää hyvin.

119.9.2008 8:47

Niin tuo taitaakin olla vähän eri käyttäjille suunnattu kun yksikään meistä tähän uutiseen kommentoivista on.

Taatusti maailmalta löytyy ihmisiä joilla on niin paljon tuota taaleria taskussa ja leffaa hyllyssä että tuollainen laite on tarpeellinen. Tälläisellä henkilöllä voi esimerkiksi olla myös monihuonejärjestelmät ja elokuvateatteri huone.

129.9.2008 9:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pihlis12:
Niin tuo taitaakin olla vähän eri käyttäjille suunnattu kun yksikään meistä tähän uutiseen kommentoivista on... ... ...Tälläisellä henkilöllä voi esimerkiksi olla myös monihuonejärjestelmät ja elokuvateatteri huone.
Niinpä. Elokuvateatterihuoneen pinta-ala * neliöhinta = Summa jonka hinnalla soittimet ovat halpoja!

Tuohon kun vielä lisää:
- Jättiplasman tai laadukkaan tykin + valkokankaan
- Vahvistimen
- Kovaääniset
- Soittimen
- Sopivan sisustuksen (mm. pimennys ja akustiikka)
niin hinta ei vieläkään yllä itse huoneen kustannuksiin neliöhinnalla laskettuna. Itse en tuollaiseen rahaa ala laittamaan kiinni, mutta soittimen hinta on kokonaisuudesta murto-osa.

1310.9.2008 13:35

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pihlis12:
Niin tuo taitaakin olla vähän eri käyttäjille suunnattu kun yksikään meistä tähän uutiseen kommentoivista on... ... ...Tälläisellä henkilöllä voi esimerkiksi olla myös monihuonejärjestelmät ja elokuvateatteri huone.
Niinpä. Elokuvateatterihuoneen pinta-ala * neliöhinta = Summa jonka hinnalla soittimet ovat halpoja!

Tuohon kun vielä lisää:
- Jättiplasman tai laadukkaan tykin + valkokankaan
- Vahvistimen
- Kovaääniset
- Soittimen
- Sopivan sisustuksen (mm. pimennys ja akustiikka)
niin hinta ei vieläkään yllä itse huoneen kustannuksiin neliöhinnalla laskettuna. Itse en tuollaiseen rahaa ala laittamaan kiinni, mutta soittimen hinta on kokonaisuudesta murto-osa.
Ja sitten kun lasketaan samaan tilaan mahtuvan levypalvelimen levytila ja sen hinta, niin voidaan taas miettiä laitteen tarpeellisuutta...

1410.9.2008 13:54

Lainaus:
Ja sitten kun lasketaan samaan tilaan mahtuvan levypalvelimen levytila ja sen hinta, niin voidaan taas miettiä laitteen tarpeellisuutta...
Liikaa duunia, helpompaa laittaa levy koneeseen :) Ei tartte kikkailla.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto