*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LG:n kannettavassa T80-mediasoittimessa on DVB-T-viritin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 6.3.2008 16:21 Kommentteja (11)

LG:n kannettavassa T80-mediasoittimessa on DVB-T-viritin Kannettavat mediasoittimet olivat aluksi tarkoitettu vain MP3-tiedostojen toistamiseen, mutta aikojen saatossa soittimiin on tullut huimasti uusia ominaisuuksia, joiden listalle on nyt lisätty myös DVB-T-viritin.
LG:n T80-mediasoittimella voi siis katsella antenniverkon kautta tapahtuvia digitaalisia TV-lähetyksiä. DVB-T:n lisäksi laitteella voi katsella muutakin videomateriaalia, sillä laitteen 4 gigatavun flash-muistilta voi katsella AVI-, MPEG-4- ja WMV-formaatissa olevia videotiedostoja. Audion osalta soitin tukee MP3-, WMA- ja OGG-tiedostoja. Näiden ominaisuuksien lisäksi T80:lla voi kuunnella digitaalisia radiolähetyksiä, katsella JPEG-kuvia sekä pelata laitteen mukana tulevia pelejä.

Soittimen toimintoja ohjataan Applen iPod touchin ja iPhonen tapaan kosketusnäytön avulla ja mediatiedostoja siirretään laitteeseen USB-liitännän avulla. DVB-T-viritintä käyttäessä laitteen akun luvataan kestävän noin kaksi tuntia, videotiedostoja katsellessa noin viisi tuntia ja musiikkia kuunnellessa noin 40 tuntia. Soittimen näytöllä on kokoa kolme tuumaa ja sen resoluutio on 400 × 240. Pienen soittimen fyysiset mitat ovat 55,5 x 98,5 x 13,1 mm.

Soitin tulee myyntiin Euroopassa (ml. Suomi) maaliskuun aikana ja LG on kertonut laitteen suositushinnaksi 349 euroa.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

16.3.2008 16:34

Upee on! Tommonen telkkari olis ihan kiva saada mp3:seen.

26.3.2008 16:45
Kelju90
Inactive

Turhan pieni tuo akun kesto. Saisivat oikeesti tehdä jo kestävämpiä akkuja.

36.3.2008 17:06
hentriz
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kelju90:
Turhan pieni tuo akun kesto. Saisivat oikeesti tehdä jo kestävämpiä akkuja.
Olen useampaan otteeseen miettinyt, voiko esimerkiksi fyysikoleille kestävämmän akun keksiminen niin kauhean vaikeaa?
Itse en juurikaan tiedä fysiikasta mitään, joten en voi moittia esimerkiksi juuri fyysikoita, mutta luulisi ettei se niin kauhean vaikeaa voisi olla.

Ainiin, siis ketkä niitä akkuja kehittelee? :)

46.3.2008 17:42
Henull
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti alealeale:
Upee on! Tommonen telkkari olis ihan kiva saada mp3:seen.
Kerrotko miten tämä käytännössä toimii? "Ois kiva saada ruohonleikkuri flac:iin" "ois kiva saada kahvinkeitin doc:iin" Miten hitossa sä saat rautaa bittijonoon?

56.3.2008 17:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kelju90:
Turhan pieni tuo akun kesto. Saisivat oikeesti tehdä jo kestävämpiä akkuja.
Eipä taida ihan liian helppoa olla kestävämän akun tekeminen olla, ennen kuin keksitään uusi ja tehokas tapa tuottaa ja varastoida sähköistä energiaa. Elektroniikkateollisuus kylläkin pyrkii jatkuvasti tuottamaan vähemmän energiaa kuluttavia laitteita, mikä on ihan vihreitäkin arvoja ajatellen viisasta. Ja tuollaisessta mediasoittimessa olisi parannettavaa nimenomaan DVB-T-virittimen virran kulutuksessa, koska se on huomattava muuhun soittimen virran kulutukseen.

66.3.2008 18:44

Saapa nähdä miten ne saa käyttöön joskus vielä ne bakteeriakut, joihin hieman kaataa etikkaa niin sähköä piisaa! Se vasta olis kätsy!
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=882

76.3.2008 18:46

Mukava lisä, mutta hintakin on sen mukainen. :)

86.3.2008 19:36

Mikä ihmeen "maaginen raja" tuo 5 tuntia on videolle? Kun tuntuu olevan kaikissa soittimissa sama..

96.3.2008 20:04

Kyllähän akut ovat kehityyneet, mutta ominaisuudet pysyvät esteenä. Niitä kun tulee koko ajan hirveästi lisää.

106.3.2008 22:05

Akkuteknologia on yksi nopeiten kehittyvistä tieteiden aloista. Ongelmana vain alkaa nykyisin olla se, että kun anodimetallin(epäjalo) ja katodimetallin(jalo) "jalouseroa" ei voida kasvattaa, koska yksinkertaisesti ei ole olemassa yhtään jalompaa tai epäjalompaa metallia. Tällöin joudutaan parantamaan elektrolyyttiä, eli sitä elektrolyysin väliainetta. Tämä taas kyllä kehittyy valvataa vauhtia eteenpäin. Samalla kuin akkuteknologia kehittyy, niin myös laitteet kehittyvät ja niistä tulee virtasyöpömpiä. Esimerkkinä 3G-piiri matkapuhelimissa. Omassa N95-luurissa akku menee reilussa päivässä 3G-tilassa, mutta kun asetuksista laittaa GSM-verkon käyttöön, niin akku kestää 3-5vrk:tta. Mutsilla ihan perushalpa simpukkapuhelin. Akku ei ole todellakaan teknisesti niin kehittynyt kuin mitä noissa Nokian N-sarjalaisissa, mutta se silti kestää yhellä latauksella yli 2viikkoa! Siinä puhelimessa kun ei ole mitään, mikä sitä virtaa niin hirveästi kuluttaisi...

117.3.2008 10:07
Gagadu
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kelju90:
Turhan pieni tuo akun kesto. Saisivat oikeesti tehdä jo kestävämpiä akkuja.
Olen useampaan otteeseen miettinyt, voiko esimerkiksi fyysikoleille kestävämmän akun keksiminen niin kauhean vaikeaa?
Itse en juurikaan tiedä fysiikasta mitään, joten en voi moittia esimerkiksi juuri fyysikoita, mutta luulisi ettei se niin kauhean vaikeaa voisi olla.
Ainiin, siis ketkä niitä akkuja kehittelee? :)
Luulisi että voisivat tehdä:
Koska tehdäänhän sitä uusia ihmisiäkin pimeessä ja silmät kiinni. he he.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
1 kommentti
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto