*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LG:n kannettavassa T80-mediasoittimessa on DVB-T-viritin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 6.3.2008 16:21 Kommentteja (11)

LG:n kannettavassa T80-mediasoittimessa on DVB-T-viritin Kannettavat mediasoittimet olivat aluksi tarkoitettu vain MP3-tiedostojen toistamiseen, mutta aikojen saatossa soittimiin on tullut huimasti uusia ominaisuuksia, joiden listalle on nyt lisätty myös DVB-T-viritin.
LG:n T80-mediasoittimella voi siis katsella antenniverkon kautta tapahtuvia digitaalisia TV-lähetyksiä. DVB-T:n lisäksi laitteella voi katsella muutakin videomateriaalia, sillä laitteen 4 gigatavun flash-muistilta voi katsella AVI-, MPEG-4- ja WMV-formaatissa olevia videotiedostoja. Audion osalta soitin tukee MP3-, WMA- ja OGG-tiedostoja. Näiden ominaisuuksien lisäksi T80:lla voi kuunnella digitaalisia radiolähetyksiä, katsella JPEG-kuvia sekä pelata laitteen mukana tulevia pelejä.

Soittimen toimintoja ohjataan Applen iPod touchin ja iPhonen tapaan kosketusnäytön avulla ja mediatiedostoja siirretään laitteeseen USB-liitännän avulla. DVB-T-viritintä käyttäessä laitteen akun luvataan kestävän noin kaksi tuntia, videotiedostoja katsellessa noin viisi tuntia ja musiikkia kuunnellessa noin 40 tuntia. Soittimen näytöllä on kokoa kolme tuumaa ja sen resoluutio on 400 × 240. Pienen soittimen fyysiset mitat ovat 55,5 x 98,5 x 13,1 mm.

Soitin tulee myyntiin Euroopassa (ml. Suomi) maaliskuun aikana ja LG on kertonut laitteen suositushinnaksi 349 euroa.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

16.3.2008 16:34

Upee on! Tommonen telkkari olis ihan kiva saada mp3:seen.

26.3.2008 16:45
Kelju90
Inactive

Turhan pieni tuo akun kesto. Saisivat oikeesti tehdä jo kestävämpiä akkuja.

36.3.2008 17:06
hentriz
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kelju90:
Turhan pieni tuo akun kesto. Saisivat oikeesti tehdä jo kestävämpiä akkuja.
Olen useampaan otteeseen miettinyt, voiko esimerkiksi fyysikoleille kestävämmän akun keksiminen niin kauhean vaikeaa?
Itse en juurikaan tiedä fysiikasta mitään, joten en voi moittia esimerkiksi juuri fyysikoita, mutta luulisi ettei se niin kauhean vaikeaa voisi olla.

Ainiin, siis ketkä niitä akkuja kehittelee? :)

46.3.2008 17:42
Henull
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti alealeale:
Upee on! Tommonen telkkari olis ihan kiva saada mp3:seen.
Kerrotko miten tämä käytännössä toimii? "Ois kiva saada ruohonleikkuri flac:iin" "ois kiva saada kahvinkeitin doc:iin" Miten hitossa sä saat rautaa bittijonoon?

56.3.2008 17:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kelju90:
Turhan pieni tuo akun kesto. Saisivat oikeesti tehdä jo kestävämpiä akkuja.
Eipä taida ihan liian helppoa olla kestävämän akun tekeminen olla, ennen kuin keksitään uusi ja tehokas tapa tuottaa ja varastoida sähköistä energiaa. Elektroniikkateollisuus kylläkin pyrkii jatkuvasti tuottamaan vähemmän energiaa kuluttavia laitteita, mikä on ihan vihreitäkin arvoja ajatellen viisasta. Ja tuollaisessta mediasoittimessa olisi parannettavaa nimenomaan DVB-T-virittimen virran kulutuksessa, koska se on huomattava muuhun soittimen virran kulutukseen.

66.3.2008 18:44

Saapa nähdä miten ne saa käyttöön joskus vielä ne bakteeriakut, joihin hieman kaataa etikkaa niin sähköä piisaa! Se vasta olis kätsy!
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=882

76.3.2008 18:46

Mukava lisä, mutta hintakin on sen mukainen. :)

86.3.2008 19:36

Mikä ihmeen "maaginen raja" tuo 5 tuntia on videolle? Kun tuntuu olevan kaikissa soittimissa sama..

96.3.2008 20:04

Kyllähän akut ovat kehityyneet, mutta ominaisuudet pysyvät esteenä. Niitä kun tulee koko ajan hirveästi lisää.

106.3.2008 22:05

Akkuteknologia on yksi nopeiten kehittyvistä tieteiden aloista. Ongelmana vain alkaa nykyisin olla se, että kun anodimetallin(epäjalo) ja katodimetallin(jalo) "jalouseroa" ei voida kasvattaa, koska yksinkertaisesti ei ole olemassa yhtään jalompaa tai epäjalompaa metallia. Tällöin joudutaan parantamaan elektrolyyttiä, eli sitä elektrolyysin väliainetta. Tämä taas kyllä kehittyy valvataa vauhtia eteenpäin. Samalla kuin akkuteknologia kehittyy, niin myös laitteet kehittyvät ja niistä tulee virtasyöpömpiä. Esimerkkinä 3G-piiri matkapuhelimissa. Omassa N95-luurissa akku menee reilussa päivässä 3G-tilassa, mutta kun asetuksista laittaa GSM-verkon käyttöön, niin akku kestää 3-5vrk:tta. Mutsilla ihan perushalpa simpukkapuhelin. Akku ei ole todellakaan teknisesti niin kehittynyt kuin mitä noissa Nokian N-sarjalaisissa, mutta se silti kestää yhellä latauksella yli 2viikkoa! Siinä puhelimessa kun ei ole mitään, mikä sitä virtaa niin hirveästi kuluttaisi...

117.3.2008 10:07
Gagadu
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kelju90:
Turhan pieni tuo akun kesto. Saisivat oikeesti tehdä jo kestävämpiä akkuja.
Olen useampaan otteeseen miettinyt, voiko esimerkiksi fyysikoleille kestävämmän akun keksiminen niin kauhean vaikeaa?
Itse en juurikaan tiedä fysiikasta mitään, joten en voi moittia esimerkiksi juuri fyysikoita, mutta luulisi ettei se niin kauhean vaikeaa voisi olla.
Ainiin, siis ketkä niitä akkuja kehittelee? :)
Luulisi että voisivat tehdä:
Koska tehdäänhän sitä uusia ihmisiäkin pimeessä ja silmät kiinni. he he.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
1 kommentti
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto