*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PlayStation 3 saa DivX-tuen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 13.11.2007 18:41 Kommentteja (28)

PlayStation 3 saa DivX-tuen Sonyn PlayStation 3 -pelikonsolilla pystyy tulevaisuudessa katselemaan DivX-videoita. Asiasta tiedotti DivX, Inc., jonka kehittämä tuki DivX-videoille lisätään PlayStation 3:lle tulevalla firmware-päivityksellä.
Tällä hetkellä kumpikaan osapuoli ei ole julkaissut asiasta tarkempia teknisiä tietoja, joten esim. 1080p-resoluution videoiden, tekstitysten ja menujen toimivuus on vielä arvailujen varassa. DivX, Inc. viimeistelee tällä hetkellä PS3:n sertifiointia DivX-laitteeksi, joka takaa sekä toistolaitteen luotettavuuden että erinomaisen kuvanlaadun.

Kuluttajien lisäksi myös pelejä kehittävät tahot voivat tulevaisuudessa käyttää DivX-videoita peleissään, sillä Sonyn on jaellut pelitaloille uuden kehityspaketin, jonka myötä DivX-videoiden käyttäminen peleissä onnistuu suoraan kehitysympäristöstä.

DivX-tuen myötä myös XviD-videoiden toistaminen pitäisi onnistua konsolilla ja kuluttajien kannalta olisi mukavaa, jos suosittu Stage6-videopalvelu toimisi myös suoraan konsolin internet-selaimella.

Myös Microsoftin Xbox 360 -pelikonsolin ympärillä liikkuu huhuja DivX-tuesta, mutta toistaiseksi kumpikaan osapuoli ei ole virallisesti vahvistanut osapuolien mahdollista yhteistyötä, jonka myötä Xbox 360 saataisiin DivX-yhteensopivien laitteiden joukkoon.

Lähteet:
DivX (lehdistötiedote via Nasdaq)
Electronista

Edellinen Seuraava  

28 kommenttia

113.11.2007 19:07
AfterDawn Addict

Allright...

Lisää ominaisuuksia, jotka kerryttävät ostohimoani ;)

213.11.2007 19:40

Tuon ja PlayTVn kun saisi lähiaikoina niin alkaisin olla tyytyväinen pleikan mediaominaisuuksiin. Xbox on vielä mielestäni reippaasti edellä pelikoneena, mutta ps:n muut ominaisuudet alkavat pikkuhiljaa oleen kohdallaan. Viime firmwarepäivityksen jälkeen jopa xmb:n oma selain tuntui saavan hiukan lisää toisto-ominaisuuksia, vaikka nyt sairaan hidas vielä onkin, mutta suunta hyvä.

313.11.2007 19:51

hmm.. kuulostaa hyvältä jos vaikka tuon pömpelin tuonne telkun viereen jossain vaiheessa sais hurisemaan :D

413.11.2007 19:59
jaskpaska
Inactive

Hienoa :D! Kumpa Pleikkari sais yksinoikeudella ton tuen.. :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.11.2007 @ 20:00

513.11.2007 20:07

Ei voi muuta sanoa, kuin mitähän seuraavaksi?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaskpaska:
Hienoa :D! Kumpa Pleikkari sais yksinoikeudella ton tuen.. :P
Miksi tätä toivot?

613.11.2007 20:17

Tuleekos tuo Divxkin skaalattuna telkulle? On meinaan pirun hyvä skaalain tuossa, vanhan dvd-soittimen sai lyödä kiveen ja heittää tunkiolle sen jälkeen kun testasin pleikkaria dvd käytössä. Loistava juttu tämä Divx-tuki on oli miten oli.

713.11.2007 21:05

Matroska tuen kun saisi niin saattaisi joskus päätyä munki olohuoneeseen vaikken juurikaan pelailekaan.

813.11.2007 23:23

Onkos tietoa milloin tuo firmware päivitys mahdollisesti saadaan?

913.11.2007 23:59

Lainaus:
Hienoa :D! Kumpa Pleikkari sais yksinoikeudella ton tuen.. :P
Ketäs tämä hyödyttäisi?

1014.11.2007 7:48

Lainaus:
Lainaus:
Hienoa :D! Kumpa Pleikkari sais yksinoikeudella ton tuen.. :P
Ketäs tämä hyödyttäisi?

Vaikkapa Sonya kun sitten se olisi ainut pelikonsoli jossa tuo ominaisuus on.

1114.11.2007 11:36

Mahtava juttu. Vielä kun liittävät tuon ominaisuuden X-Boxiin, niin jees.

1214.11.2007 11:57
jaskpaska
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J2_FIN:
Lainaus:
Lainaus:
Hienoa :D! Kumpa Pleikkari sais yksinoikeudella ton tuen.. :P
Ketäs tämä hyödyttäisi?

Vaikkapa Sonya kun sitten se olisi ainut pelikonsoli jossa tuo ominaisuus on.
Nimenomaan. Kyllä se 360 jää vielä kakkoseksi myynnissä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.11.2007 @ 11:57

1314.11.2007 12:26

Toivottavasti sisällyttävät myös tuen subeille....

1414.11.2007 14:34

Loistavaa, toivotaan vain, että tukee intter vepistä saatavaa materiaalia ilman kikkailuja =)

1514.11.2007 14:41
mijuve
Inactive

<uijui. voi alkaa heroesta kattoo ulkosen kovon kautta telkulla! ja pelitki alkaa pia olee omaa luokkaansa

1615.11.2007 21:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti asurvo:
Toivottavasti sisällyttävät myös tuen subeille....

Samapa tuo, subit saa nopeest kiinni leffaan...

Tota päivitystä saa taas varmast venailla...

1715.11.2007 23:06

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti asurvo:
Toivottavasti sisällyttävät myös tuen subeille....

Samapa tuo, subit saa nopeest kiinni leffaan...


Mutta vielä nopeammin ne saa leffan kanssa samaan kansioon, kyllä minun mielestäni tuki subeille saisi löytyä. Nyt alkaa PS3 jo pikkuhiljaa vaikuttaa olohuoneen viihdekeskukselta, mitä sen luvattiinkin olevan.

1816.11.2007 10:20

Totta turiset mutta jos ei satu oleen tukea subeille, mikä tosin olisi tyhmä veto koodareilta koska samallaha se sivus menee subie toisto kun videonki toisto (toisto = tuki )...

Tosin jos mietittää vaikkapa 10 gigan HD leffaa, se pakko leikata pleikkarille sopivaks eli 3 osaan eli subitki perjaatteessa pitää olla sitten 3 osassa ?

1916.11.2007 17:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hape:
Matroska tuen kun saisi niin saattaisi joskus päätyä munki olohuoneeseen vaikken juurikaan pelailekaan.
No onhan tuossa "tavallaan" Matroska tuki, (tosin ei kirjaimellisesti) koska se tukee Blu-rayn AVC eli H264:ää. Mutta Matroska sekä MP4 "container" tuki olisi kyllä plussaa.

2016.11.2007 17:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Totta turiset mutta jos ei satu oleen tukea subeille, mikä tosin olisi tyhmä veto koodareilta koska samallaha se sivus menee subie toisto kun videonki toisto (toisto = tuki )...

Tosin jos mietittää vaikkapa 10 gigan HD leffaa, se pakko leikata pleikkarille sopivaks eli 3 osaan eli subitki perjaatteessa pitää olla sitten 3 osassa ?

No 10 gigan HD-leffat toistetaan tietysti siltä ulkoiselta kiintolevyltä, minkä saa tuupattua pleikkarin kylkeen... ;)

2124.11.2007 12:21

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Totta turiset mutta jos ei satu oleen tukea subeille, mikä tosin olisi tyhmä veto koodareilta koska samallaha se sivus menee subie toisto kun videonki toisto (toisto = tuki )...

Tosin jos mietittää vaikkapa 10 gigan HD leffaa, se pakko leikata pleikkarille sopivaks eli 3 osaan eli subitki perjaatteessa pitää olla sitten 3 osassa ?

No 10 gigan HD-leffat toistetaan tietysti siltä ulkoiselta kiintolevyltä, minkä saa tuupattua pleikkarin kylkeen... ;)


Eikös asia ollut näin että pleikkari ei lämpee oikeen noille NTFS muodon ulkosillekkaan ? meinaan että kumpikinm, sekä sisäinen että ulkonen kovalevy pitää olla FAT32 muodossa että tunnistaa.. Luulen lukeneeni jostain näin.

2224.11.2007 12:25
mijuve
Inactive

Saispa vielä suomenkieliset ohjeet tuota muuttamista varten... Ku ei osaa kaikkia erikoissanoja sentään vielä. Oli onko ps3:ssa nyt se divX tuki? Mä voin kuunnella ipodista musiikkia ps3:lla mutta en voi katsoa videoita muistitikuilta tai mun kovalevyltä.

2324.11.2007 21:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mijuve:
Saispa vielä suomenkieliset ohjeet tuota muuttamista varten... Ku ei osaa kaikkia erikoissanoja sentään vielä. Oli onko ps3:ssa nyt se divX tuki? Mä voin kuunnella ipodista musiikkia ps3:lla mutta en voi katsoa videoita muistitikuilta tai mun kovalevyltä.


Elikkä ei ole vielä pleikkarissa divx tukea... mitä olet muuttamassa, videotiedostoako ?? Ja toki, kyllä voit kuunnella ipodista musiikkia kun pleikkarilla on .mp3 tuki mutta ei esim .avi tukea vasta kun seuraavassa päivityksessä... ja ne videotiedostot mitä sinulla on siellä tikulla ja kovalevyllä, on vain väärässä muodossa... :) Yksi mahdollinen kääntöohjelma on PS3 Video 9 ohjelma

2425.11.2007 0:28
mijuve
Inactive

Joo ipod siis toimii oon testannukki mut tarkotan että miten voin sitte muuttaa sitä kovalevyn tyyppiä semmoseksi että ps3 tunnistaa sen hyvin?
Ja jos poltan dvd:lle jotain niin toimiiko? esim avi tiedostoja

2525.11.2007 13:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mijuve:
Joo ipod siis toimii oon testannukki mut tarkotan että miten voin sitte muuttaa sitä kovalevyn tyyppiä semmoseksi että ps3 tunnistaa sen hyvin?
Ja jos poltan dvd:lle jotain niin toimiiko? esim avi tiedostoja
En tiiä ite ainaka montaa softaa jotka muokkaa tyypin kun itse olen aina käyttänyt tuota PowerQuest PartitionMagic 8.0 ohjelmaa (ei ilmainen ohjelma ellei lataa netist..), se tarvitsee kuitenkin muokkaa FAT32 muotoon.. Googlettamallaki nopeesti löysin vain partitioniin liittyviä linkkejä tavalla tai toisella joten niitä ei ilmeisesti ole sitten kovin montaa...


Ja jos poltat dvd lle .avi tiedoston niin se ei toimi silloinkaan, pleikkarille pitää olla tietty .mp4 tai .ts tiedosto esimerkiksi.. toki jos pelkän leffan haluat polttaa dvd lle niin siihe sopii esim vso convertx2dvd ohjelma joka tekee siitä avista tunnistettavan dvd elokuvan.. Toivottavast ei ollu liian epäselvä vastaus

2625.11.2007 20:01

Konvertoi .AVI .AVC:ksi ja pistä esim. tikulle ni saat katottua.. Ja tuo Lord Pepsin mainitsema ohjelma on ilmanen ja helppo käyttää, ei voi tehä mitään väärin kun ohjeet on joka käänteessä kissankokosilla kirjaimilla. Suhteellisen nopea toiminenkin vielä.

2725.11.2007 23:03

nopee ja nopee... riippuu iha mitä tekee... jos alkaa täyttä teräväpiirtoo convertoimaa ni kyl siin aikaa menee iha riittäväst.. normaali avi leffat niiku nytten kyse niin ei mene kauaan..


Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

2825.11.2007 23:11
mijuve
Inactive

Joo kiitos, enköhän saa nyt toimimaan. :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto