*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Mozilla Firefox päivittyi

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 13.2.2008 17:22 Kommentteja (27)

Mozilla Firefox päivittyi Mozilla julkaisi uuden beta-version suositusta Firefox selaimestaan. Uusi versio, nimeltään Mozilla Firefox v3.0 Beta 3, sisältää tekijöiden mukaan yli tuhat muutosta ja bugikorjausta, joista yli 350 on muistivuotokorjauksia.
Firefox 3 Beta 3 -versiolta luvataan mm. entistä parempaa tietoturvaa, stabiilimpaa selausta ja helpompaa käyttöä. Beta 3 on saatavilla Windowsille, Mac OS X:lle ja Linuxille yli kolmellekymmenelle eri kielelle (mukaanlukien suomi). Mozilla toivoo tietysti palautetta uuden beta-version ominaisuuksista ja mahdollisista ongelmista. Lisää tietoa Firefox 3:n kehityksestä löydät Firefox 3 Planning Center:stä ja tarkemmat tiedot päivityksestä löydät Mozilla:n Release Notes:sta.

Lataa uusi Firefox 3 Beta 3:
Windowsille
Linuxille
Mac OS X:lle

Edellinen Seuraava  

27 kommenttia

113.2.2008 17:35
Gruuse
Inactive

Oliskohan kellään kokemuksia kyseisestä betasta? Kannattaisko jo siirtyä tuohon...

213.2.2008 17:42

Itsellä käytössä ja huomattavasti on kehittynyt beta 2:sta. Tosin "Free Download manager" lisäosa kannattaa otta pois käytöstä; oikeaa hiiren näppäintä painettaessa firefox muuten sulkee itsensä. Muuten, mistäs tuon suomen -kielen voi tähän vaihtaa?

413.2.2008 18:19

...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.2.2008 @ 18:35

513.2.2008 19:13

Olishan tuon linkin voinut laittaa Suomi Firefoxiin tai edes maininnan että kyseessä on Lontoon versio.

613.2.2008 20:43

näemmä uusi mozarella skannaa automaattisesti ladatut tiedostos, mitäköhän virus skanneria tuo käyttää? onkohan miten luotettava?

EDIT: mitä hemmettii ne ovet tälle tehneet? itelläni vie 99% suoritin käytöstä pelkkä afterdawnin sivu, tällä menolla vaihtuu alta aikayksikön takaisin vanhaan versioon.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.2.2008 @ 20:51

713.2.2008 21:23

Itelläni toimii aivan moiteettomasti. Ei ole ainakaan huonompaan mennyt.

813.2.2008 21:29

innolla odotan tän ensimmäistä virallista julkaisua.

913.2.2008 23:11

Itekin aattelin oottaa, jos tulis se aivan _virallinen_ versio Tulikettu 3:sta. :)

1013.2.2008 23:19

en ainakaan nettiselaimessani mihinkään beta versioon luota mutta odotan toki että tulisi virallinen versio

1113.2.2008 23:22

Ei voi muuta todeta että onpas tuo Firefox 3 Beta muuttunut PC:llä rumaksi. Graafiset napit yläpalkissa on kuin kaksivuotiaan aikaansaannoksia. Edellinen Firefox Beta 2 oli paljon paremman näköinen. Toivottavasti päivittävät grafiikan paremman näköiseksi ennen lopullista julkaisua.

Kokeilin Firefoxia 3 Beta 3:sta myös Macilla ja se taas oli hienompi kuin koskaan aikaisemmin. Oli edellisiä betoja Maccimäisempi ulkoasu ja paljon hiotumman näköinen kuin PC:llä.

1214.2.2008 6:55

ei vieläkään vakiona välilehtien esikatselua:(
Onkos kellään tietoa kuinka saa seuraavan asian aikaiseksi:
Auki välilehdet 1 2 3 4, avaan välilehdestä 2 linkin uuteen välilehteen ff:ssä se aukeaa välilehden 4 perään. Mutta haluaisin että se aukeaa välilehtien 2 ja 3 väliin(eli sen välilehden perään josta kyseisen linkin aukaisen).
Nämä kaksi ominaisuutta pitävät minut winukassa ie7 käyttäjänä. Lisäksi ff:n keskitettyhallinta on olematon = ei vieläkään käytännöllinen isoihin winkku ympäristöihin.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.2.2008 @ 06:57

1314.2.2008 7:39

no niin nyt alkoi lyyti kirjoittaa, uusi ADBLOCK lisäosa on paljon parempi kuin vanhassa, suodattaa lähes kaikki mainokset = sivut latautuvat paljon nopeammin... ja nyt alkoi muutenkin toimia hyvin tämä.

1414.2.2008 11:09
AQ_321
Inactive

Osaako joku kertoa miksi meikäläisen selaimessa sivut vierittyvät etananvauhtia? Muuten sivut kyllä aukeavat nopsaan, mutta vieritys tökkii..

1514.2.2008 11:13
AQ_321
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti amtiainen:
Kokeilin Firefoxia 3 Beta 3:sta myös Macilla ja se taas oli hienompi kuin koskaan aikaisemmin. Oli edellisiä betoja Maccimäisempi ulkoasu ja paljon hiotumman näköinen kuin PC:llä.
Maccia suositaan, eipä tuu muuta mieleen :D Seuraavaksi ajattelin itsekin kyseisen hampparin hommata.. Kannettavana. Onhan se nyt vain jotain muuta kuin tää vanha homekorva PC!
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.2.2008 @ 11:17

1614.2.2008 12:59

Sivujen vieritys todellakin tökkii pahasti. Samaa tahmaamista on kun selaa kirjanmerkkejä tai kun kirjoittaa tätä viestiä. Teksti tulee pätkien kirjoituksen perässä. Aluksi toimi ihan hyvin mutta nyt toinen päivä menossa tällä betalla ja käyttö on todella tahmeata.

1714.2.2008 16:14

Kaikkein innokkaimille löytyy pre-beta 4 täältä. Muuta eroa ei näyttäisi äkkisti katsottuna olevan kuin nimessä :)

1814.2.2008 18:49

Ihan hyvin näyttää pelittävän. Ei täällä ainakaan mitään ongelmia vierityksen kanssa.

1914.2.2008 19:34
lodetin
Inactive

Firefox menee kyllä kokoajan huonommaksi, Opera kyllä hakkaa firefoxin nopeudessa, turvallisuudessa, selkeydessä ja ominaisuuksissa, suosittelen vaihtamaan Operaan

2017.2.2008 14:51
lakukissa
Inactive

minäkin suosin operaa. itselläni mozilla ja explorer on aiva älyttömän hitaita toisin kuin opera :D

2119.2.2008 11:05

Pitihän tuota testata, mutta kusee aivan kuten vanhakin firefox.

Eipä ole vielä Operan voittanutta. :)Itse aion kyllä pitäytyä operassa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.2.2008 @ 11:06

2219.2.2008 20:11

Lainaus:
Firefox menee kyllä kokoajan huonommaksi, Opera kyllä hakkaa firefoxin nopeudessa, turvallisuudessa, selkeydessä ja ominaisuuksissa, suosittelen vaihtamaan Operaan
Lainaus:
minäkin suosin operaa. itselläni mozilla ja explorer on aiva älyttömän hitaita toisin kuin opera :D
Lainaus:
Pitihän tuota testata, mutta kusee aivan kuten vanhakin firefox.

Eipä ole vielä Operan voittanutta. :)Itse aion kyllä pitäytyä operassa.
En kyllä tiedä, miksi Firefox ei ole teillä toiminut, mutta ei vika ainakaan siinä ole ollut. Itse olen asentanut sen vaikka kuinka moneen koneeseen, eikä missään niissä ole ollut ikinä mitään ongelmia sen kanssa. Tottakai jos siihen asentaa kaikenmaailman turhat lisäosat, niin tottakai se hidastuu. Itselläni AdBlockPlus on ainut lisäosa ja FF on toiminut loistavasti myös vanhemmissakin koneissa.

Operaa en ole vuosiin käyttänyt, joten en voi sanoa onko se parempi vai huonompi kuin Firefox...

2323.2.2008 17:42
ville444
Inactive

Jaa se on vielä beta vaiheessa taidan odottaa kun se on kokonaan valmis.

243.3.2008 17:04

Olen jonkun aikaa käyttänyt tuota betaa ja huomannut selkeitä eroja vanhaan versioon verrattuna. beta kaatuilee ja on hieman hitaampi eikä siihen saa kaikkia lisäosia/teemoja mutta muuten se on kaikin puolin parempi selain.

253.3.2008 17:11

Niin ja ehdottomasti tuossa uudessa versiossa on parasta latauksen pysäyttäminen! Esimerkiksi elokuvia ladatessa voi pysäyttää latauksen ja tehdä muuta. sen jälkeen voi taas jatkaa latausta siitä kohdasta johon se on jäänyt!

261.7.2008 12:15

hyvin mulla toiminu, mut ihmettelen ku en saa ladattuu mitää ohjelmia netistä

2730.10.2008 21:02
skylane
Inactive

Tervehdys! Mikäköhän meikän tulikettua vaivaa, uusin versio kyllä päivitetty yms. Mutta selain silti näyttää jotkut sivut "arabiaksi" :D. Eli kuvat tms ei näy, sivu ei toimi vaan lukee ihme kirjaimilla vain jotakin tekstejä. Ja jos saman sivun avaa sitten IE:llä niin hyvin pyörii... mietteitä??

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto