*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Osta jäätelö -- sisällä iPod!

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 13.12.2007 23:00 Kommentteja (39)

Osta jäätelö -- sisällä iPod! Brasilialainen jäätelövalmistaja Kibon on vienyt idean jäätelöpapereihin ja -tikkuihin kätketyistä "voittokoodeista" hieman pidemmälle. Yhtiö on piilottanut kymmenen tuhannen jäätelöpuikkopaketin sisään Applen iPod shuffle -soittimen.
Ainoa ongelma jäätelönhimoiselle voittajalle on se, että yhtiö ei pystynyt kosteusongelmista johtuen kätkemään iPodia varsinaisen jäätelön sisään -- eli iPodin sisältävä jäätelöpuikko on täysin tavallista jäätelöä muistuttava, mutta syötäväksi kelpaamaton kopio.

iPodin mukana tavallisesti tulevat lisävarusteet (laturi, manuaalit, jne) iPodin löytänyt voittaja saa kääreestä löytyvään ilmaisnumeroon soitettuaan. Ja jotta palkinto olisi täydellinen, saa voittaja luonnollisesti myös uuden, oikean jäätelöpuikon ostamansa tilalle.

Lähde: Gizmodo

Edellinen Seuraava  

39 kommenttia

113.12.2007 23:11

tuo on jo mukava ylläri!! tulis suomeen tollanen =)

213.12.2007 23:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Datamon:
tuo on jo mukava ylläri!! tulis suomeen tollanen =)
no mielummin sitten vaikka creativen gigan soittimia.. tuo sufflen äänenlaatu on aivan suolesta..

muutenkin ipod on ylisuosittu laite jossa äänet on aivan perseestä.

eron huomaa jos ei ole markkinavoimien uhri.

mielummin cretive kun ipod..

tekee tuo omenayhtiö jotain hyvää esim kannettavat on huippuluokkaa. mutta ei nää soittimet mihkään pysty.

313.12.2007 23:39

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Datamon:
tuo on jo mukava ylläri!! tulis suomeen tollanen =)
no mielummin sitten vaikka creativen gigan soittimia.. tuo sufflen äänenlaatu on aivan suolesta..

muutenkin ipod on ylisuosittu laite jossa äänet on aivan perseestä.

eron huomaa jos ei ole markkinavoimien uhri.

mielummin cretive kun ipod..

tekee tuo omenayhtiö jotain hyvää esim kannettavat on huippuluokkaa. mutta ei nää soittimet mihkään pysty.
Minäkään en todellakaan ole omppufani, mutta ei iPodin äänenlaatua kyllä kehnoksi voi sanoa mistään näkökulmasta. Laitehan on voittanut testit niin tm:ssä, mPC:ssä, MikroBitissä jne jne.
TM:llä on myös tapana näyttää laitteen tuottama taajuuskuvaaja, josta kyllä näkee, että äänikenttä on laaja sekä puhdas.

413.12.2007 23:50

luulisi että keksivät keinoja tunnistaa feikkijäätelöt aidoista, vaikka olisivat painotettu oikein tms.

513.12.2007 23:50

joo itekkään en oo omenaa koskaan vielä omistanut mutta voin sanoa ettei perusjamppa eroa huomaa, hifistelyt on sitten erikseen. apple on laatukamaa siitä ei pääse yli eikä ympäri =) . toki voi olla parempiakin soittimia mutta näin yleisesti.

edit: ja kyllä ton kokonsa puolesta kelpaa äänenlaadunkin vähän tippua, ei sillä ettei se voisi olla parempi. toisaalta ei ole kyllä kokoemusta koko laitteesta mutta mainio peli varmaan on.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.12.2007 @ 23:53

614.12.2007 0:59

Kyllähän tuon Shufflen äänenlaatu ainakin testien mukaan pitäisi olla iPodien, muista merkeistä sitten puhumattakaan, parhaimmistoa, eikä omassa 30 gigaisessakaan ole kyllä ollut valittamista. Testi löytyy esimerkiksi Täältä

714.12.2007 1:33

Varmaan jotkut etsivät metallinpaljastimella jäätelöaltaasta.

