*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

iPhone 3G kärähti Ruotsissa

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 20.8.2008 13:28 Kommentteja (23)

iPhone 3G kärähti Ruotsissa Aftonbladet kertoo sivuillaan ruotsalaisen Emil Ahlénin kauhunhetkistä hänen huomattuaan kesken uniensa uuden Applen iPhone 3G -puhelimen olevan ilmiliekeissä.
Tapahtumassa vältyttiin kuitenkin suuremmilta vahingoilta, sillä Emil oli onneksensa herännyt palaneen puhelimen ja sen sulaneen laturin hajuun. Hän onnistui sammuttamaan palon pyyhkeellä.

"Oli hyvää tuuria, että puhelin oli lattialla eikä sängyllä, kuten yleensä. Siitä olisi voinut seurata katastrofi", Ahlén kertoo Aftonbladetille.

Haastattelussa Emil harmittelee myös puhelimen myyneen Telian ja Applen toimia, koska häntä on pompoteltu ilman ratkaisua yritysten välillä jo viikon ajan.

"Olen yrittänyt reklamoida puhelinta koko viikon, mutta asiaa on vain pompoteltu Applen ja Telian välillä. Telia sanoi, että he eivät voi tehdä asialle mitään. Minun täytyy kuulemma vain jatkaa kuukausimaksujen maksamista", Emil valittelee.

Apple ei ole kommentoinut asiaa Ruotsissa, mutta on luvannut hankkia lausunnon Englannista.

Uutisoimme juuri eilen Japanissa sattuneista tapahtumista, joiden syypäänä olivat ylikuumentuneet iPod nano -soittimet.

Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

120.8.2008 13:39

Eipä tuo nyt taida mikään iso ylläri olla.

Onkohan täysin valmistusvika?

220.8.2008 13:52

Mikäs ihme tää toi ruottalaine poika(/homo) oli suihkuttanu hiuslakkaa soittimenki päälle.

Applella kuitenkin voisi olla parempi asiakas palvelu (ja hiuslakka suojaus).

320.8.2008 14:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IhQnObO:
Mikäs ihme tää toi ruottalaine poika(/homo) oli suihkuttanu hiuslakkaa soittimenki päälle.

Applella kuitenkin voisi olla parempi asiakas palvelu (ja hiuslakka suojaus).
1.) Mikä ihmeen hiuslakka? Mistä oot saanut tiedon että asiakas olisi ruutannut hiuslakkaa puhelimen päälle. Ja sitten tuohon kielenkäyttöön voisit kiinnittää huomitoa hieman. Tämä palsta ei ole mikään pikkupoikien kiroilupalsta. Tuskin Ruotsalaiset on sen h****pia kuin me suomalaisetkaan.

2.) Sitten tuohon takuuseen. En voi käsittää tuota Applen toimintaa. Tottakai takuun pitää korvata tuopuhelin sekä menetetyt puheajat. Ei mitään järkeä tuollaisessa toiminnassa. Ei tuu kyllä edelleenkää hommattua iPhonea!
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.8.2008 @ 14:12

420.8.2008 14:39

Lainaus:
Tuskin Ruotsalaiset on sen h****pia kuin me suomalaisetkaan
Niinpä ja se että tykkää olla iPhonen kanssa sängyssä ja kosketella sitä, ei kerro mitään henkilön seksuaalisesta suuntautumisesta.

520.8.2008 15:13

Lainaus:

Niinpä ja se että tykkää olla iPhonen kanssa sängyssä ja kosketella sitä, ei kerro mitään henkilön seksuaalisesta suuntautumisesta.
Viimeksi kun omaa puhelinta käyin niin oli vähän pakko kosketella sitä ja itsekin nukun välillä puhelin sängyllä. tekeekö se minusta ruotsalaisen tai homon?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.8.2008 @ 15:13

620.8.2008 15:28

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IhQnObO:
Mikäs ihme tää toi ruottalaine poika(/homo) oli suihkuttanu hiuslakkaa soittimenki päälle.

Applella kuitenkin voisi olla parempi asiakas palvelu (ja hiuslakka suojaus).
1.) Mikä ihmeen hiuslakka? Mistä oot saanut tiedon että asiakas olisi ruutannut hiuslakkaa puhelimen päälle. Ja sitten tuohon kielenkäyttöön voisit kiinnittää huomitoa hieman. Tämä palsta ei ole mikään pikkupoikien kiroilupalsta. Tuskin Ruotsalaiset on sen h****pia kuin me suomalaisetkaan.

2.) Sitten tuohon takuuseen. En voi käsittää tuota Applen toimintaa. Tottakai takuun pitää korvata tuopuhelin sekä menetetyt puheajat. Ei mitään järkeä tuollaisessa toiminnassa. Ei tuu kyllä edelleenkää hommattua iPhonea!
-Idea onkin viitata siihen että kukkais-pojat käyttävät kaiken maailman kynsilakkoja, muotivaatteita, geelejä & hiuslakkoja, mitä me muut ei, eli meidän puhelimiin ei ole mahollista lentää lakkoja..anyway ihan off topicina sanon että kerran oon käyny elämässäni Ikeassa ja ei mennyt kuin alta 30sec, ni jo oli kaks ~25v pinkkiin pukeutunutta miestä pitelemäs toisiaan kädestä kiinni ja työntelemäs kärryjä.

-Takuu asiassa olen samaa mieltä, Applen tuo on korvattava, kenes muunkaan? Pihtarointia tuo minun mielestä osoittaa et laitetaan asiakas odottamaan jotain virallista lausuntoa.

720.8.2008 16:22

Lainaus:

-Idea onkin viitata siihen että kukkais-pojat käyttävät kaiken maailman kynsilakkoja, muotivaatteita, geelejä & hiuslakkoja, mitä me muut ei, eli meidän puhelimiin ei ole mahollista lentää lakkoja..

Entäs jos tyttöystävällä/vaimolla on semmoisia?

820.8.2008 16:27

Apple ei vaan osaa. Onneks ei tarvitse ostaa Omena talon tuotteita. Välttelen kaikkea, missä tuo omppu-logo esiintyy.

920.8.2008 16:37

Lainaus:
Telia sanoi, että he eivät voi tehdä asialle mitään. Minun täytyy kuulemma vain jatkaa kuukausimaksujen maksamista.

Siis mitä vattua, näin toimii kytkykauppa. Kuukausimaksut täytyy maksaa loppuun vaikka puhelin palaa poroksi! En koskaan, siis IKINÄ osta mitään kytkykaupalla, mikäli toiminta on tällaista. Vielä kun Apple päättää ettei kaveri saa uutta iPhonea tilalle, niin kierrän kyseiset lafkat (Apple ja Telia) ihan älyttömän kaukaa.

1020.8.2008 17:13

Yllälri!

1120.8.2008 17:34

Lainaus:
Kuukausimaksut täytyy maksaa loppuun vaikka puhelin palaa poroksi! En koskaan, siis IKINÄ osta mitään kytkykaupalla, mikäli toiminta on tällaista.
Jos ostat puhelimen suoraan, niin ihan sama tilanne. Olet joutunut maksamaan puhelimen vaikka se paloi poroksi. Jos sitten valmistaja ei jostain syystä korvaisikaan, niin saman vahingon olisit kärsinyt. (Tosin kytkykaupassa puhelimen hinta on usein alle sen suoran ostohinnan.)

1220.8.2008 18:17

Tuohan on just hattumaista. 2 vuoden kytky ja puhelin järveen puolen vuoden jälkeen sopimuksen teosta niin joudut maksamaan kytkyn loppuun etkä saa uutta puhelinta. Tuo on vain yksi syy miksi kytkytykset jää kauppaan enkä edes harkitse moisia.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.8.2008 @ 18:26

1320.8.2008 18:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomppa12:
Lainaus:

-Idea onkin viitata siihen että kukkais-pojat käyttävät kaiken maailman kynsilakkoja, muotivaatteita, geelejä & hiuslakkoja, mitä me muut ei, eli meidän puhelimiin ei ole mahollista lentää lakkoja..

Entäs jos tyttöystävällä/vaimolla on semmoisia?
Onha mullakin eukko, mutta mistä lähtien sen pitäisi pitää mun puhelinta siellä missä ruiskii hiuslakkaa, varsinkaan kun paikkana on aina vessa..? Mutta kukkais-poika pitäisi omaa puhelinta vessassa, koska se on tässä vaiheessa hänen omansa ja varmana tekstaisi jollekkin samaan aikaan.

1420.8.2008 20:31

Hohhoijakkaa mitä keskusteluja. Täällä on näköjään liikenteessä tosi miehiä.

Lainaus:
Lainaus:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IhQnObO: Mikäs ihme tää toi ruottalaine poika(/homo) oli suihkuttanu hiuslakkaa soittimenki päälle.

Applella kuitenkin voisi olla parempi asiakas palvelu (ja hiuslakka suojaus).

1.) Mikä ihmeen hiuslakka? Mistä oot saanut tiedon että asiakas olisi ruutannut hiuslakkaa puhelimen päälle. Ja sitten tuohon kielenkäyttöön voisit kiinnittää huomitoa hieman. Tämä palsta ei ole mikään pikkupoikien kiroilupalsta. Tuskin Ruotsalaiset on sen h****pia kuin me suomalaisetkaan.

2.) Sitten tuohon takuuseen. En voi käsittää tuota Applen toimintaa. Tottakai takuun pitää korvata tuopuhelin sekä menetetyt puheajat. Ei mitään järkeä tuollaisessa toiminnassa. Ei tuu kyllä edelleenkää hommattua iPhonea!

-Idea onkin viitata siihen että kukkais-pojat käyttävät kaiken maailman kynsilakkoja, muotivaatteita, geelejä & hiuslakkoja, mitä me muut ei, eli meidän puhelimiin ei ole mahollista lentää lakkoja..anyway ihan off topicina sanon että kerran oon käyny elämässäni Ikeassa ja ei mennyt kuin alta 30sec, ni jo oli kaks ~25v pinkkiin pukeutunutta miestä pitelemäs toisiaan kädestä kiinni ja työntelemäs kärryjä.


Ihan vain tiedoksi sinulle että tilastojen mukaan Suomessa on väkilukuun nähden enemmän homoja kuin Ruotsissa. :P Eli ei tiedä vaikka miehet oli Suomalaisia. Heheh.

Mutta se siitä Homo keskustelusta, jos kuitenkin nyt keskitytään tästälähtien itse aiheeseen.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.8.2008 @ 20:33

1521.8.2008 8:29

""Telia sanoi, että he eivät voi tehdä asialle mitään. Minun täytyy kuulemma vain jatkaa kuukausimaksujen maksamista", Emil valittelee.""

kyllähän tossa vois käyttää tervettä järkeä ja sulkea liittymän / palauttaa puhelimesta maksetun hinnan, ja vähän päälle ihan että tommosia ei pääsis lehtien sivuille. ???

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.8.2008 @ 08:39

1621.8.2008 9:52

Lainaus:
Mutta se siitä Homo keskustelusta, jos kuitenkin nyt keskitytään tästälähtien itse aiheeseen.
Juurikin niin. Voitte tuota keskustelua jatkaa ihan jollakin muulla forumilla. Keskustelun aihe kuitenkin taisi olla iPhone 3G kärähti Ruotsissa, eikä suinkaan mikä on homojen asema suomessa tai ruotsissa.

1721.8.2008 18:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quiote:
Tuohan on just hattumaista. 2 vuoden kytky ja puhelin järveen puolen vuoden jälkeen sopimuksen teosta niin joudut maksamaan kytkyn loppuun etkä saa uutta puhelinta. Tuo on vain yksi syy miksi kytkytykset jää kauppaan enkä edes harkitse moisia.
Edelleenkin sama vertaus kuin edelliseen, eli jos ostat sen saman puhelimen kaupasta, ja tiputat sen 6kk jälkeen järveen, niin kaupan pitäisi sitten korvata se sinulle kun oman tupeksintasi takia puhelimen hukkasit/tuhosit/etc.?? Tosin nykyään kytkyihin ainakin Sauniksen puolelta saa vakuutuksen joka kattaa myös nämä veteen tippumiset, muutoin kytkyn huolletaan/vaihdetaan uuteen vain ja ainostaan jos hajoaminen johtuu valmistuvirheestä.

1821.8.2008 21:06

Ei ole yhtään kumma et ruotsissa tapahtuu tällaista ku suomessaki tapahtuu.
Puhelin ollu 2kk saunalahdella ja huollossa 2kk, itsellä jopa 20 päivää, ja täysin laite vika, siis viallinen jo heti kun postista sain. saunalahti ei korvaa kk maksuja ollenkaan. eikä suostu vaihtamaan puhelinta uuteen, 3 kertaa korjauttanu "uutta puhelinta".
Ja yksi vika mikä puhelimessa oli se että sain siitä sähköiskut poskeen.

ei kiitos enää koskaan kytkyä. enkä suosittele kenellekkään muullekkaan.

1922.8.2008 1:49
fenlanren
Inactive

Mitä h*lvettiä täällä oikein tapahtuu? Mikä ihmeen homokeskustelu puhkesi ko. uutisesta?
Koittakaa nyt koota itsenne hyvät ihmiset!

Sitten vähän asiaa:

Lainaus:
Ei ole yhtään kumma et ruotsissa tapahtuu tällaista ku suomessaki tapahtuu.
Puhelin ollu 2kk saunalahdella ja huollossa 2kk, itsellä jopa 20 päivää, ja täysin laite vika, siis viallinen jo heti kun postista sain. saunalahti ei korvaa kk maksuja ollenkaan. eikä suostu vaihtamaan puhelinta uuteen, 3 kertaa korjauttanu "uutta puhelinta".
Ja yksi vika mikä puhelimessa oli se että sain siitä sähköiskut poskeen.

ei kiitos enää koskaan kytkyä. enkä suosittele kenellekkään muullekkaan.
Lainaus kuluttajaviraston sivuilta: "Jos tavara osoittautuu virheelliseksi kuuden kuukauden sisällä ostohetkestä, virheen oletetaan olleen tavarassa jo luovutushetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle."

Ja seuraavaksi lue lisää linkistä: "http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/ce5736f3-4924-4e93-ac51-526861ffe82b.aspx"

2022.8.2008 7:47

Lainaus:
Lainaus kuluttajaviraston sivuilta: "Jos tavara osoittautuu virheelliseksi kuuden kuukauden sisällä ostohetkestä, virheen oletetaan olleen tavarassa jo luovutushetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle."

Ja seuraavaksi lue lisää linkistä: "http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/ce5736f3-4924-4e93-ac51-526861ffe82b.aspx"
Kun tapaus sattui Ruotsin puolella, voimassa on tietysti Ruotsin kuluttajansuojalait. Varmasti Ruotsistakin vastaava kyllä löytyy.

Itse olisin kyllä tuossa tilanteessa vaatinut myyjäliikettä vastuuseen virheestä, joka olisi itse saanut lähestyä Applea asiasta. Kytky tai ei, on vastuu myyjällä. Lisäksi, jos huolto/vaihtopäätös olisi kestänyt paria päivää kauemmin, olisin vaatinut lainapuhelimen tuolle ajalle ja mahdollisesti kohtuullisia korvauksia liikkeessä ramppaamisesta aiheutuneista kuluista. Näin siis meillä Suomessa.

Sattuipa tämä siinäkin mielessä hyvään aikaan, kun maailmalla on useampiakin tapauksia, jossa Applen laitteet on kärähdellyt. Siitä saa aina lisäargumentteja.

2122.8.2008 18:04

Lainaus:
Itse olisin kyllä tuossa tilanteessa vaatinut myyjäliikettä vastuuseen virheestä, joka olisi itse saanut lähestyä Applea asiasta. Kytky tai ei, on vastuu myyjällä. Lisäksi, jos huolto/vaihtopäätös olisi kestänyt paria päivää kauemmin, olisin vaatinut lainapuhelimen tuolle ajalle ja mahdollisesti kohtuullisia korvauksia liikkeessä ramppaamisesta aiheutuneista kuluista. Näin siis meillä Suomessa.


Olen ollut saunalahteen kymmeniä kertoja yhteydessä puhelimitse, sähköpostitse, kirjeitse ja mainitsemiasi asioita olen vaatinut(uutta puhelinta, kk-maksujen hyvitystä, varapuhelinta), asia on käsitelty kuluttujavirastossa, ja nyt on kuluttajariitalautakunnassa käsittelyssä kun ei saunalahti suoraan ole myöntynyt mihinkään.

2222.8.2008 18:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti supize:
Lainaus:
Kun tapaus sattui Ruotsin puolella, voimassa on tietysti Ruotsin kuluttajansuojalait. Varmasti Ruotsistakin vastaava kyllä löytyy.

Jees eiköhän tämä näin ole. Ihmettelen vain miksi kaveri oikein inisee? Kun Iréne Krohn Telian lehtipalvelusta kertoo, että he korvaavat kyseisen puhelimen joko korjaten sen tai luonnollisesti antamalla täysin uuden laitteen ellei korjaus onnistu. Tuossa alla lainaus samasta lehdestä ja artikkelista
Lainaus:
Det är bara att komma in och reklamera telefonen. Vi ersätter naturligtvis kunden med en ny telefon eller reparerar den gamla beroende på skadan, säger Krohn.


Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet hyödy siitä!

2325.8.2008 17:52

Entäs tämä?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto