*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Good Old Games tuo wanhat PC-pelit nykykoneille

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 13.7.2008 11:18 Kommentteja (21)

Good Old Games tuo wanhat PC-pelit nykykoneille Moni veteraanipelaaja huokailee aina silloin tällöin kaihoisasti muistellen aikoja, jolloin hyvät pelit tunnisti hyvästä juonesta, pienistä oivalluksista ja usein myös täysin uraauurtavista tavoista pelata. Ja samalla kiroaa sitä, kun 2kk sitten ostettu 500 euroa maksava näytönohjain ei enää jaksakaan pyörittää uusinta fps-tykitystä täydellä tarkkuudella.
Nyt tätä wanhoja hyviä aikoja haikailevaa pelaajasukupolvea pelastamaan on saapunut varsin osuvasti nimetty yhtiö, Good Old Games, joka lupaa tuoda vuoren PC:lle julkaistuja 80- ja 90-luvun klassikkopelejä verkkomyyntiin. Pelit eivät siis ole mitään "refresh-versioita", jossa grafiikka olisi päivitetty nykypelien tasolle, van pelit ovat kaikessa komeudessaan juuri sellaisia kuin ne aikanaan olivat. Tärkein myyntilupaus lienee kuitenkin se, että kaikkia pelejä on ruuvattu sen verran, että niiden luvataan olevan yhteensopivia sekä Windows XP:n että Vistan kanssa.

Yhtiö aikoo avata verkkokauppansa syyskuussa ja lupaa pelien hintahaitarin pysyvän kuuden ja kymmenen dollarin välissä (3,76 - 6,25 euroa). Lisäksi peleihin ei ole tungettu mukaan mitään DRM-suojauksia tai muuta hampaiden kiristelyä aiheuttavaa tekniikkaa.

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

113.7.2008 12:26

Hienoa, koska juuri xp/vista sopivat vanhat pelit ovat todella kortilla, esim GPL toimii vistassa mutta xp:ssä yskii samoin colin McRae rally ei suotu toimimaan kummallakaan...kuvassa olevaa wing commanderia tuli tahkottua aikanaan sormenpäät punaiseksi :-p

213.7.2008 12:48

Onhan se ihan hyvä että tulee tollasia klasikko peli kauppoja mutta taas varmasti vaan visan omistajille ei mulle ainaskaan kovin paljon hyötyä en omista kun visa electronin.

313.7.2008 13:09
masa92
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Netti:
Onhan se ihan hyvä että tulee tollasia klasikko peli kauppoja mutta taas varmasti vaan visan omistajille ei mulle ainaskaan kovin paljon hyötyä en omista kun visa electronin.
Äläpä huoli. Itse olen maksanut ainakin PS-storessa elektronilla, valitsemalla visa luottokortin. Joten hyvällä tuurilla tuollakin toimii Visa elektron...

413.7.2008 13:35

Paypal-maksaminen voisi olla ihan kiva vaihtoehto, jos visa electron ei kävisi. Paypal kun toimii visa electronillakin.

513.7.2008 15:01

Hyvin on Electronilla maksaminen onnistunut vaikkapa iTunes-verkkokaupassa, vaikka maksutavoissa ei sitä mainitakkaan. Pitää vaan kattoo, että on pankin sivuilla käyny laittamassa verkko-ominaisuuden päälle.

613.7.2008 15:07
_Henkka_
Inactive

:D nonii taas tälläsiä vanhempia pelejä :P

Ei ole edes kyllä kauhean pahan hintaisia sinänsä... Nyt jopa siedettävän hintaisia :D

713.7.2008 15:58

Kyllä x-comeista maksaisin vaikka 10€
Oi sitä jännityksen määrää, kun sectoideja mällättiin heavy blasterilla :P

813.7.2008 17:35

Lisää vastaavia! Tämä on hyvä juttu pitkästä aikaa.

913.7.2008 18:02

Loistavaa

1013.7.2008 19:26

Tässä on jo ideaa... nyt vaan pitää toivoa, että hinnat pysyy kurissa ja myyntiin tulee muutakin kuin roskaa. Itse tuli ostettua C-64/Amiga klassikko DVDeitä. Monta sataa pelihän sillä parikymppisellä sai mutta pelattavia oli vain pari kappaletta =( nämä roskat tietty luulisi karsiintuvan jos pelejä kerta myydään kappale hintaan.

1113.7.2008 20:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti minahanse:
Kyllä x-comeista maksaisin vaikka 10€
Monesti olen ihmetellyt, että miksei ole julkaistu jotain "X-Com Collection" tyyppistä kokoelmaa Win XP/Vista tuella.. =/

Mutta, jos nyt sitten pääsisi nostalgioimaan. :D

1213.7.2008 20:47

Jonkin uusi ultra-kevyt kannettava ja klassiko peli, tarvinneekohan jotain muuta matkalle esim. junassa?

Kyllähän niitä vanhoja klassikkoja kiinostaisi jälleen pelata. Säätäminen vaan turhan rasittava homma.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.7.2008 @ 20:48

1313.7.2008 22:03

x-comit, dune 1 ja 2, monkey islandit, yms. Todellakin parhaat pelit on tehty jo kauan sitten, harva moderni peli yltää todellisten klassikoiden tasolle.

1413.7.2008 22:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xenico:
Hyvin on Electronilla maksaminen onnistunut vaikkapa iTunes-verkkokaupassa, vaikka maksutavoissa ei sitä mainitakkaan. Pitää vaan kattoo, että on pankin sivuilla käyny laittamassa verkko-ominaisuuden päälle.
Jaaa... Mä vähän ihmettelinki ku ei pystyny luoda iTunes-tunnusta. Tiedätkä miten ja mistä ton verkko-ominaisuuden sais päälle Nordean electronissa???

1513.7.2008 22:35
Gruuse
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xenico:
Hyvin on Electronilla maksaminen onnistunut vaikkapa iTunes-verkkokaupassa, vaikka maksutavoissa ei sitä mainitakkaan. Pitää vaan kattoo, että on pankin sivuilla käyny laittamassa verkko-ominaisuuden päälle.
Jaaa... Mä vähän ihmettelinki ku ei pystyny luoda iTunes-tunnusta. Tiedätkä miten ja mistä ton verkko-ominaisuuden sais päälle Nordean electronissa???
Verkko-ominaisuuden saa päälle Nordean nettipankista. En muista tarkemmin, mutta kyllä se löytyy sieltä...

1614.7.2008 8:45

Kyllä varmaan vois sitten hamstrata kaikki vanhat kunnon seikkailupelit LucasArtsilta ja Sierralta. Vaikkakin ScummVM:stä onki ollu todella hyvä apu kun nostalgia kärpänen puree :).

1714.7.2008 12:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluekkis:
..harva moderni peli yltää todellisten klassikoiden tasolle.
Näin on näppylät.

1814.7.2008 21:26

Todella hienoa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.7.2008 @ 21:27

1915.7.2008 7:40

Nyt muuten alkoi kiinnostamaan.

2018.7.2008 11:55

Niinno. Noita vanhoja pelejä on pystynyt ihan hyvin pyörittämään DOSBox emulaattorilla ja vanhoja pelejä on löytynyt Abandonware saiteilta ihan mukavasti.

D-Fend Reloaded on ihan mukava GUI tuohon emulaattoriin jos ei halua käsin käpistellä komentoriviltä.
http://dfendreloaded.sourceforge.net/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.7.2008 @ 11:57

2129.10.2008 17:54

Tänään imuroin tuolta gog.com sivustolta Fallout 2:n naurettavan halpaan 5.99 $ hintaan ja mikä parasta peli toimii aivan moitteetta. Asennus oli erittäin yksinkertaista, koska yksi asennuspaketti sisälsi myös uusimmat patchit. Kaiken hyvän lisäksi tuohon peliin sai ladata oston jälkeen ilmaisina lisukkeina mm. strategiaoppaan, soundtrack cd:n, hi-res kuvia yms. Todella hyvä ja laillinen latauspalvelu, jonka download-nopeus oli huippuluokkaa! Kyllä tätä tulee toistekin käytettyä, jos lisäävät mielenkiintoisia pelejä, koska käyttö on vaivatonta ja suht. edullistakin. Suosittelen lämpimästi.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto