*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PS3:n firmware 2.20 nyt ladattavissa

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 25.3.2008 18:53 Kommentteja (13)

PS3:n firmware 2.20 nyt ladattavissa Sonyn PlayStation 3 (PS3) -konsolin odotettu ohjelmistopäivitys versioon 2.20 on nyt ladattavissa. Päivitys tuo PS3:een mm. tuen DivX-tekstityksille ja Blu-ray-levyjen Blu-ray Disc -profiili 2.0 eli BD-Live -ominaisuudelle sekä joukon muita parannuksia.
Videotoistoon on tullut rutkasti parannuksia. Odotetuin lisä lienee tuki BD-Live-levyille, joka mahdollistaa Blu-ray-elokuvien verkosta ladattavan lisämateriaalin hyödyntämisen (kunhan ominaisuutta tukevia elokuvia tulee myyntiin).

Lisäksi päivitys mahdollistaa yli 2 Gt:n kokoisten DivX- ja WMV-tiedostoja toiston, ja, kuten jo mainittua, DivX-videotiedostojen tekstityksen näyttäminen on nyt mahdollista. Konsoli osaa nyt myös jatkaa kesken jääneen DVD-levyn toistoa siitä kohdasta, johon se viimeksi pysäytettiin. Tuettuihin levytyyppeihin on lisätty BD-R-version 1.2 (LTH BD-R) levyt.

Verkko-ominaisuuksia on myös parannettu, ja esimerkiksi osaa PS3:n asetuksista voi nyt muuttaa etäkäytön aikana. Mukava lisä on mahdollisuus tallentaa verkkosivuja selatessa sivulta linkitetty tiedosto, kuten kuva tai videotiedosto, konsolin kiintolevylle tai muistikortille. Selaimen luvataan myös toimivan päivityksen myötä entistä jouhevammin, ja selain osaa esimerkiksi toistaa videotiedostoa samalla, kun sitä ladataan.

Muita parannuksia on esimerkiksi mahdollisuus siirtää musiikista ja kuvista luodut soittolistat PSP-käsikonsoliin. Lisäksi Bluetooth-laitteiden hallintapaneelia on kehitetty, ja jo lisättyjen laitteiden tietoja on nyt mahdollista muokata.

Playstation.fi-sivuston mukaan uuden laiteohjelmiston version 2.20 lataamiseen vaaditaan vähintään 130 Mt tilaa joko PS3:n kiintolevyasemalla (Järjestelmäpäivitys) tai irrotettavalla tallennusvälineellä (PC-päivitys).

Koneelleen päivityksen voi ladata täältä.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

125.3.2008 21:02

No onkos se nyt Divx-tiedostojen sisältämän tekstityksen tuki vai onko se ihan SUB ja SRT -tiedostojen tuki?

225.3.2008 21:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OzKu1:
No onkos se nyt Divx-tiedostojen sisältämän tekstityksen tuki vai onko se ihan SUB ja SRT -tiedostojen tuki?
Ei toimi vielä ainakaan erilliset vaan integroituna vain. No joo ihan jees päivitys mutta vielä puuttuu se eniten kaivattu in-game-xmb.

325.3.2008 22:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OzKu1:
No onkos se nyt Divx-tiedostojen sisältämän tekstityksen tuki vai onko se ihan SUB ja SRT -tiedostojen tuki?
Siggy testasi tekstityksiä omalla PS3:llaan, ja erilliset SUB ja SRT-tiedostot eivät toimineet. Eli just niin kuin aleksi61 totesi, ainoastaan sisäisten tekstitysten tuki on mukana.

426.3.2008 8:19

Minkälaisella containerilla ne sitten pitää, kun minun mielestä AVI ei tue sisäisiä tekstejä.

526.3.2008 11:25

DivX-containeri.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/318169
tuolla ohjeet, miten homma toimii esim. Avisub-ohjelmalla.

Vastaavia ohjelmia ovat Sub2DivX ja AVIAddXSubs.

626.3.2008 11:33
jaskpaska
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aleksi61:
Ei toimi vielä ainakaan erilliset vaan integroituna vain.
Perkeleen perkele :(

726.3.2008 15:04

kyllä osaa sitten olla vaikeeta kun ei voi suoraan lisätä sub tai srt tukea... saatana.

826.3.2008 15:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jesseh85:
kyllä osaa sitten olla vaikeeta kun ei voi suoraan lisätä sub tai srt tukea... saatana.
noin 1min menee ku laitat pc:llä filut kuntoo... ei ole suuri vaiva. ;)

926.3.2008 16:07

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jesseh85:
kyllä osaa sitten olla vaikeeta kun ei voi suoraan lisätä sub tai srt tukea... saatana.
noin 1min menee ku laitat pc:llä filut kuntoo... ei ole suuri vaiva. ;)
jaa että minuutti menee... näyttää siltä että menee pari viikkoa että saa tekstit näkymään huhuhuh

1026.3.2008 16:47

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jesseh85:
kyllä osaa sitten olla vaikeeta kun ei voi suoraan lisätä sub tai srt tukea... saatana.
noin 1min menee ku laitat pc:llä filut kuntoo... ei ole suuri vaiva. ;)
jaa että minuutti menee... näyttää siltä että menee pari viikkoa että saa tekstit näkymään huhuhuh

Hanki AVIAddXSubs niminen ohjelma. laitat tekstityksen (pitää olla srt muodos) ja video samaa kansioo ja surrutat läpi. Sitte heität filu vaa pleikkarii ja rupeat katsomaan. (muista laittaa tekstitys vidosta päälle)

1127.3.2008 9:51

AVIAddXSubs toimii mainiosti. Tekstit näkyvät pleikkarilla ja homma toimii nopeasti. Mutta! Vain .srt-muodossa oleville subeille!! Itse en saanut toimimaan kun muutin .sub päätteen .srt muotoon, niin ohjelma ei tunnistanut tekstitystiedostoa. Saakohan noita jotenkin toimimaan, kun valtaosa teksteistä tehdään .sub muotoon?

1227.3.2008 11:29

esim. Subtitle Workshop ohjelmalla voi ne .sub-tiedostot muuntaa .srt-tiedostoiksi. (subrip)

1329.4.2008 22:42

Ei kyllä ihan heittämällä tämä homma toimi, ainakaan meille, joilla on SATOJA leffoja ulkoisella USB-kovalevyllä, .sub- tai .srt-muodossa olevilla subeilla. Kyllä tässä ihan oikeaa päivitystä kaivataan, eikä mitään ikuisuuden vieviä muunteluja, nääs.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
2 kommenttia

Uutisarkisto