*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PNY:n 2 gigatavun USB-muisti sisältää Ghostbusters-elokuvan

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 4.9.2008 11:35 Kommentteja (14)

PNY:n 2 gigatavun USB-muisti sisältää Ghostbusters-elokuvan USB-muistitikkujen markkinoilla kilpailijoista erottuminen erilaisella lisämateriaalilla ja erikoisella muotoilulla on on yleistynyt selvästi. PNY vie lisämateriaalin osalta kilpailun taas askeleen edemmäksi, sillä yrityksen uusi 2 gigatavun tallennuskapasiteetilla varustettu USB-muistitikku pitää sisällään Ghostbusters-elokuvaa.
PNY ja Sonyn yhteistyön avulla PNY pystyy siis jakelemaan Ghostbusters-elokuvan digitaalista kopiota USB-muistitikulla. Lehdistötiedotteen mukaan kyseessä on ensimmäisen kerta, kun täyspitkää elokuvaa jaellaan USB-muistitikulla. Ghostbusters-elokuvan valitseminen jakelun kohteeksi ei ole sattumaa, vaan elokuva on valittu jakeluun, koska ensimmäinen Ghostbusters-elokuva täyttää ensi vuonna 25 vuotta, joten muistitikulla voidaan juhlistaa elokuvan pitkää taivalta.

Kuluttajien harmiksi elokuva on kuitenkin suojattu DRM-suojauksilla, jonka vuoksi elokuvan katselu onnistuu ainoastaan silloin, kun kyseinen USB-muistitikku on liitetty tietokoneeseen. PNY ja Sony eivät ole paljastaneet miten tämä suojaus on toteutettu tai millä käyttöjärjestelmillä elokuvan katselu onnistuu, joten todennäköisesti elokuvan katselu onnistuu ainoastaan Windows-käyttöjärjestelmillä varustetuissa tietokoneissa.

Toistaiseksi kyseistä muistitikkua kauppaa ainoastaan Isossa-Britanniassa toimiva Argos-kauppaketju. Hintaa elokuvan sisältävällä muistitikulla on 29,99 puntaa eli noin 37 euroa. Hinta on siis huomattavasti korkeampi kuin muilla 2 gigatavun muistitikuilla, jonka vuoksi kuluttajien kannattaa taloudellisesti ajatellen ostaa erikseen jokin toinen muistitikku ja elokuvan DVD-versio.


Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

14.9.2008 11:59

Idea on kieltämättä ihan hyvä, mutta innostus loppui heti kun luin tuon osan DRM-suojauksesta ja tuosta pakosta pitää tikku kiinni tietokoneessa pelkästään elokuvan katsomista varten.

Ja mikä on kyse tuossa hinnassa? Onko tarkoitus saada ostajat tuon elokuvan dvd-version kimppuun, vai mikä? Tuohan vaan karkoittaa ostajia.


Ei kai voi toivoa mitään muuta kuin täydellistä floppia tälle...


EDIT: sori tuo tupla.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.9.2008 @ 12:04

24.9.2008 12:02

----

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.9.2008 @ 12:04

34.9.2008 12:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:

Ei kai voi toivoa mitään muuta kuin täydellistä floppia tälle...

Juurikin näin.

44.9.2008 15:17
hentriz
Inactive

Meinaakos toi 2 gigaa koko tilaa, eli se elokuva vie osan tosta 2 gigasta vai niin, että vapaata tilaa on kaksi gigaa? Vaikkaisin tuota ensimmäistä, mutta miten on?
Tyhmää on, jos sitä ei voi siirtää tietokoneelle... Mutta voiko muka DVD:n polttaa "laillisesti" tietokoneen kovolle?
- - -
Kuvanlaatu varmaan sitä normaali DVD-tasoa? :-(

54.9.2008 15:39
MacDish
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hentriz:

Kuvanlaatu varmaan sitä normaali DVD-tasoa? :-(
Mikäli leffa on DivX formaatissa, se ei ole edes tuolla tasolla.

64.9.2008 16:29

Koska kyse on Sonyn hankkeesta, niin eikö kaiken järjen mukaan tämän pitäisi toimia PS3:ssa?

75.9.2008 20:42

ja mihin se 2G tikku muka edes riittää itellä on 16G usb tikku vaikka 32G on jo ollut pitkään kaupoissa m ut 16G rittää toistaiseksi

85.9.2008 22:10

poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 22:17

96.9.2008 0:52

ei taida Flash muistien luku nopeus rittää raaka Blu_ray tai edes DVD toistoon

kyllähän se divx ym toistaa hyvin mut joo kyllä ostan ne vielä muovi kiekkoina ellei flash muisti kehity nyky nopeudesta reilusti

106.9.2008 2:25

täääh? totta nyt -vetti 480Mb/s luulis HD:lekki riittävän?:D

edit: nojoo siis teoreettinen nopeus, mut vähintäänkin dvd-laatuun riittää flash tikun lukunopeus. Se sentää on tullu testattua.

edit2: ja onhan se perus muovikiekon teko paljon halvempaa vielä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.9.2008 @ 02:30

116.9.2008 2:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
ja mihin se 2G tikku muka edes riittää itellä on 16G usb tikku vaikka 32G on jo ollut pitkään kaupoissa m ut 16G rittää toistaiseksi
Riittää erittäin hyvin vaikka ja mihin yleensä ellei nyt ole pakonomainen tarve kantaa leffa(/ware)varastoa mukanaan.

126.9.2008 9:39

Tää on hieno.

136.9.2008 12:10

Lainaus:
täääh? totta nyt -vetti 480Mb/s luulis HD:lekki riittävän?
tuo 480mb\s usb_2 siirto nopeus mut EI Flash muistin

nopein Flash muisti antaa tällä hetkellä 45mb\s ja se on CompactFlash Extreme IV kortti

kyllähän ne leffat toimii tikulta mut jos ei tuhoo laatu niin omalle 16G tikulle mahdu vaan 4kpl leffaa tai pari minuuttia bluraytä

146.9.2008 15:23

Lainaus:
Lainaus:
täääh? totta nyt -vetti 480Mb/s luulis HD:lekki riittävän?
tuo 480mb\s usb_2 siirto nopeus mut EI Flash muistin

nopein Flash muisti antaa tällä hetkellä 45mb\s ja se on CompactFlash Extreme IV kortti

kyllähän ne leffat toimii tikulta mut jos ei tuhoo laatu niin omalle 16G tikulle mahdu vaan 4kpl leffaa tai pari minuuttia bluraytä
Tuon korttis lukunopeushan on 360Mb/s?;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.9.2008 @ 15:25

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
1 kommentti
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto