*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

AMD tukee isoHunt-sivustoa ilmaisilla suorittimilla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 4.2.2008 14:39 Kommentteja (21)

AMD tukee isoHunt-sivustoa ilmaisilla suorittimilla Suosittujen internet-sivustojen ylläpito ei ole helppoa ja kunnollisen internet-yhteyden lisäksi miljoonia kävijöitä keräävät sivustot tarvitsevat myös runsaasti laskentatehoa, jotta esim. tietokantakyselyiden vasteajat saadaan pidettyä tavallisen käyttäjän näkökulmasta siedettävinä.
Myös suoritinvalmistajat ovat jo pidemmän aikaan testauttaneet uutuussuorittimiaan suosittujen internet-sivustojen konesaleissa ja viime viikolla torrent-tiedostojen hakukoneena toimiva isoHunt-sivusto sai testattavakseen kaksi AMD:n Opteron 2352 -suoritinta. Tällä hetkellä suorittimet huolehtivat sivuston tietokantapalvelimen tarvitsemasta laskentatehosta ja sivuston suuren suosion myötä uusille suorittimille tulee varmasti käyttöä.

AMD:n päätös saattaa kuitenkin herättää ihmetystä, sillä mm. yhdysvaltalaisten elokuvastudioiden etuja ajava MPAA on haastanut sivuston aiemmin oikeuteen ja sivusto herättää muiden torrent-hakukoneiden tapaan suurta närkästystä lähes kaikkien tekijänoikeusjärjestöjen keskuudessa. Toistaiseksi tekijänoikeusjärjestöt eivät ole kommentoineet tilannetta, mutta tilanne ei todennäköisesti miellytä niitä.

Nähtäväksi jää, ilmaantuuko internetiin pian tietoja Intelin tukemista P2P-sivustoista, joiden avulla tekijänoikeusjärjestöt voisivat aloittaa ristiretken suoritinjättejä vastaan.

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

14.2.2008 14:46

Haha, taisi mennä sormi suuhun antipiraatti yhtiöiltä!

24.2.2008 14:56

Antipiratismi järjestöjen tuet katoaa kokoajan ja torrent hakukoneiden ylläpitokustannukset laskevat :D
On muutes kettu temppu AMD:ltä, koska isohunt on erittäin iso sivu, jolla on paljon käyttäjiä. Loistava testauspohja ja varma uutisointi juuri piratismin "tukemisen" takia.

34.2.2008 14:57
AfterDawn Addict

Hyvä veto AMD:ltä! Go AMD Go ;) !!

44.2.2008 15:25

Jospa seuraava prossu olisi sittenkin AMD. ;) Ei nyt sentään,ellei ne pääse Intelin edelle, mutta loistava veto kuitenkin AMD:ltä.

54.2.2008 15:36
RIVER2
Inactive

Kuin kulman takaa! Ja intel heti seuraavana perässä? :D

64.2.2008 16:01

koht intel ostaa se oman valtion trackereille

74.2.2008 16:06

Inteli voisi sponssata TPB:lle seuraavat prossut???
GO AMD!!!

84.2.2008 16:10

loistava idea AMD:ltä. saa laitteet tulikokeeseen + ilmaista (ellei tule oikeus juttua..) näkyvyyttä.

94.2.2008 16:24

Hyvä uutinen, kaikki ovat varmaan samaa mieltä, mutta eihän meistä kukaan wareta, joten ei helpota meitä lyhyet vasteajat, nimittäin googlen "palvelinpellot" ovat varmasti jo kunnossa.

Uutiseen kommenttina se, että tässä taas nähdään kuinka Isoja yhtiöitä ei voisi vähempää kiinnostaa mpaa:n tai muiden semmosten lässynläiden sössötykset, kun kyse on siitä itsestään, bisneksestä, rahan teosta. Toivottavasti muutkin ottavat saman linjan kun kyseessä on antipiraatit, "antaa niiden inistä vaan".

104.2.2008 17:12

Salaliittoteoria:

AMDn pomo on eräs aktiivisimmista Isohuntin käyttäjistä, mutta kyllästyi sivuston hitauteen ym. ja päätti laittaa hommaan vähän vauhtia.

mjooh..huumoria..huumoria..

114.2.2008 18:01

Ahh, hienoa! Mahtaa kyllä ketuttaa jos antipiraatti-järjestöjä jos seuraavaksi Intel menee lahjoittamaan omia prossujaan TPB:lle :D

124.2.2008 19:03
Juhani08
Inactive

"Yhteyden aikakatkaisu
Palvelin osoitteessa isohunt.com vastaa pyyntöihin liian hitaasti."

:(

134.2.2008 19:39

Nätisti toimi ainakin äsken kun testasin, muutenhan en ikinä kävisi tuommoisilla sivuilla ;)

144.2.2008 19:40
Juhani08
Inactive

Joo, nyt näköjää toimiiki taas :P

154.2.2008 21:03

hyvinhän toi isohunt toimii.

Pitäisi kai hommaa tähän varmaan AMD prossu, kun tässä celereonin "3,33ghz" prossulla ei tee yhtään mitään, ja yks giga rammia lisää niin tulis tästäkin koneessa 1000 kertaa parempi :). (ja vielä uus näyttis...)

165.2.2008 0:18

hienoa toimintaa amdltä.. se on aina ollut enemmän meidän "tavallisten" ihmisten asialla =)

1710.2.2008 0:53
ml75
Inactive

Vielä kun AMD:n 4 coren phantomit saatais hinta laatusuhteeltaan core quadeja järkevämmiksi niin bueno

1810.2.2008 1:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ml75:
Vielä kun AMD:n 4 coren phantomit saatais hinta laatusuhteeltaan core quadeja järkevämmiksi niin bueno
Tai edes mahdollisimman lähelle, niin tulisi kilpailua ja molempien hinnat laskisivat. :D

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt

192.6.2009 1:25

Go Go AMD!

202.6.2009 1:32

Aika hieno juttu, varsinkin antaa jollekkin isolle sivustolle testattavaksi.Hienosti AMD tukee.

212.6.2009 7:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nurman3:
Go Go AMD!

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yesse:
Aika hieno juttu, varsinkin antaa jollekkin isolle sivustolle testattavaksi.Hienosti AMD tukee.

Hienosti nostettu reilun vuoden vanha uutinen ;) (edellinen kommentti 10.2.2008 1:23)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto