*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Paramount taistelee Kiinassa piratismia vastaan kolmen dollarin DVD-elokuvilla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 8.11.2007 15:58 Kommentteja (19)

Paramount taistelee Kiinassa piratismia vastaan kolmen dollarin DVD-elokuvilla Kiinassa elokuvastudioille ongelmia aiheuttava piratismi on saanut monet elokuvastudiot miettimään uusia keinoja, joiden avulla piratismia saataisiin vähennettyä ja samalla elokuvien myyntiä kasvatettua.
Nyt elokuvastudio Paramount Pictures on ilmoittanut yhteistyöstä Warnerin kanssa, jonka seurauksena Paramountin DVD-elokuvia tullaan myymään Kiinassa kolmen dollarin kappalehintaan. Elokuvia tullaan myymään samoissa paikoissa, joissa Warner kauppaa omia elokuviaan.

Warner on harrastanut vastaavaa toimintaa Kiinassa jo vuodesta 2005 asti. Tällä hetkellä Warnerilla on yli 20 000 myyntipistettä Kiinassa, joita löytyy 50 eri kaupungista.

Studioiden on tarkoitus luoda kunnollinen ja laillinen jälleenmyyntiverkosto Kiinaan, jossa MPAA:n mukaan 90 prosenttia myydyistä elokuvista on piraattikopioita. Halvimmillaan elokuvan piraattikopio DVD-levyllä maksaa noin 68 senttiä, jonka takia kolmen dollarinkin hinta virallisesta levystä voi olla monelle liian korkea.

Aiemmin Paramountin DVD-elokuvia ei ole virallisesti tuotu Kiinaan, vaan elokuvia on pitänyt ostaa import- tai piraattikopioina. Ensimmäiset myyntiin tulevat elokuvat ovat Transformers ja Shrek the Third (Shrek Kolmas).

Studiot eivät kuitenkaan luota pelkästään halpojen DVD-elokuvien voimaan, vaan studiot aikovat myös jatkossa taistella piraattikopioita myyviä tahoja vastaan oikeustoimilla. Studiot ovat voittaneet Kiinassa jo useita oikeusjuttuja, mutta syyllisten rangaistuksena saamat muutaman tuhannen dollarin sakot eivät juuri säikäytä muita piraattikopioiden tekijöitä.

Lähde:
Associated Press (via Google)

Edellinen Seuraava  

19 kommenttia

18.11.2007 16:04

Oho :O Tuommoiset hinnat kun saataisiin Suomeenkin :P

28.11.2007 16:05

aijai jos tollaiset hinnat olisivat niin ei tarvitsisi latailla :D

38.11.2007 16:06
henkettu
Inactive

Saakohan tuolta ostaa ja tuoda sitten Suomeen laillisesti?

48.11.2007 16:15

Omaan käyttöön kyllä.

Toinen juttu onkin, että kuka ymmärtää Kiinaksi dupattua potaskaa..

58.11.2007 16:16

Miksei saisi ostaa laillisia leffoja ja tuoda suomeen? jos on vaikka matkalla... Ei ole kielettyä semmoinen, jos laillisia tuo. Piraatteja tuot sit tulee sakot(olettaen että jäät kiinni).

68.11.2007 16:40

Saisivat elokuvastudiot alkaa taistelemaan täälläkin piratismia vastaan. Uutuus DVDeet 10e/kpl, vanhemmat 3-5e/kpl... alkais myyntiluvut nousta tuon tempun jälkeen =D

78.11.2007 16:43

"Halvimmillaan elokuvan piraattikopio DVD-levyllä maksaa noin 68 senttiä"

Ilmeisesti minulle on sitten tarjottu väärennöksiä piraattituotteistakin, kun törmäämilläni elokuvilla tuntui olevan hintaa hieman alle 30 eurosenttiä. Virallisesti ainakaan en niitä ostanut. :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.11.2007 @ 16:44

88.11.2007 16:51

Ruvetaan tehtailemaan piraatteja täälläkin, että saatais halvemmat hinnat ;E

98.11.2007 16:55

Niinja se kiinalaisten elintaso...

108.11.2007 17:32

Hinnan pudotus toimisi varmasti Suomessa, täällä kun piraatteja ei oikeastaan edes myydä, elokuvat ja telkkasarjat ladataan netistä.

Olen aikaisemminkin sanonut että aidossa DVD:ssä ärsyttää alussa olevat lakitekstit yms. roska jonka ohi ei pääse. Elokuvan katsomisella ei ehkä ole niin kiire ettei jaksaisi minuuttia odottaa, mutta miksi maksavaa asiakasta pitää kiusata?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Saisivat elokuvastudiot alkaa taistelemaan täälläkin piratismia vastaan. Uutuus DVDeet 10e/kpl, vanhemmat 3-5e/kpl... alkais myyntiluvut nousta tuon tempun jälkeen =D
Vanhempia B-luokan leffoja saa kyllä ihan Anttilasta 2-5e/kpl hintaan.

118.11.2007 18:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MannFred:
Ruvetaan tehtailemaan piraatteja täälläkin, että saatais halvemmat hinnat ;E
Ehkä huonoin idea mitä tänään olen kuullut! :D

128.11.2007 18:25

Miksi tätä keinoa ei käytetä "länsimaissa" ?!? Ei täällä mitkään oikeudenkäynnit pelota, kun todennäköisyys sellaiseen on huonompi kuin lottovoittoon. Todellakin täyttäisin hyllyni tuohon hintaan.

138.11.2007 21:58

poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 00:52

148.11.2007 22:13

Länsimaissa kun jotkut idiootit maksavat 21€ levystä niin eihän leffalevittäjät voi melkein ilmaisesta rahasta luopua, jos täällä olisi kunnonpiraatti tehdas tai immeiset jättäisivät vaan yksinkertaisesti ostamatta niin ne hinnat saattaisivat myös täällä laskea..

159.11.2007 12:01

Lainaus:
Länsimaissa kun jotkut idiootit maksavat 21€ levystä niin eihän leffalevittäjät voi melkein ilmaisesta rahasta luopua, jos täällä olisi kunnonpiraatti tehdas tai immeiset jättäisivät vaan yksinkertaisesti ostamatta niin ne hinnat saattaisivat myös täällä laskea..

Huomioikaa se, että kiinalaisilla ei olisi ikinä varaa ostaa 20€ leffaa, siellä kännykästä maksetaan tuon verran ja siihen säästetään pitkään. Länsimaissa asiat ovat ihan toisin, eikä piraateilla siihen saada muutosta.

169.11.2007 19:25

Lainaus:

Huomioikaa se, että kiinalaisilla ei olisi ikinä varaa ostaa 20€ leffaa, siellä kännykästä maksetaan tuon verran ja siihen säästetään pitkään. Länsimaissa asiat ovat ihan toisin, eikä piraateilla siihen saada muutosta.
Yhy yhy, meidän vikahan se on.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.11.2007 @ 19:26

179.11.2007 20:03
henkettu
Inactive

Lainaus:
Lainaus:

Huomioikaa se, että kiinalaisilla ei olisi ikinä varaa ostaa 20€ leffaa, siellä kännykästä maksetaan tuon verran ja siihen säästetään pitkään. Länsimaissa asiat ovat ihan toisin, eikä piraateilla siihen saada muutosta.
Yhy yhy, meidän vikahan se on.
Jollekki kiinalaiselle tuo kolme euroa voi merkitä yhtä paljon kuin meille tuo 20 euroa!

1810.11.2007 10:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SSaarinen:
Miksi tätä keinoa ei käytetä "länsimaissa" ?!? Ei täällä mitkään oikeudenkäynnit pelota, kun todennäköisyys sellaiseen on huonompi kuin lottovoittoon. Todellakin täyttäisin hyllyni tuohon hintaan.
Uskoisin siksi, että täällä kuitenkin tulot ovat vähän paremmat kun kiinassa..
Kyllä jokaisella suomalaisella on varaa ostaa elokuvia jos vain haluaa niin. =)

1918.11.2007 10:25

No mutta minkäslaiset hinnat on nettikaupoissa? Kai siellä on leffat halvempia myös täällä? Ja tottakai ihmiset etsii sen halvimman tavan hankkia leffa, sehän on selvä, leffoja laillisesti myyvät osapuolet on yhtä ahneita kuin kuluttajat... raha maailmaa pyörittää...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto