*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Popcorn Hour päivitti medisoittimensa

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 4.8.2008 17:20 Kommentteja (21)

Popcorn Hour päivitti medisoittimensa Olohuoneen mediasoittimia valmistava Popcorn Hour on lisännyt ennakkotilaukseen kaksi uutta tuotetta - Popcorn Hour A-110 -mediasoittimen ja Popcorn Hour B-110 Baseline -kotiteatteriemolevyn. Suositun A-100 -mallin isoveli A-110 maksaa 215 dollaria ja B-110-emolevy 199 dollaria.
A-110 media streameristä löytyy HDMI 1.3a-liitäntä, 2.5"/3.5" SATA -tuki, USB Slave -toiminto sekä 100Mbit-verkkoliitäntä. HDMI 1.3a speksejen mukaisesti A-110 tukee myös DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus ja Dolby TrueHD läpivientiä. Soittaminen laitteella onnistuu muun muassa PC:ltä, NAS-levyiltä, digikamerasta, USB-muistilta ja erikseen hankittavalta sisäiseltä SATA-kiintolevyltä. Laitteen formaattituki kattaa kaikki tärkeimmät video-, tekstitys-, kuva-, ja ääniformaatit.

Popcorn Hour A-110 toimii kaiken tämän lisäksi BitTorrent-ohjelmana ja NAS-levynä (mikäli laitteeseen on liitetty sisäinen kiintolevy). Soittimen avulla nettipalveluista aukeavat muun muassa YouTube, Flickr, SayaTV -P2P-televisio ja Shoutcast-nettiradiot.

B-110 Baseline on mini-ITX -tyypin emolevy, joka vastaa ominaisuuksiltaan suurinpiirtein A-110 -valmisversiota.

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

14.8.2008 18:04

mulle henk.koht. laitteena/valmistajana ihan never höörd, varmaan ominaisuuksiltaan kelvollinen tuote, mutta nimivalinta on oikeesti mennyt sen verran lepikköön, että itse en ikipäivänä ostaisi tämän nimistä laitetta, joitain ihmisiä saattaa karsiutua pois potentiaalisten ostajien listalta tämän takia. tämä toki vaan minun mielipiteeni.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.8.2008 @ 18:06

24.8.2008 18:25

Huono nimi tai ei, laite on aivan loistava. On tähän mennessä toistanut kaikki mitä olen sille syöttänytkin. Tuosta uudesta versiosta hyviä lisäominaisuuksia juurikin sata-levyt, ja nopeampi verkkoliitäntä. Vanha on todella hidas, mutta ei se vielä tähän mennessä ole aiheuttanut ongelmia. Uutta en taida silti tilata niin kauan kuin vanha toimii.

34.8.2008 18:53

Mahtaako tohon saada usb-digiboksi kiinni, jotta saisi tallennettua tavaraa kovalevylle? Anysee E30 C Plus löytyy ja nyt kiinni läppärissä, joka hoitaa samaa virkaa, mihin popcorni olisi omiaan. Saisi läppäri jäädä eläkkeelle, jos popcorn ottaa digitv:tä sisäänsä.

44.8.2008 18:54

TUPLA

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.8.2008 @ 18:54

54.8.2008 20:28
GAGATUM
Inactive

Vaikuttaa pätevälrä laitteelta. Toistaakohan Flac:ia?

64.8.2008 20:28
GAGATUM
Inactive

Vaikuttaa pätevältä laitteelta. Toistaakohan Flac:ia?

74.8.2008 20:30
84.8.2008 22:42

Matroskat toistaa, mutta jaksaako toistaa myös 720p ja 1080p matroskat?

Edit: kiitos vastaajalle seuraavassa viestissä. Itsellä ei tietotaito riitä sanomaan noista profileista, että mikä on hd:ta, enkä h264 wikipedia-artikkelistakaan tolkkua saanut.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.8.2008 @ 23:35

94.8.2008 23:03

Tuolla osoitteessa ne kaikki kyllä lukee, mutta voin vielä sanoa että hyvin toistaa.

105.8.2008 9:19

Mulla vanhempi versio A-100 ja hyvin toistaa 1080p TrueHD pätkää.

115.8.2008 12:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hape:
Matroskat toistaa, mutta jaksaako toistaa myös 720p ja 1080p matroskat?
Jaksaa jos hyväksyy koodekin ja profiilin. Matroska voi olla lähes mitä vain, joten vastaus on ehkä toistaa ehkä ei.

KOVO tarkoittaa HARDWAREA

125.10.2008 8:49

tärkeä kysymys ennnen hankintaa,,,toistaako .mkv:veihin integroidut tekstit??

139.10.2008 16:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NAk__00:
tärkeä kysymys ennnen hankintaa,,,toistaako .mkv:veihin integroidut tekstit??

http://networkedmediatank.com/wiki/index...itles_in_mkv.3F
Eli ton mukaan tukee.
Tämä oli kyl itelleni kans pakkohankinta!

1429.11.2008 12:00
karivee
Inactive

Paine vaan kasvaa tuon vehkeen hankkimiseksi sitä mukaa, kun pari vuotta vanhaan Heliokseen (X3000)alkaa kypsyä.

Vaikka kyllä veikkaisin, että siinä vaiheessa, kun saan popcornit himaan, on tyrkyllä tusina uutta formaattia, joista kone ei tiedä mitään...

158.12.2008 9:54

Jaahas, näyttäis tänään laite saapuneen suoraan kiinasta :) ...ei tuntunut suomestä löytyvän keltään niin tilasin sitten suoraan valmistajalta. Kaupan päälle tuli Langaton Wlan adapteri :)

169.12.2008 6:27
karivee
Inactive

Pistin minäkin sitten tilauksen vetämään.

1713.12.2008 13:40

Tervehdys!
Olisiko jollain kokemusta tämän laitteen ensiasennuksesta kun se taito minulla ilmeisesti puuttuu.
Viikon jälkeen ei ole PC:ltä siirtänyt valittua leffaa popparin omaan kovalevyyn eikä valitusta torrentistakaan ole siirtynyt kuin kokonaista 0%.
Verkon yli se kyllä näyttää PC:ltä h.264 matroskaa, mutta niin nykivästi ettei sitä voi katsoa.
Popcorn a110
Kovo 500 Gt Seagate Barracuda 7100
Verkko 200mt D-link DHP-300
PC Win xp pro sp3
Tumpelo

1821.12.2008 15:01

noviisi näissä hommissa, mutta kysymys olis että toimiiko ulkonen usb kovalevy ongelmitta ?? vaikuttaa pätevältä laitteelta!
muita uusia kokemuksia laitteesta??

1919.1.2009 10:31

Siis miten tämä laite toimii? Onko siinä joku selain millä torrenttitiedostoja voi hakea? Selviääkö ilman "oikeaa" tietokonetta normaalikäytössä? Mitenkä saa WLANiin?

208.7.2009 8:28
tiplu
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hape:
Matroskat toistaa, mutta jaksaako toistaa myös 720p ja 1080p matroskat?
Jaksaa jos hyväksyy koodekin ja profiilin. Matroska voi olla lähes mitä vain, joten vastaus on ehkä toistaa ehkä ei.
...miten niin voi olla lähes mitä vain, se joko on matroska (.mkv)tai ei ole, sisältö voi toki muuttua, mutta äärimmäsen hienona, ja kehittyneenä formaattina, yllätys yllätys, kaikki toimii... toisin kuin .avi päätteiset, jotka tosiaan voivat olla ihan mitä tahansa(raakadatasta kaikenmaailman jflop koodekeihin), eli jos joku laite tukee matroskaa voisi väittää pelin olevan jo voitettu. Varsinkin jos kyseessä on näinkin helposti päivitettävä laite kuin pch... Tosin eipä sitä matroskan osalta ole tarvinnut päivitellä...

218.7.2009 14:24

Kyllä tiedostopäätteen voi muuttaa aivan yhtä helposti .mkv:ksi, .avi:ksi tai ihan miksi vain, mutta Matroska on Matroska ja AVI on AVI, vaikkei tiedostopäätettä olisi ollenkaan. Ja raakadatasta ei tule AVIa tai Matroskaa tiedostopäätettä vaihtamalla.

Popkorni ei todellakaan tue kaikkia Matroska tiedostoja.
http://www.networkedmediatank.com/wiki/i...Troubleshooting


KOVO tarkoittaa HARDWAREA

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto