*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PwnageTool 2.0 julkaistu, ei vielä SIM-vapautta iPhone 3G:lle

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 20.7.2008 19:37 Kommentteja (12)

PwnageTool 2.0 julkaistu, ei vielä SIM-vapautta iPhone 3G:lle Uutisoimme keskiviikkona Applen iPhone 3G -matkapuhelimen suojauksien murtuneen, kun mm. iPhonen ja iPod touchin murtamisesta tuttu iPhone Dev Team julkaisi videon, jossa näytetään jailbreakattua iPhone 3G -puhelinta.
Nyt iPhone Dev Team on julkaissut PwnageTool -ohjelmasta uuden 2.0-version, jolla pystyy siis jailbreakkaamaan iPhone 3G -puhelimet ja täten ajamaan niissä omia sovelluksia. Täten iPhone 3G -puhelinten omistajien ei tarvitse enää tyytyä Applen virallisen ohjelmakaupan tarjontaan. Valitettavasti uusin PwnageTool ei osaa vielä kiertää puhelimissa olevaa SIM-lukitusta, jonka takia iPhone 3G -puhelimet ovat edelleen sidottu niitä myyvien matkapuhelinoperaattoreiden liittymiin. iPhone Dev Team on kuitenkin luvannut tuoda myöhemmin ohjelmaan mahdollisuuden purkaa myös puhelimen SIM-lukitus.

iPhone 3G:n lisäksi PwnageTool 2.0 osaa jailbreakata ne iPhone-matkapuhelimet ja iPod touch -mediasoittimet, joissa on uusin 2.0-versionumerolla varustettu firmware. Aiempia firmware-versioita ohjelma ei tue. PwnageTool 2.0 osaa lisäksi poistaa SIM-lukituksen iPhone-puhelimista. Ohjelmasta on kuitenkin löytynyt muutama pieni bugi, ja jailbreakkaus on PwnageToolin kanssa hieman monimutkaisempaa kuin esim. aiemmilla firmware-versioilla toimineen jailbreakme.com-sivuston käyttäminen, joten PwnageToolin kanssa kannattaa olla tarkkana.


Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

120.7.2008 20:05
supposepi
Inactive

Jo on ohjelmalla nimi :D

220.7.2008 21:08

Se pwnaa kaikki muut :D

320.7.2008 21:22

"ei vielä SIM-vapautta iPhone 3G:lle..."
Niinpä ei vielä :)

420.7.2008 21:46

eli siis, kun tuohon tulee simvapaus, niin voinko ostaa puhelimen vaikka ruotsista ja käyttää normaalisti?

521.7.2008 0:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pallero20:
eli siis, kun tuohon tulee simvapaus, niin voinko ostaa puhelimen vaikka ruotsista ja käyttää normaalisti?
Jep, mikä tahansa 3g iphone toimii tällöin millä simillä vaan. Iluuria ei tosin tällä hetkellä saa oikeastaan yhtään halvemmalla ulkomailta kuin soneralta. Tai saa, mutta eipä taida paljoa hyötyä siitä liittymästä tällöin :F

621.7.2008 6:55
Drunkken
Inactive

eBaysta sai ainakin eilen vanhan iPhonen 277€ postikuluineen (JA 22% ehk :<)

721.7.2008 10:47

Hauska kun samaan aikaan Afterdawnin Google mainokset kertovat:

iPhone 3G SIM Unlocked
Buy iPhone 3G 100% SIM Unlocked No Custom Duties For EU Customers!
www.mkmtrading.net/iphone

824.7.2008 11:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti j16:
Hauska kun samaan aikaan Afterdawnin Google mainokset kertovat:

iPhone 3G SIM Unlocked
Buy iPhone 3G 100% SIM Unlocked No Custom Duties For EU Customers!
www.mkmtrading.net/iphone
joko kusetusta jollain tavalla tai sitte helvetin hyvät kaupat ku tuolta ostaa :D

Iphone 3gb unlocked $511.37 = n 450€ ?

mut siel on minimum purchase limit 800€

Kimppatilausta anyone?? :))

924.7.2008 12:58

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti j16:
Hauska kun samaan aikaan Afterdawnin Google mainokset kertovat:

iPhone 3G SIM Unlocked
Buy iPhone 3G 100% SIM Unlocked No Custom Duties For EU Customers!
www.mkmtrading.net/iphone
joko kusetusta jollain tavalla tai sitte helvetin hyvät kaupat ku tuolta ostaa :D

Iphone 3gb unlocked $511.37 = n 450€ ?

mut siel on minimum purchase limit 800€

Kimppatilausta anyone?? :))
Sieltä saikin eurohinnat ja 345€ 16gb mallista ne pyytää.
Epäilyttävän halpaa, mutta ite ainakin kiinnostuin heti. Jos sais pari tyyppiä kimppatilaukseen nii sieltä sais sitte jo sen yli 800€ tilauksen tehtyä.

hihkaiskaas vähän jos herää joillain kiinnostusta myös.

1024.7.2008 15:25

Juu itse katselin kans hintoja, mutta en huomannut mitään toimitusaikaa. Oliskikohan niin, jotta nyt jo myyvät ja kun saavat hankittua puhelimet ja ne purettua, niin sitten vasta lähettäisivät? Muutoinhan kiinnostusta olisi.

1125.7.2008 2:59

Luulisin, että niillä on kyllä ihan alun alkaen lukitsemattomia iphoneja myynnissä. Tuskin ne niitä siellä liikkeessä purkaa, ehkä ne on vaan jotenkin saanu neuvoteltua itselleen myyntiin valmiiksi lukitsemattomia iphoneja, eli niitä samoja mitä italiassa (ja hongkongissa?) myydään.

Sehän olisi jo aika laitonta jos he myy lukittuja puhelimia, mitä he itse ovat purkaneet?

122.8.2008 11:31
quumoon
Vahvistamaton

2 viikkoa tops ja sim-lock särki!

http://blog.iphone-dev.org/

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....
Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin (5.12.2016 18:50)
Alphabetin tekoälytutkimusta harjoittava DeepMind-yritys on päättänyt avata sen omien algoritmien testaamiseen käytetyn testiohjelman lähdekoodin kaikkien hyödynnettäväksi. DeepMind Lab -niminen ....

Uutisarkisto