*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Miljoonan viestin raja rikki AfterDawnin keskustelualueilla

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 27.8.2008 23:51 Kommentteja (26)

Miljoonan viestin raja rikki AfterDawnin keskustelualueilla Eräs näistä sivuston lähes kymmenvuotisen historian isommista merkkipaaluista tuli tänään kohdalle, kun puolenpäivän aikoihin suomenkielisille keskustelualueillemme kirjoitettiin kautta aikain miljoonas viesti.
Avasimme suomenkieliset keskustelualueemme nykymuodossaan vuoden 2001 syyskuussa, joten tuo suht huikea miljoonan viestin raja saavutettiin aika tarkkaan seitsemässä vuodessa. Tahti on tosin viime vuosina kiristynyt ja seuraavaa tasamiljoonaa tuskin tarvitsee seitsemää vuotta odotella.

Englanninkieliset, ruotsinkieliset, suomenkieliset sekä erinäköiset erikoisalueet yhteenlaskettuna AfterDawnin tietokannasta löytyy mukavahko viiden miljoonan viestin varasto teknologiaan ja digivideoon keskittyvää asiaa. Ja kenties juuri se, että valtaosa suomenkielisten keskustelualueidemme viesteistä oikeasti liittyykin edes jollain tavalla tietotekniikkaan tai digitaaliseen videoon, tekee tästä merkkipaalusta entistä vaikuttavamman luvun.

Tässä välissä haluan ottaa virtuaalisen hattuni pois päästä ja kumartaa erittäin syvää moderaattoritiimillemme, joka on onnistunut pitämään forumin aivan uskomattoman loistavassa vireessä kaikki nämä vuodet. Eli kaikki nykyiset ja entiset moderaattorit, taputtakaa itseänne olalle ja olkaa ylpeitä työstänne.

Aivan lopuksi tietysti kiitos teille kaikille, kymmenille tuhansille rekisteröityneille käyttäjillemme, jotka olette olleet mukana tämän "virtuaalisen tietopankin" rakentamisessa omalta osaltanne. Joidenkin teidän panos on ollut valtava, tuhansien viestien suuruinen -- jotkut ovat kenties vain kerran kirjoittaneet forumille, mutta sekin pisara on ollut yksi osa kokonaisuuden rakentamisessa.

Kiitos.

-Petteri Pyyny
AfterDawn.com


Päivitys: Koska aihe herätti aika suurta mielenkiintoa, kaivoin "parhaan arvauksen" tietokannasta siitä, mikä oli miljoonas viesti. Tässä linkki kyseiseen oksen kirjoittamaan viestiin.

Edellinen Seuraava  

26 kommenttia

127.8.2008 23:56
Jone90
Inactive

\o/ Woot, vähänkö ME ollaan hyviä! \o/

228.8.2008 0:24

Tämähän on yksi viidesosa porukasta härmässä, joten pian sitten kaksi viidesosaa täyteen.

328.8.2008 0:32

- VIHDOINKIN -

Jo oli aikain. Vaikka milli on jo kasassa, ei se ole syy hidastaa tahtia.

428.8.2008 0:48

ihanata <3

528.8.2008 1:18

On muuten kunnioitettava määrä, mutta kyllähän tietysti sivustolla on mainettakin :)

PC:n rautaan liittyvä keskustelu pitää näköjään tällä hetkellä selkeää kärkipaikkaa molemmissa kategorioissa, niin ketjujen määrässä kuin myös viestienkin määrässä.

Milloinkohan joku keksii lukea kaikki vähän yli miljoona viestiä?


GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |

628.8.2008 2:23

Olis ollut kiva lukea, että mikä tuo viesti oli? :P

728.8.2008 6:32
AfterDawn Addict

Lainaus:
Olis ollut kiva lukea, että mikä tuo viesti oli? :P
Nimenomaan, ja kuka sen kirjoitti?

Ja eikös täällä sitten ole mitään Aku Ankkamaista miljoonas asiakas palkintoa ;) ??

Ding ding ding.... Olette miljoonas asiakas, voititte juuri fruitbasketin ;)

828.8.2008 7:37

mahtavaa AD, kiitos tästä mahtavasta sivusta <3

928.8.2008 7:58
Empe
Inactive

Todella mahtava juttu! Onnittelut!

1028.8.2008 8:02
pezkuu
Inactive

oho oho... millonkaha menee toine milli rikki...

1128.8.2008 9:24

En ollut ainakaan mä miljoonannen viestin kirjoittaja.

1228.8.2008 10:06

Lainaus:
Lainaus:
Olis ollut kiva lukea, että mikä tuo viesti oli? :P
Nimenomaan, ja kuka sen kirjoitti?

Ja eikös täällä sitten ole mitään Aku Ankkamaista miljoonas asiakas palkintoa ;) ??

Ding ding ding.... Olette miljoonas asiakas, voititte juuri fruitbasketin ;)

Ei Petteri kehtaa julkaista sitä..se oli joku. "Miten CSS:ssä saa aimpotin päälle..onx koodii?!?" :)

Mut hyvä me..seuraava paalu itselle on 5k (asiallista)viestiä...alle tuhat viestiä matkaa. :)

1328.8.2008 13:02

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Olis ollut kiva lukea, että mikä tuo viesti oli? :P
Nimenomaan, ja kuka sen kirjoitti?

Ja eikös täällä sitten ole mitään Aku Ankkamaista miljoonas asiakas palkintoa ;) ??

Ding ding ding.... Olette miljoonas asiakas, voititte juuri fruitbasketin ;)

Ei Petteri kehtaa julkaista sitä..se oli joku. "Miten CSS:ssä saa aimpotin päälle..onx koodii?!?" :)
Eikun tuon kantakyselyn ajaminen ei ole ihan triviaali temppu. Mutta kokeillaan :-)

1428.8.2008 13:17

Lainaus:
Ei Petteri kehtaa julkaista sitä..se oli joku. "Miten CSS:ssä saa aimpotin päälle..onx koodii?!?" :)

;-) tipahin.

1528.8.2008 14:20

Tietopankki senkuin kasvaa

1628.8.2008 15:22
hentriz
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LaLLi80 :
Ei Petteri kehtaa julkaista sitä..se oli joku. "Miten CSS:ssä saa aimpotin päälle..onx koodii?!?" :)

Kumpa oliskin :-)
- - -
Tosiaan, Afterdawn on pysynt erittäin "puhtaana" ja toivottavasti pysyykin vastaisuudessa.

1728.8.2008 15:48

Pieni kaivaminen tuossa oli ja näköjään eri laskemistavat heittävät muutamallakymmenellä viestillä suuntaan tai toiseen. Tässä on se, mitä hirviö-mysql-kyselyni sanoi miljoonanneksi viestiksi:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_jump.cfm/696018/4235199

1828.8.2008 15:54

Onnea Afterdawn!

Kyllä täytyy sanoa, että tässä on ainakin mun mielestä yks parhaista sivustoista, mitä netti pitää sisällään (ellei jopa paras :D).

cevec kiittää ja kumartaa

1928.8.2008 16:31

Jee mahtavaa :D Onnittelut aD:lle ja hienoa olla mukana tässä.

2028.8.2008 16:44

laitetaan 2 miljoonan raja rikki viikossa :D

2128.8.2008 19:05

Paljon onnea Afterdawnille! =D

2229.8.2008 0:19

Lainaus:
Tässä on se, mitä hirviö-mysql-kyselyni sanoi miljoonanneksi viestiksi:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_j...5199
heh kuinkas ollakaan tuo on kait 50 topic jossa puhutaan 2.1 kaiutin setistä

harvat kait käyttää Hae: toimitoa

2329.8.2008 8:06

Kyllä nyt mun mielestä okselle pitäisi muki pistää postissa :)

2429.8.2008 14:18

okselle voisi dRD tehdä/myöntää " dawn:aaja joka rikkoi miljoonan" diplomin, vähän kuin mäkkärissä " kuukauden duunari" ,heh Okse olis ihan törkeen ylpeä kunniasta ja diplomista :D


- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -

2529.8.2008 18:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti turska:
okselle voisi dRD tehdä/myöntää " dawn:aaja joka rikkoi miljoonan" diplomin, vähän kuin mäkkärissä " kuukauden duunari" ,heh Okse olis ihan törkeen ylpeä kunniasta ja diplomista :D
Jee kyllä se silleen jotta kun kone on epäkunnossa tai jopa ihan pimeenä, se on kun perheenjäsen olis kipeä ja siinä ei katsella kelloa ja kaikki konstit käytetään ja tämä on foorumi jolta moni on saanut avun ongelmaan ja se on hyvä se.

2629.8.2008 21:21

Minäkin olen näköjään käynyt edustamassa itseäni tuossa kyseisessä ketjussa =)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
4 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto