*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Jälleen uusi torrent-sivusto ajettiin alas

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 27.9.2007 04:55 Kommentteja (24)

Jälleen uusi torrent-sivusto ajettiin alas Demonoid.com, yksi tunnetuimmista torrent-sivustoista, on hävinnyt internetistä. TorrentFreak epäilee syyllisen sivuston lopettamiseen olevan CRIA (Canadian Recording Industry Association).
Sivusto on ollut alhaalla jo lähes kolme päivää. Tunnettu saksalainen uutissivusto nu.nl uutisoi ensimmäisenä CRIA:n osallisuudesta tapahtumiin. CRIA ei kuitenkaan suostu kommentoimaan asiaa.

TorrentFreak otti yhteyttä Demonoidin ylläpitäjiin, mutta he eivät olleet myöskään varmoja siitä, mitä oikein tapahtui. Todennäköistä on, että kanadalainen palveluntarjoaja joutui ajamaan sivuston alas CRIA:n painostuksesta. He ovat kuulemma kertoneet jo aiemmin, että mikäli valituksia tulee, he vetäisivät johdot seinästä. Palveluntarjoajakaan ei suostunut kommentoimaan asiaa.

Demonoid ei ole saanut olla rauhassa ennenkään. Sivuston palvelimien paikkaa jouduttiin vaihtamaan edellisen kerran noin kolme kuukautta sitten. Näin käy oletettavasti nytkin. Aikaisemmassa tapauksessa asialla oli Hollannin antipiratismiorganisaatio BREIN.

Demonoid sisältää yli miljoona torrent-tiedostoa ja se on tietojen mukaan The Pirate Bayn jälkeen maailman toiseksi suurin torrent-trakkeri.

Pari päivää sitten isoHunt esti amerikkalaisten tekemät haut MPAA:n kanssa käynnissä olevien oikeusjuttujen aiheuttamien riskien vuoksi.


Lähteet:
TorrentFreak
nu.nl

Edellinen Seuraava  

24 kommenttia

127.9.2007 6:22
Kellopeli
Inactive

Jumalauta mitä paskaa. Tulee takasin varmemmin kun aurinko nousee. Yks kovimmista traksuista.

227.9.2007 7:46

Lainaus:
He ovat kuulemma kertoneet jo aiemmin, että mikäli valituksia tulee, he vetäisivät johdot seinästä.
voipi olla ettei tule, ei ole kavereilla välttämättä pirate bayn soturihenkeä.

327.9.2007 8:09

Lainaus:
Lainaus:
He ovat kuulemma kertoneet jo aiemmin, että mikäli valituksia tulee, he vetäisivät johdot seinästä.
voipi olla ettei tule, ei ole kavereilla välttämättä pirate bayn soturihenkeä.
Tämähän taisi olla palvelutarjoajan kommentti?

Ja kyllä varmasti tulee... tai sitten tulee kymmenen tilalle. Noilla isoilla trackereilla kun on tota tukea melkoisesti eri kanavissa.

427.9.2007 8:29

Näyttäisi ihan palveluntarjoajan kommentilta ei itse Demonoidin. Odotellaan josko vanha tuttu Demonoid nousisi.

527.9.2007 9:07

Kyllä se nousee, kun uusi palvelin löydetään. Aivan taatusti.. :D menisivät ruotsiin.

627.9.2007 10:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MoZar:
Kyllä se nousee, kun uusi palvelin löydetään. Aivan taatusti.. :D menisivät ruotsiin.
Heh :)

727.9.2007 10:44

tupla..*remove*

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.9.2007 @ 10:49

827.9.2007 10:48

Pohjois eurooppa, esim ruotsi olisi aika turvallinen paikka...tpb viereen ni ei kukaa enää uskalla tehä mitää...
Ainoastaa tarvii vaa vähä selkärankaa, jotta uskaltaa sanoa takaisin eikä vedä housuja kinttuun heti kun tulee vähän itkua...
ja samahan se missä ne palvelimet sijaitsisivat, kun internetin kautta pääsisi käsiksi mistä vaa...
Ja pakko on tulla takaisin, jos kaverit on jo saanuttanut maailman toiseksi suurimman trackerin maineen!!!(tai sit antaa databasen mulle ni mä tyhjennän läppäristä vähä tilaa ja pyöritän sitä ite :) koska jos ne ei nouse uudelleen, ni niitten kaikki data olisi ihan turhaa:/ mieluummin antaa jollekkin muulle sitten.
Ja kun monen kuukauden odottamisen jälkeen sain accountin sinne kesän alussa ja nyt on tullut hieno 6.35(U350/D55) jako suhde, niin en halua menettää sitä

927.9.2007 11:23

Harmi tuolla kun oli suhteellisen paljon täysin laillisia torrent tiedostoja :(

1027.9.2007 12:09

Tuolla (näiden irc-kannulla) on liikkunut semmoista huhua, että servujen kiintolevyt tjsp. olis menny rikki. Tätän sivusto palisi muutamassa päivässä.

Tiedä sitten...

1127.9.2007 14:21

Pitäisi perustaa oma nettioperaattori, mikä antaisi kaistaa vain torrent sivustoille :D

1227.9.2007 16:00

Voihan se olla, että Demonoidin jätkät ovat "tahallaan" ilmoittaneet olevansa täysin tietämättömiä tapahtumien kulusta. Näin voidaan huijata myös heitä jahtaavia osapuolia.

Eikös TPB harrastanut joskus aivan samanlaista? :P

1327.9.2007 18:12

Muistan jossain uutisessa kommentoineeni, että vielä on demonoid, pirate bay ja isohunt. Isohunthan on muka rampautettu, itse en ole kuitenkaan mitään muutosta huomannut. Toivottavasti demonoid nousee. Muut ovat paljon epäselkeämpiä. Ainut huono puoli demonoidissa on, ettei pysty järjestää torrentteja seedejen mukaan. Muuten selkeästi paras trackeri. Itselläkin on siellä paljon dataa ladattu ja sitäkin enemmän jaettu, toivottavasti ei mene lopullisesti alas..

1427.9.2007 20:03
2DGAMEDOG
Inactive

Ei :'(

1528.9.2007 8:43
Kellopeli
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Ainut huono puoli demonoidissa on, ettei pysty järjestää torrentteja seedejen mukaan.

Kyllä mä ainakin pystyin.

1628.9.2007 10:22

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Ainut huono puoli demonoidissa on, ettei pysty järjestää torrentteja seedejen mukaan.

Kyllä mä ainakin pystyin.
Ehkä turha kysyä, mutta miten? Ei mene ainakaan samalla tavalla kuin yleensä, sitä seed tai leech tekstiä painamalla.

1728.9.2007 16:21

Haaveet kaatuu..! :D

1828.9.2007 18:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zyrppa:
Pitäisi perustaa oma nettioperaattori, mikä antaisi kaistaa vain torrent sivustoille :D
tai pelkälle p2p liikenteelle tai salatulle liikenteelle

1928.9.2007 18:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zyrppa:
Pitäisi perustaa oma nettioperaattori, mikä antaisi kaistaa vain torrent sivustoille :D
tai pelkälle p2p liikenteelle tai salatulle liikenteelle

2028.9.2007 19:16

Ketä kiinnostaa. Laitonta musiikkia ja elokuvaa kuitenkin jaossa. Ostakaa iTunesista!

2128.9.2007 19:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti digitalb:
Ketä kiinnostaa. Laitonta musiikkia ja elokuvaa kuitenkin jaossa. Ostakaa iTunesista!
Siellä oli paljon ilmaista ja laillistakin tavaraa. Monia kiinnostaa. iTunesissa vielä paljon drm-paskaa huonolla laadulla. p2p jopa helpompaa, ja monelle tärkeintä, ilmaista.

2228.9.2007 20:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti digitalb:
Ketä kiinnostaa. Laitonta musiikkia ja elokuvaa kuitenkin jaossa. Ostakaa iTunesista!
no miksi googlen hakupalveluita ei suljeta vaikka sillä voi etsiä internetistä laitonta materiaalia??

syynä on tekijänoikeusjärjestöt ja media, jotka antaa kuvan että P2P verkot rikkovat lakia, vaikka P2P verkoissa liikkuu myös erittäin paljon myös laillista materiaalia

googlen ja näiden trackereiden toimintaperiaate on samantapainen mutta google listaa sivustoja ja trackerit tiedostojen jakajien ip osoitteita muille käyttäjille

2330.9.2007 17:00

Taas on pystyssä.

"We received a letter from a lawyer represeting the CRIA, they were threatening with legal action and we need to start blocking Canadian traffic because of this.

Thanks for your understanding, and sorry for any inconvenience."

2430.9.2007 17:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bloblo:
Taas on pystyssä.

"We received a letter from a lawyer represeting the CRIA, they were threatening with legal action and we need to start blocking Canadian traffic because of this.

Thanks for your understanding, and sorry for any inconvenience."

Huh, ja hyvä että on taas pystyssä. Kaikki on säilynyt ennallaan. Rekisteröidyin demonoidiin noin 2v sitten, ja nyt vasta huomasin, mistä hakutulokset lajitellaan. Puusilmä!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
1 kommentti
Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä (8.12.2016 12:23)
Nintendon on määrä julkaista odotettu Super Mario Run -mobiilipeli iPhonelle ja iPadille 15. joulukuuta. Esimakua uudesta pelistä on kuitenkin tulossa saataville jo tänään, paljasti Nintendon ....
Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus (8.12.2016 11:40)
Bluetooth SIG on julkaissut kehittämästään langattomasta tiedonsiirtostandardista viidennen version, jonka luvataan mahdollistavan monipuolisemmat IoT-laitteet sekä niiden joustavamman käytön kotona. ....
Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....

Uutisarkisto