*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Yhdysvalloissa myytiin lähes miljoona Wii-konsolia marraskuussa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 14.12.2007 13:04 Kommentteja (9)

Yhdysvalloissa myytiin lähes miljoona Wii-konsolia marraskuussa Nintendon murskaava ylivoima Yhdysvaltojen konsolimarkkinoilla jatkui myös marraskuussa ja pelien sekä konsoleiden myyntejä mittaavan NPD Groupin mukaan Wii-pelikonsoleita myytiin kuukauden aikana noin 981 000 kappaletta. Lokakuussa konsoleita myytiin 519 000 kappaletta, joten kasvua tuli kuukaudessa noin 90 prosenttia.
Nintendon hyvää menestystä täydensi DS-käsikonsoli, jota myytiin yli 1,5 miljoonaa kappaletta marraskuun aikana. Yhteensä Nintendo myi siis yli 2,5 miljoonaa pelikonsolia kuukauden aikana.

Marraskuussa myös muiden konsolien myynnit nousivat selvästi ja prosentuaalisesti eniten myyntejä kasvatti Sonyn PlayStation 3 -pelikonsoli, jota myytiin marraskuussa noin 466 000 kappaletta. Lokakuussa konsoleita myytiin 121 000 kappaletta, joten myynti lähes nelinkertaistui kuukauden aikana. Myös Sonyn PSP- ja PlayStation 2 -konsolit kelpasivat kuluttajille ja PSP:tä myytiin marraskuussa noin 567 000 kappaletta ja PS2-konsoleita katosi kauppojen hyllyiltä noin 496 000 kappaletta.

Myös Microsoftin Xbox 360 -konsolit kelpasivat kuluttajille ja niitä myytiin marraskuussa noin 770 000 kappaletta. Xbox 360:n suurin voima on kuitenkin pelimarkkinoilla, sillä Call of Duty 4 -peliä myytiin konsolille kuukauden aikana noin 1,5 miljoonaa kappaletta. PlayStation 3:lla vastaava luku oli noin 444 000 kappaletta.

Muita hyvin menestyneitä pelejä marraskuussa olivat Assassin's Creed, jota myytiin Xbox 360:lle noin 980 000 kappaletta ja PlayStation 3 -versiota myytiin puolestaan 377 000 kappaletta sekä Guitar Hero III, jota myytiin yhteensä eri alustat mukaan laskettuna lähes 2 miljoonaa kappaletta. Wiin ylivoimaisesti suosituin peli oli Super Mario Galaxy, jota myytiin yli 1,1 miljoonaa kappaletta.

Jos pelikonsoleiden joulumyynnit sujuvat aikaisempien vuosien tapaan, on luvassa todellinen ennätysvuosi peliteollisuudelle ja nykyisten arvioiden mukaan laitteiden ja pelien myynnit ylittävät tänä vuonna Yhdysvalloissa 18 miljardin dollarin rajan joulukuun loppuun mennessä.

Lähteet:
GameDaily
Mercury News

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

114.12.2007 15:21
AfterDawn Addict

Mä en tajua kuka tota wiitä ostaa?? Henkilökohtaisesti en ostais ikinä.

Lainaus:

Wiin ylivoimaisesti suosituin peli oli Super Mario Galaxy, jota myytiin yli 1,1 miljoonaa kappaletta.
Pelitkin jo kertoo mitä sillä pelataan ja ei paljon kiinnosta.

No, mutta kukin pelaa tyylillään :)

214.12.2007 16:28

No miksipä ei ostaisi? Itse omistan sellaisen ja kyllä sillä mielellään pelailee.

Eniten siinä on se fiilis mikä houkuttelee. Halpa ja hauska.

314.12.2007 16:52

Tässä huomaa, että ihmiset eivät ole pelkästään sen grafiikan perään ^^

Itse varmaankin ostaisin myös Wiin, koska taloudesta ei löydy plasma / LCD-TV:tä.
Kuitenkaan ei tarvitse ostaa näistä mtn, koska juuri tuli päiviteltyä kone ;)

X360:lle myydään kyllä todella paljon pelejä näköjään ja huomaa kuinka PS3 laahaa vielä tässä suhteessa vielä pahasti jäljessä ja niistähän ne suurimmat tulot tulevat ;)

414.12.2007 17:23

Onhan meillä Sonyn 46" Full-HD LCD, mut silti tykkään Wiistä :p

515.12.2007 1:03

Kyllähän Wii myy. Toi marraskuu nyt on vielä pientä, jos vertaa tähän joulukuuhun. Suomesta noin kaikkialta loppu ja maahantuoja ei lupaa koneita kaiketi kuin vasta ensi vuodeksi lisää.

Muita konsoleita löytyy ihan hyvinkin, etenkin juuri PS3:sta.

Koko laitteen kruunaa tuo mahdollinen DVD-leffojen toisto, jota Nintendo on lupaillut ensi vuonna julkaistavaksi.

615.12.2007 12:08

Lainaus:
Mä en tajua kuka tota wiitä ostaa?? Henkilökohtaisesti en ostais ikinä.
Lainaus:

Wiin ylivoimaisesti suosituin peli oli Super Mario Galaxy, jota myytiin yli 1,1 miljoonaa kappaletta.
Pelitkin jo kertoo mitä sillä pelataan ja ei paljon kiinnosta.

No, mutta kukin pelaa tyylillään :)

Menes nyt PS3-poika muualle whineämään...

Itseäkin ihmetyttää, että mikä tuossa Wiissä mahtaa olla niin vallankumouksellista, että sen kaikki haluaa. Itsenikin oli pakko sellainen ostaa.

716.12.2007 14:29
AfterDawn Addict

Heti alkaa joku läski vinkuu kun vähänkään sanoo jotain negatiivista kommenttia ;)

Mä saan whinetä täällä niin paljon kun mä haluan, mitä se nyt teidän teinien kielellä sitten tarkoittaakaan ;)

821.12.2007 16:57

Njoo kyllä joskus oli kauhea himo se ostaa mutta eipä tullut ostettua enkä enää ostaisikaan, ei ole tarpeeksi minulle mieluisia pelejäkään ; )

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.12.2007 @ 16:57

Intel Core Quad9550, Ati Radeon HD4870X2, Asus P5Q Pro, 4x1Gt DDR2@800MHz, BeQuiet 700W, Antec Nine Hundred...

Hp Pavilion dv7-2195eo (XM-82 Turion X2 Ultra, Ati Radeon HD4650, 6Gb DDR2, 2x500Gb HDD)

Amd Athlon 64 3400+, nVidia GeForce 6600, 1gt DDR@400MHz, MSI Amethyst-M...

921.12.2007 18:42

Kokeilin Digi-Expossa ja jotenkin tuntui lelulta, vaikka varmasti laatukamaa onkin. Meinasin ostaakin PS3:n ja 360:n kaveriksi, mutta ajattelin, että alkaa jo kaverit kuittailemaan friikiksi?! Teräväpiirtoa sen olla pitää, silmäkarkkia on mukava katsella.


Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto