*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Eikö alle sadan tuuman töllö riitä?

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 13.6.2008 20:47 Kommentteja (11)

Eikö alle sadan tuuman töllö riitä? Kuten uutisoimme aiemmin, Sharp lupaili tammikuussa järjestetyillä CES-messuilla jättimäistä 108 tuuman LCD-näyttöänsä markkinoille jo tämän vuoden aikana. Yrityksen massiivinen televisio tulee kuin tuleekin myyntiin Japanissa. Tosin erittäin suolaisella, noin 66 000 euron hintalapulla varustettuna.
Engadget kertoo LB-1085-nimellä kutsuttavasta televisiosta löytyvän muun muassa kolme HDMI-liitäntää, yksi DVI-liitäntä ja kaksi komponenttiliitäntää. 195 kilogrammaa painoa tuo mieleen lähinnä vanhat kuvaputkitelevisiot. Pianon kantoliinat voivat tulla tarpeeseen, mikäli 257 x 155 x 20 senttimetrin kokoisen laitteen aikoo auton peräkontista liikkeelle saada.

Televisiosta löytyvä paneeli (108-ASV) on tarkkuudeltaan 1920 x 1080 pikseliä. Kirkkautta neliömetriä kohden löytyy 400 kandelaa. Kontrastilukemaksi ilmoitetaan 1 200:1 vasteajan ollessa kuusi millisekuntia. Tehonkulutukseksi ilmoitetaan uskomattomat 1 130 wattia.

Kuluttajamarkkinoilla myyntimenestystä näin suurista televisioista on turha odottaa, ainakaan ennen kuin hinta putoaa kahdeskymmenesosaan nykyisestä. Suuriin esittelytiloihin jättinäytöt ovat kuitenkin omiaan, sillä luettavuus on kirkkaassa ympäristössä aivan eri luokkaa kuin videotykeillä.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

113.6.2008 21:11

pistin kolme tilaukseen.

213.6.2008 21:17

Joo o, vie sit lepposasti ainaki sähköö mut jos on varaa töllöön nii on varaa maksaa sähkölaskuskin sit vissiinkin. Olishan toi kyl aika komee jos isoon huoneeseen pistäis. Ei vissiin ihan perusjunteille vaan yrityksille kenties.

313.6.2008 21:44

mullekkin on tulossa kaksi.toinen makkarin seinälle ja toinen vessaan.saa pöntölläkin katsoa futista.

413.6.2008 22:27

Sähkönkulutus on kyllä näillä sänkön hinnoilla liikaa, tosin yllättävän pieni noinkin suureen töllöön.

514.6.2008 7:27

Paskoja noi kun ei 8-bittisen nintendon zapperi toimi >:( .

Kyl toi daewoon n. 20" putkiteevee riittää vielä pitkäksi aikaa :).

614.6.2008 22:14

"Pianon kantoliinat voivat tulla tarpeeseen, mikäli 257 x 155 x 20 senttimetrin kokoisen laitteen aikoo auton peräkontista liikkeelle saada."

Minkälaisen auton "peräkonttiin" tuo mahtuu?

714.6.2008 23:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti j16:
"Pianon kantoliinat voivat tulla tarpeeseen, mikäli 257 x 155 x 20 senttimetrin kokoisen laitteen aikoo auton peräkontista liikkeelle saada."

Minkälaisen auton "peräkonttiin" tuo mahtuu?
Lada Niva? ;D Ei nyt sentään :D Ei tuo kyllä Volkswagen Transporterinkaan perään mahu :D Eipäs kun... Mahtuuhan se :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.6.2008 @ 00:00

815.6.2008 1:18

Oishan tollanen kiva olkkaris, sais ainakin pixeli-lekaa isommaks ku naapuril, mut eipä taida mun rahat edes muutamien vuosien säästöillä tonne asti kivuta :(

P.S. Arvasinhan mä et ois pitäny valita rikkaampi eukko, ois voinu nauttia enemmän yleellisyyksistä :D


916.6.2008 8:19

Resoluutiota tuossa ei ainakaan ole liikaa. Onko kukaan laskenut miten iso alainen yksi pikseli olisi?

1016.6.2008 15:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jip2:
Resoluutiota tuossa ei ainakaan ole liikaa. Onko kukaan laskenut miten iso alainen yksi pikseli olisi?

Onhan siinä pikselillä kokoa... 1,34mm x 1,44mm

1117.6.2008 11:13

On pikselillä kokoa, mutta videotykkimaailmasta ihan tuttua huttua.
Itsellänikin 120" kuva, ja ihan hyvältä näyttää. Tykissä vielä etuna se että kuvakoon saa pienemmäksi jos laatu häiritsee.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
1 kommentti
Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat (9.12.2016 08:40)
Floridalaiseen Magic Leap -kasvuyrityksen kehittämiin mixed reality -laseihin on ladattu kovia odotuksia – kenties liiankin suuria. The Informationin paljastamien tietojen mukaan Magic Leap ....
Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....

Uutisarkisto