*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Blu-ray-soitin 230 eurolla

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 24.11.2007 22:38 Kommentteja (14)

Blu-ray-soitin 230 eurolla Kuten uutisoimme kuun alussa, HD DVD -soittimia on kaupattu Yhdysvalloissa kauppaketju Wal-Martin toimesta jopa alle sadalla dollarilla. Blu-ray-soittimien saralla ei ole kuitenkaan nähty vielä lähellekään yhtä agressiivista hinnoittelua. Nyt Amazon on kuitenkin päättänyt tunkea HD DVD:n kentälle edullisella Blu-ray-soittimella.
Blu-ray-soitin, jota Amazon myy, on Samsungin BD-P1400. Hintaa soittimella on Amazonin sivuilla 339,99 dollaria (noin 230 euroa). Blu-ray-soittimia ei ole myyty tähän mennessä vielä koskaan näin halvalla. Eroa on kuitenkin vielä HD DVD -soittimiin, mutta välimatka kaventuu koko ajan. Tähän mennessä Blu-ray-soittimen kotiinsa on saanut edullisimmin ostamalla Sonyn PlayStation 3 -pelikonsolin. Tällä hetkellä ei ole tietoa, että onko Amazonin tarjous lopullinen, vai onko hintaa alennettu vain väliaikaisesti.

Soittimien hintataso on luultavasti ainoa asia, joka määrää lopullisen voittajan teräväpiirtosoitintaistossa. Blu-rayn olisikin hyvä saada markkinoille uusia edullisempia soittimia, mikäli mielii pysyä mukana kovassa kilpailussa.


Lähteet:
High-Def Digest
Amazon.com

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

124.11.2007 23:06

sit viel suomeen tolla hinnalla

224.11.2007 23:15

Ei tommosellakaan suuremmin taida olla suomen markkinoihin vaikutusta..
ne jotka tietää hankkii kuitenkin soittimen ne jotka ei, ihmettelevät mikä Blu-ray , Hd-Dvd???

324.11.2007 23:17

hybridin ostaa tai sitten kun on päätetty että kumpaa tuetaan... jaksa kohta soitinta kuitenkaan ostaa.

424.11.2007 23:24

tarkoitukseni oli että, suomessa jossa markkinat ei ole miljoonaluokkaa,
aivan sama mitä soitinta tunget markkinoille se mitä kansa tarvitsee menee joka tapauksessa..
joku kuitenkin kommentoi tota hintaa, ai että olisipa meilläkkin.
mutta kun emme ole massamarkkina maa..
niin yksi ja sama tungetko markkinoille tota tai tätä, itse olen luultavasti juuri se kohdeyksikkö joka ostaa sen mitä tarvitsee, oli se Ps3 tahi joku muu soitin joka kykenee Hd tarkkuuksiin..
Skaalanahan toimii juurikin Yhdistyneetvallat..
joka tarjoaa meille sen mitä saattettaisiin tarvita..Mayby

525.11.2007 0:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JuqqA:

aivan sama mitä soitinta tunget markkinoille se mitä kansa tarvitsee menee joka tapauksessa..
itse olen luultavasti juuri se kohdeyksikkö joka ostaa sen mitä tarvitsee, oli se Ps3 tahi joku muu soitin joka kykenee Hd tarkkuuksiin..

Osuit hyvin naulankantaan,ostaa sen minkä "tarvitsee"ja osa sanoo mitä haluan,luulen että suurin osa Suomen ja miksei kaikkien länsimaiden kansakunnasta on samaa mieltä,luulen että on näin,on vain tämä pieni Mutta,rahojen täytyy riittää muuhunkin.Esim.ruokaan JNE.jne.Onhan myös näitä jotka ostaa toosan ja menee sosiaaliin kun tulee nälkä.Mutta eihän näistä kannata spekuloida kun ei ole faktaa tiedossa,viis siitä kaikki haluaa laitteen!Ainakin minä.

625.11.2007 1:28
Wicerig
Inactive

jos hd-dvd soittimia on saanut alle 70eurolla, niin 230euroa kuulostaa vielä ryöstöhinnalta.

725.11.2007 1:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wicerig:
jos hd-dvd soittimia on saanut alle 70eurolla, niin 230euroa kuulostaa vielä ryöstöhinnalta.
Nyt oli kysymys BLU-ray:sta ei HD-DVD:stä.Eiköhän tämä ollut ihan näitä pohja noteerauksia BlU-RAY alueella???

825.11.2007 3:25

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wicerig:
jos hd-dvd soittimia on saanut alle 70eurolla, niin 230euroa kuulostaa vielä ryöstöhinnalta.
Nyt oli kysymys BLU-ray:sta ei HD-DVD:stä.Eiköhän tämä ollut ihan näitä pohja noteerauksia BlU-RAY alueella???
Kyse oli toki BD-soittimesta ja 230€ on toki halpa hinta BD-soittimesta. Mutta tosiasioita ei käy kiistäminen eli ryöstöhintahan tuo 230€ on High Definition asemasta kun HD-DVD soittimia saa jopa alle 70€ hinnalla..

EDIT: typoja
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.11.2007 @ 03:27



blind_peer

925.11.2007 13:37

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wicerig:
jos hd-dvd soittimia on saanut alle 70eurolla, niin 230euroa kuulostaa vielä ryöstöhinnalta.
Nyt oli kysymys BLU-ray:sta ei HD-DVD:stä.Eiköhän tämä ollut ihan näitä pohja noteerauksia BlU-RAY alueella???
Kyse oli toki BD-soittimesta ja 230€ on toki halpa hinta BD-soittimesta. Mutta tosiasioita ei käy kiistäminen eli ryöstöhintahan tuo 230€ on High Definition asemasta kun HD-DVD soittimia saa jopa alle 70€ hinnalla..

EDIT: typoja

Joo onhan tämä 230:ntä €uroa vielä kova raha minunkin mielestäni,mutta kunhan saadaan muutama toinenkin merkki mukaan ton Samsungin viereen vaikka 10€ halvemmalla,siitä se kilpailu alkaa ja hinnat laskee?

1025.11.2007 14:08

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wicerig:
jos hd-dvd soittimia on saanut alle 70eurolla, niin 230euroa kuulostaa vielä ryöstöhinnalta.
Nyt oli kysymys BLU-ray:sta ei HD-DVD:stä.Eiköhän tämä ollut ihan näitä pohja noteerauksia BlU-RAY alueella???
Kyse oli toki BD-soittimesta ja 230€ on toki halpa hinta BD-soittimesta. Mutta tosiasioita ei käy kiistäminen eli ryöstöhintahan tuo 230€ on High Definition asemasta kun HD-DVD soittimia saa jopa alle 70€ hinnalla..

EDIT: typoja

Tuo 100$ hinta oli kylläkin vain walmartin tarjous joka loppui jo ajat sitten.

1125.11.2007 17:01
thomas007
Inactive

Eiköhän kyse muuten olisi loppujen lopuksi elokuvien hinnasta.Mitä väliä
mihin formaattiin kuuluu.Levyjen hinta alas.

1225.11.2007 21:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thomas007:
Eiköhän kyse muuten olisi loppujen lopuksi elokuvien hinnasta.Mitä väliä
mihin formaattiin kuuluu.Levyjen hinta alas.
Heppu puhut asiaa! Tällä hetkellä elokuvat ja kaikki musiikki on aivan liian kallista.

Uutuus elokuva n.25€ ja 4 vuatta myöhemmin sama pätkä n.5e.
Reilua? Ei todellakaan.
Ihmisiä huijattaan ja valtiot tukevat yrityksiä.

1326.11.2007 0:59

poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 00:51

1426.11.2007 9:15
tiplu
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wicerig:
jos hd-dvd soittimia on saanut alle 70eurolla, niin 230euroa kuulostaa vielä ryöstöhinnalta.
Nyt oli kysymys BLU-ray:sta ei HD-DVD:stä.Eiköhän tämä ollut ihan näitä pohja noteerauksia BlU-RAY alueella???
Kyse oli toki BD-soittimesta ja 230€ on toki halpa hinta BD-soittimesta. Mutta tosiasioita ei käy kiistäminen eli ryöstöhintahan tuo 230€ on High Definition asemasta kun HD-DVD soittimia saa jopa alle 70€ hinnalla..

EDIT: typoja

Joo onhan tämä 230:ntä €uroa vielä kova raha minunkin mielestäni,mutta kunhan saadaan muutama toinenkin merkki mukaan ton Samsungin viereen vaikka 10€ halvemmalla,siitä se kilpailu alkaa ja hinnat laskee?

Niin ei tuo kovin halvalta kuullosta minunkaan korvaan, jos puntaroi mitä sillä rahalla saa... Vielä tässä kuitenkin ollaan lapsenkengissä, HD-pyörittimien saralla. Itse odottelen x264 purkuominaisuutta soittimiin, oli se sitten mikä Hd-raY hyvänänsä, ennenkuin itselläni, suurena leffafriikkinä on "varaa" moiseen... Kun ovat nuo tyhjät aihiotkin hinnoissaan, eivätkä vuokraamoiden valikoimat tyrmää moninaisuudellaan...
Suunta on oikea, vauhti vaan hieman hidas ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.11.2007 @ 09:15

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto