*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Uusin Battlefield-peli ilmaiseksi

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 21.1.2008 14:40 Kommentteja (20)

Uusin Battlefield-peli ilmaiseksi Maailman suurin pelitalo Electronic Arts (EA) julkaisee tulevan Battlefield-sarjan pelin ilmaiseksi. Mainosrahoitteinen Battlefield Heroes tulee ladattavaksi kesällä. EA vihjasi myös, että peliin saa mahdollisesti lisää sisältöä "mikromaksamisen" avulla, jolloin pelaaja maksaa pieniä summia esimerkiksi uusista aseista, kertoo Tietokone.fi.
Aivan hyvää hyvyyttään EA ei ole peliä jakamassa ilmaiseksi, pikemminkin päinvastoin. Nopeat laskelmat osoittavat, että pelinkehittäjän ja julkaisijan kukkaro paisuu huomattavasti enemmän kun ainakin osa tuotantokustannuksista, kuten monistus ja pakkaus, sekä logistiikkakustannukset leikataan pois. Rahaa siis jää välikäsille huomattavasti vähemmän.

Yritys on kokeillut latausmallia jo Koreassa, jossa verkossa pelattavaa jalkapallopeliä on jaettu ilmaiseksi hyvin tuloksin. Pelitiedostojen lataaminenkin on nykyään suhteellisen vaivatonta ja nopeaa, varsinkin verkkopelaajien keskuudessa, jossa nopeat intenetyhteydet ovat suosittuja.

EA-pomo Gerhard Florin uskookin vahvasti uusien jakelumallejen tulevaisuuteen, "Verkkopeleillä on valtava yleisö. Ihmiset haluavat pelata pelejä uudella tavalla ja saada ne käsiinsä nopeasti ja helposti".

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

121.1.2008 14:58

Mielenkiintoista, pelisarjan vannoutuneena fanina odotan mielenkiinnolla. Varmasti herättäää vastustusta, mutta tähän tämä maailma menee. Pelit julkaistaan puolivalmiina ja niitä "korjaillaan" maksullisilla päivityksillä ja lisäosilla. Tässä on muuten pelisarja, joka ei varmasti ole kärsinyt piratismista, koska peli on puhdas verkkopeli ja perustuu maailmanlaajuiseen rankingjärjestelmään ja varmasti muidenkin pelien tulevaisuus on juuri tämänsuuntainen.

221.1.2008 15:08

Hienoa! Täytyy kokeilla kun ilmestyy.

321.1.2008 15:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Homer Simpson:
WOHOO!

421.1.2008 15:21

Hyvä kun antaa ilmatteeksi, kun se aijempi 2142 oli ihan paska (oon katunu ostosta ja sitä kun otin sen cd-key käyttöön), mutta on ne muut hyviä esim. 1942 ja 2 v1.0 (sitä uudemmat versiot on bugisia paskoja).

stillborn: kyl tää on piratismista kärsinyt, kun oon warettanut ton 2:sen ja ihan riittävän hyvin olen päässyt sillä nettiinkin pelaan.

521.1.2008 15:24

Olen tätä jo useamman vuoden miettinyt. Kun ekan kerran kuulin mainosrahotteisesta pelaamisesta ja netistä tulevista mainoksista, sain tälläisen vision. (edit : Tää linkittää ilmeisesti tuon Vision sanan jonnekki... Ei liity mun juttuun. )

Joku pelifirma voisi tehdä autopelin. Esimerkiksi EA. Pelin runko olisi ilmainen ja saatavilla netistä. Itse pelin runko sisältäisi vain ja ainoastaan kaupungin ja toiminnallisuuden, mutta autoja olisi vain yksinpeliä varten, että pääsisi testaamaan ja tunnelmaan.

Todellinen homma lähtisi käyntiin sitten Käyttäjätilisi kautta. Homma lähtisi liikkeelle sillä, että ostaisit auton. Joko uuden tai käytetyn. Pelin ympärille olisi luonnollisesti kehitetty kommuuni nettiin jossa olisi työkalut myydä ja ostaa. Nyt siis pelaaja siirtyisi yksinpeliharjoittelun jälkeen nettikauppaan ja ostaisi auton itselleen.

Auto voisi tasosta riippuen maksaa muutamasta sadasta buksista tuhansiin bukseihin ja tuhat buksia olisi todellisessa maailmassa yksi euro. Näin ollen esim normaali pelin hinnalla liikkelle lähtevä saisi esimerkiksi :

GTI Golffi
- Tuning setti
- Uus alusta
- Uudet renkaat + pari sarjaa renkaita
- Sisävermeet (istuin, ratti, konsoli, etc...)
- Maalaus, korisarja ja luonnollisesti tarvikkeiden mukana tulleet tarrat kiinni... :D
Hinta 57 000 buksia, eli 57 euroa ...

Kuulostaa hassulta ajatukselta, mutta voi luoja, että mä olisin mukana ihan kypällä. :D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.1.2008 @ 15:25

621.1.2008 15:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti myllis:


stillborn: kyl tää on piratismista kärsinyt, kun oon warettanut ton 2:sen ja ihan riittävän hyvin olen päässyt sillä nettiinkin pelaan.
Tuskin paljoa, vai pääseekö EA:n ranked servuille pelaamaan väärällä key:llä? Itse en ainakaan onnistunut kun kokeilin ennen pelin ilmestymistä Suomessa. :S

Eikös uusin CoD:kin mennyt tuohon ranking-hommaan mukaan jollain tavalla, mutta siellä tuntuu cräck-servuja olevan aika paljon kun kävin kokeileen.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

721.1.2008 15:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lanttu42:


Kuulostaa hassulta ajatukselta, mutta voi luoja, että mä olisin mukana ihan kypällä. :D
Samat sanat, ja varmasti jossain vaiheessa tuleekin, koska hahmonkehityspelit ovat suosittuja ja ihmisten internetyhteydet paranevat kokoajan. Itse kehittelisin ideaa sotapelistä, missä eri maiden kansalaiset ottaisivat yhteen servereillä. Oman maan sotajoukkoihin pääsisi tietysti karsintojen kautta, pelipäivät olisi sovittu ja serverit olisivat hyvin adminoituja. Olisi hienoa sotia ruåtsalaisia vastaan??

Ja ennenkuin joku kommentoi, että onhan niitä maaotteluita ollutkin, mutta tarkoitan pidemmälle vietyä ideaa kansallisista pelipalvelimista tyyliin EA-Finland vs. EA-Sweden esim. Jonkinlainen hahmonkehityssotapeli, missä lähdetään vaikka kivikaudelta liikkeelle, soditaan eri sodissa, edetään ja ylennytään ja valitaan maailman useista sotatantereista se mieluisin..?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.1.2008 @ 15:54

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

821.1.2008 16:02

Onko kenelläkään tietoa minkälainen peli on tulossa vaikka graafisesti? kuvia tms?

921.1.2008 16:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
Onko kenelläkään tietoa minkälainen peli on tulossa vaikka graafisesti? kuvia tms?

Tuolta näyttää löytyvän, vaikka ei vielä olekkaan yhtään kuvia tai videoita sinne julkaistu. http://www.battlefield-heroes.com/

1021.1.2008 16:19

Lainaus:

Ja ennenkuin joku kommentoi, että onhan niitä maaotteluita ollutkin, mutta tarkoitan pidemmälle vietyä ideaa kansallisista pelipalvelimista tyyliin EA-Finland vs. EA-Sweden esim. Jonkinlainen hahmonkehityssotapeli, missä lähdetään vaikka kivikaudelta liikkeelle, soditaan eri sodissa, edetään ja ylennytään ja valitaan maailman useista sotatantereista se mieluisin..?
Itse en ole sotapelien ylin ystävä, mutta tuossahan voisi viedä nettikommuunin ihan uudelle ja pelottavalle tasolle. Voisi luoda joukko-osastoja, joita sitten rahoitetaan sen mukaan, miten ne menestyy taisteluissa. Jos joukko-osaston kaveri kuolee niin se on sitten sen tunnuksen menoa ja ei muuta kuin uutta luomaan. Kaverit voi haaskata sun kamat sieltä tantereelta - olit ostanut sitten Sony Walkmanit tai pehmennetyn tukin AK:hos - ja myydä kapinnallisille saadakseen fyffee ostaa parempia releitä tai rahoittaa oma sotakoneistoaan.

Sotakoneiston rahoittamisen voisi tehdä laillisia teitä (propagandaa massalle, rekrytointia jne...) tai laitonta tietä (rahoittaa + avustaa huumekuljetuksia) jne... Mahdollisuudet on rajattoman....

Pelin nimi? No... Sims Veterans. ;D

1121.1.2008 17:30
jaskpaska
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Homer Simpson:
WOHOO!

xD!

1221.1.2008 19:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
... Tässä on muuten pelisarja, joka ei varmasti ole kärsinyt piratismista, koska peli on puhdas verkkopeli ja perustuu maailmanlaajuiseen rankingjärjestelmään ja varmasti muidenkin pelien tulevaisuus on juuri tämänsuuntainen.
Repesin :D

Tiedäm _monia_ jotka pelaavat Bf-pelisarjaa ilman että ovat ostaneet ainuttakaan peliä ;)

1321.1.2008 19:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aarol:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
Onko kenelläkään tietoa minkälainen peli on tulossa vaikka graafisesti? kuvia tms?

Tuolta näyttää löytyvän, vaikka ei vielä olekkaan yhtään kuvia tai videoita sinne julkaistu. http://www.battlefield-heroes.com/
Jaahas eli näyttäs pieni TF2 ilmiö iskee myös BF sarjaan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.1.2008 @ 19:44

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

1421.1.2008 20:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
Jaahas eli näyttäs pieni TF2 ilmiö iskee myös BF sarjaan.
Veit sanat suusta!

1521.1.2008 22:15

Good!

1621.1.2008 22:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mecli:

Repesin :D
Tiedäm _monia_ jotka pelaavat Bf-pelisarjaa ilman että ovat ostaneet ainuttakaan peliä ;)

Jep, tiedän minäkin ja tiedän tosi monia, jotka ostivat pelin juuri siksi, että pääsivät virallisille servereille pelaamaan. Kyllä hyvää pelisarjaa tukee mielellään ostamalla ne pelit ja onhan ne komean näköisiä kirjahyllyssä!? :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.1.2008 @ 22:42

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

1722.1.2008 0:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Kyllä hyvää pelisarjaa tukee mielellään ostamalla ne pelit ja onhan ne komean näköisiä kirjahyllyssä!? :D
Sanoit sen itsekkin jo miksi niitä ei tule tukea. :/

Lainaus:
Pelit julkaistaan puolivalmiina ja niitä "korjaillaan" maksullisilla päivityksillä ja lisäosilla.


Microsoft Windows Vista Ultimate
ASUS P5B
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
ASUS NVIDIA GeForce 8800 GTX 768MB
Buffalo 800Mhz DDR2 4GB (4x1gb)
Seagate Barracuda 320GB
Seagate Barracuda 320GB
Antec P180-kotelo

1822.1.2008 0:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mecli:
Sanoit sen itsekkin jo miksi niitä ei tule tukea. :/

Lainaus:
Pelit julkaistaan puolivalmiina ja niitä "korjaillaan" maksullisilla päivityksillä ja lisäosilla.

Aivan, mutta BF-sarja on puutteistaan huolimatta loistavaa viihdettä, että kannattaa tukea. En varsinaisesti kritisoi maksullisia lisäosia ja täydennyksiä, vaan bugeja, mitä löytyy nykyään peleistä liikaa. Se taas varmaan johtuu siitä, että pelit tehdään kiireellä ja ovat nykyään valtavia projekteja, joissa työskentelee kymmeniä jollei satoja ihmisiä.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

1922.1.2008 9:17
jaskpaska
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mecli:
Sanoit sen itsekkin jo miksi niitä ei tule tukea. :/

Lainaus:
Pelit julkaistaan puolivalmiina ja niitä "korjaillaan" maksullisilla päivityksillä ja lisäosilla.

Aivan, mutta BF-sarja on puutteistaan huolimatta ihan ok viihdettä... En tue ruotsalaisten maksullisia lisäosia ja täydennyksiä. Bugeja, niitä löytyy nykyään peleistä liikaa. Se taas varmaan johtuu siitä, että pelien parissa työskentelevät amatöörit. Pelit ovat nykyään valtavia projekteja, joissa työskentelee kymmeniä jollei satoja ihmisiä(vesipäitä) jotka eivät yksinkertaisesti hallitse hommaansa.
Aikalailla näin.

2022.1.2008 10:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lanttu42:


Joku pelifirma voisi tehdä autopelin. Esimerkiksi EA. Pelin runko olisi ilmainen ja saatavilla netistä. Itse pelin runko sisältäisi vain ja ainoastaan kaupungin ja toiminnallisuuden, mutta autoja olisi vain yksinpeliä varten, että pääsisi testaamaan ja tunnelmaan.


Eix tommoinen peli jo ollut pari sataa vuotta sitten? http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_City_Online mutta euro ja riisikuppi kinnerit erikseen.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto