*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

-testiryhmä: "..hankkimisen arvoinen, mikäli etsii tablettia parhaimmalla mahdollisella näytöllä."

Torrent-sivustot huippusuosittuja

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 23.3.2008 09:48 Kommentteja (7)

Torrent-sivustot huippusuosittuja TorrentFreak on tarkastellut torrent-sivustojen kävijämääriä ja on laittanut merkille, että lähes kaikkien lataussivustojen liikenne on kasvanut räjähdysmäisesti viime aikoina.
Sivusto otti Alexan tilastoista vertailuun 25 suurinta torrent-sivustoa, joiden kävijämääriä verrattiin aiempiin. Viime vuoden joulukuun jälkeen esimerkiksi The Pirate Bay on kiilannut itsensä toiselle sijalle heti Mininovan perään jättäen Isohuntin kolmannelle sijalle.

Vaikka antipiratismijärjestöt ovat yrittäneet tehdä parhaansa tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin lataamisen vähentämiseksi, näyttää tulos ainakin tilastojen perusteella päinvastaiselta. Koska näyttää siltä, että musiikin ja elokuvien latausta on vaikea saada vähentymään, saattaa esimerkiksi iTunesille kaavailtu suunnanmuutos olla aiheellinen tai jopa pakollinen.

Edellinen Seuraava  

7 kommenttia

123.3.2008 10:53

Kiitos MPAA, RIAA ja IFPI torrentsivustoiden mainostamisesta ja taten kayttäjien kasvusta ja torrenttien suosiosta! Itsekkin olen ruvennut kayttämään piratebayta paljon enemman. Toivottavasti jatkavat naiden mainostamista samaan tahtiin!

223.3.2008 11:05

En tiennytkään animesukin olevan noin suosittu. Miälenkiintoista. Kiitän informaatiosta :P

323.3.2008 11:27

Kiitoksia listasta! Aika monta tuntematonta sivua itelle. Pitääpä mennä tarkistaa tarjonta =)

423.3.2008 12:45

Itsekkin kuulin näiden mainostusten ansiosta muutamista sivuista, MPAA, RIAA ja IFPI ovat sittenkin mainostoimistoja :D

523.3.2008 13:22

Mikä onkaan reipashenkisempää puuhaa kasvavalle miehelle kun torskien kanssa puuhastelu! Ilman netin torrenttitaivasta vetelisin varmaan gammaa ja kaljaa sekaisin päivät pitkät ;)

Ennen vanhaan isät ja pojat rakentelivat lennokkeja palsapuusta ja silkkipaperista. Nyt hämärinä alkukevään iltoina tehdään kivoja relluja näyttävine dessuineen koko perheen voimin. Miksi ÄKT haluaa kavereineen hajoittaa perheet ja suorastaan pakottaa kaikki huumeiden pariin???

623.3.2008 13:34

Sori noiden sijoitusnumerointien virheistä, pilkulla on siis erotettu jenkkityyliin tuhannet jne. :)

723.3.2008 16:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti acido:
Mikä onkaan reipashenkisempää puuhaa kasvavalle miehelle kun torskien kanssa puuhastelu! Ilman netin torrenttitaivasta vetelisin varmaan gammaa ja kaljaa sekaisin päivät pitkät ;)

Ennen vanhaan isät ja pojat rakentelivat lennokkeja palsapuusta ja silkkipaperista. Nyt hämärinä alkukevään iltoina tehdään kivoja relluja näyttävine dessuineen koko perheen voimin. Miksi ÄKT haluaa kavereineen hajoittaa perheet ja suorastaan pakottaa kaikki huumeiden pariin???
Niin ne ajat muuttuvat. Onhan tuo waretus itsellänikin ihan puhdas harrastus, missä pääsee tutustumaan uusiin ja vanhoihinkin kulttuurituotoksiin. Paljon on myös oppinut verkoista ja eri softista waretuksen ansiosta.

Mutta kyllä huumeetkin ovat jo monelle arkipäivää:

http://www.radio957.fi/?area=uutiset&iidee=6500000000010519

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Uutisarkisto