*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Nokia N96 ensimmäisissä testeissä

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 29.3.2008 08:43 Kommentteja (17)

Nokia N96 ensimmäisissä testeissä Venäläinen Mobile-review.com on saanut jollain käsittämättömällä tavalla jo nyt käsiinsä Nokian N96-puhelimen, kuukausia ennen laitteen myynnin alkamista. Puhelimen on määrä saapua markkinoille vasta aikaisintaan elokuussa.
Testattu laite on prototyyppimalli, joten tietysti siitä on löytynyt kehujen lisäksi myös negatiivista sanottavaa. Sivusto teilaa N96:n likaa keräävän materiaalin, näytön heijastukset, ahtaan navigointinäppäimen, puheäänenlaadun ja kookkaat ulkomitat.

Nokialla on kuitenkin vielä aikaa korjailla puutteita, sillä laitetta ei nähdä vielä hetkeen kuluttajamarkkinoilla.

Lue koko testi englanniksi täältä. Mikäli venäjä taittuu, on testi saatavilla myös naapurimaan kielellä.












Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

129.3.2008 9:11

Tyylikkään näköinen peli. Tosin suorituskyky ja ominaisuudethan ne ratkaisee paljon, miten haluttu puhelimesta tulee. Niin ja myös se hinta!

229.3.2008 9:27

Näyttäähän tuo kivalta, mutta taidan pysyä vielä N95:ssani... :)

329.3.2008 9:43

Ihan kivan näkönen, jotenkin samannäköinen kun N81 8Gb.

429.3.2008 10:03

Missä ne noita laitteitaan testaa, kun n96 mobiilitelevisio testissä näkyy suomen kanavat (yle1, yle2, mtv3, sub, voice) :D

529.3.2008 10:14

Kauhea mohlo tässähän mennään ensimmäisten kännyköiden koko suuntaan.

629.3.2008 10:20
hentriz
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yaht:
Kauhea mohlo tässähän mennään ensimmäisten kännyköiden koko suuntaan.
Tässä kahden vuoden aikana kännykät on kasvanut ihan hirveesti (ainakin fyysisesti).
Näin ollen 2010-luvulla ne on jos samankokoisia ja painoisia, kuin ensimmäiset matkapuhelimet. Tästä saamme kiittää rakasta ystäväämme, Nokiaa :)

729.3.2008 10:23

Aikalailla samaa kokoluokkaa on kuin N95, eikä tuo nyt mielestäni mitenkään iso ole(varsinkaan ensimmäisiin "matkapuhelimiin" verrattuna, kun eipä tuo painakaan mitään.) Makunsa toki kullakin, mutta itselleni kelpaa vallan mainiosti jos ominaisuudet vain ovat kohdallaan.

829.3.2008 11:14

Saisivat jo Symbiatkin muuttua niin että voisi ulkoasuakin muokata omaan malliin =)

Esim: tuo palkki tuossa "työ pöydällä".

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2008 @ 12:08

929.3.2008 12:03

Kuulokeliitännän taajuuskäydä oli kyllä käsittämättömän huono. Toivottavasti korjataan valmiissa mallissa.

1029.3.2008 12:38

iPhone<3

1129.3.2008 13:02

Onkos ne laittanut partakoneen kiinni tuohon kapulan kulmaan? ^^

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2008 @ 15:55

1230.3.2008 0:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yaht:
Kauhea mohlo tässähän mennään ensimmäisten kännyköiden koko suuntaan.
Ongelmana puhelimen rakennuksessa on kun asiakkaat haluavat pienen puhelimen mutta ison näytön. Ehkä sitten kun puhelimissa on pieni projektori tai muu näyttölaite joka ei kokoa lisää. Puhelimet taas pienenevät.

1330.3.2008 10:17

Mitä se koko haittaa, jos se vain taskuun mahtuu? Kyllä tuo oma N95 on paljon mukavampi käyttää kuin vaikkapa vanhemman sukupolven Siemens S60. Näytöllä on kokoa mukavasti, oikeisiin näppäimiin osuminen on todennäköisempää kuin väärien painaminen ja kokonaisuudessaan koko on semmoinen "sopiva". Liekö sitten jotain pienuuskompleksia monilla, kun pitää puhelin saada sopivan pieneksi verrokiksi... :P

1430.3.2008 22:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vatez:
Missä ne noita laitteitaan testaa, kun n96 mobiilitelevisio testissä näkyy suomen kanavat (yle1, yle2, mtv3, sub, voice) :D

Tuo oli kyllä loistava havainto :D
taitaa olla aika hallittu tuo "vuoto" julkisuuteen, toisaalta aika hassuun aikaan otettu nuo kuvat, koska on yö-ohjelmaa tv:ssä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.3.2008 @ 22:57

1526.8.2008 22:34

Itse odotan laitteen ilmestymistä tai ennakkotilaan sen vielä tän tai ensi kuukauden aikana. Laitteessa on kyllä ihan hlvetin mojovat ominaisuudet, joita ei enää voisi nykytekniikalla enempää olla...

* DVB-H, jossa EPG ja NAUHOITUS JA SEN AJASTUS!!!
* TV-Ulostulo, PAL ja NTSC!!!
* 16GB Muistia, huhhuh miten paljon! JA VIELÄ MUISTIKORTTIPAIKKA, JOLLA SITÄ VOI LAAJENTAA VIELÄ VAIKKA YLI 20 GIGAAN!
* Series 60 3rd edition Feature Pack 2 (S60 3RD FP2), jonka ominaisuuksia huomattavasti paranneltu FP1:seen ja PRE-FP1:seen verrattuna!
* 3,5mm kuulokeliitäntä, siinä ei rasittavia adaptereita tarvita! :)
* Ja tietysti WLAN kuten kaikissa järkevissä 3G puhelimissa...
* Iso näyttö!
* Musiikkinäppäimet...!

Ja hei, ominaisuuksiinsa nähden oikeasti hyvin pieni, kevyt ja kompakti! Kyllä se normaaleihin taskuihin mahtuu. Osaako joku muuten kertoa, onko tossa laitteessa sitä N-Gage sovellustukea? :) On muuten huomattavasti järkevämmän oloinen. Nokia teki ainakin mun mielestä melko huolimattoman virheen kun laittoi N95:seen vain TV-ulostulon, muttei kuitenkaan DVB-H tukea... Itselläni juuri tuo N96 on AINUT LAITE, mikä täyttää ominaisuuskriteerini. Ne nimittäin ovat DVB-H ja TV-Ulostulo. Yksikään aiempi löytämäni puhelin ei ole ominaisuuksiltaan ollut sellainen, että täyttäisi molemmat. Muutamissa on vain TV-ulostulo, muttei DVB-H:ta... Muuten josaki venäjän ja suomen rajal testaa varmaa tai sit ovat visiitillä suomessa :D Tai sit arvostelija on muuten vaan suomalainen :P No ei.

1615.9.2008 19:25
hentriz
Inactive

Kuitenkin kössinyt puhelimen Nokian Salon tehtaalta (Tehdään kaikki kalleimman pään puhelimet, esim E- ja N-seriekset) ja jääty kokeilemaan Salon lähituntumaan. Testi valmis ja takaisin tehtaalle ;-)
- - -
Noh, selattua tätäkin uutista tuli ja ja... Ihan mielenkiintoinen kapistus, jos pudottaa N95 hintaa, niin se N95 tulee mun taskuun :-) Koska oikeastaan N96 hinta pelottaa...

1715.9.2008 22:49

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vatez:
Missä ne noita laitteitaan testaa, kun n96 mobiilitelevisio testissä näkyy suomen kanavat (yle1, yle2, mtv3, sub, voice) :D

Tuo oli kyllä loistava havainto :D
taitaa olla aika hallittu tuo "vuoto" julkisuuteen, toisaalta aika hassuun aikaan otettu nuo kuvat, koska on yö-ohjelmaa tv:ssä

toisaalta mistähän nuo kanavat on repästy, kun eihän yle lähetä mobiili-tv verkossa minun tietääkseni, eikai n96 ole dvb-t viritintä

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto