*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PS3:n 2.40-päivitys vedetty pois ongelmien takia

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 3.7.2008 11:47 Kommentteja (16)

PS3:n 2.40-päivitys vedetty pois ongelmien takia Sony julkaisi PlayStation 3:n pitkään odotetun 2.40-versionumerolla varustetun firmware-päivityksen eilen, mutta Sonyn harmiksi päivitys on tuonut ongelmia, joiden takia Sony on vetänyt uuden firmwaren pois jakelusta.
Ongelmien takia PS3 ei välttämättä käynnisty lainkaan päävalikkoon firmware-päivityksen jälkeen, ellei konsoliin asenna tyhjennettyä kiintolevyä. Ongelma ei koske kaikkia PS3:n omistajia, vaan pientä joukkoa konsolin omistajia, joten kyseessä ei ole Sonyn kannalta täydellinen katastrofi, mutta uuden kiintolevyn vaihtaminen konsoliin tai vanhan tyhjentäminen esim. tietokoneen avulla voi olla monille konsolin omistajille liian haastava operaatio, joten osa konsoleista päätynee Sonyn viralliseen huoltoon.

Firmware-päivityksissä on aina omat riskinsä ja pieleen mennyt päivitys voi pahimmassa tapauksessa tehdä laitteesta käyttökelvottoman. Sony koettaa parhaillaan selvittää mistä ongelmat tarkalleen ottaen johtuvat ja toivottavasti toimiva uudet ominaisuudet aktivoivat firmware-päivitys saadaan kuluttajien ulottuville vielä tämän tai huomisen aikana. Konsolisodan ystäville Sonyn epäonnistunut päivitys antaa ainakin keskustelunaihetta.

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

13.7.2008 12:09

Itselläni 40gb-malli, eikä mitään ongelmaa ole ollut..

23.7.2008 12:38

Mintekäs... uskaltaako tuota päivitystä nyt sitten ladata? Vai kannattaako odotella lisä uutisia aiheesta?

33.7.2008 12:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti silentium:
Mintekäs... uskaltaako tuota päivitystä nyt sitten ladata? Vai kannattaako odotella lisä uutisia aiheesta?

kannattaa odotella.

43.7.2008 12:45

Kiitos. Tuo päivityksen puuttuminen vaan tuntuu vaikuttavan verkossa pelaamiseen jollakin tavalla.. Tai ainakin illalla peli/konsoli herjasi system updaten tarpeellisuudesta, eikä suostunut aloittamaan peliä verkon puolella.

53.7.2008 12:50

40gb versiolla sain itsekkin toimimaan, ja tosiaan ennen sitä ei antanut netissä pelata.

63.7.2008 13:36

Onko kenelläkään mitään tietoa, miksi tuo nettipelaaminen ei onnistu ilman sitä päivitystä?

73.7.2008 14:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti silentium:
Onko kenelläkään mitään tietoa, miksi tuo nettipelaaminen ei onnistu ilman sitä päivitystä?

Netissä pelattessa kaikilla tulee olla sama versio firmwaresta. Sitä en tiedä aiheuttaisiko se sitten jotain ongelmia, jos kaikilla ei olisi samaa firmwarea. Mutta näin se on tähän asti mennyt, että kaikilla tulee olla sama versio.

Itellä 60Gb malli pleikkarista ja hyvin on pelittänyt in game XMB.

83.7.2008 14:48

hyvin toimii täälläkin 40Gb malli.

93.7.2008 15:05

Ja sitten olisi vielä yksi kysymys siihen päivitykseen liittyen. Eli sitähän ei nyt ilmeisesti ole enää saatavilla ilmenneiden vikojen vuoksi niin onko ajatuksia siitä miten se nettipelaaminen tulee onnistumaan kun osalla nyt tuntuu olevan se päivitys siinä konsolissa ja osalla ei? Kokeilen kyllä itse huomenna kun taas pääsen konsoliini käsiksi, mutta mahdollinen esitieto olisi mukavaa. Ja jos sillä nyt jotain väliä on niin omistan sen 40Gb mallin..

103.7.2008 17:39

Perskuta, ehdin ladata... No, toistaiseks ei ainakaan ongelmia. (60gb malli)

113.7.2008 19:23
camshaft6
Inactive

Mulla myös 40gb malli ja toimii ongelmitta.(softa v2.40)

123.7.2008 21:17

En ainakaan itse tiedä ketään jolla olisi ongelmia päivityksen suhteen ja itsellänikin toimii hyvin.

133.7.2008 21:48

tuleekohan uusi versio numerolla 2.40, vai tuleeko esim 2.45?

144.7.2008 3:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti turpa:
tuleekohan uusi versio numerolla 2.40, vai tuleeko esim 2.45?

Varmaan pakko laittaa uusi numero päivitykselle. Olisi aika paha, jos tulisi samalla numerolla ja PS3 ei käsittäisi, että uutta päivitystä olisi tarjolla. Mutta ei tällaista kämmäystä voi sattua, eihän?

Ilmeisesti ne jotka eivät kerinneet 2.40 päivitystä lataamaan eivät pääse tällä hetkellä lainkaan nettiin pelailemaan. Vai olenko väärässä? Onko täällä niitä onnellisia jotka eivät ehtineet 2.40 päivitystä imuttamaan?

154.7.2008 16:27
tuuza
Inactive

Kyllä toimii 60gb versiossa aivan moitteettomasti . Juu ei siis toimi toi pelien Online-toiminto ilman uutta softaa , sillä Online.pelaaminen vaatii kaikilta pelaajilta 2.4 päivitystä.Ei kannata odotella uudempaa versiota jos ei ole ladannut 2.4v . Sillä vika koskee vain harvoja ( USA ) malleja ( yleisesti )

165.7.2008 19:31

Ittelläni on versio 2.36 kun en ehtinyt lataamaan sitä 2.40 päivitystä ja tänään kun kokeilin niin pystysin kyllä pelaamaan netissä ainakin Call of duty 4:sta

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto