*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Prince palkkasi etsivät varjostamaan The Pirate Bayn ylläpitäjiä?

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 20.11.2007 08:14 Kommentteja (18)

Prince palkkasi etsivät varjostamaan The Pirate Bayn ylläpitäjiä? Ruotsalaisen The Pirate Bay -sivuston ylläpitäjä Peter Sunde kertoi verkkojulkaisu Ars Technicalle tanskalaiskilvissä ajaneiden autojen varjostaneen häntä ja palvelun muita ylläpitäjiä Ruotsissa.
Maailman suurimmaksi torrent-sivustoksi tituleerattu The Pirate Bay on saanut harjoittamansa toiminnan takia maailmalla osakseen suurta mediahuomiota ennenkin. Nyt raportoidut yksityisetsiväepäilyt ovat kuitenkin uutta. Sunde epäilee varjostajilla olevan jotain tekemistä Prince-nimisen artistin kanssa.

Uutisoimme kuukausi sitten Princen tempauksesta haastaa useita hänen musiikkiaan laittomasti levittäviä sivustoja oikeuteen. Myös The Pirate Bay on suunniteltu vietävän oikeuteen. Jo kuukausi sitten kerrottiin, että tarkoitusta varten on palkattu Ruotsista asianajajia. Tällöin Peter Sunde ei kuitenkaan ollut kuullut mitään mistään oikeushaasteista.

Sunde kertoi, että heitä on myös kuvattu autoista. Salaman käyttö kuvattaessa kohdetta auton ulkopuolella on saanut Sunden kuitenkin epäilemään varjostajien älykkyyttä.

Princen piratismihyökkäysten sivutuotteena siipeensä ovat saaneet myös hänen omat fanisivustonsa, joita on kielletty julkaisemasta Princen tavaramerkin alaista sisältöä.

"Ihme, että Prince, jonka musiikista pidän todella, ei voi ymmärtää, että tällä menolla häntä aletaan verrata Metallica vastaan Napster -tekijänoikeussotaan", kertoi Peter Sunde sähköpostissaan Ars Technicalle. "Ja tiedämme kaikki, että kuka tulee häviämään tällä kertaa..."


Lähteet:
Ars Technica
Sektori.com

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

120.11.2007 8:33

Heh, princestähän on tullut mafiapomo tai reppana...veikkaan jälkimmäistä.

220.11.2007 9:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Heh, princestähän on tullut mafiapomo tai reppana...veikkaan jälkimmäistä.
Niinpä ja hänen pitäisi tietää, ettei hän tämmöistä asiaa voita...

320.11.2007 9:32

Voi olla että prince hakee julkisuutta tuolla tavalla :D

420.11.2007 10:30
EiQ
Inactive

Lainaus:
"Ihme, että Prince, jonka musiikista pidän todella, ei voi ymmärtää, että tällä menolla häntä aletaan verrata Metallica vastaan Napster -tekijänoikeussotaan", kertoi Peter Sunde sähköpostissaan Ars Technicalle."Ja tiedämme kaikki, että kuka tulee häviämään tällä kertaa..."
Ja kukahan häviää ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2007 @ 10:31

520.11.2007 10:35

---

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.11.2010 @ 01:02

620.11.2007 11:51
jaskpaska
Inactive

Vittu mikä pelle... :D

720.11.2007 11:57

Lainaus:
Sunde kertoi, että heitä on myös kuvattu autoista. Salaman käyttö kuvattaessa kohdetta auton ulkopuolella on saanut Sunden kuitenkin epäilemään varjostajien älykkyyttä.
Veikkaampa, että jos kyseessä on todella joku etsivä ja hän/he käyttävät samalavaloa, niin he haluavat vain tarkoituksella herättää huomiota. Ei kai kukaan oikesta noin tyhmä olisi?

820.11.2007 13:33

Heh, ei voi muuta kuin nauraa Gay Lordin tempaukselle, jos pitää paikkansa. :)Ei muuta kuin porukalla fanipostia menemään, että well done. :)

920.11.2007 14:09

Voi hyvää päivää mikä tyyppi... Kannattaa...

1020.11.2007 14:56

No jos ruotsalaiset etsivät ovat samaa tasoa kuin hurrien poliisit niin toi salamavalo on aika ymmärrettävä juttu :)

1120.11.2007 15:34

Tämähän on kerrassaan hauskaa. Voi olla, että Piratebayn ja sen vastustajien seikkailuista saa parin vuoden päästä kerrassaan mahtavan elokuvan, sillä nyt alkaa tulla jo todellista actionia! :D

1220.11.2007 15:58

Prince haastoi Piratebayn oikeuteen.

Lainaus:
Kuvitteleeko prince, että saa pirate bayn oikeuteen usassa :D

http://sektori.com/uutiset/7979/pirate

http://arstechnica.com/news.ars/post/200...tml?rel


Prince tulee häviämään ja jokainen muukin joka uskaltaa käydä tpb:tä vastaan.

1320.11.2007 16:19

Ööh, siis kuka on prince - never heard

1420.11.2007 16:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JBluesP:
Ööh, siis kuka on prince - never heard
Tässä varmasti yksi syy miksi Prince moisen tempun tekee: nekin jotka ei miehestä ole kuullut alkavat ihmettelemään, että kukas se tuo on... sitten kun osa ottaa vielä asioista selvää, niin varmasti muutama utelias uutisen lukenut ihminen kuuntelee yhden tai pari miehen tuotosta :-)

TPB:tä käytetään tässä tapauksessa härskisti markkinoinnin työkaluna.

1520.11.2007 18:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JBluesP:
Ööh, siis kuka on prince - never heard
"Artisti joka tunnettiin ennen nimellä Prince" : D

Todella naurettava tuo varjostajien älykkyys.

1621.11.2007 7:56

Tuli tuosta etsivien toiminnasta jotenkin mieleen tämä kohtaus eräässä simpsons episodissa:)

http://xs121.xs.to/xs121/07473/1afafafftq34.jpg

http://xs121.xs.to/xs121/07473/2afave54v33.jpg

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2007 @ 08:00

1721.11.2007 8:48

On parempiakin tapoja markkinoida itseään. Pientä rajaa, siitä ei varmasti ole kyse.

1823.11.2007 8:32

Joo aika naurettavaltahan toi kuulostaa.
Varjostajat eivät sitten tainneet olla ammattilaisia vai hakeeko julkisuutta... kuka tietää.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kumpi kannattaa ostaa, OnePlus 5T vai Huawei Honor 9 Premium? Kumpi kannattaa ostaa, OnePlus 5T vai Huawei Honor 9 Premium? (18.11.2017 14:06)
Huippupuhelinten hinta alkaa Samsungin ja Applen ykköslaitteissa päästä toiselle tuhannelle, joten on selvää, että tilaa hieman näitä heikommin varustelluille malleille on entistä enemmän. Itseasiassa ....
3 kommenttia
Testissä ketjutettava Wi-Fi-kaiutin Creative Omni Testissä ketjutettava Wi-Fi-kaiutin Creative Omni (18.11.2017 12:37)
Aiemmin kirjoitimme Creativen ensimmäisestä pelinäppäimistöstä. Tällä kertaa testissämme on jälleen jotakin Creativen ensimmäistä, mutta ehkä jotain vähemmän yllättävää, nimittäin kannettava ....
Applen uutuustuote missaa täysin joulusesongin – Myyntiin vasta ensi vuoden alussa Applen uutuustuote missaa täysin joulusesongin – Myyntiin vasta ensi vuoden alussa (17.11.2017 21:18)
Apple aikoo viivästyttää kesällä WWDC-kehittäjätapahtumassa esitellyn HomePod-älykaiuttimen julkaisua ensi vuoden alkuun. Alkuperäisen aikataulun mukaan HomePodin olisi pitänyt tulla myyntiin ensi kuussa. ....
Netflixiltä Star Wars -tähden supersankarielokuva Netflixiltä Star Wars -tähden supersankarielokuva (17.11.2017 19:20)
Kuten monet varmasti ovat huomanneet, niin Netflix pitää kovasti supersankareista. Yhtiöllä on varsin lämmin suhde Marvelin sankareihin, ja Netflixissä onkin tänään julkaistun uuden The Punisher ....
Boston Dynamicsin Atlas-robotti on pelottavan ketterä Boston Dynamicsin Atlas-robotti on pelottavan ketterä (17.11.2017 18:14)
Entinen Googlen X-ryhmään kuulunut robotiikkayhtiö Boston Dynamics on julkaissut uutta materiaalia Atlas-robotin kehityksestä. Nykyisin japanilaisen telejätin SoftBankin omistaman robottien ....

Uutisarkisto