*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Joost 1.0 lähes valmis

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 3.10.2007 13:23 Kommentteja (8)

Joost 1.0 lähes valmis Netti-TV Joost on ollut jo pidemmän aikaa beta-testauksessa, jonka tarkoituksena on ollut selvittää kuinka Joost-ohjelma ja ohjelman käyttämä P2P-tekniikka selviytyvät suurista katsojamääristä. Nyt Joost viralliset avajaiset näyttävät olevan lähellä, sillä Joostista julkaistiin viikonloppuna uusi 1.0-betaversio, jota pääsevät kokeilemaan kaikki halukkaat. Enää ei siis tarvita kutsua toiselta Joostin käyttäjältä, vaan kaikki halukkaat voivat tehdä uuden käyttäjätilin palveluun.
Tällä hetkellä Joostin valikoimista löytyy yli 250 kanavaa, joiden tarjonnasta löytyy yli 15 000 ohjelmaa. Isoista nimistä mukana ovat mm. CBS, MTV, NHL, Sony, Viacom ja Warner Music Group. Joostin sisältö koostuu pitkälti musiikkivideoista, TV-sarjojen jaksoista ja lyhytelokuvista. Katsojien kannalta on valitettavaa, että kaikki ohjelmat eivät ole katsottavissa kaikkialla, joten esim. Euroopassa asuvat ihmiset joutuvat tyytymään eri tarjontaan kuin Yhdysvalloissa asuvat veljensä.

Joostia on kehitetty noin kahden vuoden ajan ja ohjelman beta-testaus alkoi viime vuoden joulukuussa. Tällä hetkellä Joostia voi käyttää Windows XP-, Windows Vista- ja Mac OS X -käyttöjärjestelmillä varustetuissa tietokoneissa.

Joostin toimitusjohtaja Mike Volpi toivoo kuitenkin, että Joost voitaisiin sulauttaa myös esim. digibokseihin, jolloin Joostin käyttäminen onnistui helposti kaukosäätimellä ja katseluun kelpaisi tavallinen televisio. Volpin tähtäimenä on, että Joost nähtäisiin television kaverina seuraavan 18 kuukauden sisällä.

Lähteet:
Ars Technica
DailyTech

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

13.10.2007 13:52
henkettu
Inactive

Mulla on ollut Joost jo puolisen vuotta ja kutsuja olen jakanut kaikille halukkaille...

Saas nähdä, miten tuo Windovsin Joost "klooni" tulee pärjäämään.

23.10.2007 14:09

Mulle kutsu kyllä kelpais. Olishan tuota mukava päästä testaamaan.

33.10.2007 14:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sunnju:
Mulle kutsu kyllä kelpais. Olishan tuota mukava päästä testaamaan.
Enää ei siis tarvita kutsua toiselta Joostin käyttäjältä, vaan kaikki halukkaat voivat tehdä uuden käyttäjätilin palveluun.
Kannattaa lukea koko uutinen ensin :).
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.10.2007 @ 14:35

43.10.2007 15:12

Lainaus:
Kannattaa lukea koko uutinen ensin :).

Huomattiin, mutta ei antanut kommentoida alle 3min. Ja sitten olinkin jo Joostia testaamassa!
Paria mustaa suorakaidetta (kuvan päällä?) lukuun ottamatta vaikutti hyvältä. Taitaa 2Mb yhteys kyllä olla aika lujilla.

Ei päivää, ettei uutta oppis!

Mites kitkentä tapahtuu?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.10.2007 @ 16:21

53.10.2007 15:18
henkettu
Inactive

Kahden megan netillä Joost toimii jo aivan moitteettomasti ja ne kaksi mustaa kaidettakin pitäisi saada kitkettyä pois.

Ja editti toimii siten, että painat tuota kynän kuvaa tuossa kirjoittamasi viestin yläpuolella. Ei kannata kirjoittaa uutta viestiä, vaan muokata vanhaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.10.2007 @ 15:22

63.10.2007 20:00

Mukavastihan tuo pelaa, mutta onko tos ohjelmassa widescreen tukea? Ainakin itellä nopean testin jälkeen ei osunut moista vaihtoehtoa silmään...

74.10.2007 8:18

Jo vain tuota kokeilis, mutta kettu vetää ittensä aina jojoon kun yrittää käynnistää. Better luck next time.

84.10.2007 9:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ap85:
Mukavastihan tuo pelaa, mutta onko tos ohjelmassa widescreen tukea? Ainakin itellä nopean testin jälkeen ei osunut moista vaihtoehtoa silmään...
Valitettavan moni kanava suosii 4:3:sta, vaikka ohjelmat olisivatkin 16:9, mutta ainakin Stuff.TV näkyy laajakuvana.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto