*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Paramount hyvittää 10 dollaria DVD-Blu-ray-siirtymästä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 16.8.2008 11:03 Kommentteja (9)

Paramount hyvittää 10 dollaria DVD-Blu-ray-siirtymästä Suuren DVD-kokoelman muuntaminen Blu-ray-kokoelmaksi ei valitettavasti onnistu sormia napsauttamalla, sillä kaikkia DVD-elokuvia ei ole vielä saatavissa Blu-ray-elokuvina ja tämän lisäksi DVD-elokuvien korvaaminen Blu-ray-elokuvilla käy raskaaksi lompakolle.
Nyt Paramount-elokuvastudio aikoo helpottaa kuluttajien siirtymistä Blu-ray-formaattiin tarjoamalla kuluttajille 10 dollarin hyvityksen, jos nämä ovat ostaneet tietyistä elokuvista sekä Blu-ray- että DVD-versiot. Nykyinen tarjous koskee Blu-ray-levyillä pian nähtäviä Transformers-, The Godfather- (Kummisetä), Old School-, Stardust- (Tähtisumua), Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street- (Sweeney Todd - Fleet Streetin paholaisparturi) ja Zodiac-elokuvia. Elokuvia saattaa tulla hyvityslistalle vielä lisää, sillä kampanja on voimassa ensi vuoden loppuun saakka.

Valitettavasti vastaavaa kampanjaa ei nykyisten tietojen valossa nähdä Suomessa tai Euroopassa, vaan kampanja on tarkoitettu ainoastaan Yhdysvalloissa asuville kuluttajille.

Helmikuussa vastaavan kampanjan aloitti Disney, joten myös muut studiot saattavat tarjota kuluttajille taloudellisia kannusteita Blu-ray-siirtymän helpottamiseksi.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

116.8.2008 12:31

Ikävää kun tämä vertaisverkoissa tapahtuva elokuvien lataaminen pienentää elokuvastudioiden tuloja niin paljon että kuulemma ovat kohta vararikossa.

216.8.2008 13:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LigHtX:
Ikävää kun tämä vertaisverkoissa tapahtuva elokuvien lataaminen pienentää elokuvastudioiden tuloja niin paljon että kuulemma ovat kohta vararikossa.
Joo, niinhän ne aina väittää.

Itse uutisesta: Sellaiselle palvelulle, joka vaihtaisi pientä korvausta vastaan DVD-elokuvat Blu-rayksi olisi kyllä käyttöä. Minua ei kuitenkaan kiinnostaisi ostaa samaa leffaa kahta kertaa eri formaateille, kuten uutinen antoi ymmärtää.

316.8.2008 13:56

Jos vastaava tarjous tulisi eurooppaankin, niin eikö valuuttamuunnos pitäisi tehdä perinteiseen tapaan jossa dollarit muutetaan suoraan euroiksi? Eli 10$ etu olisi euroopassa 10€ arvoinen.

416.8.2008 20:45

Kuulostaa aika epätoivoiselta... miksi ihmeessä kukaan tuohon tarttuisi kun tietää, ettei B-R tarjoa mitään mullistavaa niin elokuvan kuin sen ekstrojenkaan puolesta. Kunhan amerikaanot kusettaa omia (tyhmiä) kansalaisiaan =(

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti soikula:
Jos vastaava tarjous tulisi eurooppaankin, niin eikö valuuttamuunnos pitäisi tehdä perinteiseen tapaan jossa dollarit muutetaan suoraan euroiksi? Eli 10$ etu olisi euroopassa 10€ arvoinen.

Todennäköisemmin jos tuo systeemi rantautuisi Suomeen, joutuisi asiakas maksamaan "vaihdossa" tuplahinnan. Siitä pitää huolen tulli-, alv ym. maksut, kuljetuskulujen nousu, varastointi.... eikä pidä unohtaa levymyyjien omaa ahneutta. Täällä mitään alennuksia ole ennenkään saatu.

516.8.2008 22:17

Lainaus:
Kuulostaa aika epätoivoiselta... miksi ihmeessä kukaan tuohon tarttuisi kun tietää, ettei B-R tarjoa mitään mullistavaa niin elokuvan kuin sen ekstrojenkaan puolesta. Kunhan amerikaanot kusettaa omia (tyhmiä) kansalaisiaan =(
Tässähän tarjotaan hyvää tilaisuutta niille, jotka haluavat uudistaa elokuva-arkistoaan. Ei tämän kaltainen toiminta keneltäkään pois ole. Turhaan valitat. Ihan kokemuksesta sanon, että kyllä se Blu-ray tarjoaa jotain mitä DVD ei.

Tämä, jos rantautuisi Suomeen niin varmasti tarttuisin tilaisuuteen, oli sitten muiden mielipide mikä tahansa.

616.8.2008 23:51

Nyt ovat DVD:t pikkuhiljaa sopivan hintaisia ja alelaarista niitä aina kahminkin ja kokoan leffakirjastoa, dvd-laatukin on hyvillä laitteilla komeaa katseltavaa. Musiikkivideoita eli keikkoja olen ostanutkin uuteen formaattiin, mutta enpä leffoja ainakaan vielä. Minulle riittää se, kun niitä on tullut vuokrattavaksi jo ihan mukavasti.

717.8.2008 12:43

Lainaus:
Kuulostaa aika epätoivoiselta... miksi ihmeessä kukaan tuohon tarttuisi kun tietää, ettei B-R tarjoa mitään mullistavaa niin elokuvan kuin sen ekstrojenkaan puolesta. Kunhan amerikaanot kusettaa omia (tyhmiä) kansalaisiaan =(
Älä nyt puhu paskaa. BD:n ja DVD:n ero on niin suuri ettei dvd:tä ole tullut katseltua enää vuoteen.

817.8.2008 17:44

'Tietyistä elokuvista'..
Niimpä. Jos valikoima on tuota laatua, niin itse en ainakaan lähtisi vaihtamaan.

917.8.2008 22:34

Lainaus:

Tässähän tarjotaan hyvää tilaisuutta niille, jotka haluavat uudistaa elokuva-arkistoaan. Ei tämän kaltainen toiminta keneltäkään pois ole.


Toki jos joku haluaa kokoelmansa kokonaan B-R:ksi, niin siitä vaan. Itse olen päivitellyt viimeisen kahden vuoden aikana huonokuntoisimpia VHS:ssiä DVD muotoon. Itse ehkä saatan joskus ostaa

Lainaus:

Turhaan valitat. Ihan kokemuksesta sanon, että kyllä se Blu-ray tarjoaa jotain mitä DVD ei.


Ja mitähän se mahtaa olla, jos lukuun ei oteta kuvanlaatua? Olenpa kuullut jopa sellaista, että ekstramateriaalia saattaa olla noissa vähemmän kuin DVD-julkaisuissa =/

Lainaus:
Lainaus:
Kuulostaa aika epätoivoiselta... miksi ihmeessä kukaan tuohon tarttuisi kun tietää, ettei B-R tarjoa mitään mullistavaa niin elokuvan kuin sen ekstrojenkaan puolesta. Kunhan amerikaanot kusettaa omia (tyhmiä) kansalaisiaan =(

Älä nyt puhu paskaa. BD:n ja DVD:n ero on niin suuri ettei dvd:tä ole tullut katseltua enää vuoteen.

Kuvanlaatu saatta parantua, jos omistaa tykin/ison telkkarin, mutta siihen se sitten jääkin. DVD on riittävä formaatti kotikatsomoon ja hinta/laatusuhde on tänäpäivänä kohdallaan. Miksi päivittää uudempaan jos vanhassa ei ole mitään vikaa? ...varsinkaan jos siitä joutuu maksamaan kymmeniä euroja??

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)