*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Nokia N96 vuoti julkisuuteen

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 8.2.2008 14:40 Kommentteja (19)

Nokia N96 vuoti julkisuuteen Nokian tuleva huippumalli vuoti julkisuuteen. Nokia N95:n korvaavan N96:n tiedot tulivat hetkeksi julki Nokian saksankielisillä sivuilla. IntoMobile.com:n tietojen mukaan sivustoilla ei ollut virallisia kuvia, mutta suuri osa tärkeimmistä teknisistä tiedoista saatiin kuitenkin talteen.
Uusi N96 muistuttaa ulkonäöltään enemmän Nokian N81-mallia kuin edeltäjiänsä N95:ttä ja N95 8GB:tä. Uusi lippulaiva on hieman leveämpi, pidempi ja ohuempi kuin N95 ja N95 8GB. Lisäksi laitteesta löytyy tuttujen WLANin, 3G:n, 5 megapikselin kameran ja GPS:n lisäksi mm. DVB-H-digiviritin, 16 gigatavua sisäistä muistia, videokuvausvalona toimiva kaksois-LED-salamavalo, microUSB:llä toimiva lataus sekä Flash Lite 3 -tuella varustettu Symbian S60 3rd Edition Feature Pack 2 käyttöjärjestelmä.

Vaikka tiedot ovatkin vähintään epävirallisia ja ehkä jopa arveluttavia, laite on jo nyt vertailtavana AfterDawnin laitevertailussa. Tarkemmat, joskin epätäydelliset, tekniset tiedot voit vilkaista sieltä.

Edellinen Seuraava  

19 kommenttia

18.2.2008 14:59

Lainaus:
kaksois-LED-salamavalo jota voi käyttää videokuvasvalona
Luulisi tuon N82:sen loistavan Xenon salaman opettaneen mitä näihin kunnon kamerapuhelimiin pitäisi laittaa. Xenoniin verrattuna ledi tai kaksi ovat aikalailla hyödytöntä kamaa.

jesi Matkapuhelininfo.com:
Lainaus:
Otin pari kuvaa, tismalleen samasta paikasta samassa valoisuudessa yms:
http://farm3.static.flickr.com/2368/2205923365_2bdffccdc7.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2137/2205...c4c.jpg
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.2.2008 @ 15:04

28.2.2008 15:00

on kyllä aika unelma laite. Käyttöjärjestelmän ollessa nopea ei puhelitna tarvitsisi pariin vuoteen vaihtaa ollenkaan. Tosin odotellaan vielä nokian varmennusta asian suhteen.

38.2.2008 16:08

Ja tästäkin puuttuu se antenni jolla kaivaa nokkaa!

48.2.2008 17:03

no nyt alko kiinnostaa uuden kuurin hommaamin, mutta vielä puuttuu tuosta kahvinkeitin :( muuten siin onkin kaikki mitä tarviin.

58.2.2008 17:55

Ui helvetti :D ihan vitun magee.
Kosketusnäyttö puuttuu, muuten kaikki :) hakkaa iphonen mennen tullen

68.2.2008 19:22

ja mitäköhän akunkesto on? päivä? kaks päivää? =) hieno on luuri muuten

78.2.2008 19:32

Eikös nokia just vähän aikaa sitten patentoinut uutta kosketusnäyttö tekniikkaa niin ehkä seuraavassa versiossa sellainen löytyy (odotan siis sitä :P)

88.2.2008 20:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Datamon:
ja mitäköhän akunkesto on? päivä? kaks päivää? =) hieno on luuri muuten
Akku on sama 950mAh kuin N95:n normimallissa, eli juhlimaan ei päästä.

98.2.2008 21:25
pseDe
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SuomiP:
Eikös nokia just vähän aikaa sitten patentoinut uutta kosketusnäyttö tekniikkaa niin ehkä seuraavassa versiossa sellainen löytyy (odotan siis sitä :P)
Sama täällä.

Tuo iphonekin houkuttaisi mutta unlokkauksien yms takia en viitsi edes harkita.

108.2.2008 22:02

Samsungista en luovu, mutta jos ostaisin tämän sampan tilalle se olisi varmastikkin joko iphone tai tuo...mieluummin ei nokia...:-p

118.2.2008 23:32

Hienolta näyttää!

Mjk... sinäkö et luopuis jostain singsongista jos saisit Nokian?? Minä olisin ennemmin ilman puhelinta jos ainoa vaihtoehto olis samsung. Minulla ei ole puolta vuotta kestäny yksikään samsung ettei siitä olisi jokin hajonnut ja sama homma kavereilla.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.2.2008 @ 23:34

129.2.2008 9:44

Minulla taas Samsungit ovat kestäneet loistavasti, 2 Samsungia 5 vuoden aikana eikä yhtään vikaa. Vaihdoin vain sen takia, että paranneltu versio tuli markkinoille. Ehkä sinä ja kaverisi ette vain osaa...

Vai voisiko olla niin, että mielipiteet ja huono tuuri jyllää taas

edit* typo

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.2.2008 @ 09:45

139.2.2008 10:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SSaarinen:
Minulla taas Samsungit ovat kestäneet loistavasti, 2 Samsungia 5 vuoden aikana eikä yhtään vikaa. Vaihdoin vain sen takia, että paranneltu versio tuli markkinoille. Ehkä sinä ja kaverisi ette vain osaa...

Vai voisiko olla niin, että mielipiteet ja huono tuuri jyllää taas

edit* typo

Niin, minulla on samsung ollut kanssa tämä toinen 4:n vuotta ja ei vikoja, työpuhelimena oli nokia ja suoraan sanottuna se oli hel....kuraa, toimi milloin lystäsi, verkkosingaali katkeili, virta ei meinannut mennä välillä päälle, softa jumittui. Nokiaa en ota itselleni koska samsung on toiminut moitteetta.

149.2.2008 12:09

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SSaarinen:
Minulla taas Samsungit ovat kestäneet loistavasti, 2 Samsungia 5 vuoden aikana eikä yhtään vikaa. Vaihdoin vain sen takia, että paranneltu versio tuli markkinoille. Ehkä sinä ja kaverisi ette vain osaa...

Vai voisiko olla niin, että mielipiteet ja huono tuuri jyllää taas

edit* typo

Niin, minulla on samsung ollut kanssa tämä toinen 4:n vuotta ja ei vikoja, työpuhelimena oli nokia ja suoraan sanottuna se oli hel....kuraa, toimi milloin lystäsi, verkkosingaali katkeili, virta ei meinannut mennä välillä päälle, softa jumittui. Nokiaa en ota itselleni koska samsung on toiminut moitteetta.
No mulla kun oli viikon yks samsung, joka makso jotain 400, nii siitä meni akku aina kahen tunnin sisällä(vaikka ostin uuden "longlife" -akun). Ja olin sen viikon sisällä sitä jo korjauttanu kerran kun siitä hajosi näyttö... Mutta kun minulla oli sitä edeltävä puhelin, jonka merkki oli Nokia, niin sehän toimi täysin moitteettomana 6 vuotta! Ja nyt minulla on vähän uudempi Nokia, jonka akku kestää viikon minun käytössäni + se ei ole vielä edes hajonnu mistään kohtaa.

159.2.2008 12:49

Ne akut pitää ladata oikein, jotta kestävät. Ja jos niitä käyttää oikein, ne myös kestävät. Miksi muutenkaan niinkin iso valmistaja (+maine) kuin Samsung niitä käyttäisi.

Itselläni samsungin perus Litium-ioni akku, joka on kestänyt hyvin jo päälle vuoden ja vieläkin jaksaa porskuttaa noin viikon yhdellä latauksella. Tosin mikään kännykän himokäyttäjä en ole.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.2.2008 @ 12:50



Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.

169.2.2008 12:58

Mulla on ollut: Nokia 3310, Nokia 3510, Nokia 3660, Nokia N72 ja nytten on Motorola Razr V3X joka vaihtuu kohta ilmeisesti Samsungin U600 tai U700. jokainen noista puhelimista on tominut täydellisesti, joten ne on ne imiset jotka niitä luureja käyttää ja niitä hajottaa.

179.2.2008 14:48

Melko kermaisen näköinen puhelin.

1810.2.2008 12:44

"Nokia N96 vuoti julkisuuteen"

Erittäin hyvää mainosta saivat tällä "vuodolla". Eikä maksanut mitään.

1921.3.2008 21:09

Ihan hienolta vaikuttaa, ainut vika että valmistaja on Nokia joka nykyisin suoltaa markkinoille hyvinkin paljon tuotteita joilla huoltoliikkeet saavat leipänsä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.3.2008 @ 21:10

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto