*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

120 miljoonaa myytyä PlayStation 2:sta

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 27.10.2007 18:00 Kommentteja (15)

120 miljoonaa myytyä PlayStation 2:sta Sony toi PlayStation 2 -pelikonsolin myyntiin tasan seitsemän vuotta sitten. Yritys paljasti juhlan kunniaksi, että PlayStation 2:sta on myyty tähän mennessä uskomattomat 120 miljoonaa kappaletta.
120 miljoonaa myytyä konsolia tekee PlayStation 2:sta historian myydyimmän pelikonsolin. Sony kertoi myös, että heillä ei ole mitään suunnitelmia vetää PS2:sta pois markkinoilta ainakaan ennen vuotta 2010. PS2:sen hyvän myynnin on epäilty vahingoittavan PlayStation 3 -pelikonsolin markkinoita, mutta Sonylta kerrotaan, etteivät he usko moiseen.

PlayStation 2 ei kärsi myöskään pelipuutteesta, sillä konsolille on tulossa jopa 160 uutta peliä ensi vuoden maaliskuun loppuun mennessä. Uusiin peleihin lukeutuvat muun muassa "Guitar Hero 3", "Manhunt 2" ja "Madden NFL 08".

"Odotamme myynnin ainoastaan parantuvan ja uskomme PS2:n myyvän noin 12 miljoonaa kappaletta ensi vuoden ensimmäisen vuosineljänneksen loppuun mennessä. Tästä voimmekin päätellä, että PS2:n elämänkaari ylittää alkuperäisen PlayStationin myyntiajan", kertoi Sony Computer Entertainment American toimitusjohtaja Jack Tretton tiedotteessaan.


Lähde:
BetaNews

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

127.10.2007 18:14

Lainaus:
Uusiin peleihin lukeutuvat muun muassa "Guitar Hero 2", "Manhunt 2" ja "Madden NFL 08".
Varmaankin Guitar Hero 3.. Näppäily virhekö? =)

Hatun noston arvoinen lukemahan tuo on. Positiivista on, että pelejä julkaistaan tuollainen määrä ensi vuonna. Hyvä konsolihan tuo on jne. Eikös PS2 Slim-versiosta ole nykyään saatavilla myös hopeinen versio (normaalin mustan ja pinkin lisäksi)?

227.10.2007 18:24

"PlayStation 2 ei kärsi myöskään pelipuutteesta, sillä konsolille on tulossa jopa 160 uutta peliä ensi vuoden maaliskuun loppuun mennessä."

Hyvä hyvä. Eipähän tarvitse ihan vielä heittää menemään vanhaa konetta.

327.10.2007 18:48

Eikös noin vanhan pelikoneen hintaa voisi jo viimein tiputtaa siitä ainaisesta 149€? Tuntuu tyhmältä, ettei se oli tippunut siitä mihinkään moneen vuoteen. Tiputtais hintaa vaikka 100€:n, niin ostajia olisi enemmän.

427.10.2007 19:13
admins
Inactive

ps2 on sonyn parhaiten tuottava tuote, jostakinha on taloon rahaakin tultava. Kuka lypsävän lehmän tappaisi.

527.10.2007 19:30
henkettu
Inactive

Lainaus:
Lainaus:
Uusiin peleihin lukeutuvat muun muassa "Guitar Hero 2", "Manhunt 2" ja "Madden NFL 08".
Varmaankin Guitar Hero 3.. Näppäily virhekö? =)
Katoin samaa... Tai sitten olen vaan edelläkävijä, sillä Guitar Hero II löytyypi jo kaapista. Ja kohta se tulee sieltä uloskin pientä pelailua varten ;P

627.10.2007 21:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Eikös noin vanhan pelikoneen hintaa voisi jo viimein tiputtaa siitä ainaisesta 149€? Tuntuu tyhmältä, ettei se oli tippunut siitä mihinkään moneen vuoteen. Tiputtais hintaa vaikka 100€:n, niin ostajia olisi enemmän.
129€ saa... 149€ saa starterpackin jossa on 2ohj ja muistikortti

727.10.2007 21:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Baabo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Eikös noin vanhan pelikoneen hintaa voisi jo viimein tiputtaa siitä ainaisesta 149€? Tuntuu tyhmältä, ettei se oli tippunut siitä mihinkään moneen vuoteen. Tiputtais hintaa vaikka 100€:n, niin ostajia olisi enemmän.
129€ saa... 149€ saa starterpackin jossa on 2ohj ja muistikortti
Mistä tohon hintaan saa? Alkaa olla jo sopiva hinta.

Intel Core 2 Duo E7400, Asus P5QL PRO, 2x2 GB DDR2 800 RAM, WD 250 GB SATA2 + WD 500 GB SATA2, ECS nVidia GeForce 9800 GT 512 MB, Antec Sonata III

Seuraa eroseteleiden matkaa http://www.eurobilltracker.eu/?referer=107869
Kinroad-foorumi http://kinroad.freezoy.com/

827.10.2007 22:30
henkettu
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Baabo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Eikös noin vanhan pelikoneen hintaa voisi jo viimein tiputtaa siitä ainaisesta 149€? Tuntuu tyhmältä, ettei se oli tippunut siitä mihinkään moneen vuoteen. Tiputtais hintaa vaikka 100€:n, niin ostajia olisi enemmän.
129€ saa... 149€ saa starterpackin jossa on 2ohj ja muistikortti
Mistä tohon hintaan saa? Alkaa olla jo sopiva hinta.
Gigantista esimerkiksi... Melkein kaikkialla on tuo hinta.

927.10.2007 23:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Baabo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Eikös noin vanhan pelikoneen hintaa voisi jo viimein tiputtaa siitä ainaisesta 149€? Tuntuu tyhmältä, ettei se oli tippunut siitä mihinkään moneen vuoteen. Tiputtais hintaa vaikka 100€:n, niin ostajia olisi enemmän.
129€ saa... 149€ saa starterpackin jossa on 2ohj ja muistikortti
Mistä tohon hintaan saa? Alkaa olla jo sopiva hinta.
Gigantista esimerkiksi... Melkein kaikkialla on tuo hinta.
No perskule. Miksköhän en ole huomannut. Kiitos.

Intel Core 2 Duo E7400, Asus P5QL PRO, 2x2 GB DDR2 800 RAM, WD 250 GB SATA2 + WD 500 GB SATA2, ECS nVidia GeForce 9800 GT 512 MB, Antec Sonata III

Seuraa eroseteleiden matkaa http://www.eurobilltracker.eu/?referer=107869
Kinroad-foorumi http://kinroad.freezoy.com/

1028.10.2007 9:53
pisberg
Inactive

mä ostin mun ps2 vuos sitten toho 129 hintaan =)

1128.10.2007 11:09

On se vaan niin hyvä laite :) Itsekin pulitin julkaisussa sen 3 tonnia(mk) siitä, mutta kyllä se oli sen arvoinen, vaikka en ole pariin vuoteen pelannutkaan.

1228.10.2007 12:13

Itse ostin tuossa vajaat vuosi sitten PS2+16MB muistikortti ja levyke jossa 16 retropeliä hintaan 100 e gigantista... Eikä ollut mikään tarjouskaan silloin, ja samana päivänä pörssissä oli 79 e ku oli loppuunmyynti, oli jotain 500 kpl jaossa pilkkahintaan ja liike avattiin 10 ja 2 minuuttia yli ei ollut enää ainuttakaan kun kävin ;D

1328.10.2007 13:11

Tuota lukua vielä paisuttaa ehkä se, että moni (minä mukaanlukien), on ostanut eri versioita tuosta PS2:sta. Itse asiassa olen ostanut kolme kpl PS2-konsoleita aikojen saatossa, joten on firmaa ainakin tuettu.

:)


Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

1428.10.2007 13:21

No itse en tuosta konsolista paljoa maksanut. 35€ ns. rikki olevasta konsolista jonka korjaus kesti 20 min.

1528.10.2007 13:46

1 €uron maksoin omastani Gigantissa, tuli vielä adsl-liittymä kaupanpäälle jonka vaihdoin toiselle operaattorille heti kun eka lasku pitkän ilmaisen kauden jälkeen saapui! ;)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
1 kommentti
Hyökkääkö Apple seuraavaksi pankkien apajille? Keskustelut ovat käynnissä Hyökkääkö Apple seuraavaksi pankkien apajille? Keskustelut ovat käynnissä (28.4.2017 08:43)
Pankit ovat Suomessakin yrittäneet luoda uusia digitaalisia palveluita muun muassa henkilöiden välisen nopean ja kitkattoman rahasiirron mahdollistamiseksi. Danske Bank on markkinoinnut omaa ....
Microsoftilta vahva tulos – PC-markkina vakiintuu jo? Microsoftilta vahva tulos – PC-markkina vakiintuu jo? (28.4.2017 08:13)
Microsoft on julkaissut vuoden alkua koskevan tuloksensa. Ohjelmistojätin liikevaihto oli tammi-maaliskuussa 22,1 miljardia dollaria ja nettotulos vastaavana ajankohtana 4,8 miljardia dollaria. ....
1 kommentti
Google-työntekijä osoitti Pixelin kameran kyvykkyyden huimilla kuvilla Google-työntekijä osoitti Pixelin kameran kyvykkyyden huimilla kuvilla (27.4.2017 19:44)
Google julkaisi viime syksyny ensimmäisen virallisen Google-puhelimensa kahtena eri versiona. Google Pixel ja Pixel XL paitsi ovat Googlen omaa käsialaa ja tarjoavat puhteen Android-käyttökokemuksen, ....

Uutisarkisto