*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Tööttäile omia säveliä aamuruuhkassa

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 26.2.2008 09:45 Kommentteja (16)

Tööttäile omia säveliä aamuruuhkassa Oletko koskaan ajatellut, että auton äänimerkki voisi olla jotain aivan muutakin, kuin tavanomainen "tööt"? Et varmaankaan. Mitäpä sitä ei kuitenkaan olisi jo keksitty?
ThinkGeek kaupittelee Horntones-nimistä pakettia apuna tähän joka-aamuiseen ongelmaan. Vaikka Suomessa ei olekaan äänimerkkikulttuuri aivan etelän maiden tasolla, saattaisi Horntones tarjota piristysruiskeen myös suomalaisen ruuhka-aamun tai -iltapäivän keskelle.

Horntonesin idea on yksinkertainen -- paketti sisältää kovaäänisen, vahvistimen ja MP3-musiikkia tukevan soittimen. Soittimesta löytyy valmiiksi asennettujen äänimerkkien lisäksi USB-liitin, jonka avulla äänimerkkirepertuaaria voi muokata mieleisekseen. Vaikka laitetta mainostetaan MP3-yhteensopivaksi, joutuu äänitiedostot muuntamaan ennen siirtoa laitteen ymmärtämään muotoon valmistajan internet-sivustolta löytyvällä muuntimella.

Laitteen käyttömahdollisuuksia rajoittaa lähinnä oma mielikuvitus ja se, kehtaako esimerkiksi Paluu Tulevaisuuteen -elokuvatrilogian tunnusmusiikkia soitella Saksan moottoritiellä saavutetun 88 mailin tuntinopeuden kunniaksi. ThinkGeek ehdottaa muitakin käyttömahdollisuuksia kustomoiduille äänimerkeille, esimerkiksi Godzilla-ärähdys voisi heidän mukaansa sopia soitettavaksi vaikkapa edessä hidastelevalle Toyota-kuskille. Myös Maantiekiitäjän "Meep-meep!"-äänimerkin kerrotaan olevan hyvä vaihtoehto vaikkapa ohitettaessa.

Ennen Horntones-paketin hankintaa on syytä kuitenkin miettiä, onko laite hyvän maun mukainen ja ennen kaikkea tarkastaa se, mitä lainsäädäntö kertoo omien varoitusäänimerkkien käytöstä.

Hintaa paketilla on hieman yli 200 euroa.

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

126.2.2008 9:55

"Vaikka Suomessa ei olekaan äänimerkkikulttuuri aivan etelän maiden tasolla"

No ei varmasti ole, kun laki sanoo, että äänimerkin on oltava yksiääninen. Ja katsastuskonttorillahan äänimerkki kokeillaan aina. Ja jos meinaa jättää alkuperäisen torven katsastusta varten niin poliisikin asiaan puuttuu jos sattuu kohdalle sattuu.

226.2.2008 9:56
maihel
Inactive

hinta on siis 299e

326.2.2008 10:05

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maihel:
hinta on siis 299e

299.99$ != 299e
299 U.S. dollars = 201.768001 Euros
eipä muuta, tuskin tulee suomessa yleistymään

426.2.2008 10:19

afterdawn goes hilavitkutin

526.2.2008 10:22

Lainaus:

299.99$ != 299e
299 U.S. dollars = 201.768001 Euros
eipä muuta, tuskin tulee suomessa yleistymään
Höpsistä, kyllä hinta tulee olemaan 299e. Kauppiaan taskuun toi erotus.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.2.2008 @ 10:23

626.2.2008 11:04

Suomessa noita pitää myydä merkinnällä, "ei liikennekäyttöön!" laittomuutensa takia. Sopii bilteman hyllyyn kuin nakutettu. Biltemassahan on aika paljon tuotteita joista on maininta "ei liikennekäyttöön Suomessa" tai joku vastaava huomautus. Eli olipa uutinen turhasta kapineesta...

726.2.2008 12:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti imukuppi:
afterdawn goes hilavitkutin
Sopii, kunhan näistä ei ihan jokapäivää tule...

826.2.2008 17:51

Se maantiekiitäjän ääni olisi kieltämättä aika reteä ohitustilanteessa olettaen, että pellin alta löytyy vääntöä sen verran, että se ohitus sujuu yhtä reippaasti kuin maantiekiitäjällä

926.2.2008 18:25

Jos puhutaan pilkkua nussien niin tää uutinen on harhaanjohtava. Nimittäin kun edellä mainitusti pitää Suomessa olla yksiääninen töötimerkki. Äh. Miksihän senkin pitää olla semmoinen???

1026.2.2008 18:46

hahah, olis kyllä rento.. turhan kallis ehkä... eikä se laillisuuden puute mikään ylitsepääsemätön este ole ennenkään ollut ;D

1126.2.2008 19:27

teosto kyllä kiinnostuu tästä kapistuksesta jos tulee suomen kauppojen hyllyille :D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.2.2008 @ 19:30

1226.2.2008 20:28

Kai sitä pitää hieman päivää joskus piristää? ;)

1327.2.2008 16:17

Asiaa! Jotain muutaki uutista välillä :D ja kyl on pakko hankkii autoon tommone xD

1427.2.2008 16:34
lolpoju
Inactive

****

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.3.2008 @ 17:42

1528.2.2008 8:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lolpoju:
tosi siisti! mut käykää kattoon tää! *edit by pkaksp*
No miten tämä liittyy alkuperäiseen keskustelunaiheeseen? Ei niin mitenkään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.3.2008 @ 18:39

163.3.2008 16:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kane_k:
teosto kyllä kiinnostuu tästä kapistuksesta jos tulee suomen kauppojen hyllyille :D

JepJep..
Sitten kun hesan keskustassa kaahaillaan, ja samalla soitellaan torvella jotakin 'oikeaa' biisiä, saattaa joku vähän ärähtää...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
1 kommentti
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto