*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Finnkino tuo F1-kisat elokuvateattereihin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.5.2008 15:47 Kommentteja (37)

Finnkino tuo F1-kisat elokuvateattereihin Elokuvateattereiden valkokankaat kelpaavat elokuvien katselun ohella mm. tietokone- ja konsolipelien pelaamiseen ja nyt elokuvateattereiden monopolia Suomessa hallitseva Finnkino on ilmoittanut tuovansa myös suoria F1-kilpailuja katsottaviksi teattereihinsa.
F1-autoja pääsee katselemaan valkokankaalta vielä tänä keväänä ainakin Helsingin Tennispalatsissa, Tampereen Plevnassa, Turun Kinopalatsissa, Oulun Plazassa, Jyväskylän Fantasiassa, Porin Promenadissa ja Lahden Kuvapalatsissa. Elokuvateattereissa näkyvä kisalähetys erottuu televisioissa näkyvästä lähetyksestä paremman äänentoiston, erilaisten kamerakulmien ja lisämateriaalien myötä.

Aivan halpaa hupia F1-lähetysten seuraaminen teattereissa ei ole, sillä aikuisille yksi lippu tulee maksamaan 25 euroa ja alle 11-vuotiaat lapset pääsevät sisään 17 euron maksulla.

Finnkino on ostanut oikeudet seitsemän kisan näyttämiseen, joihin kuuluvat Monacon, Kanadan, Unkarin, Espanjan, Belgian, Italian ja Singaporen osakilpailut. Näistä ensimmäisenä ajetaan Monacossa tämän kuun 25. päivä.

Formuloiden lisäksi Finnkinon suunnitelmiin kuuluu näyttää muitakin suurtapahtumia elokuvateattereissa. "Elokuvateatterit ovat muuttamassa luonnettaan kokonaisvaltaisiksi elämyskeitaiksi. Jatkossa voimmekin odottaa elokuvien lisäksi myös konsertteja, urheilukilpailuja ja muuta liikkuvan kuvan juhlaa suurilta valkokankailta näytettäväksi" kertoi Finnkinon markkinointijohtaja Reijo Jämes.

Edellinen Seuraava  

37 kommenttia

112.5.2008 15:57

Aika mielenkiintoinen uutinen, itse ainakin voisin mennä katsomaan jotain urheilutapahtumaa esim. futiksen MM-kisoja. Mutta tuossa tapauksessa liput ovat aivan kalliita mun makuuni, kun plustv-paketin saisi n. 30€ hintaan muistaakseni.

212.5.2008 16:00

Eikö tuolla 25 € maksa jo 2kk plustv-pakettia ja näkee neljät formulakisat...

312.5.2008 16:06

JA muksut 17€...voi helvetti mitkä hinnat. Palvelu taitaa olla ihan muuten hyvä, olisi tosiaan katsella fudiksen mm-loppuottelu tuolaisessa paikassa :-p

412.5.2008 16:08

Dodi! Nyt jotain wowin tai csn sun muiden lani pelejä kattomaan leffateatteriin! Nojoo.. Kaiken näkee netistä ja viimeistää seuraavan päivän hesarista. Etenkään ei innosta menemään leffaan katsomaan tommosia kun hinta on tommoinen. Jos se olis jotain leffa lipun tapast nii se olisi eri juttu...

512.5.2008 16:24

Suomailaiseen tapaan tämäkin hyvä idea hinnoitellaan täysin yli.

612.5.2008 16:24

Mahtaa näyttää hyvältä 720*576 resolla 260" kankaalla :)

712.5.2008 16:25

eipä ookkaan kun kolmekertaa sietokyvyn yli toi hinta...

812.5.2008 16:32

Liput hinnoiteltu rikkaille, mutta heilläpä on jo ne 50" telkut kotona. Minä voisin tuon 25€ maksaa sitten jos sillä sais jonkun kausikortin, millä näkisi nuo kaikki kisat.

912.5.2008 16:32

Hurahuhhahhei, järjenhäivää ei, tilulilulei..

Mahtaa olla salit täynnä noilla hinnoilla. Ihan järkyttävää rahastusta.
Onneksi pyörii tappiolla tyhjille saleille.

Finnkino on näemmä monopoliasemansa myötä keksinyt että ihan mitä vaan voi pyytää.

Paljon mielummin menen kapakkaan katsomaan 50" screeniltä. Ja tuolla 25:llä eurolla ottaa vielä useamman tuopin kurkun kostukkeeksi.

1012.5.2008 16:51

On muuten ihan hyvä idea vaikka onkin jokseenkin kalliin puoleinen. Hyvinkin olisi tuo viime F1-kauden viimeinen kisa vetänyt salin täyteen. Ja toki kaikkee muita suuria tapahtumiakin voisi sieltä suurelta kankaalta näyttää, kuten vaikka euroviisuja tjs.

1112.5.2008 17:04
GAGATUM
Inactive

Lätkän MM 2008 Tennispalatsiin!!!

Lainaus:
"Elokuvateatterit ovat muuttamassa luonnettaan kokonaisvaltaisiksi elämyskeitaiksi. Jatkossa voimmekin odottaa elokuvien lisäksi myös konsertteja, urheilukilpailuja ja muuta liikkuvan kuvan juhlaa suurilta valkokankailta näytettäväksi"

Rollareiden uutta konserttitaltiointia nimeltään Shine a light, näytetään jo elokuvateattereissa. Ja ihan normaalin lipun hinnalla!!! Tietääkseni pyörii myös Tennispalatsissa.

1212.5.2008 17:07

jos miettii paljon siellä on paikkoja teaterissa ja monta kisaa on, eihän siihen ole mitään järkeä laittaa 3e lippu kun se myis yli reilusti. eiköhän helsingistäkin löydy sen verran ihmisiä että tennarin saa täyteen noillakin hinnoilla.

1312.5.2008 17:11
ruut1ukko
Inactive

Turhan kallis ja plustv en kyllä osta,katselen ilmaiseksi sopcastilla tiekkarilla,se riittää mulle.Muutenkin tökkii se kun nykyisin yritetään saada ihmiset katsomaan vaikka mistä ohjelmia,puhelimestakin?Kyllä tovin voi olla katsomatta mitään mistään.Aivot lepää.

1412.5.2008 17:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti P_p_ntori:
Liput hinnoiteltu rikkaille, mutta heilläpä on jo ne 50" telkut kotona. Minä voisin tuon 25€ maksaa sitten jos sillä sais jonkun kausikortin, millä näkisi nuo kaikki kisat.
Tai sitten 90" ;)

Mutta se siitä.. ei kaikki ihan halpaa ole, maksaa ne esitysluvatkin! Mutta Finnkino kyllä toteuttaa aika erikoista rahapolitiikkaa, Lahdessakin on tehty nyt uusi (kieltämättä hieno ja hyvä) teatteri vanhojen (no olihan ne jo aikansa eläneet, verrattuna vaikka Tennispalatsiin) tilalle. NOH, ei siinä mitään. Ennen liput oli se 7€ kpl, mutta nyt viikonloppuisin hinta on 10€. En yhtään ihmettele miksi leffaan on kavereita vaikea raahata, kun halvempikin vaihtoehto katsoa leffat on olemassa..nimittäin se W
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.5.2008 @ 17:35

1512.5.2008 17:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kortonki:
Paljon mielummin menen kapakkaan katsomaan 50" screeniltä. Ja tuolla 25:llä eurolla ottaa vielä useamman tuopin kurkun kostukkeeksi.
Nimenomaan juuri näin.

1612.5.2008 18:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti P_p_ntori:

Tai sitten 90" ;)


Täällä 120" :)

Lainaus:

Ennen liput oli se 7€ kpl, mutta nyt viikonloppuisin hinta on 10€.

Itseasiassa viikonloppuhinta on jo 11€!

edit: Jaa niin, puhuitkin lahdesta.. Näin siis Helsingissä.
Ja jotkut hype-leffat taitavat olla enemmänkin. Muistaakseni esim. Sormusten herroista sai pulittaa euron vai kaksi enemmän kuin muista.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.5.2008 @ 18:07

1712.5.2008 18:10
hentriz
Inactive

Itseasiassa menisin mielummin tonne teatteriin kuin paikan päälle. Paikan päällä normaalit kiikaritkaan eivät välttämättä riitä (siis sellaset halppis, alle 100€). Telkusta näkee hyvin.
Mutta mielummin katson kotona, sillä tuo hintahan on aivan järkyttävä, eikä varmastikkaan ole oikeanlaista "extraa" tai lisäkuvakulmia. Ei mitään uutta, ylihinnoiteltua paskaa (anteeksi kiroiluni).
Saisivat laskea hintaa vaikka 12€, niin voisin ehkä käydä kokeilemassa :)

Edit >
Ja entäs kuvanlaatu? Joku HD-resoluutio (Ei siis Full-HD) jossain 150" kankaassa, ei paljoa huvita.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.5.2008 @ 18:12

1812.5.2008 20:05

Onkohan tuolla mtv3:n selostajatiimi äänessä?

1912.5.2008 20:51

Juu eka kyllä olin innostunut että "Hei, toihan on hyvä idea!" mut toi hinta on kyl ihan törkee. Kyl sitä ois normaali leffalipun hinnalla voinu ihan hyvin kerran koklatakin, mutta ei tollasilla riistohinnoilla.. Taitaa olla aika kovat hinnat noilla oikeuksilla.

2012.5.2008 20:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sb21:
Onkohan tuolla mtv3:n selostajatiimi äänessä?
Lipuntarkastaja huutaa projektorihuoneesta selostuksen.

Ihan kiva idea, esim. jääkiekon mm-kisoja voisin kyllä mennä katsomaan. Lisenssimaksut taisi olla aika arvokkaita, kun liput kerta 25€ on kappaleelta. Varmaan tulee ihan mukavasti porukkaa katsomaan ainakin nuo ensimmäiset, noin kerran kuriositeettina ainakin.

Ja te joilla on omat screenit, onko teillä myös satapäinen yleisö hurraamassa siellä kotisohvalla? Tunnelma teatterissa on astetta parempi.

2112.5.2008 21:22
GAGATUM
Inactive

Kiva sitte ku on törkeen hintasen lipun hommannu ja Räikkösen auto hyytyy ekan kierroksen jälkee.....

2212.5.2008 21:24

Lainaus:
Tunnelma teatterissa on astetta parempi.


Kotisohvalle voi ottaa muutakin kuin popcornia ja limpparia ja kuka sanoo että sohvalla yksin pitää nyyhöttää ;)



Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet

2312.5.2008 21:41

Lainaus:
Lainaus:
Tunnelma teatterissa on astetta parempi.


Kotisohvalle voi ottaa muutakin kuin popcornia ja limpparia ja kuka sanoo että sohvalla yksin pitää nyyhöttää ;)
Aivan, grilli tulille takapihalle, bisset jääkaappiin odottaan ja 3-5 parasta ystävää/kaveria ja johan tunnelma nousee, tosin naapuri taitaisi tykätä hyvää paisi jos pyytää messiin :-p.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.5.2008 @ 21:43

2412.5.2008 21:49

Aika kallista, mutta niinhän se on. Pieniä ovat silakat joulukaloiksi.

2512.5.2008 22:18

saakohan tuossa kyseisessä tilaisuudessa edes olutta hörppiä?

tuskimpa. halvemmaksi tulee katsoa lähteys kärvistellen vaikka netistä ILMAISEKSI

tai ostaa plustv kortti ja tykillä paukuttaa isolle kankaalle kuva ja oleilla miten sattuu.

ja jos tunnelmaa haluaa niin muutama f1 hullu ystävä katselemaan kanssa.

tosin nyt olisi finkinolta ollut peliliike näyttää noita MM kisojen otteluita.

2612.5.2008 22:36

poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 21:59

2713.5.2008 1:09

Lainaus:
Elokuvateattereissa näkyvä kisalähetys erottuu televisioissa näkyvästä lähetyksestä paremman äänentoiston, erilaisten kamerakulmien ja lisämateriaalien myötä.
jeppistä. jää vaan puuttuu se parempi kuvanlaatu :F. muuten ihan mielenkiintoinen juttu. voisi tuollakin hinnalla ainakin käydä kokeilemassa, jos on siis valmiiksi kuullut hyvää palautetta :P

2813.5.2008 4:39

Hohhoijaa,sama linja uusien ideoiden ylirahastuksella senkun jatkuu,itse taidan katsoa formulat itv:n kautta 0€:n kokonaishintaan :)

ps.Ja jos menen ravintolaan katsomaan kisoja screeniltä niin tuolla 25 € summalla saa viihdettä sen edestä minä kuvanlaadussa ja äänentoistossa menettää.

2913.5.2008 8:12

Loistava idea, mutta hinta on aivan liian suuri.

3013.5.2008 9:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hentriz:

Ja entäs kuvanlaatu? Joku HD-resoluutio (Ei siis Full-HD) jossain 150" kankaassa, ei paljoa huvita.

Varmaan PAL reso lähinnä :D

3113.5.2008 10:33

Huhhuh minkä hinnan ovat keksineet!!? Siis joku järki nyt sentään.. Vaikka rikas olisikin niin onhan se nyt jo tyhmää mennä tuommoinen summa maksamaan..
Sittenkun tuon vielä vääntää vanhaan markkaan niin riipii väreet selkää pitkin!

taitaa kesän jälkeen kuulua *flop* kisakatsomolle! ;)

3213.5.2008 12:20
Kellopeli
Inactive

Lainaus:
Paljon mielummin menen kapakkaan katsomaan 50" screeniltä. Ja tuolla 25:llä eurolla ottaa vielä useamman tuopin kurkun kostukkeeksi.

Ei mitään lisättävää. Meininki on toistaluokkaa kun leffateatterissa.

3313.5.2008 14:36

Lainaus:
saakohan tuossa kyseisessä tilaisuudessa edes olutta hörppiä?
Njaa.. mitä nyt kerran leffassa näin kun jollain porukalla on kori kaljaa mukana.. tiedä sitten miten saaneet sen sinne :D

3413.5.2008 15:16

On kyllä vähän liian kallis hinta tuo 25euroa. Uskon kuitenkin, että sen verran uutuuden viehätystä tuossa on, että täyttä salia pukkaa. Ja kyllähän tuolla mukava tunnelma tulee, vaikkei ihan varmaan baari tunnelmaan asti päästä.

Lainaus:

Lainaus:
"Elokuvateatterit ovat muuttamassa luonnettaan kokonaisvaltaisiksi elämyskeitaiksi. Jatkossa voimmekin odottaa elokuvien lisäksi myös konsertteja, urheilukilpailuja ja muuta liikkuvan kuvan juhlaa suurilta valkokankailta näytettäväksi"

Rollareiden uutta konserttitaltiointia nimeltään Shine a light, näytetään jo elokuvateattereissa. Ja ihan normaalin lipun hinnalla!!! Tietääkseni pyörii myös Tennispalatsissa.
Eikös tuota Rollareiden konserttia markkinoida dokumenttina, eikä pelkkänä konserttina(?)

Yksi myyvä vaihtoehto voisi olla Olympialaisten keihään heiton finaali. Tai miten olisi "kolmen tunnin kisalippu" kellon ajasta siihen ja siihen. Katsojat katsoisivat ohjelma-aikataulua esim. koska tulee jokin tietty laji, joka kiinnostaa ja ostaa sen mukaan kisalipun.

3513.5.2008 16:23
GAGATUM
Inactive

Lainaus:

Eikös tuota Rollareiden konserttia markkinoida dokumenttina, eikä pelkkänä konserttina(?)


Joo on siinä joitain vanhoja pätkiä ja ennennäkemätöntä materiaalia välissä. Kaverilta kuulin että se on kuitenkin n.90% sitä keikkaa.
Ja sehän ei ole sitten niitä Stonesin suuria stadion keikkoja, vaan sellainen vähän pienempimuotonen. Leffan/keikan on muuten ohjannut Martin Scorsese.

3613.5.2008 18:48

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sb21:
Onkohan tuolla mtv3:n selostajatiimi äänessä?
Lipuntarkastaja huutaa projektorihuoneesta selostuksen.

Ihan kiva idea, esim. jääkiekon mm-kisoja voisin kyllä mennä katsomaan. Lisenssimaksut taisi olla aika arvokkaita, kun liput kerta 25€ on kappaleelta. Varmaan tulee ihan mukavasti porukkaa katsomaan ainakin nuo ensimmäiset, noin kerran kuriositeettina ainakin.

Ja te joilla on omat screenit, onko teillä myös satapäinen yleisö hurraamassa siellä kotisohvalla? Tunnelma teatterissa on astetta parempi.
Joo niitä lätkän mm-kisoja onki kiva kattoo tollaselta screeniltä sillä kuvanlaadulla

3716.5.2008 19:13

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sb21:
Onkohan tuolla mtv3:n selostajatiimi äänessä?
Lipuntarkastaja huutaa projektorihuoneesta selostuksen.

Ihan kiva idea, esim. jääkiekon mm-kisoja voisin kyllä mennä katsomaan. Lisenssimaksut taisi olla aika arvokkaita, kun liput kerta 25€ on kappaleelta. Varmaan tulee ihan mukavasti porukkaa katsomaan ainakin nuo ensimmäiset, noin kerran kuriositeettina ainakin.

Ja te joilla on omat screenit, onko teillä myös satapäinen yleisö hurraamassa siellä kotisohvalla? Tunnelma teatterissa on astetta parempi.
Joo niitä lätkän mm-kisoja onki kiva kattoo tollaselta screeniltä sillä kuvanlaadulla
Esitätkö idioottia vai oletko oikeasti? Kyllä ne lätkämatsit tulisi ihan HD:na sinne teatteriin.. Se, että YLE:n streami on huonolaatuista, saattanee johtua siitä että sitä katsoo parisataa tuhatta ihmistä samaan aikaan. + että se ei vaadi toimiakseen 24mbps nettiä...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
2 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)