814.12.2007 2:02

No just ja just voisin ton jäätelön hinnan maksaa iPodista

914.12.2007 7:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Grafu:
Varmaan jotkut etsivät metallinpaljastimella jäätelöaltaasta.

Reps... Näen jo mielessäni, kun porukka vetää metallinpaljastimilla pitkin jäätelöallasta.

1014.12.2007 7:52

Eihän ipodien äänenlaadussa ole ikinä ollut mitään vikaa, mutta ne vakiokuulokkeet on ihan ala-arvoiset. Tälläinen kilpailu on mielestäni hyvä idea, tälläisiä suomeenkin.

1114.12.2007 7:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Grafu:
Varmaan jotkut etsivät metallinpaljastimella jäätelöaltaasta.
Olisi se kyllä aika helvetin hauskaa nähtävää. ;)

1214.12.2007 7:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Grafu:
Varmaan jotkut etsivät metallinpaljastimella jäätelöaltaasta.

mutta eikö jäätelöaltaassa ole metalleja joten se piippais koko ajan.

1314.12.2007 8:21

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Grafu:
Varmaan jotkut etsivät metallinpaljastimella jäätelöaltaasta.

mutta eikö jäätelöaltaassa ole metalleja joten se piippais koko ajan.

Riippuu vähän, ainakin itse käyttämäni metallinpaljastimet ovat olleet ns. "säädettäviä", eli ainakin tunnistussyvyyden ja reagoinnin on voinut säätää mieleisekseen.

1414.12.2007 9:40

Aika katkeraa tilitystä teosto-kirjoittelijalta.

Markkinajohtaja iPod uudistuu sellaisella tahdilla, että muilla on ollut täysi työ pysyä perässä :-)

1514.12.2007 12:16

no voi kekgluveglu miks suomalaiset ei keksi tälläsiiv oittajaideoita :D
jos suomeen tällainen kilpailu ilmaantuisi ostaisin kaikki tuon merkkiset jäätelötikut jka myisin ipodit ja jättäisin muutaman itselleni :D

1614.12.2007 14:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti huhdine:
no voi kekgluveglu miks suomalaiset ei keksi tälläsiiv oittajaideoita :D
jos suomeen tällainen kilpailu ilmaantuisi ostaisin kaikki tuon merkkiset jäätelötikut jka myisin ipodit ja jättäisin muutaman itselleni :D
Jäätelöitä pistetään kuitenkin todennäköisesti niin paljon, ettei yritykselle koidu suuria menetyksiä hommasta. Eli todennäköisyys on liian huono saada ipodillinen, että homma kannattaisi. Ainakin olisi jäätelöä varalta. ;)

1714.12.2007 14:42

Miten noita ipoddeja voi olla ihan v*tusti maailmalla kun kaikki tuntuu vihaavan sitä vekotinta. :)

1814.12.2007 14:43

Mitähän ne iPdodit mahtaa tykätä 22 asteen pakkasesta? Onko vielä toimintakuntosia, kun paketista käärii?

1914.12.2007 14:52

Creativen vastaavan saa paljon halvemmalla kuin Applen Ipob:in. Osa ei vaan sitä millään tajua tai haluat olla "muotitietoisia"(massaa).

2014.12.2007 14:54

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Datamon:
tuo on jo mukava ylläri!! tulis suomeen tollanen =)
no mielummin sitten vaikka creativen gigan soittimia.. tuo sufflen äänenlaatu on aivan suolesta..

muutenkin ipod on ylisuosittu laite jossa äänet on aivan perseestä.

eron huomaa jos ei ole markkinavoimien uhri.

mielummin cretive kun ipod..

tekee tuo omenayhtiö jotain hyvää esim kannettavat on huippuluokkaa. mutta ei nää soittimet mihkään pysty.
Minäkään en todellakaan ole omppufani, mutta ei iPodin äänenlaatua kyllä kehnoksi voi sanoa mistään näkökulmasta. Laitehan on voittanut testit niin tm:ssä, mPC:ssä, MikroBitissä jne jne.
TM:llä on myös tapana näyttää laitteen tuottama taajuuskuvaaja, josta kyllä näkee, että äänikenttä on laaja sekä puhdas.

Jep, ja näissä testeissä on iPodia nimenomaan kehuttu mm. äänenlaadultaan testin parhaaksi (testeissä, joissa yleensä on Creativen soittimiakin mukana). Ja tuo taajuuskuvaaja ei todellakaan valehtele, viimeisimmän iPodin taajuuskuvaaja on lähes viivasuora... Mukana tulevat napit kyllä ovat pas*at, mutta sillä ei ole itse soittimen äänenlaadun kanssa mitään tekemistä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.12.2007 @ 14:54

2114.12.2007 15:17

Hieno idea, voisi ottaa ingman ja kumpp. tuollaisen vaikka käyttöön. Tosin vaarana olisi että jätski-autot ryöstettäisiin :-p.

2214.12.2007 16:05

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Mitähän ne iPdodit mahtaa tykätä 22 asteen pakkasesta? Onko vielä toimintakuntosia, kun paketista käärii?

Miksi ei tykkäisi? Akku saattaa tyhjentyä, mitä se haittaa? Kullä minunkin ikivanha Creative MuVo on maannut hangessa -25*C pakkasessa monta tuntiä, mitään ei ole käynyt..

2314.12.2007 16:05

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Mitähän ne iPdodit mahtaa tykätä 22 asteen pakkasesta? Onko vielä toimintakuntosia, kun paketista käärii?

Miksi ei tykkäisi? Akku saattaa tyhjentyä, mitä se haittaa? Kullä minunkin ikivanha Creative MuVo on maannut hangessa -25*C pakkasessa monta tuntia, mitään ei ole käynyt..

2414.12.2007 16:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti CP3O:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Mitähän ne iPdodit mahtaa tykätä 22 asteen pakkasesta? Onko vielä toimintakuntosia, kun paketista käärii?

Miksi ei tykkäisi? Akku saattaa tyhjentyä, mitä se haittaa? Kullä minunkin ikivanha Creative MuVo on maannut hangessa -25*C pakkasessa monta tuntiä, mitään ei ole käynyt..
Ei ne soittimet siellä paketissa ole (kosteus-syistä) vaan se pitää tilata erikseen.


2514.12.2007 17:57

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti CP3O:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Mitähän ne iPdodit mahtaa tykätä 22 asteen pakkasesta? Onko vielä toimintakuntosia, kun paketista käärii?

Miksi ei tykkäisi? Akku saattaa tyhjentyä, mitä se haittaa? Kullä minunkin ikivanha Creative MuVo on maannut hangessa -25*C pakkasessa monta tuntiä, mitään ei ole käynyt..
Ei ne soittimet siellä paketissa ole (kosteus-syistä) vaan se pitää tilata erikseen.

Luepa uutinen uudestaan, siinähän sanotaan, että iPod on nimenomaan feikkijäätelön sisällä, muut tilpehöörit saa erikseen.

2614.12.2007 18:22

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti CP3O:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Mitähän ne iPdodit mahtaa tykätä 22 asteen pakkasesta? Onko vielä toimintakuntosia, kun paketista käärii?

Miksi ei tykkäisi? Akku saattaa tyhjentyä, mitä se haittaa? Kullä minunkin ikivanha Creative MuVo on maannut hangessa -25*C pakkasessa monta tuntiä, mitään ei ole käynyt..
Ei ne soittimet siellä paketissa ole (kosteus-syistä) vaan se pitää tilata erikseen.

Luepa uutinen uudestaan, siinähän sanotaan, että iPod on nimenomaan feikkijäätelön sisällä, muut tilpehöörit saa erikseen.
Lainaus:
Ainoa ongelma jäätelönhimoiselle voittajalle on se, että yhtiö ei pystynyt kosteusongelmista johtuen kätkemään iPodia varsinaisen jäätelön sisään -- eli iPodin sisältävä jäätelöpuikko on täysin tavallista jäätelöä muistuttava, mutta syötäväksi kelpaamaton kopio.
Okei, niinhän se olikin :) Ajattelin vaan, että kyllähän siellä pakastealtaassakin mahtaa olla aika kosteeta kun se sulaa ja jäätyy aina välillä. Kontensaatiovettä jne syntyy vähän väliä...

2714.12.2007 18:26

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Datamon:
tuo on jo mukava ylläri!! tulis suomeen tollanen =)
no mielummin sitten vaikka creativen gigan soittimia.. tuo sufflen äänenlaatu on aivan suolesta..

muutenkin ipod on ylisuosittu laite jossa äänet on aivan perseestä.

eron huomaa jos ei ole markkinavoimien uhri.

mielummin cretive kun ipod..

tekee tuo omenayhtiö jotain hyvää esim kannettavat on huippuluokkaa. mutta ei nää soittimet mihkään pysty.
Minäkään en todellakaan ole omppufani, mutta ei iPodin äänenlaatua kyllä kehnoksi voi sanoa mistään näkökulmasta. Laitehan on voittanut testit niin tm:ssä, mPC:ssä, MikroBitissä jne jne.
TM:llä on myös tapana näyttää laitteen tuottama taajuuskuvaaja, josta kyllä näkee, että äänikenttä on laaja sekä puhdas.
70% äänestä mitä sinä kuulet määräytyy sun kuulokkeiden laadusta. niimpä on aika hätiköityä mennä haukkumaan itse laitetta jo on huono laatuiset kuulokkeet. Huom! Vakio kuulokkeet ei ole aina parhaat mahdolliset ;)

2814.12.2007 18:46

Lainaus:
Jep, ja näissä testeissä on iPodia nimenomaan kehuttu mm. äänenlaadultaan testin parhaaksi (testeissä, joissa yleensä on Creativen soittimiakin mukana).
Yhtä hyviä ovat aina Creativet ja iPodit olleet äänenlaatunsa osalta.

2914.12.2007 21:40

Lainaus:
Luepa uutinen uudestaan, siinähän sanotaan, että iPod on nimenomaan feikkijäätelön sisällä, muut tilpehöörit saa erikseen.
Pakkohan sen on siellä kaupassa kylmässä olla, vai onko siellä erikseen feikit jossai kuival hyllyl ja oikeet jäätelöt sitten pakkasaltaassa?

3014.12.2007 22:08

no miäpäs lähen ostaa pakaste altaan tyhjäksi. (:

3115.12.2007 2:35

No siis asiahan on silleen, että kyllä minulle kelpaisi :)

3215.12.2007 12:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaska551:
no miäpäs lähen ostaa pakaste altaan tyhjäksi. (:
tulee sulle aika pitkä matka käydä ostamassa jäätelöitä jos suomessa oleskelet..

3315.12.2007 20:50

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Grafu:
Varmaan jotkut etsivät metallinpaljastimella jäätelöaltaasta.

Reps... Näen jo mielessäni, kun porukka vetää metallinpaljastimilla pitkin jäätelöallasta.

3417.12.2007 19:27

Ite en ainakaa koskaan koskis mihinkään creativeen.. Apple vie käyttöliittymällä ja uudelleenmyyntiarvolla, ja mp3-soittimissa ei kovin moni ihminen kuule mitään eroja.

Paitsi jos creativea käyttää Sennheiserin luureilla ja applea mukana tulleilla nappikuulokkeilla :D

Muutenkin se creative vähän kyseenalainen.. Äänikortit mukamas jotain korkeempaa tasoa, tuskin kelpaa yhdellekään muusikolle mikään creativen äänikortti. Ja sitte on nä tilpehööri sateelliitti-kaijuttimet 7.1 kokoonpanoineen.. Ite en semmosiin koskis, ei rokki miltää kuulosta ellei oo väh. metri korkuset kajarit lattial seisomas :P

3517.12.2007 20:30

Lainaus:
ei rokki miltää kuulosta ellei oo väh. metri korkuset kajarit lattial seisomas :P
ei se äänen laatu ole kaijuttimien koosta kiini

3617.12.2007 23:12

Totta sekin, mutta kaijutinelementin koko on aika iso juttu. Niitte satelliittie mukan kyl tuleeki subbari mut kyl niihi keskialueen (ja miksei yläalueenkin) soundeihi o kiva saada vähä jytyä.

Mut se kyllä oliki vähä pilke silmäkulmassa kommentti ;P

3718.12.2007 20:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Triaxis:
Totta sekin, mutta kaijutinelementin koko on aika iso juttu. Niitte satelliittie mukan kyl tuleeki subbari mut kyl niihi keskialueen (ja miksei yläalueenkin) soundeihi o kiva saada vähä jytyä.

Mut se kyllä oliki vähä pilke silmäkulmassa kommentti ;P
Onko sun satelliittikajareissa subbarit? :P

Edelleenkin, ei niitten kajareitten mitenkään isoja täydy olla hyvän äänenlaadun aikaansaamiseen.

3818.12.2007 21:09

Lainaus:
Niitte satelliittie mukan kyl tuleeki subbari

Lainaus:
Onko sun satelliittikajareissa subbarit? :P
Ilmeisesti kyseessä oli satelliittien mukana tuleva subwoofer-"purkki".
Niihän se on, että koolla ei ole kovin suurta merkitystä äänenlaadun kannalta - joskin sisäinen akustiikka on melko iso tekijä.

3918.12.2007 21:13

Lainaus:
Lainaus:
Niitte satelliittie mukan kyl tuleeki subbari

Lainaus:
Onko sun satelliittikajareissa subbarit? :P
Ilmeisesti kyseessä oli satelliittien mukana tuleva subwoofer-"purkki".
Niihän se on, että koolla ei ole kovin suurta merkitystä äänenlaadun kannalta - joskin sisäinen akustiikka on melko iso tekijä.

Mutta isommissa tulee monesti parempi äänenlaatu kuin pienistä, koska isoissa ei ole tarvinnut tehdä niin paljoo kompromissejä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.12.2007 @ 21:23

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä (8.12.2016 12:23)
Nintendon on määrä julkaista odotettu Super Mario Run -mobiilipeli iPhonelle ja iPadille 15. joulukuuta. Esimakua uudesta pelistä on kuitenkin tulossa saataville jo tänään, paljasti Nintendon ....
Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus (8.12.2016 11:40)
Bluetooth SIG on julkaissut kehittämästään langattomasta tiedonsiirtostandardista viidennen version, jonka luvataan mahdollistavan monipuolisemmat IoT-laitteet sekä niiden joustavamman käytön kotona. ....
Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....
Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle (8.12.2016 10:03)
Microsoft ja Intel esittelivät WinHEC-tapahtumassa Kiinassa uutta Project EVO -hanketta, jonka avulla IT-jätit yrittävät määritellä miten PC-valmistajien tulisi parantaa ensi vuoden tietokonemalleja. ....
Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio (8.12.2016 09:30)
Muutama vuosi sitten Microsoft yritti tuoda täysiverisen Windows 8:n ARM-pohjaisten tietokoneiden ja tablettien saataville, mutta projekti kuivui kasaan hyvin nopeasti. Nyt Microsoft yrittää ....

Uutisarkisto