*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Häkki heilahti warez-pomolle

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 5.11.2007 08:19 Kommentteja (8)

Häkki heilahti warez-pomolle TorrentFreak raportoi MaGE-julkaisuryhmän 27-vuotiaan johtajan saaneen harjoittamastaan toiminnasta vankeustuomion ja sakkoja.
MaGE:n Justin Emch sai tekijänoikeusrikkeistä vuoden vankeusrangaistuksen ja 5 000 dollarin sakot. Tuomion jälkeen hänet määrättiin lisäksi kahden vuoden valvonta-ajalle, jolloin hänen toimintaa ja liikkumista rajoitetaan viranomaisten toimesta.

Emchin kerrotaan toimineen MaGE:n päämiehenä, jolle muut jäsenet ovat toimittaneet murtamansa ohjelmistot testattavaksi. Ryhmän kokoelmaan kuului suuret määrät laitonta tekijänoikeuksien alaista materiaalia, jota tuomittu hallinnoi.

Tämä ei ole ensimmäinen tapaus, kun warez-ryhmän pomo joutuu vastaamaan teoistaan. Aikaisemmin vastaavissa tapauksissa on raportoitu useammankin vuoden vankeusrangaistuksista.


Lähde:
TorrentFreak

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

15.11.2007 8:54

"Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."

25.11.2007 9:21

Niimpä niin, mahtoikohan jäbä saada asiotuloja tuolla? Toden näköisesti koska sai hilut kinttuun..

35.11.2007 9:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Niimpä niin, mahtoikohan jäbä saada asiotuloja tuolla? Toden näköisesti koska sai hilut kinttuun..
No onhan niitä muitakin rikoksia joista tuomitaan vaikkei toiminnasta ansiotuloja saisikaan.

45.11.2007 12:17

Nykyajan Robin Hoodeja. Tosin tämäkään ei täysin tässä päde: Liian moni yritys warettaa omat ohjelmistonsa.

Minusta ihan kohtuullinen tuomio tekoon nähden. Sikäli yllättävää, kun yhdysvalloissa sai tuomionsa; olisin odottanut vähintään 2-5 vuotta, ja muutaman kymmenentuhannen sakkoja.

Offtopic
Viikonloppuna huomasin muuten miten riippuvainen olen netistä. Katkos kesti lauantaiaamusta maanantaiaamuun, ja aikaväli oli yhtä tuskaa. Onneksi oli paljon katsomattomia leffoja, ja digiboxissa muutamia sarjoja.

55.11.2007 13:44

GREETINGS... RAZOR1911 FAIRLIGHT RELOADED... Just warez it!

65.11.2007 18:01
henkettu
Inactive

Aika mitätön vankeisrangaistus...

75.11.2007 20:20

Toi pääsi itse asiassa aika vähällä olettaen että se sai yhdysvalloissa sen tuomion tavallisesti ne on monta vuotta linnaa ja miljoona korvaukset

85.11.2007 21:01

Lainaus:
Häkki heilahti warez-pomolle

Hyvin sanottu mut huonosti tehty.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto