*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

MM-jääkiekkoa suorana netistä

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 28.3.2008 22:59 Kommentteja (14)

MM-jääkiekkoa suorana netistä Yleisradio avaa huhtikuussa uusituille urheilusivuillensa MM-jääkiekkosivuston, joka tarjoaa kaikki Suomen pelit suorana lähetyksenä.
Jääkiekon MM-kisat ovat nyt ensimmäistä kertaa Kanadassa. Halifaxissa ja Quebecissä pelattavat pelit nähdään nyt siis suorina sekä televisiosta että selaimesta. Kisat sijoittuvat aikavälille 2.5. - 18.5.2008.

"Jääkiekon maailmanmestaruuskisoissa Suomen pelit ja finaali, vaikka Suomi ei siinä olisikaan, nähdään suorina netissä", kertoo YLE Urheilun tuottaja Vesa Rämet. MM-jääkiekkosivusto saa pian jatkoa myös jalkapallon EM-kisoille ja Pekingin olympialaisille varatuista erikoissivustoista.

Uusitut urheilusivut tarjoavat myös muuta katseltavaa. "Pakko nähdä" -osio tarjoaa mokia kulissien takaa ja Urheilun TOP 3 -osio seuraa päivän kuumimpia urheilu-uutisaiheita. Sivustolta löytyy myös Urheiluruudun pitkiä haastatteluja, jotka eivät ole mahtuneet televisioon kokonaisuudessaan.

Yleisradion mukaan uudet urheilusivut panostavat erityisesti selkeyteen, nopeuteen ja helppouteen.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

128.3.2008 23:53

Toivottavasti laatu olisi ainakin sen 600Kbps, mutta onhan tämä muutenkin mainiota. Kuitenkin jääkiekkoa tulee sekä pelailtua että katseltua, ja tykkään katsella myös muiden maiden matseja - veikkauksen ohella. Hyvä Yle!

229.3.2008 1:10

Suorana ne tuli viime vuonnakin.Kiekkoa kuvasta vaan on oli tosiaan turha etsiä, painappa fullscreen nappia ja tulee epilepsiakohtaus kun aivot yrittää parsia kuvasta jotain irti.Palautetta pistin jo viime vuonna mutta eihän se ylessä ketään kiinnosta, kunhan voidaan sanoa että kisat näkyy.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2008 @ 01:12

329.3.2008 1:32

Totta, ja toivottavasti ovat varanneet kapasiteettia sen verran, että homma toimii suurillakin katsojamäärillä, sillä suosittu tuo tulee olemaan.


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

429.3.2008 3:24

Vielä kun käyttäisivät mitä tahansa avoimempaa muotoa videoihinsa, kuin microsoftin wmv, niin voisi jopa videotkin näkyä...

529.3.2008 9:16

Sisnänsä hyvä idea, jos vain se kuvan laatu saadaan toimimaan riittävällä tasolla. Eipä sitä tiedä vaikka aikanaan, kun tulee suuret urheilutapahtumat, niin ei kanavien tarvitsekaan tehdä muutoksia normaaliohjelmistossa vaan kisoille tulee tämänkaltainen lähetystapa, kunhan vain tekniikka kehittyy ja hinnat laskevat.

629.3.2008 22:50

Mitä ite olen NHL-pelejä seurannut niin 700kbps pintaan pitäs sen laadun olla..

730.3.2008 12:17
Crilles
Inactive

Onko tämä oikeen? Miettikää niitä jotka ostavat erilisen conax kortin digiboxeihin, jotta voisivat katsella näitä jääkiekko otteluita.

830.3.2008 13:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti antt1:
Vielä kun käyttäisivät mitä tahansa avoimempaa muotoa videoihinsa, kuin microsoftin wmv, niin voisi jopa videotkin näkyä...
Tämä johtuu todennäköisesti siitä, kun ylen johtoportaassa on yksi(tai useampi) entinen Microsoftin työntekijä.

930.3.2008 14:18
WumWum
Inactive

Lainaus:
Tämä johtuu todennäköisesti siitä, kun ylen johtoportaassa on yksi(tai useampi) entinen Microsoftin työntekijä.
- Näin se alkaa kovasti siltä vaikuttamaan. Olen lähettänyt tuosta microsoftin suosimisesta ja avointen formaattien käytöstä paljon palautetta Ylelle.

Mutta nyt eletään tätä aikaa. Kaikki ihmiset eivät ymmärrä avointen formaattien voimaa. Valitettavasti.

1021.4.2008 11:32

Mietin vaan et näkyyköhän noi MM-Kisat ulkomailla asuville. Ku YLE on osan materiaalista tekijäinoikeuksiin vedoten sulkenu ulkomaalaisilta IP:ltä. Luulis et kisat on vaapasti nähtävissä kaikkialla maailmassa missä ylipäätänsä niitä näytetään ni et ei pitäis olla mitään tekijäinoikeus ongelmia. Vai?

1121.4.2008 15:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ankhtify:
Mietin vaan et näkyyköhän noi MM-Kisat ulkomailla asuville. Ku YLE on osan materiaalista tekijäinoikeuksiin vedoten sulkenu ulkomaalaisilta IP:ltä. Luulis et kisat on vaapasti nähtävissä kaikkialla maailmassa missä ylipäätänsä niitä näytetään ni et ei pitäis olla mitään tekijäinoikeus ongelmia. Vai?
Ei muistaakseni näy, eikä tainut edes proxy auttaa. Myp2p.eu -osoitetta kannattaa seurailla.

1223.4.2008 13:07
sekunda
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Crilles:
Onko tämä oikeen? Miettikää niitä jotka ostavat erilisen conax kortin digiboxeihin, jotta voisivat katsella näitä jääkiekko otteluita.
Jos yle lähettää myös nämä TV1 ja TV2 -kanavilta niin mihin tarvitset conax korttia ???

Minä ainakaan tarvi ja näkyy.

139.5.2008 10:07

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ankhtify:
Mietin vaan et näkyyköhän noi MM-Kisat ulkomailla asuville. Ku YLE on osan materiaalista tekijäinoikeuksiin vedoten sulkenu ulkomaalaisilta IP:ltä. Luulis et kisat on vaapasti nähtävissä kaikkialla maailmassa missä ylipäätänsä niitä näytetään ni et ei pitäis olla mitään tekijäinoikeus ongelmia. Vai?
Ei muistaakseni näy, eikä tainut edes proxy auttaa. Myp2p.eu -osoitetta kannattaa seurailla.
Olisiko tosiaan mitään mahdollisuutta jonkun proxyn kautta kokeilla ja miten se tapahtuu käytännössä, eli mistä proxyja löytyy joita voisi kokeilla?

145.5.2012 12:23
vvnn1
Vahvistamaton

Etsin mutta en löytänyt jääkiekko ottelua Valkovenäjä - Suomi.

vvnn1

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Obaman laki menee nurin – Operaattorit saavat luvan myydä selaushistoriaa mainostajille Obaman laki menee nurin – Operaattorit saavat luvan myydä selaushistoriaa mainostajille (29.3.2017 12:59)
Yhdysvaltojen edustajainhuone on hyväksynyt esityksen, joka kumoaa Barack Obaman presidenttikaudella säädetyn lain, joka estää operaattoreita luovuttamasta asiakkaistaan tietoa eteenpäin ilman ....
Twitch aloittaa pelien myynnin aivan pian Twitch aloittaa pelien myynnin "aivan pian" (29.3.2017 11:54)
Pelivideostriimejä välittävä Twitch alkaa tällä viikolla myydä myös pelejä, kertoo TechCrunch. Tarkka ajankohta ei ole vielä selvillä ja sivuston mukaan Twitch voi laajentua pelikauppiaaksi jo tänään. ....
Supercellin suuromistaja osti ison palasen Teslasta Supercellin suuromistaja osti ison palasen Teslasta (29.3.2017 11:17)
Supercellin osakekannasta enemmistöosuuden itselleen viime vuonna hankkinut kiinalainen Internet-jätti Tencent on ostanut viiden prosentin osuuden sähköautoyhtiö Teslasta. Kaupan arvo on yhteensä ....
Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle (29.3.2017 09:51)
Suosittu deittipalvelu Tinder on toiminut toistaiseksi ainoastaan mobiililaitteilla, joiden kautta sovellus pystyy hankkimaan GPS:n ansiosta tarkkaa sijaintidataa etäisyyksien määrittämistä ....
1 kommentti
Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla (28.3.2017 12:30)
Facebook on lähettänyt sähköpostia käyttäjilleen, jotka käyttävät yhtiön omistamaa Messenger-pikaviestintä Windows Phone 8.1 -laitteilla. Sähköpostisa kerrotaan, että sovellus lopettaa toiminnan ....
10 kommenttia

Uutisarkisto