*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Gran Turismo 5:een Top Gear -jaksoja

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 25.10.2007 02:47 Kommentteja (12)

Gran Turismo 5:een Top Gear -jaksoja Sony Computer Entertainment ja Polyphony Digital ovat kertoneet uuden Gran Turismo 5 -pelin sisältävän mahdollisuuden ladata ja katsoa tunnetun Top Gear -sarjan jaksoja.
BBC Worldwiden kanssa solmitun yhteistyösopimuksen tuloksena aikaisintaan ensi keväänä valmistuvan pelin Gran Turismo TV -ominaisuuden kautta tulee saataville kyseisestä televisiosarjasta jopa 40 jaksoa.

Peliin lisätään myös jokaisesta Top Gear -jaksosta tuttu testirata, joten pelaaja pääsee eläytymään autoihin täysin uudella tavalla.

"Olemme täällä Polyphonylla suuria Top Gear -faneja, joten olemme innoissamme BBC Worldwiden kanssa tehtävästä yhteistyöstä", kertoo Polyphony Digitalin johtaja Kazunori Yamauchi. "Olemme varmoja, että pelaajat tulevat olemaan yhtä haltioissaan kuin mekin, kun he pääsevät testaamaan omia ajotaitojaan GT5:n Top Gear -testiradalla ja nauttimaan kyseisen ohjelman klassikkojaksoista".

Gran Turismo 5 on Gran Turismo -perheen viides peli, jonka luvataan olevan jälleen kerran vailla vertaansa. Peli julkaistaan ainoastaan Sonyn PlayStation 3:lle. Sony on luvannut antaa Polyphony Digitalille kaiken tarvittavan ajan pelin kehittämiseen ja Yamauchi haluaakin kaiken olevan kohdallaan, kun peli julkaistaan. Yhden auton mallintamiseen kerrotaan kuluvan jopa 180 työpäivää, joten kyseessä ei ole aivan pieni projekti.

Kauppoihin ajopelien kuningasta kannattaa odotella aikaisintaan ensi keväänä. Pelattavan demon luvataan kuitenkin tulevan saataville Japanin PlayStation Storeen marraskuun 11. päivään mennessä.

























Lähde:
Lehdistötiedote

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

125.10.2007 7:53

Perskutarallaa. Nyt pääsis testaamaan sitten TG:n testirataa. Forzassa pääsi ajamaan jo yhdellä radalla jota käytetään yhden japsi auto-ohjelman testiratana. Onkohan GT:n ajat jo realistisia vai meneekö Nürburgring vieläkin 5min?

225.10.2007 8:17

Mitäköhän kausia tulevat esittämään tuolla?

Jos jostain saisi katsottua 1-6 kausia, olisin erittäin onnellinen. DVD:llä noita kausia ei mielestäni myydä.

325.10.2007 8:25

Pieni korjaus uutiseen. Tuo GT5 demo on tällä hetkellä ladattavissa japsi storesta ja katoaa sieltä marraskuun 11. päivä.

425.10.2007 8:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlasterX:
Mitäköhän kausia tulevat esittämään tuolla?

Jos jostain saisi katsottua 1-6 kausia, olisin erittäin onnellinen. DVD:llä noita kausia ei mielestäni myydä.

http://www.finalgear.com/shows/topgear/

Tuolta ainakin löytyy suurin osa jaksoista

525.10.2007 8:45

Konemiehelle korjaus:
Tällä hetkellä japanin storessa oleva GT On Tulevan GT 5 Demon demo
Eli ennen GT 5 Saapuu Demo nimellä GT 5 Prologue , josta nyt on japanissa saatavilla esimakua.

625.10.2007 9:10

Totta että tuo demo on prologuesta. Mutta käsitin että uutisessa puhuttiin juuri tästä demon demosta... Näissä menee sekaisin kun aletaan jo demoistakin julkaisemaan demoja :)

Itse demo eli prologue julkaistaan japanissa 13. joulukuuta. Tosin suomen julkaisupäiväksi olen jostain lukenut 5. joulukuuta. Mene ja tiedä sitten...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.10.2007 @ 09:19

725.10.2007 12:26

toivotaan että gt5 tulis vaikka toi bugaati veyron ja ferrareitaki muutama. Toi testirata on loistava idea. Tosin voi olla että taas tulee niitä alle 1.20 aikoja ford fiestalla tossa testiradalla. hyvä että on lisätty.

825.10.2007 13:39
henkettu
Inactive

Lainaus:
Peli julkaistaan ainoastaan Sonyn PlayStation 3:lle.
Se siitä sitten...

926.10.2007 13:13

Peliin on luvattu yli 900 autoa (180*900=162000), eli aikamonta työpäivää meinasivat tuolla perusteella pistää autojen mallinnukseen? :P

1027.10.2007 0:07

Only for Ps3.. harmi

1127.10.2007 0:42

Montas autoa on GT4:ssa?? Tässä mainio syy hankkia PS3. ;)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.10.2007 @ 00:43

1228.10.2007 13:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pesmerga:
Peliin on luvattu yli 900 autoa (180*900=162000), eli aikamonta työpäivää meinasivat tuolla perusteella pistää autojen mallinnukseen? :P

Jos sielä on 100 työntekijää nii 1620 päivää eli 5 vuotta mikä nyt ei oo mikään hirveä aika. gt4 tuli 2-3 vuotta sitte? Siitä varmaan saadaan osa autoista pienillä parannuksilla.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto