*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Saksalaisten verkkokauppojen hinnat AfterDawnin laitevertailuun

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 8.4.2008 14:52 Kommentteja (11)

Saksalaisten verkkokauppojen hinnat AfterDawnin laitevertailuun Suomen verkkokauppamarkkinoilla on jo vuosia ollut mielenkiintoinen tilanne sikäli, että lähes joka kolmas suomalaisten verkko-ostoksiin kuluttama euro päätyy ulkomaille. Syyksi mainitaan usein muiden muassa hintojen kilpailukyky sekä tuotteiden saatavuus.
Ulkomaisten verkkokauppojen hintojen vertailu kotimaisiin kilpailijoihin on kuitenkin toisinaan tuskallisen vaikeaa, kun pitäisi ensin löytää ulkomainen hintavertailusivu ja sieltä etsiä tuote, jota sitten verrata kotimaisiin hintoihin.

Edellämainittu ongelma pisti meidät keskustelemaan kansainvälisen yhteistyökumppanimme kanssa erilaisista vaihtoehdoista. Lopputulos on nyt kaikkien käytettävissä; laitevertailustamme löytyvät nyt kotimaisten hintojen lisäksi myös useiden saksalaisten verkkokauppojen hinnat.

Hinnat palveluun toimittaa Shopping.com, joka ylläpitää yhtä Saksan suurimmista hintavertailupalveluista. Ihan "täydellinen" palvelu ei vielä ole, koska kaupat eivät ilmoita toimittavatko he tuotteita ulkomaille (ja jos toimittavat, millä ehdoilla) jonka lisäksi valtaosa mukanaolevista verkkokaupoista on käytettävissä vain saksan kielellä.

Toivottavasti tästä uudesta lisäpalvelusta on hyötyä maiden välisen hintavertailun välineenä.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

18.4.2008 15:01

Hyvä homma, mutta miten toi Seppo Räty kuvineen tähän liittyy?

28.4.2008 15:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti extralow:
Hyvä homma, mutta miten toi Seppo Räty kuvineen tähän liittyy?

http://fi.wikiquote.org/wiki/Seppo_R%C3%A4ty
tuolta sopiva quote niin yhteyskin selviää =)

38.4.2008 15:09

Suomi hinnat ovat ihan hirveitä! Saksasta saa jopa 20e postikuluilla halvemmalla kuin Suomesta!

48.4.2008 15:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jip2:
Suomi hinnat ovat ihan hirveitä! Saksasta saa jopa 20e postikuluilla halvemmalla kuin Suomesta!

Kaikki on suhteellista. 20€ ei paljon hetkauta jos toimitusajat on epämääräisiä ja tuote maksaa toistatuhatta euroa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.4.2008 @ 15:51

58.4.2008 15:31

Laitevertailu nakyy muuten vaarin ainakin Windows-Safarilla (3.1). Tuotteiden nimet ovat tarkempien tietojen ylapuolen sijasta niiden oikealla puolella, ja menevat hintatietojen ja Suosion alle. W3C:n validaattori valitti reilusta sadasta virheesta, vaikka kyse on vain transitional HTML 4:sta.

68.4.2008 16:04

macin safarilla ainakin toimii täydellisesti.

78.4.2008 18:59

2 vuotta sitten ostin Pioneerin kotiteatteri päätteen Saksasta, sieltä se tuli dvd soittimen kera postikuluineen 800e ja suomessa 1100-1200e pelkkä pääte lisäksi paketti tuli ovelle asti ja ei tarvinnut postista hakea.

89.4.2008 0:52

"Saksa on hyvä maa"
-Seppo Räty

Vai miten se nyt olikaan ;)

99.4.2008 11:26

Hahaa. Seppo läpälle välitön kymppi ja papukaijamerkki

109.4.2008 12:57

Hyvä uuristus

119.4.2008 19:05
Gagadu
Inactive

Hampaaton alkoholisti änkyrä kielitaidoton juntti joka on katkera toisille jotka menestyvät paremmin kuin hän koskaan.

Surke paska veronmaksajien elätti:: !!!!!


Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti extralow:
Hyvä homma, mutta miten toi Seppo Räty kuvineen tähän liittyy?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto