*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Toshiba tiputti HD DVD-soittimien hintoja

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 15.1.2008 12:51 Kommentteja (9)

Toshiba tiputti HD DVD-soittimien hintoja HD DVD-jätti Toshiba yrittää kääntää kuluttajien päät laskemalla teräväpiirtosoittimiensa hintoja roimasti. Yritys pyrkii ylläpitämään viime vuoden lopun nousujohteisia myyntilukemia, vaikka kuukauden alussa Warner ilmoitti luopuvansa HD DVD:stä. Toshiban HD DVD-soittimet saa nyt 40% - 50% alennuksella, ja mukaan tulee edelleenkin viisi HD DVD-elokuvaa.
Kuukauden alun jymyuutisen saattelemana HD DVD-tukijoiksi isoista elokuvastudioista jäivät enää Paramount ja Universal, kun Warner siirtyi Blu-ray:n kelkkaan, mukanaan myös New Line ja HBO. Toshiba tarjoaakin nyt merkittävää alennusta kaikkiin teräväpiirtosoittimiinsa, ja edullisimmillaan soittimen saa omakseen Yhdysvalloissa alle 150 dollarilla, ja huippuluokan soittimetkin alle neljänsadan.

Amazon on jo laittanut osan HD DVD-soittimista alennusmyyntiin, ja parhaimmillaan mukaan saa jopa seitsemän teräväpiirtoelokuvaa.

Nähtäväksi kuitenkin jää, että rantautuvatko tarjoukset Suomeen asti, ja jos niin milloin. Tällä hetkellä Toshiban HD DVD-soittimen saa Suomesta reilulla kahdella sadalla, kun Blu-ray-soittimesta joutuu maksamaan lähes yhtä paljon kuin Blu-ray-levyjä toistavasta PlayStation 3-konsolista, jolla hintaa on 459 euroa.

Lähde:
Reuters


AfterDawn.com Laitevertailu

Toshiba HD-E1

Toshiba HD-EP10

Toshiba HD-EP35

Sony BDP-S300

Sony PlayStation 3 40GB
Kaikki HD DVD-soittimet - Kaikki Blu-ray-soittimet

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

115.1.2008 17:26

Täytyyhän sitä uppoavaa laivaa alihintaan myydä, koska muuten jää varastoon.

215.1.2008 20:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IsoPoro:
Täytyyhän sitä uppoavaa laivaa alihintaan myydä, koska muuten jää varastoon.
Niinpä niin. Ei tällaisilla keinoilla enää sotia tai taisteluita voiteta. Varmaan jo Toshiballa siirrellään HD DVD:n kehitystiimin jäseniä toisiin tehtäviin tai lomille.

315.1.2008 20:53

ei varmaan voittoa paljonkaan tule enää

415.1.2008 21:09

Vaikuttaa tosiaan siltä että Toshiballe tuli kiire tyhjentää varastoja. Ei noista laitteista ja elokuvista voi tuohon hintaan tulla muuta kun tappiota.

Mutta hyvä kun sota taitaa lopulta ratketa. Kummatkin formaatit oli hyviä, mutta itse olen blu-rayn kannalla. Syynä siihen on tietysti se että ostin pari kuukautta sitten ps3:n.

516.1.2008 19:08
tiplu
Inactive

Uskoisin wernerinkin viimeistään siinä vaiheessa taas kiinnostuvan tuosta pikkuformaatista, jos ja kun aihiot halpenevat ja joku nyrkkipaja kääntää niitä heidän puolestaan HD DVD:lle ;)... Itselle hankinnan kannalta ehkäpä tärkein pointti on juuri niiden tyhjien aihioiden hinnat olipa se sitten kumpi hyvänänsä...

616.1.2008 19:33

Toshiban ja HD-DVD:n viimeinen valtti on hinnan laskeminen radikaalisti. Tavoite on nyt vain myydä yksiköitä niin paljon kuin mahdollista on, ja laitekannan kasvun myötä on vielä pieniä mahdollisuuksia saada leffastudioita taas HD-DVD:n taakse.

Jos HD-DVD-hinnat tippuvat Suomessakin noin 100€ tasolle, niin tuollaisen voisi ostaa joka tapauksessa. Oma DVD-soitin on aika vanha, tuossa tulisi hyvä DVD-soitin HDMI:llä ja toistaa tietysti myös ne HD-keikot.

716.1.2008 19:41

Lainaus:
Nähtäväksi kuitenkin jää, että rantautuvatko tarjoukset Suomeen asti, ja jos niin milloin. Tällä hetkellä Toshiban HD DVD-soittimen saa Suomesta reilulla kahdella sadalla, kun Blu-ray-soittimesta joutuu maksamaan lähes yhtä paljon kuin Blu-ray-levyjä toistavasta PlayStation 3-konsolista, jolla hintaa on 459 euroa.

Toivotaan ettei HD-DVD katoa kokonaan markkinoilta,ja vain Blu-ray-soittimet jää jäljelle,jos näin niin Blu-ray:n hinnat ei kyllä tule alaspäin ainakaan lähiaikoina,voivat jopa nousta alussa?

816.1.2008 23:50

Kuka on ostanut jomman kumman formaatin levyjä?

917.1.2008 7:54

Nyt voisin jopa harkita tuollaisen soittime hankkimisita ;) mutta kyllä tuo ps3 on niin metkja peli että se piti jo jouluna hankkia itselleni ;) joten kyllä olen täysin pblurayn puolella!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
1 kommentti
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto