*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Turkki esti pääsyn The Pirate Bay -sivustolle

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 18.9.2007 07:12 Kommentteja (24)

Turkki esti pääsyn The Pirate Bay -sivustolle Turkin hallitus on estänyt kansalaistensa pääsyn suositulle The Pirate Bay -sivustolle.
TorrentFreak kuuli ensimmäisen kerran Pirate Bay -estosta kaksi päivää sitten, kun turkkilainen lukija ilmoitti asiasta heille sähköpostitse. Lukijan mukaan maan hallitus on estänyt piratebay.org-sivustolle pääsyn jo viime viikon maanantaista lähtien. Lehdistö ei ole kuitenkaan kertonut asiasta mitään suuntaan eikä toiseen.

Pirate Bayn ylläpitäjät puolestaan kertoivat TorrentFreak-sivustolle Turkin estäneen sivustolle pääsyn "jo yli vuoden ajan". He eivät kuitenkaan olleet varmoja, koskeeko esto vain suurimpian palveluntarjoajia vai koko maata.

Turkki on rajoittanut aiemminkin maan internetliikennettä. Esimerkiksi maaliskuussa turkkilainen oikeusistuin määräsi, ettei turkkilaisia saa enää päästää YouTube-videopalveluun. Syynä olivat turkkilaisten ja kreikkalaisten YouTube-käyttäjien keskinäiset videot, joissa loukattiin sekä Turkkia että Turkin tasavallan perustajaa ja entistä presidenttiä. Esto sivustolle purettiin kuitenkin parin päivän kuluttua, kun loukkaavat videot oli saatu poistettua palvelusta.

Viime kuussa puolestaan WorldPress.com-sivustolle pääsy estettiin kunnianloukkaussyytöksien takia.

The Pirate Bay mainostaa itseään maailman suurimmaksi BitTorrent-trackeriksi.


Lähde:
TorrenFreak

Edellinen Seuraava  

24 kommenttia

118.9.2007 7:27

Sananvapaus ja yksilönvapaus turkissa on loistavaa, no tokkopa turkki on kuullut yksilön vapaudesta, tosin ei tuo sivusto tb laitonkaan ole.

218.9.2007 8:21

Hyvä. Erittäin hyvä juttu.

318.9.2007 8:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peex:
Hyvä. Erittäin hyvä juttu.
Niin kenelle..? Ei ainakaan Turkille, joka yrittää parantaa mainettaan ja pyrkii EU:n jäseneksi, missä sananvapaus kukoistaa ja sensuuri on kirosana.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

418.9.2007 9:01
MikroNoob
Inactive

paska maa :D

518.9.2007 9:43

Turkin kaltaisia takapajuloita ei kyllä EU:hun passaa ottaa. Perustakoot oman liittymän Lähi-Idän "kivisten ja sorasten" kanssa =/

618.9.2007 10:33

No ei kai se Turkin sanavapaudesta mitään kerro ,jos estetään pääsy rikolliselle sivustolle?

718.9.2007 10:54

Jotenkin tuli mieleen nämä Turkkilaiset HaXorit.
Tai ainakin näkyvimmin ne mulle on olleet esillä kuvankaappausten muodossa.

Pointti: eipä oikeastaan, haxaisivat hallituksensa sivuja...

818.9.2007 10:59

Ei kuulosta kovin hyvältä kyllä. Tosin tuskinpa TPB :lla oli paljoa turkkilaisia käyttäjiä ennen näitäkään tapahtumia.

918.9.2007 11:20

miten musta tuntuu et turkki ei oo piratismin vastustajien kärkimaita.. voisko syy estoon olla esimerkiks riittämätön runkoverkko?

1018.9.2007 11:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Supo:
No ei kai se Turkin sanavapaudesta mitään kerro ,jos estetään pääsy rikolliselle sivustolle?
Rikolliselle?

1118.9.2007 11:49

Turkki on paska maa!

1218.9.2007 13:38

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peex:
Hyvä. Erittäin hyvä juttu.
Niin kenelle..? Ei ainakaan Turkille, joka yrittää parantaa mainettaan ja pyrkii EU:n jäseneksi, missä sananvapaus kukoistaa ja sensuuri on kirosana.

Meille. Hyvä että turkkilaiset ei pääse.. Ainakin vähemmän hit&runeja

1318.9.2007 14:58

Hyviä nää "Turkki on paska maa" kommentit, niitten kirjoittajat vois mennä takaisin kattoo Pikku kakkosta.

Onko Peex:ille jotain todistetta, että kaikki turkkilaiset harrastavat hit&runeja? Kyllä suomalaisetkin niitä tekee.

Sebu92: Piratebayn sivujen kautta jaetaan laittomia tiedostoja, oliko yllätys?

1418.9.2007 15:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MannFred:
Hyviä nää "Turkki on paska maa" kommentit, niitten kirjoittajat vois mennä takaisin kattoo Pikku kakkosta.

Onko Peex:ille jotain todistetta, että kaikki turkkilaiset harrastavat hit&runeja? Kyllä suomalaisetkin niitä tekee.

Sebu92: Piratebayn sivujen kautta jaetaan laittomia tiedostoja, oliko yllätys?
Piratebayn sivujen kautta jaetaan pieniä tekstitiedostoja, jotka käyttäjä on itse luonut.

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt

1518.9.2007 17:17

Sebu92: Mietis nyt vähän, varmaan tiedät totuuden jne...

1618.9.2007 17:59

Eipä se Pirate Bay minunkaan mielestä mikään laiton tahi rikollinen sivusto ole. Samaa sanoo myös Ruotsin laki.

Lainaus:
Perustakoot oman liittymän Lähi-Idän "kivisten ja sorasten" kanssa =/

Kiitoksia illan parhaista nauruista, vaikkei kommentti mitenkään järkipohjainen tainnutkaan olla :P

1718.9.2007 18:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Naigel:
Sebu92: Mietis nyt vähän, varmaan tiedät totuuden jne...
Ainakin ruotsin lain mukaan totuus on, että the pirate bay sivusto ei ole mitenkään laiton. Kyllä tiedän, että on moraalisesti väärin, että muitten ihmisten tekemisiä jaellaan ilmaiseksi, vaikka he siitä pyytävät rahaa. Toimiiko turkin tuomioistuin moraalin mukaan?

1818.9.2007 19:42

torrent trackerit ja sivustot eivät ole laittomia vaan niitten käyttäjät rikkovat mahdollisesti lakia. Sama homma esim youtuben kanssa joka ei ole vastuussa käyttäjiensä tekemistä tekijänoikeusloukkauksista.

1918.9.2007 19:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kkuula:
torrent trackerit ja sivustot eivät ole laittomia vaan niitten käyttäjät rikkovat mahdollisesti lakia. Sama homma esim youtuben kanssa joka ei ole vastuussa käyttäjiensä tekemistä tekijänoikeusloukkauksista.
ja sitte youtube vs piratebay nii pitäsin tuubii pahempana koska ne hostaa sivuilta löytyvät videot

2019.9.2007 3:56

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kkuula:
torrent trackerit ja sivustot eivät ole laittomia vaan niitten käyttäjät rikkovat mahdollisesti lakia. Sama homma esim youtuben kanssa joka ei ole vastuussa käyttäjiensä tekemistä tekijänoikeusloukkauksista.
ja sitte youtube vs piratebay nii pitäsin tuubii pahempana koska ne hostaa sivuilta löytyvät videot
Niinpä, piratebay hostaa vain linkit.

2119.9.2007 4:48

Kröhöm.. Eikös säännöissä lue jotain rasistisista kommenteista?
Huono hommahan toi on turkkilaisten kannalta.

2219.9.2007 6:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Turkin kaltaisia takapajuloita ei kyllä EU:hun passaa ottaa. Perustakoot oman liittymän Lähi-Idän "kivisten ja sorasten" kanssa =/

Hahaha, "kiviset ja soraset".
Jokos ne turkkilaiset sai kuolemanrangaistuksen otettua pois käytännöstä. Eikös se oo käsi poikki, jos turkissa warettaa (=varastaa)? =)

2319.9.2007 8:37
jaskpaska
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MikroNoob:
paska maa :D
*Reps!* xD

2420.9.2007 20:52

Olin Turkissa eilen ja hyvin pääsin Pirate Bayn sivuille (oli pakko kokeilla), eli mahdollinen esto ei koske ainakaan koko maata (jos sellaista nyt olikaan).

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto