*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Puhelinyhtiö ostaa Jimm's PC Storen

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 5.8.2008 18:06 Kommentteja (46)

Puhelinyhtiö ostaa Jimm's PC Storen Salon Seudun Puhelin kertoi tänään lehdistötiedotteessaan ostaneensa monelle suomalaiselle PC-kasaajalle tutuksi tulleen tietotekniikan erikoisliikkeen Jimm's PC Storen.
Hieman erikoiselta kuulostava yrityskauppa merkitsee SSP:lle täysin uudelle toimialalle loikkausta -- yhtiö toimii Salon alueella lankaverkon omistajana ja siihen liittyvien tuotteiden, kuten laajakaistayhteyksien, kauppaajana. Lehdistötiedote perustelee kauppaa seuraavasti
"Hankinta merkitsee SSP:lle toimintakentän laajennusta uudelle alueelle. Jimm's PC Store tuo konserniin tärkeää osaamista nuorisomarkkinasta sekä peli- ja viihdemarkkinasta", toteaa SSP:n toimitusjohtaja Esko Miikkulainen.
Jimm's PC Store on monen "kellottajan" ja muutenkin hieman syvällisemmin tietotekniikkaan paneutuneen käyttäjän suosikkiverkkokauppojen listalla, ainakin mitä eri keskustelualueiden kirjoituksista voi päätellä. Yhtiö pyörittää suositun verkkokauppansa lisäksi myös kahta kivijalkamyymälää, jotka sijaitsevat Turussa ja Helsingissä. Jimm'sin liikevaihto oli vuonna 2007 noin 13 miljoonaa euroa.

Kaupassa SSP ostaa 85% Jimm's PC Storen osakekannasta. Loppu 15% jää yhtiön toimivalle johdolle. Kaupassa SSP osti yhtiön osakkeita Tietoasema-Yhtiöt Oy:ltä, Kalle ja Roope Rauhalinnalta sekä yhtiön toimivalta johdolta.

Aiheet Tietokoneet
Edellinen Seuraava  

46 kommenttia

15.8.2008 18:11
Drunkken
Inactive

Wtf :E

25.8.2008 18:18

Saa nähdä miten käy hintojen......

35.8.2008 18:31

Voi paska :/ Pelkäämpä ettei enää tarvitse kytätä jimmsin hyviä tarjouksia. No elämä on kovaa.

45.8.2008 18:42
supposepi
Inactive

Toivottavasti ei palvelun taso/laatu/hinnat ei muutu.

55.8.2008 18:58
hentriz
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti supposepi:
Toivottavasti ei palvelun taso/laatu/hinnat ei muutu.

Jos on samanlaista palvelua, kuin Salon SSP:n liikkeessä, niin kyllä ainakin laatu heikkenee ja pahasti. Jimm'sissä oli hyvä ja mukava palvelua, kaupassa käynti oli suoraan sanoen MUKAVAA!
Toista maata on SSP. Porukat ovat kuin masentuneita kassan takana seisovia robotteja, palvelua ei saa millään ja kun sitä saa, se on todella huonolaatuista. Nyt tuli huonot kaupat, ainakin palvelun kanssa.
- - -
Hintatasosta en osaa sanoa, mutta eipä ole ainakaan halvimpia paikkoja Salossa.

65.8.2008 19:36

Mikäs vika SSP:ssä muka on :D hyvin saaneet laajakaistan tänne korpeen ja vielä sellasen joka toimii :D . Tietysti olin nielasta purkan kun näin tämän uutisen. Saas nähä tuleeko Saloon sitten myyntipiste kanssa. Mutta tuskinpa tohon hintaan/laatuun kovin ihmeitä tulee, sillä eiköhän samat ihmiset tee töitä samoissa paikossa edelleenkin, voitot vaan menee eri peukalonpyörittäjille. Että ei tämä nyt sentään maailmanlopun merkki ole :D

75.8.2008 19:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mikaeli26:
Mikäs vika SSP:ssä muka on :D hyvin saaneet laajakaistan tänne korpeen ja vielä sellasen joka toimii :D . Tietysti olin nielasta purkan kun näin tämän uutisen. Saas nähä tuleeko Saloon sitten myyntipiste kanssa. Mutta tuskinpa tohon hintaan/laatuun kovin ihmeitä tulee, sillä eiköhän samat ihmiset tee töitä samoissa paikossa edelleenkin, voitot vaan menee eri peukalonpyörittäjille. Että ei tämä nyt sentään maailmanlopun merkki ole :D
Joo näin mäkin luulen / toivon, siis että samat ihmiset töissä ja ainakin samansuuntaiset hinnat.

85.8.2008 21:11

Mielenkiintoista seurata mitä hinnoille käy...

95.8.2008 21:16

Niin no, kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että ei se Jimms mihinkään katoa. Liittyy vaan konserniin emoyhtiön, SSP Asennuksen ja SMPH:n seuraksi. Eli eiköhän se Jimms jatka pitkälti kuten ennenkin.
Onkohan Tietoasemalla rahat loppu, vai miksi se Jimssin myi?

105.8.2008 21:27

wtf?!?

115.8.2008 21:58

Joku iha noname mesta osti jimssin :DD aprillipäivähän meni jo ?

125.8.2008 22:29

No vue saat...na.

Nyt loppui pc:n virittely.

Pitänee mennä ostamaan Mac pro

135.8.2008 23:42

Yllätyinpä tästä...

146.8.2008 0:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kimplex:
Saa nähdä miten käy hintojen......
toivottavasti hinnat pysyisivät samallatasolla kuin nyt ovat. Ite onneks kerkesin tilaamaan koneeni ennen kuin kauppa toteutui :P

156.8.2008 10:31

Hmmm, käyköhän tässä niin kuin taannoin pc-superstoren? Sekin oli alkujaan tietokoneliike ja kohtuu hyväkin vielä kuten bdog:n aikanaan ja yrityskaupanmyötä pc-superstore kuoli, bdog taas kaatui rahoitusvaikeuksiin. Eli pelko on käydä huonosti jimms:lle. Pian suomessa ei ole kuin yksi kunnollinen pc-kauppa (verkkokauppa) sääli.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2008 @ 10:31

166.8.2008 11:16
zazudee
Inactive

Salon seudun puhelin? Wutuf?

176.8.2008 12:25

Niinkuin uutisesta voimme lukea SSP haluaa loikata täysin uudelle toimialalle ja kaupalla he haluavat osaamista. Eli tuskimpa henkilökunta on muuttumassa.

Yrityskauppojen jälkeen tulee AINA jotain muutoksia, mutta se näkyykö se kuluttaja-asiakkaalle jää nähtäväksi.

186.8.2008 12:48

Mielestäni Arabian myymälässä oli todella huonoa palvelua. Mitään tuotteita ei ollut, vastaavista tuotteista ei ollut tietoa, ja takuu tökki todella pahasti. Asiakaspalveluhenkisyydestä kertoo myös se, että kun soitin kysyäkseni takuusta, puhelimeen vastattiin sanomalla HALOO!! ilman kertomatta mihin puhelu oli menny tai kuka sen otti vastaan!

Oli muuten viimeinen kerta kun menen kyseiseen kauppaan käymään. netistä en ole Jimmsiltä mitään ostanut.

SSP toivottavasti varmistaa asikaspalveluhenkisyyden.

196.8.2008 12:58

Jos joku väittää että asiakaspalvelu voi huonontua siitä kun jimms siirtyy toiselle niin sitten sen täytyy mennä jo aika huonoksi. Sähköposteihin ei vastata ja vaikka tavaraa näyttäisi olevan varastossa niin saa varautua ainakin viikon toimitusaikaan.

Itse en kahden oman kokemuksen jälkeen tilaa kyseisestä puljusta mitään jos tuotteita voi muualtakin ostaa...

206.8.2008 13:07

Ite oon ostanu Jimm'siltä jo usemamman kerran eikä oo ollu mitään vaikeuksia. Sähköposteihinkin on vastattu.

Minäkin toivoisin, että palvelu ei huonontuisi, eikä hinnat nousisi.

Ja jos tilauksissa kestää kauan, ni se kenties johtuu siitä että niitä tilauksia tulee paljon.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2008 @ 13:08

216.8.2008 14:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NearCry:
Ja jos tilauksissa kestää kauan, ni se kenties johtuu siitä että niitä tilauksia tulee paljon.

Se ei ole mikään syy siihen että tilaus viivästyy.
Kertoo vaan siitä että firmalla ei ole tarpeeksi henkilökuntaa...

226.8.2008 14:31

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NearCry:
Ja jos tilauksissa kestää kauan, ni se kenties johtuu siitä että niitä tilauksia tulee paljon.

Se ei ole mikään syy siihen että tilaus viivästyy.
Kertoo vaan siitä että firmalla ei ole tarpeeksi henkilökuntaa...
Jakatar, ongelma ei välttämättä ole myyjillä tai henkilökunnalla. Ostin tässä "aikaa sitten" pojan koneeseen näyttiksen ja se posahti takuu aikana, jolloin kävelin liikkeeseen ja penäämään uutta, tiskillä oleva myyjä otti "vastaan" paketin, nimen, takuukuitin yms normaalit manööverit. Myyjä soitti 3-4 pv päästä takuuvaihtoa ei voi suorittaa koska maahantuojalla ei ko korttia enää ole valikoimissa ja 1 pv:n päästä maahantuoja soitti, tehtaalla ei ko korttia enää valmisteta...minä kysyin sitten uudempaa versiota tilalle ja sen sain SUORAAN canadasta...(kyseessä oli atin ohjain) suoraan kotiinkuljetuksella (itella). Minusta tuo on jo palvelua ! Eli kyseessä saattaa olla juuri kuvatunlainen tilanne minullakin siis meni puolitoista viikkoa että sain näyttiksen pojan koneeseen. Eli aina ei voi syyttää suoraan myyjää tai myyntiliikettä...no toivottavasti edes valikoima pysyy tasollaan eikä "surkistu"...

236.8.2008 14:37

Lainaus:
Jakatar, ongelma ei välttämättä ole myyjillä tai henkilökunnalla.

Viimekerralla jouduin odottamaan osia yli viikon vaikka koko odotusajan varastosaldot näytti että osia on paikalla.

Kenen vika se sitten on ellei henkilökunnan?

246.8.2008 14:44

Lainaus:
Lainaus:
Jakatar, ongelma ei välttämättä ole myyjillä tai henkilökunnalla.

Viimekerralla jouduin odottamaan osia yli viikon vaikka koko odotusajan varastosaldot näytti että osia on paikalla.

Kenen vika se sitten on ellei henkilökunnan?
Jos noin on käynyt vika on varastonhoitajalla joka ei ole päivittänyt tietokantaa että varastossa ei ole ko tavaraa enää...

256.8.2008 14:54

Lainaus:
Jos noin on käynyt vika on varastonhoitajalla joka ei ole päivittänyt tietokantaa että varastossa ei ole ko tavaraa enää...

Jimmsillä koneiden kasaus jono on tällä hetkellä kuukauden luokkaa. Eikö siitä voida aika selkeästi päätellä että kyseisessä puljussa on liian vähän työntekijöitä?

266.8.2008 14:55

Voi vitun vitun vittu. Nyt pitää jostain kaivaa uus yhtä hyvä liike tilalle, SSP on läjinnä höyryävä läjä paskaa.

276.8.2008 15:31
sekunda
Inactive

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Jakatar, ongelma ei välttämättä ole myyjillä tai henkilökunnalla.

Viimekerralla jouduin odottamaan osia yli viikon vaikka koko odotusajan varastosaldot näytti että osia on paikalla.

Kenen vika se sitten on ellei henkilökunnan?
Jos noin on käynyt vika on varastonhoitajalla joka ei ole päivittänyt tietokantaa että varastossa ei ole ko tavaraa enää...
Bull shit. Nykyään kaikki tälläset "pikkupuljut" myy suoraan _maahantuojan_ varastosta.

Ainoa, joka myy omista varastoistaan, on verkkokauppa.com. Prosentteja en tiedä tuotevalikoimasta, mutta jos vähän jaksatte katella niin toimitusajat sielläkin on aika monessa 1-3 vk.

Jartarin odotusaika on pitkä jos oot tilannu riisillisen paperia. Rautaa? ei todellakaan ole pitkä aika kun tuo tulee maahantuoja -> jimms. Tuonne alkupäähän vielä jos sattuu tulemaan valmistajan välivarasto keskisessä euroopassa (myös maahantuojat harrastaa jakelukeskuksista suoraan myyntiä) niin siinä sitä ollaankin siinä 3 viikon venttailussa.

Ottakaa selkoa asioista ennen mussuttamista.

286.8.2008 15:53

Tilaus ajat riipuvat ihan siitä hankiiko tavaraa joka on Jimm's omassa varastossa/myymälässä vaiko maahantuojan varastossa. Nämäkin saldot näkyvät verkkosivuilla jos osaa katsoa.

Jimm's on kohtuu hintainen kauppa ja vain paikallisuuden takia suosin sitä...

296.8.2008 16:06

Lainaus:
Jartarin odotusaika on pitkä jos oot tilannu riisillisen paperia. Rautaa? ei todellakaan ole pitkä aika kun tuo tulee maahantuoja -> jimms. Tuonne alkupäähän vielä jos sattuu tulemaan valmistajan välivarasto keskisessä euroopassa (myös maahantuojat harrastaa jakelukeskuksista suoraan myyntiä) niin siinä sitä ollaankin siinä 3 viikon venttailussa.


Muualta olen yleensä saanut osat kahdessa päivässä kotia jos kaikkia osia on ollut paikalla. Viikko on mielestäni pitkä aika. Ihan sama mitä sinä sanot...

306.8.2008 16:30

Vähän samanlaisia kokemuksia jartarin kanssa. viime syksynä tilasin hiiren jota oli Turun varastossa yli 25 ja 1.5 viikkoa meni että tuli postiin, nopeaa oli toiminta ei voi muuta sanoa. ja toinen mikä ihmetyttää jimmssissä niin miksi helevetissä niitten pakettien pitää olla niin isoja, lycosan jonka tilasin niin tuli logitechin g25 laatikossa joka oli melkein kokonaan täynnä paperi nauhaa jonka olis voinu jättää poies.
Ja sitten pienenä pyyntönä että jos haukutte SSP:tä niin olis kiva kuulla että mikä siinä nyt on niin paskaa. ittellä ei ole muuta kun positiivisia kokemuksia puljusta ja asiakaspalvelu on vähintäänkin keskiverto luokkaa, ja reilusti parempaa mitä jimmssillä. ja jos vääntävät saloon viel liikkeen niin hyvä vaan että SSP osti jimmssin osake enemmistön.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2008 @ 16:32

316.8.2008 16:39

mikään jälleenmyyntiä tekevä kauppa ei suomessa pysty pitämään omaa varastoa koko tuotevalikoimalle. eikä verkkokaupallakaan kovin suuria varastoja näytä olevan ku enemmän ja enemmän tuotteita siirtyy tuohon yli 3pvä toimitus osioon.
jimmsillähän näkyy omat saldot tuotteiden mukana. ne löytyy omasta varastosta tuo nyt ei aina kyllä ole ihan ajantasolla mutta pääasiassa kyllä.

toivottavasti nyt jimmsi saa positiivisia vaikutteita tuosta kaupasta. lisää osaavaa henkilökuntaa ja valikoimaa.


Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.

326.8.2008 19:14

Itselläni juurikin parhaillaan on kaupanteko meneillään jimmssin kanssa.
eihän sen tilauksen kanssa mitään tapahdu jos on jotakin loppunut.
Itse läheti mailia että vaihtakaa kotelo toiseen kun näyttikin saldot yhtäkkiä nollaa(25 oli tilaushetkellä) vastaus tuli seuraavana päivänä ja tämän toisen kotelon saapumis päiväksi arvioitiin perjantaita (1.pv)
eilen sitten lähetin taas mailia kun ei ollut pakettia näkynyt että vaihtakaa pumppu toiseen kun saldo näytti nollaa ja lähettäkää se enakkoon. vastauksena tulikin sitten että paketti on lähtenyt aamu postiin.

ainoa miinus on mielestäni juurikin sivuston päivitys (varaston saldot yms)
jos ei pakettia näy niin kannattaa itse ottaa selvää miksi, katsomalla tuotteiden varastosaldot uudelleen ( ne päivitetään tuotteelle aina kun niitä myydään ) ja ehdottaa vaihtoa sähköpostitse.

Paras pulju suomessa ja jopa halvimpien joukossa.

Toivoo nyt että asiat pysyisi ennallaan tai paranisi.

336.8.2008 20:13

SSP:lle kulttuurin muutos . Toivottavasti hankkivat myyntivalikoimiin myös SIP puhelinvaihteita ja lisäksi niihin tietämystä. Johtajia SSP:n organisaatiossa jo ehkä liikaakin, mutta sotamiehiä puuttuu.

346.8.2008 21:22

Porukka aika hysteerisenä täällä ja murossa... Pelätään että Jimssi kuolee ja kuihtuu pois. Eihän tämä tietotekniikkabisnes nyt ihan uusi aluevaltaus SSP:lle ole. Omistihan SSP aikoinaan osan Salon datakaupasta (Salolaiset saattaa muistaa, entine Data-info). Tosin tuosta ei pahemmin tainnut voittoa tulla.

356.8.2008 21:57

Lainaus:
Muualta olen yleensä saanut osat kahdessa päivässä kotia jos kaikkia osia on ollut paikalla. Viikko on mielestäni pitkä aika. Ihan sama mitä sinä sanot...
Jimmsillä on henkilökuntaa vajaa 30 henkilöä, ja jos vaan millään viitsit aikaasi uhrata käydäksesi ko. liikkeen sivuilla katsomassa kuinka monta henkilöä palvelee missäkin pisteessä, huomaisit, ettei postitus voi tapahtua samana päivänä. Kyllä, heitä on ehkä mielestäsi liian vähän, mutta mitä sitten? Jos ei viikkoa kestä odotella, kävele vaikka verkkokauppaan ostamaan tuote hyllystä, jos sitä sielläkään on.

Ne, jotka tietävät Jimmsin laadun ja valikoiman jaksavat odottaa. Jos ei jaksa, ko. kauppa on teille ihmisille väärä paikka, menkää muualle ostoksille.

366.8.2008 23:23

Lainaus:
Jimmsillä on henkilökuntaa vajaa 30 henkilöä, ja jos vaan millään viitsit aikaasi uhrata käydäksesi ko. liikkeen sivuilla katsomassa kuinka monta henkilöä palvelee missäkin pisteessä, huomaisit, ettei postitus voi tapahtua samana päivänä. Kyllä, heitä on ehkä mielestäsi liian vähän, mutta mitä sitten? Jos ei viikkoa kestä odotella, kävele vaikka verkkokauppaan ostamaan tuote hyllystä, jos sitä sielläkään on.

Ne, jotka tietävät Jimmsin laadun ja valikoiman jaksavat odottaa. Jos ei jaksa, ko. kauppa on teille ihmisille väärä paikka, menkää muualle ostoksille.

Liike säästää henkilöstökuluissa ja menettää näin ollen asiakkaita.
Itse en liikettä suosittele kenellekkään.

Moni tietokoneen osia ostava haluaa saada osat mahdollisimman nopeasti. Jos joku liike ei pidä tärkeänä että asiakkaat saavat nopeasti haluamansa osansa niin asiakkaita menetetään paljon. Tähän tuskin millään liikkeellä on varaa varsinkaan tietokonealalla jossa kilpailu on kovaa.

Onko sinun mielestä kohtuullista että jos tilaat koneen jimmssistä niin sen kasaamiseen menee kuukausi?

Eikö siellä silloin joku kuse ja oikein urakalla?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2008 @ 23:28

377.8.2008 2:46

Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan!


Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

387.8.2008 3:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan!
Kannatetaan!

397.8.2008 9:08

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan!
Kannatetaan!

Aivan...sama täällä

407.8.2008 9:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

Liike säästää henkilöstökuluissa ja menettää näin ollen asiakkaita.
Itse en liikettä suosittele kenellekkään.

Moni tietokoneen osia ostava haluaa saada osat mahdollisimman nopeasti. Jos joku liike ei pidä tärkeänä että asiakkaat saavat nopeasti haluamansa osansa niin asiakkaita menetetään paljon. Tähän tuskin millään liikkeellä on varaa varsinkaan tietokonealalla jossa kilpailu on kovaa.

Onko sinun mielestä kohtuullista että jos tilaat koneen jimmssistä niin sen kasaamiseen menee kuukausi?

Eikö siellä silloin joku kuse ja oikein urakalla?
Jartari on juurikin semmoinen asiakas jota en itse edes haluaisi asiakkaaksi. Eli unohdetaan ne 100 muuta asiakasta ja mulle heti kaikki. Eikä ymmärretä muita syitä jotka voivat vaikuttaa kasuksen kestoon. Nyt on kesäloma aika ja assemblyt oli joka työllisti Jimmssiä varmasti lisää esim 60konetta lisää kasaus jonoon.

Henkilökuluissa säästämisestä en tiedä. On toi parikymmentä vakio duunaria paljon enemmän kuin monilla vastaavaan kokoisilla puljuilla.
No vähän on tietysti tuota huollon väkeä. Tiedä sitte saako noi myyjät koneisiin koskea.

Näitä toimitusaikojen venymisiä ainakin pienissä ja kysytyissä erissä kasvattaa tämä kokoajan yleistyvä käytäntö että tilataan tuote kaikista verkkokaupoista ja maksetaan se ensimmäinen saapunut tuote.
ja kun monien kauppojen varastosaldona on vielä tukkurin saldo. Siinä sitten hyvä kun yhdelle henkilölle on matkalla se 6 näytönohjainta ja näitä on jo aika monta suomessa jotka käyttävät tätä kikkaa siinä on äkkiä sata tuotetta turhalla reissulla.

itse ymmärrän täysin jimmssin ongelmat kun työskentelen itsekkin alalla eri liikkeessä

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.

417.8.2008 12:31

Lainaus:
Jartari on juurikin semmoinen asiakas jota en itse edes haluaisi asiakkaaksi. Eli unohdetaan ne 100 muuta asiakasta ja mulle heti kaikki. Eikä ymmärretä muita syitä jotka voivat vaikuttaa kasuksen kestoon. Nyt on kesäloma aika ja assemblyt oli joka työllisti Jimmssiä varmasti lisää esim 60konetta lisää kasaus jonoon.

En pyydä unohtamaan ketään välistä vaan homman pitää sujua muutenkin. Henkilökohtaisesti en kärsi kasausjonoista sillä tietokoneen kasaus ei tuota ongelmaa.
Kuitenkin, kesätyöntekijöitä voi palkata tarpeeksi ja sesonkeja varten voi työllistää muutaman hätäapulaisen.

Ei luulisi olevan vaikeaa...

427.8.2008 14:04

Kävin itse siellä Arabian Jimm´s pcstores kerran rikki menneen kannettavan kovalevyn kanssa. Näytin kovalevyä myyjälle ja hän kaivoi sieltä jostain kovalevyn pussissa. Selvä homma maksoin tuotteen ja kiitin. Menin ulos bussipysäkille aloin tarkastelee ostostani. Oli myynyt minulle Ide kovalevyn, vaikka piti olla sata levy. Takas kauppaan, kun kerroin asian, että tainnut tulla vääränlainen esittäen rikki mennyttä ja hänen myyvää tuotetta.

Äijä vaa tuijottaa tekemättä mitään. Joudun tenttaamaa et onko teillä tälläistä kovalevyä myydä? ei ole no sitten varmaan rahat takas. Rahojen palautuksestakin hän sai tehtyä niin ison ja vaikean operaation. Rahat lopulta sain ja en kyllä mene enää ikinä siihen liikkeeseen asioimaan. Asiakaspalvelu oli niin huonoa.

438.8.2008 8:43

Lainaus:
En pyydä unohtamaan ketään välistä vaan homman pitää sujua muutenkin. Henkilökohtaisesti en kärsi kasausjonoista sillä tietokoneen kasaus ei tuota ongelmaa. Kuitenkin, kesätyöntekijöitä voi palkata tarpeeksi ja sesonkeja varten voi työllistää muutaman hätäapulaisen.

Ei luulisi olevan vaikeaa...
Tuskin se vaikeaa olisi, mutta ei siinä varmaan järkeäkään olisi. Mitä enemmän palkkaat väkeä töihin sitä suuremmat ovat palkkakustannukset. Palkkakustannukset on tietenkin siirrettävä hintoihin ja hintojen nousu vähentää asiakkaita ja myyntiä. No vasta väitteenä tuohon esititkin jo että "työvoimapula" vähentää asiakkaita, mutta niin vähentäisi kohonneet hinnatkin.

Mitä tulee tuohon hätäaputyöhön niin eikö asiakaspalvelu vaatimuksesi ole aika pahati ristiriidassa. Työ kuin työ vaatii tietyn perehtymisajan ja kukaan ei tule ikinä missään työssä täydelliseksi. Jos palkkaat aina pari kuukautta kerrallaan tiskin taakse "hätäapua", niin kohta itketään netissä että palvelu oli perseestä. Samoin mistä luulet asiansa osaavaa hätäapua löytyvän. Opiskelijat voivat tehdä kesätöitä noin 3 - 4,5 kuukautta, lyhyempään soppariin harva suostuu ja pitempääkään ei oikein voi ottaa jos meinaa opiskella täysipainoisesti. Osa-aika töitä opiskelijat tekevät, mutta silloinkin on kyseessä yleensä vähintään puolen tai vuoden pituinen pesti, jonne kesällä siirrytään kokopäiväiseksi. Niin "työtäpelkäämättömille" henkilöille löytyy nykyään vakituista kokopäivätyötä, joten aika harva asiakaspalvelutaitoinen/fiksu/ammattitaitoinen/ahkera/normihenkilö alkaisi minkään liikkeen pompoteltavaksi hätäapureserviksi.

448.8.2008 15:13

Palvelu on jo nettipuolella mielestäni surkeaa joten ei sitä nyt millään kovin paljoa huonommaksi voi saada.

Firmat toimii omien näkemyksien mukaan ja niillä on omat ongelmansa joita minun ei tarvitse ratkaista. Kuitenkin ne joista en saa haluamaani palvelua joutavat mustalle listalle.

Yksinkertaista...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.8.2008 @ 15:15

459.8.2008 11:33

Jimssissä on se hyvä, että ne rakentaa tarpeen vaatiessa sinulle koneen. Koneen, joka on juuri sellainen kuin itse haluat. He tekevät toimivan vesijäähdytyksen, hoitavat osien ylikellotuksen ja kokoavat sen sellaiseen koteloon kuin haluat ja mahdollisimman hyvin ilmankierron/lämmön ja tilan kannalta. Tälläisiä liikkeitä ei ole enää kovin paljoa siksi olisi kiva, että taso pysyy juuri sellaisena, että tämä palvelu on tulevaisuudessakin mahdollista järkevään hintaan.

4616.3.2010 16:29
Asiakas
Vahvistamaton

Jimm's pc storen asiakaspalvelun sanaan ei kannata luottaa. Tilaukseni on jo myöhästynyt jo yli kuukauden.
Kun(jos) saan tilaukseni vielä joskus, en ikinä tee sitä virhettä enää että tilaisin Jimm's Pc Storesta mitään.
Mielestäni tämä kauppa on aivan paska, ja sen pitäisi maksaa korvauksia myöhästyksistä. Toisaalta silloin he olisivatkin aika pahasti miinuksen puolella.

Huijausta koko kauppa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Joko vanha emolevy kuristaa uusia näytönohjaimia? Joko vanha emolevy kuristaa uusia näytönohjaimia? (31.10.2014 21:37)
Nvidian uusi näytönohjainsukupolvi julkaistiin vastikään GTX 980:n muodossa, ja sitäkin tehokkaampia näytönohjaimia on tulossa huhujen mukaan jo ensi vuoden alkupuolella, mutta samaan aikaan ....
1 kommentti
Muutamassa vuodessa 40 miljardin dollarin yhtiöksi: Kiinan Apple hakee lisää rahaa Muutamassa vuodessa 40 miljardin dollarin yhtiöksi: "Kiinan Apple" hakee lisää rahaa (31.10.2014 17:47)
Maailman kolmanneksi suurin älypuhelinmerkki Xiaomi suunnittelee nostavansa sijoittajilta rahaa yli 40 miljardin dollarin arvostuksella, kertoo talousjulkaisu Forbes. Viime vuoden kesällä ....
3 kommenttia
Miniopas: Näin paritat PlayStation-peliohjaimen Xperia Z3 -laitteen kanssa Miniopas: Näin paritat PlayStation-peliohjaimen Xperia Z3 -laitteen kanssa (31.10.2014 16:31)
Toivoisitko parempia kontrolleja Sony Xperia Z3 -laitteellasi pelaamiisi peleihin? Löytyykö sinulta myös PlayStation 3 tai 4 -pelikonsoli? Mikäli vastasit kyllä, ongelmaan on helppo ratkaisu: ....
3 kommenttia
Lumia 930:n hinta putosi 100 euroa – Oikea huippupuhelin irtoaa nyt edullisesti Lumia 930:n hinta putosi 100 euroa – Oikea huippupuhelin irtoaa nyt edullisesti (31.10.2014 14:46)
Elisa Saunalahti on laskenut kesällä Suomeen saapuneen Nokia Lumia 930:n hintaa sadalla eurolla, joten Microsoftin tuoreimman lippulaivan saa omakseen nyt 399 eurolla. Mainossähköpostissa ....
9 kommenttia
Suomalainen hittipeli Best Fiends päivittyi Suomalainen hittipeli Best Fiends päivittyi (31.10.2014 12:47)
Suomalaisen peliyhtiö Seriouslyn lokakuun alussa App Storeen ilmestyneelle Best Fiends -pulmapelille on julkaistu päivitys, jonka mukana tulee uutta pelattavaa 20 tason verran lisää. Best ....

Uutisarkisto