*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Torrent-sivustot huippusuosittuja

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 23.3.2008 09:48 Kommentteja (7)

Torrent-sivustot huippusuosittuja TorrentFreak on tarkastellut torrent-sivustojen kävijämääriä ja on laittanut merkille, että lähes kaikkien lataussivustojen liikenne on kasvanut räjähdysmäisesti viime aikoina.
Sivusto otti Alexan tilastoista vertailuun 25 suurinta torrent-sivustoa, joiden kävijämääriä verrattiin aiempiin. Viime vuoden joulukuun jälkeen esimerkiksi The Pirate Bay on kiilannut itsensä toiselle sijalle heti Mininovan perään jättäen Isohuntin kolmannelle sijalle.

Vaikka antipiratismijärjestöt ovat yrittäneet tehdä parhaansa tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin lataamisen vähentämiseksi, näyttää tulos ainakin tilastojen perusteella päinvastaiselta. Koska näyttää siltä, että musiikin ja elokuvien latausta on vaikea saada vähentymään, saattaa esimerkiksi iTunesille kaavailtu suunnanmuutos olla aiheellinen tai jopa pakollinen.

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

7 kommenttia

123.3.2008 10:53

Kiitos MPAA, RIAA ja IFPI torrentsivustoiden mainostamisesta ja taten kayttäjien kasvusta ja torrenttien suosiosta! Itsekkin olen ruvennut kayttämään piratebayta paljon enemman. Toivottavasti jatkavat naiden mainostamista samaan tahtiin!

223.3.2008 11:05

En tiennytkään animesukin olevan noin suosittu. Miälenkiintoista. Kiitän informaatiosta :P

323.3.2008 11:27

Kiitoksia listasta! Aika monta tuntematonta sivua itelle. Pitääpä mennä tarkistaa tarjonta =)

423.3.2008 12:45

Itsekkin kuulin näiden mainostusten ansiosta muutamista sivuista, MPAA, RIAA ja IFPI ovat sittenkin mainostoimistoja :D

523.3.2008 13:22

Mikä onkaan reipashenkisempää puuhaa kasvavalle miehelle kun torskien kanssa puuhastelu! Ilman netin torrenttitaivasta vetelisin varmaan gammaa ja kaljaa sekaisin päivät pitkät ;)

Ennen vanhaan isät ja pojat rakentelivat lennokkeja palsapuusta ja silkkipaperista. Nyt hämärinä alkukevään iltoina tehdään kivoja relluja näyttävine dessuineen koko perheen voimin. Miksi ÄKT haluaa kavereineen hajoittaa perheet ja suorastaan pakottaa kaikki huumeiden pariin???

623.3.2008 13:34

Sori noiden sijoitusnumerointien virheistä, pilkulla on siis erotettu jenkkityyliin tuhannet jne. :)

723.3.2008 16:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti acido:
Mikä onkaan reipashenkisempää puuhaa kasvavalle miehelle kun torskien kanssa puuhastelu! Ilman netin torrenttitaivasta vetelisin varmaan gammaa ja kaljaa sekaisin päivät pitkät ;)

Ennen vanhaan isät ja pojat rakentelivat lennokkeja palsapuusta ja silkkipaperista. Nyt hämärinä alkukevään iltoina tehdään kivoja relluja näyttävine dessuineen koko perheen voimin. Miksi ÄKT haluaa kavereineen hajoittaa perheet ja suorastaan pakottaa kaikki huumeiden pariin???
Niin ne ajat muuttuvat. Onhan tuo waretus itsellänikin ihan puhdas harrastus, missä pääsee tutustumaan uusiin ja vanhoihinkin kulttuurituotoksiin. Paljon on myös oppinut verkoista ja eri softista waretuksen ansiosta.

Mutta kyllä huumeetkin ovat jo monelle arkipäivää:

http://www.radio957.fi/?area=uutiset&iidee=6500000000010519

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Samsung avasi oman museon Samsung avasi oman museon (21.4.2014 12:42)
Samsung on avannut Koreaan oman innovaatiomuseoksi kutsumansa nähtävyyden. Viisikerroksisen lasirakennelman sisään on kerätty näyttely aina sähkön keksimisestä Samsungin omiin viimeaikaisimpiin innovaatioihin.
Huhut vahvistuvat: Samsung Galaxy Note 4 saamassa kolmelle sivulle taivutetun Youm-näytön Huhut vahvistuvat: Samsung Galaxy Note 4 saamassa kolmelle sivulle taivutetun Youm-näytön (20.4.2014 23:17)
Vain muutamia päiviä sitten Samsungin varatoimitusjohtaja Yoon Han-kil vihjasi tulevan Samsung Galaxy Note 4:n sisältävän "uuden muotoseikan". Tuoreimpien huhujen mukaan kyseessä olisi taivutettu ....
1 kommentti
LinkedIn saavutti 300 miljoonan käyttäjän rajan -  hurja 3,3 miljardin käyttäjän tavoite LinkedIn saavutti 300 miljoonan käyttäjän rajan - hurja 3,3 miljardin käyttäjän tavoite (20.4.2014 21:50)
Verkkoyhteisöpalvelu LinkedIn on saavuttanut 300 miljoonan käyttäjän rajan, kertoo palvelu virallisessa blogissaan. Yli puolet käyttäjistä on rekisteröity emämaa Yhdysvaltojen ulkopuolella. ....
1 kommentti
Kun akkuongelma yllättää, näin toimii Galaxy S5:n Ultra Power Saving -tila Kun akkuongelma yllättää, näin toimii Galaxy S5:n Ultra Power Saving -tila (20.4.2014 15:03)
Samsung Galaxy S5, kuten muutkin älypuhelimet nykyaikana tulee varustettuna virransäästötilalla. Tämä tarkoittaa, että puhelimen saa pidettyä päällä vaikkapa tärkeää puhelua varten pidemmän ....
11 kommenttia
AMD julkaisi neljännesvuosikatsauksensa: ei 20 nm näytönohjaimia tänä vuonna AMD julkaisi neljännesvuosikatsauksensa: ei 20 nm näytönohjaimia tänä vuonna (20.4.2014 14:27)
AMD julkaisi kuluneella viikolla ensimmäisen neljännen tuloksensa, joka jäi 20 miljoonaa dollaria tappiolliseksi. Yritys valotti myös tulevaisuudensuunnitelmiaan tulevien prosessitekniikoiden suhteen. ....
2 kommenttia

Uutisarkisto

Tilaa AfterDawnin viikoittainen uutiskirje.