*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Panasonicin uusi Blu-ray-soitin tukee myös DivX-videoita

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 4.3.2008 16:03 Kommentteja (11)

 Panasonicin uusi Blu-ray-soitin tukee myös DivX-videoita Kuluttajaelektroniikkaa valmistava Panasonic on tuonut markkinoille Blu-ray-soittimen, joka toistaa myös DivX-videoita. Eurooppaan ja Venäjälle myyntiin tulevat DMP-BD30EG- ja DMP-BD30EE-soittimet toistavat siis Blu-ray-elokuvien lisäksi DivX-videoita, mutta valitettavasti DivX-videoiden toistaminen ei onnistu Blu-ray-levyiltä, vaan ainoastaan CD- ja DVD-levyiltä.
DivX:n lisäksi soittimeen voi kiinnittää SD-muistikortin, jolta voi katsella esim. videokameralla kuvattuja AVCHD-videoita sekä JPEG-kuvia.

Muilta osin soitin vastaa monia muita markkinoilta löytyviä Blu-ray-soittimia, joten 1080p/24-, HDMI v1.3- ja Final Standard Profile -tuet löytyvät myös Panasonicin soittimesta. Soittimesta löytyvät myös Panasonicin kehittämät kuvaa parantavat UniPhier- ja PHL Reference Chroma -piirit, joiden avulla kuvasta pitäisi tulla värikylläisempi ja tarkempi.

Audion puolella soitin ei pysty itse purkamaan Dolby Digital Plus-, Dolby TrueHD- tai DTS-HD-ääniraitoja, mutta HDMI:n avulla kyseiset ääniraidat saa siirrettyä vahvistimelle toistamista varten. Soitin tukee Viera-Link-ominaisuutta, jonka myötä taloudesta löytyviä Viera-Link-yhteensopivia laitteita voi hallita helposti yhdellä kaukosäätimellä.

Panasonicin Yuki Kusumi sanoi DivX-tuen olevan erittäin tärkeä tekijä erityisesti Euroopan ja Venäjän markkinoilla, jonka seurauksena Kusumi uskoo soittimen käyvän hyvin kaupaksi. Uutukaisia on jo toimitettu jälleenmyyjille ja niitä pitäisi löytyä suomalaisten jälleenmyyjien hyllyiltä vielä tämän kuun aikana.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

14.3.2008 16:14

Itse odottelen sitä että soittimet tukevat esim. matroskavideoita. Siis pakattua HD-matskua.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.3.2008 @ 16:16

24.3.2008 16:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramu2000:
Itse odottelen sitä että soittimet tukevat esim. matroskavideoita. Siis pakattua HD-matskua.
Samaa olen odotellut minäkin jo pidemmän aikaa.

34.3.2008 16:43

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramu2000:
Itse odottelen sitä että soittimet tukevat esim. matroskavideoita. Siis pakattua HD-matskua.
Samaa olen odotellut minäkin jo pidemmän aikaa.
Mitäs vattua ensin hommadaan viimosen päälle vehkeet ja sitten rippejä katotaan? ei tana sanon minä.

44.3.2008 17:54

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramu2000:
Itse odottelen sitä että soittimet tukevat esim. matroskavideoita. Siis pakattua HD-matskua.
Samaa olen odotellut minäkin jo pidemmän aikaa.
Mitäs vattua ensin hommadaan viimosen päälle vehkeet ja sitten rippejä katotaan? ei tana sanon minä.
Öh.. Miksei? Aivan loistava kuvanlaatu niissäkin on, ja mahtuu enemmän matskua/levy.

54.3.2008 19:04

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramu2000:
Itse odottelen sitä että soittimet tukevat esim. matroskavideoita. Siis pakattua HD-matskua.
Samaa olen odotellut minäkin jo pidemmän aikaa.
Mitäs vattua ensin hommadaan viimosen päälle vehkeet ja sitten rippejä katotaan? ei tana sanon minä.
Öh.. Miksei? Aivan loistava kuvanlaatu niissäkin on, ja mahtuu enemmän matskua/levy.
No toistaahan nuo soittimet "tavallaan" jo nyt Matroskaa, sillä containerihan se .mkv vain on. AVC eli H.264 eli MPEG-4 Part 10 videota toistaa jokainen blu-ray asema. Tosin reautohoroinnin levyt toki tarvitsevat.

64.3.2008 19:05

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramu2000:
Itse odottelen sitä että soittimet tukevat esim. matroskavideoita. Siis pakattua HD-matskua.
Samaa olen odotellut minäkin jo pidemmän aikaa.
Mitäs vattua ensin hommadaan viimosen päälle vehkeet ja sitten rippejä katotaan? ei tana sanon minä.
Öh.. Miksei? Aivan loistava kuvanlaatu niissäkin on, ja mahtuu enemmän matskua/levy.
Se on sama kuin housuihin kusis hetken lämmittää mutta ei oo hyvä... Eli kuvanlaadun takia minä ostaisin Blu-ray-soittimen en sen takia että siihen levylle mahtuu "hyvän laatuisia" rippejä 100 tuntia.

74.3.2008 19:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti opelman:


Mitäs vattua ensin hommadaan viimosen päälle vehkeet ja sitten rippejä katotaan? ei tana sanon minä.
Piratismipalvelut tarjoavat laajan valikoiman .mkv stuffia.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

84.3.2008 21:43

jotenkin näissä mennään aina taaksepäin kehityksessä, vähän kun keksis kännykkään johdot. divx sen verran vanhahtava eksintö että ikävää jos mainostetaan että super laite nyt cd tuella...

94.3.2008 21:50

No, onhan se aika köyhää, etti jotain DivX:ää varten pitäisi olla omat vehkeet. Kuitenkin tuo DivX-video on vielä varsin yleinen.

Ja mitä tulee johtoihin kännyköissä, niin olisipa saattanut joku halutakin sellaisen kännykän, jonka olisi halutessaan voinut plugata lankapuhelinverkkoon.

104.3.2008 22:17

Lainaus:

valitettavasti DivX-videoiden toistaminen ei onnistu Blu-ray-levyiltä, vaan ainoastaan CD- ja DVD-levyiltä

WaT? Nuo on taas noita ensimmäisen sukupolven laitteita, mitään ei voi tehdä kunnolla.

Lainaus:

Itse odottelen sitä että soittimet tukevat esim. matroskavideoita. Siis pakattua HD-matskua.

Saat todennäköisesti odottaa pidemmänkin aikaa. Minulla meni tähän pelleilyyn hermot vähän aikaa sitten, ja päätin suoraan rakentaa HTPC:n. Soittaa muuten divx:t ja mkv:t levyltä kuin levyltä.

Lainaus:

Piratismipalvelut tarjoavat laajan valikoiman .mkv stuffia.

Korrekti termi taitaa nykyään olla kulttuuripalvelut :D

115.3.2008 12:24

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramu2000:
Itse odottelen sitä että soittimet tukevat esim. matroskavideoita. Siis pakattua HD-matskua.
Samaa olen odotellut minäkin jo pidemmän aikaa.
Mitäs vattua ensin hommadaan viimosen päälle vehkeet ja sitten rippejä katotaan? ei tana sanon minä.
Öh.. Miksei? Aivan loistava kuvanlaatu niissäkin on, ja mahtuu enemmän matskua/levy.
Se on sama kuin housuihin kusis hetken lämmittää mutta ei oo hyvä... Eli kuvanlaadun takia minä ostaisin Blu-ray-soittimen en sen takia että siihen levylle mahtuu "hyvän laatuisia" rippejä 100 tuntia.
Et sitten vissiin oo nähny yhtään kunnon rippiä..? Kyllä sellanen blu-ray soitin joka pyöräyttäs myös .mkv:t kiinostas, pelkkä blu-ray ei niinkään, ainakaan nykysillä hinnoilla. Mutta taitaa olla turhaa haaveilua tuollanen soitin..

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)