*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Gran Turismo 5:een Top Gear -jaksoja

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 25.10.2007 02:47 Kommentteja (12)

Gran Turismo 5:een Top Gear -jaksoja Sony Computer Entertainment ja Polyphony Digital ovat kertoneet uuden Gran Turismo 5 -pelin sisältävän mahdollisuuden ladata ja katsoa tunnetun Top Gear -sarjan jaksoja.
BBC Worldwiden kanssa solmitun yhteistyösopimuksen tuloksena aikaisintaan ensi keväänä valmistuvan pelin Gran Turismo TV -ominaisuuden kautta tulee saataville kyseisestä televisiosarjasta jopa 40 jaksoa.

Peliin lisätään myös jokaisesta Top Gear -jaksosta tuttu testirata, joten pelaaja pääsee eläytymään autoihin täysin uudella tavalla.

"Olemme täällä Polyphonylla suuria Top Gear -faneja, joten olemme innoissamme BBC Worldwiden kanssa tehtävästä yhteistyöstä", kertoo Polyphony Digitalin johtaja Kazunori Yamauchi. "Olemme varmoja, että pelaajat tulevat olemaan yhtä haltioissaan kuin mekin, kun he pääsevät testaamaan omia ajotaitojaan GT5:n Top Gear -testiradalla ja nauttimaan kyseisen ohjelman klassikkojaksoista".

Gran Turismo 5 on Gran Turismo -perheen viides peli, jonka luvataan olevan jälleen kerran vailla vertaansa. Peli julkaistaan ainoastaan Sonyn PlayStation 3:lle. Sony on luvannut antaa Polyphony Digitalille kaiken tarvittavan ajan pelin kehittämiseen ja Yamauchi haluaakin kaiken olevan kohdallaan, kun peli julkaistaan. Yhden auton mallintamiseen kerrotaan kuluvan jopa 180 työpäivää, joten kyseessä ei ole aivan pieni projekti.

Kauppoihin ajopelien kuningasta kannattaa odotella aikaisintaan ensi keväänä. Pelattavan demon luvataan kuitenkin tulevan saataville Japanin PlayStation Storeen marraskuun 11. päivään mennessä.

























Lähde:
Lehdistötiedote

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

125.10.2007 7:53

Perskutarallaa. Nyt pääsis testaamaan sitten TG:n testirataa. Forzassa pääsi ajamaan jo yhdellä radalla jota käytetään yhden japsi auto-ohjelman testiratana. Onkohan GT:n ajat jo realistisia vai meneekö Nürburgring vieläkin 5min?

225.10.2007 8:17

Mitäköhän kausia tulevat esittämään tuolla?

Jos jostain saisi katsottua 1-6 kausia, olisin erittäin onnellinen. DVD:llä noita kausia ei mielestäni myydä.

325.10.2007 8:25

Pieni korjaus uutiseen. Tuo GT5 demo on tällä hetkellä ladattavissa japsi storesta ja katoaa sieltä marraskuun 11. päivä.

425.10.2007 8:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlasterX:
Mitäköhän kausia tulevat esittämään tuolla?

Jos jostain saisi katsottua 1-6 kausia, olisin erittäin onnellinen. DVD:llä noita kausia ei mielestäni myydä.

http://www.finalgear.com/shows/topgear/

Tuolta ainakin löytyy suurin osa jaksoista

525.10.2007 8:45

Konemiehelle korjaus:
Tällä hetkellä japanin storessa oleva GT On Tulevan GT 5 Demon demo
Eli ennen GT 5 Saapuu Demo nimellä GT 5 Prologue , josta nyt on japanissa saatavilla esimakua.

625.10.2007 9:10

Totta että tuo demo on prologuesta. Mutta käsitin että uutisessa puhuttiin juuri tästä demon demosta... Näissä menee sekaisin kun aletaan jo demoistakin julkaisemaan demoja :)

Itse demo eli prologue julkaistaan japanissa 13. joulukuuta. Tosin suomen julkaisupäiväksi olen jostain lukenut 5. joulukuuta. Mene ja tiedä sitten...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.10.2007 @ 09:19

725.10.2007 12:26

toivotaan että gt5 tulis vaikka toi bugaati veyron ja ferrareitaki muutama. Toi testirata on loistava idea. Tosin voi olla että taas tulee niitä alle 1.20 aikoja ford fiestalla tossa testiradalla. hyvä että on lisätty.

825.10.2007 13:39
henkettu
Inactive

Lainaus:
Peli julkaistaan ainoastaan Sonyn PlayStation 3:lle.
Se siitä sitten...

926.10.2007 13:13

Peliin on luvattu yli 900 autoa (180*900=162000), eli aikamonta työpäivää meinasivat tuolla perusteella pistää autojen mallinnukseen? :P

1027.10.2007 0:07

Only for Ps3.. harmi

1127.10.2007 0:42

Montas autoa on GT4:ssa?? Tässä mainio syy hankkia PS3. ;)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.10.2007 @ 00:43

1228.10.2007 13:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pesmerga:
Peliin on luvattu yli 900 autoa (180*900=162000), eli aikamonta työpäivää meinasivat tuolla perusteella pistää autojen mallinnukseen? :P

Jos sielä on 100 työntekijää nii 1620 päivää eli 5 vuotta mikä nyt ei oo mikään hirveä aika. gt4 tuli 2-3 vuotta sitte? Siitä varmaan saadaan osa autoista pienillä parannuksilla.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusi artikkeli: Lenovo Yoga Book Android – Taulutietokone paperin ystäville Uusi artikkeli: Lenovo Yoga Book Android – Taulutietokone paperin ystäville (28.2.2017 16:46)
Tablettien markkinoilla ei joka päivä nähdä merkittäviä uutuuksia designin saralla, mutta Lenovo on ottanut tehtäväkseen keksiä sorminäytölle vaihtoehtoisia käyttötapoja Yoga Book Androidin ....
Sonyn uutuuslaite muuttaa kodin kaikki pinnat kosketusnäytöksi Sonyn uutuuslaite muuttaa kodin kaikki pinnat kosketusnäytöksi (28.2.2017 12:40)
Miltä kuulostaisi projektorilaite, jonka avulla minkä tahansa kodin pinnan voisi muuttaa kosketusnäytöksi? Kuulostaa aika hyvältä ja siksipä Sonykin on sellaisen laitteen kehittänyt, kyseessä ....
2 kommenttia
Mozilla teki ensimmäisen yrityskaupan: Osti Pocketin Mozilla teki ensimmäisen yrityskaupan: Osti Pocketin (28.2.2017 12:03)
Firefox-nettiselainta kehittävä Mozilla on ostanut Pocketin itselleen. Pocket on selainlaajennos ja mobiilisovellus, jonka avulla käyttäjä voi tallentaa sivuja tai nettivideoita omalle muistilistalle ....
Windows 10:een uusi ominaisuus – Varoittaa vääristä paikoista ladatuista ohjelmista Windows 10:een uusi ominaisuus – Varoittaa vääristä paikoista ladatuista ohjelmista (28.2.2017 10:14)
Microsoft aikoo lisätä Windows 10:lle tänä keväänä ilmestyvään Creators Update -päivitykseen ominaisuuden, joka varoittaa käyttäjää Windows Storen ulkopuolelta ladatusta sovelluksesta. Kun ....
1 kommentti
Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta (28.2.2017 09:45)
Korkein oikeus (KKO) aikoo tutkia onko teleoperaattoreilla mahdollisuus kieltäytyä luovuttamasta säilyttämiään tunnistetietoja tekijänoikeuden haltijalle. Markkinaoikeus on viimeiset pari vuotta ....
8 kommenttia

Uutisarkisto