*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Los Angelesissa piratismi vaarallista terveydelle

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 9.5.2008 21:54 Kommentteja (25)

Los Angelesissa piratismi vaarallista terveydelle Los Angelesin piirikunnan viisijäsenisen hallintoneuvoston mielestä piratismi on verrattavissa muun muassa huumeisiin, prostituutioon, uhkapeleihin ja jengeihin.
Rangaistukset piratismin harjoittamisesta tulevat olemaan myös sen mukaiset.

"Piratismi on haitallista yleiselle terveydelle, turvallisuudelle ja piirikunnan asukkaiden, liikeyritysten ja vierailijoiden hyvinvoinnille", kuuluu säännöksessä, joka hyväksyttiin toukokuun alussa, aikakausilehti Wired kertoo.

Hyväksytty muutosehdotus, joka sisältää edellä mainitut väitökset piratismin haitoista, on räätälöity kasaan elokuvateollisuuden etuja valvovan MPAA:n ja levyteollisuutta edustavan RIAA:n kanssa.

Jos näyttää siltä, että kiinteistössä harrastetaan piratismia, voi paikallishallitus julistaa kyseisen kiinteistön olevan yleiseksi häiriöksi.

Tällöin uuden säädöksen nojalla piirikunta voi sulkea piratismia harjoittaneen kiinteistön vuodeksi. Mikäli kiinteistön omistaja sallii piratismin jatkumisen kiinteistössään, voidaan häntä kohtaan nostaa siviilikanne. Lisäksi jokaisesta kiinteistössä tuotetusta laittomasta tallenteesta voidaan tällöin sakottaa 1 000 dollaria.

Edellinen Seuraava  

25 kommenttia

19.5.2008 22:18

Tämähän voisi ehkä mennä aprillipilasta!? Mutta tänäänhän on 9.5, eikä 1.4!? :O

29.5.2008 22:20

Ideoita ainakin riittää. Pian joku ehdottaa, että piratismin harjoittajilta voidaan katkaista käsi, ja uusijalta toinenkin.

39.5.2008 22:40

Ainoa minkä hyväksyisin, olisi joku tapauskohtaisesti määritelty internetyhteyden katkaiseminen taloudesta väliaikaisesti, mutta nämä oikeat ehdotukset alkaa lähestyä uutta uljasta maailmaa..

49.5.2008 22:45

Kolme sanaa. Lol.

59.5.2008 22:54

Hhahahahahahha. Kas kun ei katkaise vielä sähköjä ja konfiskoi kiinteistöjä tekijänoikeusjärjestöille.

69.5.2008 23:06

Nauti uutuuselokuvasta, ole terroristi.

Jos jatketaan tälläisellä logiikalla ja käännetään se toisin päin nettilataaminen kitkee huumeita, kun nuoriso voi katsella keskenään leffoja kadulla jengeissä narkkaamisen sijasta. Elokuvien katsomisesta voi tulla myös harrastus ja rahantilanteen salliessa samalla porukalla voidaan mennä teatteriin katsomaan.

Näitähän voidaan kääntää ja vääntää ihan miten päin hyvänsä, mutta kummastakaan väittämästä ei faktaa saada.

79.5.2008 23:12
maihel
Inactive

itse huomaa välillä lataavansa elokuvia vain lataamisen ilosta eikä siksi että aikoisi ikinä edes katsoa niitä. Ehkä olen wareholisti :O

89.5.2008 23:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maihel:
itse huomaa välillä lataavansa elokuvia vain lataamisen ilosta eikä siksi että aikoisi ikinä edes katsoa niitä. Ehkä olen wareholisti :O
Itsellä samoja oireita välillä :)

99.5.2008 23:57

Eli jos waretan olen siis pakosti huumeiden käyttäjä, prostitoija sekä uhkapelaaja ja viellä jengiläinen tai jokin niistä?. Mutta tuossa taidetaan meinata kyllä piraatti tehtaita yms.

1010.5.2008 0:28

Minä olen taas kuullut, että jos warettaa, niin kasvaa karvoja käsiin ja selkäydin mätänee.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.5.2008 @ 00:30

1110.5.2008 1:53

"Hei. Olen wareholisti. Minulta meni talo ja omaisuus liiallisen warettamisen vuoksi."

Tulevat "AA-kerhot" LA:ssa.

1210.5.2008 1:53

Joo Kyllä se on selvä juttu että ware sekoittaa ihmiseltä pään, aiheuttaa miehille kivessyöpää ja naisille rintojen pienenemistä.

Huomaa myös että jos aloitat warettamisen olet tietenkin verrattavissa mihin tahaansa terroristijärjestöön ja sinut voidaan eliminoida huomaamattomasti!

voitaisiin nyt aloittaa jo se seuraava maailmansota, tää on jo tylsää kun idiootit saa säätää lakeja.

Hei muuten, millos se terroristi koulutus alkaisi, vois porukka sit ilmotella tääl vaik yksityisviestillä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.5.2008 @ 01:54

1310.5.2008 8:40

USA:ssa ei ole kuultu tutkimuksista jotka osoittavat kulttuurin olevan parasta hyvinvoinnin kannalta.

Ei ole väliä mistä tai miten tämä kulttuuri on hankittu. Tärkeintä on se, että sitä harrastetaan.

Nythän on käymässä niin onnettomasti, että tekijänoikeusjärjestöt ovat riistämässä kaikkein köyhimmältä väestönosalta tämän mahdollisuuden kun torrent-saitteja ollaan haastamassa oikeuteen ja lopulta ne kuolevat pois.

On turha itkeä kun piratismi rehottaa. Maailmassa on paljon köyhiä joilla ei ole varaa elättää näitä elokuva- ja musiikkimaailman roope-setiä joille mikään ei riitä.

Luultavasti Jeesuskin kannattaa Pirate Bayta.

"Antakaa meille meidän jokapäiväinen kulttuurimme"

1410.5.2008 9:30
6e66i
Inactive

vuosi 1984 lähestyy.

1510.5.2008 10:21

Onko tämä jokin vitsi? Oikeasti.

Ilmiselvästi suohon vajoavan RIAAn ja MPAAn viimeisiä epätoivoisia räpistelyjä.

1610.5.2008 11:04

Aiemmista kommenteista näkee kyllä minkälaisia köyhiä warettajia iso osa näiden sivustoiden käyttäjistä on.
Tämä on erittäin järkevää toimintaa, tottakai rikollisia kuuluu rangaista. Elokuvista ja musiikista kuuluukin maksaa, milläs rahoilla niiden tekijät muuten eläisivät.

1710.5.2008 11:08

Ite en wareta enkä osta muutenkaan musaa taikka elokuvia. Mitä nyt joskus. Seuraavaksi ostan iron sky:n kunhan tulee valmiiksi. TORSSONEN RULES MUUT SUCI S*UKI!!

1810.5.2008 12:32
Crilles
Inactive

MIKÄ SIINÄ ON ETTÄ EI SAA LADATA!?! TÄSSÄ ENEMÄ SUOJELAA ARTISTEJA/TEKIJÖITÄ KU VAIKKA METSÄTYÖLAISIA, RAKENNUSMIEHIÄ, SIIVOOJIA, ROSKAKUSJEA YMS! miettikääpä enemä vitun pösilöt!

1910.5.2008 15:29

Sairas ja välinpitämätön on warettajan maailma. Todetut terveyshaitat itselle ja entäpä kanssaihmiset sekä passiivisen piratismin haitat? Oma perhekin kärsii ja sairastaa, vaikka on asiaan täysin syytön. Nykyisin tämä pahuus ja passiiviset haitat eivät välttämättä rajoitu neljän seinän sisälle - kiitos vain dna, Sonera ja Elisa kun tarjoatte liikkuvaa laajakaistaa!

Mieti, sinäkin voit olla uhri tietämättäsi.

Ps. WLAN-verkko ja 3G koskee päähän.

2010.5.2008 16:01

kohta varmaan USA:ssa joku väläyttelee jonkun tyyppisen viraston perustamista...

CWU counter ware unit. seedaa viiruksia ja kattoo kuka lataa niin lähettää taktisen yhdinkärjen tuhoamaan pikku paha warettaja pois päiviltä. sillähän ei ole väliä onko pitävi todisteita kunahn vaan on todisteita.

2110.5.2008 17:15

poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 22:02

2210.5.2008 17:34

Mitä jos warettaa 3g:n kautta jossain kadulla? Katu suljetaan vuodeksi? Tai menee warettamaan RIAAN toimistorakennuksen aulaan? Suljetaanko rakennus vuodeksi?

2310.5.2008 18:01

pirateholisteja on varmankin siellä ja täällä, se loppunee silloin kun suljetaan kaikki netit ja sitten ehkä liikenne kasvaisi rajoilla, joopa taas.

2411.5.2008 3:00

Lainaus:
lähettää taktisen yhdinkärjen tuhoamaan pikku paha warettaja pois päiviltä
Tai sitten aiheeseen sopivan EMP pommin ;)

2511.5.2008 11:01

Entäs tämä sitten: Olet ottanut dvd:stäsi kopion ja al.peräinen makaa varastossa ja katselet kopiota kun ratsarit yllättävät, saat taatusti sakot...vai mahtavatkohan kaverit uskoa että et ole ladannut...hitto mitä toimintaa. Iskisivät sitten niin tehtaisiin, mutta ne taitaa olla jossainpäin kiinaa ...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto