*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Suomenkielinen AfterDawn uuteen ennätykseen

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 29.10.2007 16:03 Kommentteja (28)

Suomenkielinen AfterDawn uuteen ennätykseen Suomenkielinen sivustomme on ollut mukana Suomen "virallisessa" sivustomittauspalvelussa, TNS Metrixissä, nyt noin puolentoista vuoden ajan ja viime viikolla sivustomme pääsi ensimmäistä kertaa yli 160 000 viikkokävijän rajan. Tarkalleen ottaen yksittäisiä kävijöitä vieraili suomenkielisillä sivuillamme viime viikolla 160 518.
Viime vuodesta kasvua on tullut varsin mukavasti eli 23,8 prosenttia. Samalla sivustomme on vahvistanut asemaansa yhtenä Suomen suurimmista IT-alan sivustoista (edellä on ainoastaan SanomaWSOYn omistama MBNet, joka keräsi viime viikolla 186 581 kävijää).

Kasvusta iso kiitos kuuluu aktiiviselle käyttäjäkunnallemme, jonka ansiosta keskustelualueemme kasvavat tasaisen varmasti kuukaudesta toiseen, sekä ylläpitotiimillemme, jonka ansiosta uutisten, ohjelmien ja uusien laitteiden virta sivustollemme on tasolla, joka mahdollistaa kattavan tarjonnan omasta, varsin kapeasta aihealueestamme.

TNS Metrixin mittauksessa oleviin lukuihin eivät luonnollisestikaan kuulu englanninkieliset sivumme, eivätkä ns. sivuprojektimme, kuten download.fi.

Edellinen Seuraava  

28 kommenttia

129.10.2007 16:15

No lyhyesti vain: Onneksi olkoon!

229.10.2007 16:17

Piti juuri sanoa samaa, mutta esavolai ehtikin jo ensin. Todella hyvä suoritus AD:lta! Onnittelut

329.10.2007 16:23

Vuhuu, Hyvä AD!!! pajon onnea...
Jatketaan me kaikki vaki kävijät samaan malliin, niin kohta menee AD mbnetistäkin ohitta :D

429.10.2007 16:29

Onneksi olkoon vain. AfterDawn näyttäisi olevan yksi harvoista IT/tietokone-alan nousijoista. Hyvä näin.

Lainaus:
Kasvusta iso kiitos kuuluu aktiiviselle käyttäjäkunnallemme, jonka ansiosta keskustelualueemme kasvavat tasaisen varmasti kuukaudesta toiseen, sekä ylläpitotiimillemme, jonka ansiosta uutisten, ohjelmien ja uusien laitteiden virta sivustollemme on tasolla, joka mahdollistaa kattavan tarjonnan omasta, varsin kapeasta aihealueestamme.
Touché

529.10.2007 16:32

Hyvä uutinen, jatketaan vaan edelleen nousua:)

629.10.2007 16:36

Ja erityis kiitos meille käyttäjille, jotka ramppaamme alvariinsa täällä :)

729.10.2007 16:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jwx143:
Vuhuu, Hyvä AD!!! pajon onnea...
Jatketaan me kaikki vaki kävijät samaan malliin, niin kohta menee AD mbnetistäkin ohitta :D
Kyllä AD menee MB Netistä ohitse mennen tullen,
siellä on käyttäjämäärät laskenut huomattavasti,kun yhdistivät
HiFi + Mikrobitti lehdet.

Sama homma vermaankin kohta Tietokonelehden foorumilla.
Molemmat tuhoon tuomittuja,kohtalo kolkuttaa.

Hyvin pyyhkii AD,lla

829.10.2007 17:13

Kiitos meille ja ennenkaikkea staffille, joka on tehnyt AD:stä viihtyisän ja hyödyllisen sivuston! ONNEA!

929.10.2007 17:15
RIVER2
Inactive

Hieno suoritus, AD! Jatkakaa vain kasvua samaan malliin!

1029.10.2007 17:27
henkettu
Inactive

Oon kirjottanu viimeisen kahden viikon aikana 150 viestiä... Eli siis viime viikolla about 75.
Eli suomeksi pelkästään minä latasin sivustoa vähintään sata kertaa viime viikolla?
Vai lasketaanko siihen vain eri IP:stä tulleet käynnit?

1129.10.2007 17:34

We are da best =)


Joten jatketaan samaan malliin ja pyyhälletään MBnetistä ohi.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.10.2007 @ 17:35

1229.10.2007 17:37
AfterDawn Addict

Lainaus:
Viime vuodesta kasvua on tullut varsin mukavasti eli 23,8 prosenttia. Samalla sivustomme on vahvistanut asemaansa yhtenä Suomen suurimmista IT-alan sivustoista
En yhtään ihmettele. Sivustohan on kehittynyt ja laajentunut jatkuvasti parempaan suuntaan. Ei muuta kuin jatketaan samaan malliin ;)

1329.10.2007 17:41

Lainaus:
Tarkalleen ottaen yksittäisiä kävijöitä vieraili suomenkielisillä sivuillamme viime viikolla 160 518.
Yksittäisiä kävijöitä ei pysty oikeen mittaamaan millään muulla kuin ip perusteella onko eri käyttäjä.. Todennösesti luku on paljon isompi, koska osa saattaa lukua tätä sivustoa myös koulusta/töistä/kotoa jaetun ip takaa (eli NAT ip:n takaa)...

Edit:
En tiedä mihin afterdawn ylläpitäjät tuon luvun perustavat, koska jos tätä sivua katsoo afterdawn ei todellakaan ole siellä toisena:
http://www.gallupweb.com/tnsmetrix/
(sekään ei varmaan että tuon on edes oikea sivu mistä ne luvut on peräisin)
Edit: ääh.. ei sitten tullu tajuttua koko uutista ensimmäisellä luku kerralla. Afterdawn on siis toiseksi suurin IT aiheinen sivusto sitten luvut pitää paikansa...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.10.2007 @ 17:50

1429.10.2007 17:49

Hieno suoritus, jatketaan samaan malliin :)

1529.10.2007 18:09

enpä käytä MBnetistä muuta kuin hintaseurantaa. Ei siellä oikein muuta ole, ellei satu olemaan tilaaja. AD on hyvä!

1629.10.2007 18:13

Hieno uutinen =D

..enkä yhtään ihmettele sivuston suosiota. Uudistusten myötä vanha hyvä on saatu vielä paremmaksi. Toivottavasti kasvu jatkuu tasaisesti myös jatkossa.

1729.10.2007 19:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu:
Oon kirjottanu viimeisen kahden viikon aikana 150 viestiä... Eli siis viime viikolla about 75.
Eli suomeksi pelkästään minä latasin sivustoa vähintään sata kertaa viime viikolla?
Vai lasketaanko siihen vain eri IP:stä tulleet käynnit?
Tuo laskenta tehdään TNS Metrixin toimesta ja en tiedä ihan tarkalleen sen laskentaperustetta, mutta käsittääkseni se on jonkinlainen "sivistynyt kompromissi" uniikeista IP-osoitteista ja keksipohjaisesta tunnistamisesta (ja keksipohjaista tunnistamista täydennetään jollain keskiarvolla siitä kuinka usein keskivertokuluttaja puhdistaa selaimestaan keksit). TNS Metrix pohjaa laskentansa IAB Finlandin eli verkkomainonnan etujärjestön ohjeisiin ja tuo TNS Metrix on Suomessa ns. de facto-mittausjärjestelmä, jota kaikki isot julkaisijat ja käytännössä kaikki mainostajat käyttävät (ja kun laskentasysteemi on kaikille sama ja 3. osapuolen toteuttama, luvut ovat verrannollisia keskenään).

Lainaus:
Afterdawn on siis toiseksi suurin IT aiheinen sivusto sitten luvut pitää paikansa...
Juurikin näin, meillä ei ole hirveästi mielenkiintoa ainakaan tällä hetkellä laajentaa tätä sivustoamme kattamaan vaihtoautoja, ruokareseptejä tai edes "yleisiä IT-uutisia", joilla varmasti kasvua saisi kehitettyä luvuissa mitattuna paljonkin. Ennemmin teemme tätä "digitaalinen multimedia"-juttua ja keskitymme siihen.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.10.2007 @ 19:15

1829.10.2007 20:09

Onnea AD!

Ja hyvä me käyttäjätä! :D kyllä tämä kohta päihittää MBNetin tms. tuntuisi ainakin siltä. ;) omasta mielestäni mistään muusta IT alan sivusta ei ole ollut näin paljon apua! :)

1929.10.2007 22:03

Ei kyllä ikipäivänä Afterdawnista uskoisi, mutta toisaalta täältä saa ihan hyvin ohjelmia ja oppaita.

2030.10.2007 8:27

Hyvä me käyttäjät ja ylläpito. :)

2130.10.2007 15:46

Paljon onnea! jatkakaa vaan samaan malliin :D

2230.10.2007 15:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aunustico:
enpä käytä MBnetistä muuta kuin hintaseurantaa. Ei siellä oikein muuta ole, ellei satu olemaan tilaaja. AD on hyvä!
Vähän on sama vika mullakin.

Joten: Paljon ONNEA vaan!!! :) Hyödyllinen ja viihtyisä paikkahan tämä on!

2330.10.2007 16:40

Onneksi olkoon! Itse käytän AD:n ja Muron keskustelupalstoja, luen täältä oppaita ja käytän laitevertailua, ja MBnetistä luen blogia. Ja uutiset luen tietysti täältä ;D MBnetin Hintavertailu on kätevä lisä kun samalla auki AD:n Laitevertailu.

EDIT: Typo

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.10.2007 @ 16:43

2430.10.2007 21:32

Ei ole MB-netissä tullut käytyä enää moneen vuoteen.

Hieman yllätys että Digitoday ei ollut AD:n edellä, sen verran vahvasti ovat yritys-IT -uutisoinneissa esillä. Toisaalta ei nämä kaksi toisiaan pois sulje, vaan täydentävät hyvin: AD kotona, DT töissä. :P

2531.10.2007 0:26

Ei mikään ihme, että onnea vain. Täällä on todella hyvä foorumi josta saa oikeastaan aina apua ja uutistoimitus toimii hyvin.

261.11.2007 0:12

Hyvä hyvä.

Varsinkin tätä 'kapeaa alaa' googlettaessa tulee tuloksiin usein AD:n keskusteluja joista myös apu löytyy suomeksi eikä tarvitse lähteä väärällä kielellä metsästämään.

271.11.2007 0:54
Zax1
Inactive

onhan http://fin.afterdawn.com ja http://www.afterdawn.fi samassa "laskennassa"?

281.11.2007 10:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zax1:
onhan http://fin.afterdawn.com ja http://www.afterdawn.fi samassa "laskennassa"?
Toki, afterdawn.fi:hän vain uudelleenohjaa tuohon oikeaan osoitteeseen.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
2 kommenttia
Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat (9.12.2016 08:40)
Floridalaiseen Magic Leap -kasvuyrityksen kehittämiin mixed reality -laseihin on ladattu kovia odotuksia – kenties liiankin suuria. The Informationin paljastamien tietojen mukaan Magic Leap ....

Uutisarkisto